toneeee_ Skrevet 1. februar 2016 #381 Del Skrevet 1. februar 2016 Det er visst aldri for sent for gode nyheter! Søkte om plass på ABC for 3 uker siden, og i dag fikk jeg svar om at vi har fått plass 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 1. februar 2016 #382 Del Skrevet 1. februar 2016 Så bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 1. februar 2016 #383 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg skal til fastlegen neste uke for å ta opp at jeg er så sliten og trøtt. Var også hjemme fra jobb på fredag med egenmelding fordi jeg var helt utmattet. Jeg har også gjennom graviditeten merket ganske tydelig at jeg er blitt nedstemt og engstelig. Det er ikke morsomt lenger, og jeg føler at jeg er under så mye mentalt press uten at jeg gjør det med vilje, hvis dere skjønner. Det må være hormonene, det kan ikke være annet. Vet ikke hva jeg skal si til legen om hvordan det kan løses. Det hjelper ikke å snakke om det i 15 minutter hos fastlegen liksom. Dessuten går ikke slitenheten over. Er det for dumt å be om en ukes sykemelding for å ta en time out? Snakket med jordmor forrige uke og hun mente at det var på sin plass å be om en kortvarig sykemelding. Kvier meg skikkelig for å foreslå det, jeg er virkelig ikke typen til å be om det, og liker ikke å være borte fra jobb. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 2. februar 2016 #384 Del Skrevet 2. februar 2016 Har du vurdert å ta kontakt med Familieambulatoriet, i tillegg til å få en kort sykemelding? Det kan være nyttig å lufte tankene med noen, og de vil være lavterskel - jeg kjenner flere som har hatt god nytte av det tilbudet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 2. februar 2016 #385 Del Skrevet 2. februar 2016 Det er helt sikkert lurt å ta det med ro ja, du skal jo gå gravid en god stund til Hør med legen hva h*n syns, og se om dere kan finne en løsning som passer for deg. Jeg merker selv at jeg er mer sårbar nå for de minste ting, er ganske sørpe forkjølet, men ville nok ellers bare ha tatt en paracet og nesespray og jobbet i vei.. Men nå, siden otrivin ikke skal tas i noe særlig med doser, og kroppen blir fort sliten av lite, holder jeg meg hjemme med egenmelding. Det har jeg vel neste aldri gjort før tror jeg Så det er litt unntakstilstand nå, tror bare vi må innse det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 3. februar 2016 #386 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg må forresten tips dere som ikke allerede vet om denne nettsiden: http://tryggmammamedisin.no Jeg har benyttet den to ganger allerede, og det er utrolig deilig å få sikre og gode svar angående bruk av legemidler i graviditet. Min lege skrev ut et kortisonpreparat til meg, som det i pakningsvedlegget stod at for all del ikke måtte brukes av gravide. Spurte nettsiden om dette, og de svarte at det var helt trygt og at advarselen kun stod der fordi de ikke kunne vise til nok forskning av et eller annet slag. Legen min har også sagt at jeg ikke bør bruke en allergimedisin i pilleform hvis jeg ikke absolutt MÅ i svangerskapet, men det plager meg veldig å ikke bruke denne da jeg går konstant snørrete. Spurte nettsiden om dette, og de sa at akkurat den medisinen jeg tar er den tryggeste og den de anbefaler gravide å bruke, og at jeg derfor fint kan bruke den hele tiden (yey!). Så var det også spørsmål om Otrivin (da jeg er enormt forkjølet nå), og der står det jo mange steder på nett at det ikke skal brukes fordi det har vasokonstriksjon som effekt (trekker sammen blodårer i nesa, og de vet ikke om det kan ha mer systemisk påvirkning og dermed begrense blodtilførsel til foster), men der sa de også at det var helt trygt og ingenting å bekymre seg for Det var JM som anbefalte nettsiden Helt topp, og man får svar innen 1 døgn som regel. Helt anonymt og enkelt, krever ikke innlogging eller noe som helst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 4. februar 2016 #387 Del Skrevet 4. februar 2016 Da har vi endelig vært på OUL! En stor og fin jente lå og suttet på tommelen inni magen. Sååååå kjekt!