AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #201 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg synes slutten var for åpen! Vi vet ikke hvem som drepte gjertrud fra sesong 2 enda?! Føler det kan være en hovedmann.... Som følger igjen? Og Emil sin forklaring var litt svak.. Hvem framer Saga? Må jo være Rasmus savner Martin, men synes Henrik er en god erstatter. Anonymkode: a17e0...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 1. desember 2015 #202 Del Skrevet 1. desember 2015 Hvem er Gjertrud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. desember 2015 #203 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Jeg synes slutten var for åpen! Vi vet ikke hvem som drepte gjertrud fra sesong 2 enda?! Føler det kan være en hovedmann.... Som følger igjen? Og Emil sin forklaring var litt svak.. Hvem framer Saga? Må jo være Rasmus savner Martin, men synes Henrik er en god erstatter. Anonymkode: a17e0...4b7Jeg tror ikke vi får vite det, synes det er litt av det svake ved denne serien - altfor mange historier og løse tråder fra hver eneste sesong. Håper de strammer opp/inn litt til neste sesong. Ville vært mye mer interessant å få mer dybdeinformasjon om en håndfull karakterer. Synes jeg i alle fall Spesielt måten de løste det med Annika/Emil synes jeg er helt meningsløs. Vi så jo at det var hjemme hos henne flere hadde blitt drept, hvorfor fikk vi ikke en oppklaring på dette? Hvorfor spurte de ikke om det når de snakket med henne på sykehuset? Og hvorfor var det så mye fokus på henne og Claes når de ikke egentlig hadde noe som helst med serien å gjøre? Lurer på hvordan de kommer frem til at dette var en god løsning Endret 1. desember 2015 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #204 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg tror ikke vi får vite det, synes det er litt av det svake ved denne serien - altfor mange historier og løse tråder fra hver eneste sesong. Håper de strammer opp/inn litt til neste sesong. Ville vært mye mer interessant å få mer dybdeinformasjon om en håndfull karakterer. Synes jeg i alle fall Spesielt måten de løste det med Annika/Emil synes jeg er helt meningsløs. Vi så jo at det var hjemme hos henne flere hadde blitt drept, hvorfor fikk vi ikke en oppklaring på dette? Hvorfor spurte de ikke om det når de snakket med henne på sykehuset? Og hvorfor var det så mye fokus på henne og Claes når de ikke egentlig hadde noe som helst med serien å gjøre? Lurer på hvordan de kommer frem til at dette var en god løsning Helt enig! Ble bare noe drama-tull som ikke hadde noe å gjøre i serien engang. Hadde de bare strammet det inn så vi fikk svar på mer hadde det vært bedre. Hvem er Gjertrud?gjertrud/gertrud morderen i sesong 2. Anonymkode: a17e0...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 1. desember 2015 #205 Del Skrevet 1. desember 2015 Helt enig i at det ble for mange løse tråder og svake forklaringer... Så nylig sesong én på nytt, og det var langt bedre da. Færre involverte og alt hang sammen til slutt. Nå synes jeg det var mange involverte som egentlig var helt unødvendige, og jeg synes ideen bak Emil kunne vært bra, men det ble bare litt rart. Ellers synes jeg det med etterforskningen av Saga og funnet av Alice er en bra og spennende slutt - dersom det faktisk blir en ny sesong som spiller videre på det. Men det er jo ikke sikkert, og hvis det ikke blir noe av synes jeg det er litt dårlig. Såpass åpen slutt passer bedre for det som sannsynligvis blir en happy ending synes jeg, de to sakene kan ikke akkurat kategoriseres som det. Så jeg håper på en sesong til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. desember 2015 #206 Del Skrevet 1. desember 2015 Helt enig i at det ble for mange løse tråder og svake forklaringer... Så nylig sesong én på nytt, og det var langt bedre da. Færre involverte og alt hang sammen til slutt. Nå synes jeg det var mange involverte som egentlig var helt unødvendige, og jeg synes ideen bak Emil kunne vært bra, men det ble bare litt rart. Ellers synes jeg det med etterforskningen av Saga og funnet av Alice er en bra og spennende slutt - dersom det faktisk blir en ny sesong som spiller videre på det. Men det er jo ikke sikkert, og hvis det ikke blir noe av synes jeg det er litt dårlig. Såpass åpen slutt passer bedre for det som sannsynligvis blir en happy ending synes jeg, de to sakene kan ikke akkurat kategoriseres som det. Så jeg håper på en sesong til.Veldig enig. Håper (og går egentlig ut i fra) at det vil bli en sesong til, når det har lagt så pass klare føringer for fortsettelsen allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #207 Del Skrevet 1. desember 2015 Det typiske vil jo være at sesong 4 ikke har noe med Henriks forsvunnede barn å gjøre......Synes også det blir alt for mange uoppklarte forhold og løse tråder. Anonymkode: ca950...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caroline91 Skrevet 1. desember 2015 #208 Del Skrevet 1. desember 2015 De vet ikke enda om det blir en sesong til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. desember 2015 #209 Del Skrevet 1. desember 2015 Da får vi som en trofast fanskare kreve at det blir en sesong til. Gjerne to mens de er i gang! Det var forløsende å se henne gråte. Endelig. Der kom det mengder av oppsparte ting ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caroline91 Skrevet 1. desember 2015 #210 Del Skrevet 1. desember 2015 Synes veldig veldig synd på Saga.. Men, jeg kom til å tenke på en ting .. Han som var vaskehjelp hos hun bloggeren (Lise), forsøkte ikke han å drepe enken etter Helle Anker? De fant vel aldri han igjen? Det var akkurat som de plutselig bare glemte den rollefiguren. Synes det var litt rart. Han var liksom med de 4 første episodene, akkurat som Lise også ble de glemt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 1. desember 2015 #211 Del Skrevet 1. desember 2015 De vet ikke enda om det blir en sesong til.Det tror jeg faktisk ikke noe på Hele denne sesongen virket som den var skrevet som en "teaser" for neste.Håper og tror den kommer også.Enig i at det er alt for mange løse tråder, men forsatt en knall serie. Synd det bare er 10 episoder i hver sesong... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caroline91 Skrevet 1. desember 2015 #212 Del Skrevet 1. desember 2015 Det tror jeg faktisk ikke noe på Hele denne sesongen virket som den var skrevet som en "teaser" for neste.Håper og tror den kommer også.Enig i at det er alt for mange løse tråder, men forsatt en knall serie. Synd det bare er 10 episoder i hver sesong...Haha, godt mulig! Men, Sofia Helin har sagt at hun ikke vet om hun orker å spille Saga igjen. Kanskje det er tull også, umulig å vite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. desember 2015 #213 Del Skrevet 1. desember 2015 Nesten litt underlig å se hennes ansikt da hun gråt, når vi er vant til et steinansikt ellers. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klaveret Skrevet 1. desember 2015 #214 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Jeg synes slutten var litt.. jeg vet ikke.. lite skandinavisk. Litt for "happy ending" for min del, selv om jeg selvfølgelig hadde blitt trist om Saga tok livet av seg. Jeg vet ikke. Man blir vel aldri fornøyd Er det skandinavisk med "happy ending"?? Trodde det var typisk amerikansk jeg ...Edit: ser at det var nettopp det du kanskje mente Endret 1. desember 2015 av Klaveret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klaveret Skrevet 1. desember 2015 #215 Del Skrevet 1. desember 2015 Og så må jeg si at jeg like slutten kjempegodt!! Bare så synd at det er slutt nå ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 1. desember 2015 #216 Del Skrevet 1. desember 2015 Er det skandinavisk med "happy ending"?? Trodde det var typisk amerikansk jeg ...Edit: ser at det var nettopp det du kanskje mente Haha, ja, var det jeg mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 1. desember 2015 #217 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Trist at sesongen er ferdig! Litt åpen slutt, men er glad det endte slik. Jeg er en litt "happy ending-person" da. Skjønner ikke hvem gjertrud som noen snakker om fra sesong 2 er? Har gullfiskhukommelse som bare det, nesten så jeg blir litt skremt av meg selv. Sitter igjen med en del spørsmål, men kanskje noen av dere kan hjelpe meg å sotere litt eller si om det bare var litt dårlig tenkt av produsentene? 1. Hva var greia med han vaskehjelpen?2.Hva var greia med hun voksne dama som hadde et forhold med han som tok livet av seg?3.Er Helle Anker moren til Emil? Kan noen forklare litt her :S Han har jo bodd i fosterhjem. Edit: Googlet og fant ut hvem Gertrud var! Endret 1. desember 2015 av marizz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mor Ugle Skrevet 2. desember 2015 #218 Del Skrevet 2. desember 2015 beklager, men dette holder ikke. dette er bare sludder. det er noe med serier fra skandianavia å ha åpne slutter med masse løse tråder og bare droppe storylines.ingen forklaring på hva som skjedde med moren. at claes "drepte" faren sin ble aldri avklart, ikke heller hva som skjedde med han og annika. virker som man bare skal gjette seg til mye av hva som skjedde. han 16-åringen som hadde et forhold med direktørdama, tipset han faktisk avisen selv? hvorfor, hva hadde han tenkt å oppnå her?når hovedplottet ble avsluttet såpass fort som det ble hadde jeg forventet at resten ble viet til en god slutt på spesielt spørsmålet med moren, dette skjedde ikke. skuffende.jeg savner også en god redegjørelse for hvordan forskjellige handlinger ble gjennomført, hvordan visste gjerningsmannen alltid hvor folk befant seg f.eks., og redegjørelse på hvordan folk beveget seg i forhold til hverandre. man må jo kunne vise til at det er fysisk mulig for den og den personen å bevege seg fra A til B og foreta seg de og de handlinger på den angitte tid f.eks.hvis det bevisst ble skrevet åpent for å sikre seg en ny sesong så er dette utrolig taktløst, og ekstremt dårlig skikk. sånt gjør man bare ikke, og det er heller ikke noen garanti for noen ny sesong. dette kan se ut som en forfatter som bør finne seg noe annet å gjøre. nå tror jeg det beste er å bare la dette være siste sesong, tør ikke tenke på hva slags suppe neste sesong blir om det fortsetter som dette. det har også noe med å ødelegge helhetsinntrykket av serien.nei, dette var dårlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissO Skrevet 2. desember 2015 #219 Del Skrevet 2. desember 2015 beklager, men dette holder ikke. dette er bare sludder. det er noe med serier fra skandianavia å ha åpne slutter med masse løse tråder og bare droppe storylines.(...)Jeg tolket det som Claes utførte barmhjertighetsdrap på faren sin. Annika fant jo ut at han ikke hadde dødd av naturlige årsaker, og brukte dette mot Claes for å "tvinge" han til å være kjæresten hennes. I siste episode virket det som at Annika fikk en åpenbaring da Claes aldri meldte henne savnet. 16-åringen tipset avisen fordi han ville forholdet deres skulle bli offentliggjort. På den måten virket det som han trodde hun kom til å velge han fremfor ektemannen sin, men det skjedde jo ikke. Direktørdama ble presset av moren til å velge familien og ombestemte seg først etter 16-åringen allerede hadde tatt livet av seg. Det eneste relevante med denne storylinen var jo at den anonyme ektemannen var ett av ofrene til drapsmannen. Enig i det blir for mange løse tråder. Spesielt det med vaskehjelpen til Lise. Wtf? For meg virker det som de introduserer mange karakterer og ulike storylines for å forvirre oss om hvem som står bak drapene, men de klarer ikke å nøste opp i trådene til slutt. Håper likevel det kommer en ny sesong, likte veldig godt kjemien mellom Saga og Henrik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #220 Del Skrevet 2. desember 2015 En ting jeg ikke forsto . Hvorfor bodde Emil i fosterhjem hvis Helle anker var Moren ?hvorfor bodde han ikke hos henne? Anonymkode: 6cf7f...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå