Gå til innhold

Broen 3


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke forsto . Hvorfor bodde Emil i fosterhjem hvis Helle anker var Moren ?hvorfor bodde han ikke hos henne?

Anonymkode: 6cf7f...f5c

Helle Anker var ikke moren hans. Hun drev klinikken der han ble unnfanget.

Jeg likte slutten jeg! Mange løse tråder ja, men serieskaperne har sagt i utallige intervju at de med vilje legger inn masse "red herrings", falske spor, i serien. Spenningen underveis går på bekostning av oppnøstingen til slutt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helle Anker var ikke moren hans. Hun drev klinikken der han ble unnfanget.

Jeg likte slutten jeg! Mange løse tråder ja, men serieskaperne har sagt i utallige intervju at de med vilje legger inn masse "red herrings", falske spor, i serien. Spenningen underveis går på bekostning av oppnøstingen til slutt :)

Hvorfor var Freddie sæddonor i første omgang? Og han var tydeligvis også far til Morten Anker? Og hvis ikke, hva var alt dette pratet om "bror"? Og så sier han noe i retning av at han ikke "visste noe" til Emil når de er i låven. Hva var det han ikke visste? At Emil eksisterte? Han visste ikke at han donerte sæd? Ble det tatt mens han sov da, eller? Eller visste han ikke om alt det kjipe som skjedde i forsterhjemmet? Men hvorfor oppfører han seg som at han ikke har noen barn tidligere i serien da, selv om det blir eksplisitte spørsmål rundt det?

Og denne låven var forresten på en ØY; hvordan kom Emil og Freddie seg ut dit i det hele tatt? De tok da ikke helikopter, kom de seg altså dit ut så fort med båt? Hvordan kom de så lett unna fra fabrikken (der Rasmus ble skutt) i BIL? De kjører altså 5-10 minutter etter at forsterkninger er tilkalt, og hvor politiet allerede leter i området, og dette er altså i København eller Malmø, begge to ganske store byer, hvor en skulle tro at det var en del politiressurser tilgjengelig? Eller legger forfatteren til grunn at politiet kun har to biler ute, bilen med Rasmus og bilen med Saga/Henrik, i søk på ferske spor etter en seriemorder som har kidnappet et spebarn? Alt for mange tilfeller av at gjerningsmannen klarer "umulige" handlinger i denne sesongen. Låven virker å være ganske langt inne på land på øya også, uten at bilen var utenfor låven når Freddie flykter. Så Emil har altså slept Freddie og en baby hit? Merk at Freddie våkner opp fastbundet til rullestolen, han er altså bevisstløs, formodentlig bedøvet med kloroform e.l. ved fabrikken.

En god serie/historie klarer å ha både spenning underveis og nøste opp alt til slutt. En kan godt ha falske spor, for all del, det kan funke veldig bra, men da SKAL de også nøstes opp. Her har forfatteren failet hardt. Men det er veldig mange folk med i en serieproduksjon, så det er ganske utrolig at et så dårlig manus har sluppet forbi alle disse.

Fra første episode presenteres disse drapene og hendelsene som tilsynelatende helt forskrudde og uløselige mysterier, for eksempel med det som skjedde med moren til Saga sitter man hele tiden og venter på svar på hvordan alt dette henger sammen. Selv om begrunnelsen til gjerningspersonen kanskje var litt "tynn" har de i det minste forsøkt å besvare dette. Ved moren har de bare droppet å forklare noe som helst, noe som ikke hører noen steds hjemme i en KRIMSERIE. Blant annet etter fadesen LOST som gjorde det samme har jeg så fordømt lite toleranse for sånt.

Nei, hvis dette er standarden på krimserier fra Skandinavia må denne heves KRAFTIG, og visse serieforfattere ta seg et par ekstra kveldskurs i vettug serieskriving, eller finne seg et annet yrke. Vet jeg er ganske kvass nå, men jeg forventet så utrolig mye mer av denne serien etter 2 veldig bra sesonger (riktignok ting å pirke på her også, men ikke i nærheten av denne totalfloppen).

La det bli med 3 sesonger, så kan en forsøke å se på de to første på egenhånd, og forsøke å glemme denne tredje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at det er slanger og edderkopper med denne sesongen? Tør ikke se...

Anonymkode: 5e67b...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at det er slanger og edderkopper med denne sesongen? Tør ikke se...

Anonymkode: 5e67b...ed0

Det er en av rollefigurene som har noen i leiligheten sin, men de er i terrarie. Tror det er to scener fra leiligheten, og husker det som veldig kort. Var veldig begeistret for sesongen, ville ikke latt det avskrekke deg....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av rollefigurene som har noen i leiligheten sin, men de er i terrarie. Tror det er to scener fra leiligheten, og husker det som veldig kort. Var veldig begeistret for sesongen, ville ikke latt det avskrekke deg....

Ok. Husker du hvilke episoder de er med?

Anonymkode: 5e67b...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...