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 4. februar 2016 #388 Del Skrevet 4. februar 2016 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 5. februar 2016 #389 Del Skrevet 5. februar 2016 Hurra og gratulerer så mye Rosenrød!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 5. februar 2016 #390 Del Skrevet 5. februar 2016 17 timer siden, Rosenrød skrev: Da har vi endelig vært på OUL! En stor og fin jente lå og suttet på tommelen inni magen. Sååååå kjekt!! Så koselig! Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjärd Skrevet 5. februar 2016 #391 Del Skrevet 5. februar 2016 4 uker til ny ultralyd!! Nå som vi har vært på OUL og fått høre at alt er bra, så går det meg nesten på nervene at vi ikke vet kjønnet! Kan ikke skjønne at noen klarer å ikke vite det 😜 Er det noen her som bevisst ikke vil vite kjønn? At dere klarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 5. februar 2016 #392 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg hadde i alle fall ikke klart det! Er altfor glad i å planlegge, både navn, barnerom, klær osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 6. februar 2016 #393 Del Skrevet 6. februar 2016 Vi kunne kanskje holdt ut å ikke vite, men det er så utrolig koselig å kunne kalle klumpen for "han" og ikke for "den" eller "babyen" I går kjøpte vi en brukt babygym på finn, så koselig å få på plass. Denne uken har bestått av 5 egenmeldingsdager for min del, har forkjølelse som bare IKKE gir seg.. heldigvis ikke feber, så jeg har unngått å bekymre meg, og sånn sett bare irritert meg. Eneste fordelen er at jeg har handlet inn ganske mye på nett, vasket alle babyklærne vi har til nå, fått stellebag på plass etc Det er jo om ikke annet hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 6. februar 2016 #394 Del Skrevet 6. februar 2016 Folkens, jeg har jo planlagt å kjøpe rullgardin til barnerommet, men bør vi kanskje ordne det til vårt soverom også, siden knøttet skal sove der i allefall første 6 mnd. Jeg har blitt så vant til å sove med sommerlyset at jeg ikke bryr meg lenger, men det er vel kanskje litt dumt for babys døgnrytme om han starter livet med norsk sommer og lyst soverom? Jeg ønsker i allefall ikke at han skal ende opp med å måtte ha lys når han sover i mange år fremover, det er jo ikke bra for søvnkvaliteten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 10. februar 2016 #395 Del Skrevet 10. februar 2016 Jeg tenker det samme som deg ang døgnrytme og rullgardin! Kommer antageligvis til å la den lille sove i stuen på dagtid og så i mørkt soverom på natterstid. Og så er det bra for oss voksne å ha det mørkt om natten for å kunne sove skikkelig, tenker jeg da Jeg er forresten blitt sykemeldt i 10 dager pga litt høyt blodtrykk. Ble ganske redd da legen sa at det var for høyt. Han måtte måle 4 ganger for å være sikker. Så nå gjør jeg alt jeg kan for å slappe av, spise bra og få ned trykket. Ellers var alt bra på kontrollen. Har gått opp 7 kilo nå og merker at jeg er blitt rundere i ansiktet. Uvant! Trøster meg med at det bare er for en kort periode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 11. februar 2016 #396 Del Skrevet 11. februar 2016 22 timer siden, Riskrem skrev: Jeg tenker det samme som deg ang døgnrytme og rullgardin! Kommer antageligvis til å la den lille sove i stuen på dagtid og så i mørkt soverom på natterstid. Og så er det bra for oss voksne å ha det mørkt om natten for å kunne sove skikkelig, tenker jeg da Jeg er forresten blitt sykemeldt i 10 dager pga litt høyt blodtrykk. Ble ganske redd da legen sa at det var for høyt. Han måtte måle 4 ganger for å være sikker. Så nå gjør jeg alt jeg kan for å slappe av, spise bra og få ned trykket. Ellers var alt bra på kontrollen. Har gått opp 7 kilo nå og merker at jeg er blitt rundere i ansiktet. Uvant! Trøster meg med at det bare er for en kort periode Det ser ut som vi ender opp med å kjøpe noen gardiner fra IKEA som holder lyset ute, så går vi tilbake til våre vanlige gardiner når han flytter på eget rom Håper det ordner seg med blodtrykket! Veldig greit at de tar det på alvor. Nå har jeg også gått opp 7 kg. Føler meg fin på magen, og mindre fin over rumpe/hofter.. Også fått en liten dobbelthake. Har ikke noe vann i kroppen, så er litt spent på om jeg hopper en 4-5 kg opp når det dukker opp, og hvordan i alledager jeg kommer til å se ut da Ellers var vi på ABC i går, og for et sted I mine fjerneste fantasier hadde jeg ikke forestilt meg hvor hyggelig det var der! Håper alt går bra, slik at vi får være der både til fødsel og barsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. februar 2016 #397 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg har gått opp 7.5 kg jeg nå og er også blitt rundere i ansiktet. Har fått noe vann i kroppen nå, og verre skal det bli. På slutten sist hadde jeg ikke lenger ankler og jeg våknet hver morgen med "leddgikt". Måtte jekke opp fingrene for å få de i gang og ofte hoppet tomlene ut av ledd i denne prosessen. Skikkelig herlig, haha. Jeg var på barsel på ABC og veldig fornøyd med det, men fikk ikke lov å føde der grunnet noe misfarget fostervann. Sånn i ettertid så er jeg glad for det, men det var fordi jeg ikke kunne ligge i badekar uten å spy :/ Håper badekar fungerer denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 11. februar 2016 #398 Del Skrevet 11. februar 2016 1 time siden, Pyntestøv skrev: Jeg har gått opp 7.5 kg jeg nå og er også blitt rundere i ansiktet. Har fått noe vann i kroppen nå, og verre skal det bli. På slutten sist hadde jeg ikke lenger ankler og jeg våknet hver morgen med "leddgikt". Måtte jekke opp fingrene for å få de i gang og ofte hoppet tomlene ut av ledd i denne prosessen. Skikkelig herlig, haha. Jeg var på barsel på ABC og veldig fornøyd med det, men fikk ikke lov å føde der grunnet noe misfarget fostervann. Sånn i ettertid så er jeg glad for det, men det var fordi jeg ikke kunne ligge i badekar uten å spy :/ Håper badekar fungerer denne gangen Ja, det er jo flere grunner til at man evt ikke får føde der, så jeg får bare håper at fødselen setter i gang av seg selv, og at alt ser normalt ut. Det er uansett kort vei til den vanlige føden, og kan man komme tilbake og bo på familierom på barsel er man jo kjempeheldig! Ellers er det jo slik at jeg gjerne vil føde i vann, men jeg kan også ta dobbeltsengen, eller føde stående for min del. Det som fungerer best der og da, blir det jeg går for Har jo ikke gjort dette før Huff, håper du slipper like mye vann i kroppen denne gangen.. Det høres ikke godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 11. februar 2016 #399 Del Skrevet 11. februar 2016 Hehe! Jeg har også fått litt dobbelhake. Er også blitt rundere i kinnene. Eeeeeer så uvant! Har aldri veid så mye i mitt liv, og tyngre skal vi alle bli Har sett en del episoder av en britisk serie som heter One Born Every Minute på Youtube. Er en veldig fin fødeserie. Anbefales for å lære litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 11. februar 2016 #400 Del Skrevet 11. februar 2016 59 minutter siden, Riskrem skrev: Hehe! Jeg har også fått litt dobbelhake. Er også blitt rundere i kinnene. Eeeeeer så uvant! Har aldri veid så mye i mitt liv, og tyngre skal vi alle bli Har sett en del episoder av en britisk serie som heter One Born Every Minute på Youtube. Er en veldig fin fødeserie. Anbefales for å lære litt Jeg har vel sett en 3-4 sesonger på YouTube allerede med den serien. Noen episoder er jo rene skremselspropagandaen, mens andre er veldig fine og lærerrike Jeg liker godt å se sånne serier i allefall, og mannen har pent måttet se litt han også. Så kompenserer jeg litt når det blir for mye lystgass og skriking med noen episoder Jordmødrene, så pulsen roer seg litt Jeg har også pers i kroppsvekt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå