Pyntestøv Skrevet 18. april 2016 #561 Del Skrevet 18. april 2016 2 timer siden, toneeee_ skrev: I dag ble jeg sendt hjem fra jobb pga skikkelig kraftig nedpress. Det var litt ekkelt, har aldri kjent det slik før, annet enn kanskje da jordmor kjente etter hodet på baby forrige kontroll. Smertene i dag var mer intense, og gjorde at jeg nesten ikke klarte å stå/gå. Det har gitt seg noe nå, kom først rundt 12:30, nå er det mest bare lett press nedover og noen stikkinger innimellom. Kjenner det mest foran i bekkenet, mer nedover enn mot urinblære som er der jeg har kjent mest på det lette nedpresset tidligere. Damene på jobben sendte meg hjem og sa at de ikke ville ta imot baby på jobb, og jeg sitter plutselig og føler at jeg ikke har så god tid som jeg trodde. Er egentlig ikke voldsom engstelig, men jeg vil IKKE at han skal bli prematur og vi har alt for mye som skal gjøres før det er klart til at han kommer (baderomsinnredning er bestilt og skal byttes ut, skyvedørgarderobe i gangen skal på plass, sprinkelsengen skal males ferdig, også er det endel småtterier som barselklær til meg og små bleier og slikt som ikke er helt klart enda). Samt at jeg psykisk ikke er forberedt på baby før rundt termindato! Har alltid sett for meg at jeg kom til å gå på overtid, jeg er bare 35+2 i dag. Jeg er alene i hele kveld, og orker ikke gå på butikken for å handle mat eller noe, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med middag. Hadde mye planer i dag, og kan ikke gjøre noen av dem (skulle jobbe i kveld, male sprinkelseng, handle inn for uken etc). Nå tør jeg knapt nok gå til postkassen av frykt for at nedpresset begynner igjen. Heldigvis ingenting av det som har vært lignende rier, ingen regelmessighet eller noe sånt. Hørtes veldig voldsomt ut. Kanskje ta en telefon til jordmor i morgen om dette ikke går over? Eventuelt føden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 18. april 2016 #562 Del Skrevet 18. april 2016 3 timer siden, Pyntestøv skrev: Hørtes veldig voldsomt ut. Kanskje ta en telefon til jordmor i morgen om dette ikke går over? Eventuelt føden? Det kan hende det er lurt.. Hva syns du, bør jeg ringe hun på helsestasjonen som har fulgt meg opp frem til nå, eller ABC? Jeg syns det har blitt litt verre igjen nå i kveld, men ikke i nærheten av det jeg kjente tidligere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 18. april 2016 #563 Del Skrevet 18. april 2016 3 timer siden, Stinelin skrev: Har vært til kiropraktor hver måned i hele svangerskapet og hatt god nytte av det. Nå var jeg der på mandag i forrige uke, ble helt fin, men på onsdag var det like ille igjen. Kjører en halvtime og går 2 min for å komme meg dit, det tar mer krefter enn utbyttet jeg får, så nå gidder jeg ikke mer... Blir helt utslitt og må bare hvile resten av dagen etter slike utflukter, hehe... Nei, da ville jeg ikke orket jeg heller Det finnes endel gode mobiliseringsøvelser du kan gjøre selv for å løsne opp i låsninger, men nå som du ser lyset i enden av tunellen så er det jo ikke nødvendigvis så viktig å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 19. april 2016 #564 Del Skrevet 19. april 2016 8 timer siden, toneeee_ skrev: Det kan hende det er lurt.. Hva syns du, bør jeg ringe hun på helsestasjonen som har fulgt meg opp frem til nå, eller ABC? Jeg syns det har blitt litt verre igjen nå i kveld, men ikke i nærheten av det jeg kjente tidligere i dag. Jeg ville ringt jordmor. Siden du er på ABC så er det jo praktisk talt å ringe føden samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 19. april 2016 #565 Del Skrevet 19. april 2016 12 timer siden, Pyntestøv skrev: Jeg ville ringt jordmor. Siden du er på ABC så er det jo praktisk talt å ringe føden samtidig Jepp.. Nå i dag har jeg bare hatt normalt nedpress ++, magen har seriøst bare dumpet ned, og lille knert ligger i allefall 5 cm lavere i magen enn i går tidlig. I tillegg kjenner jeg ingen spark til høyre i magen, der han til nå har skutt ut foten i tide og utide. Det er helt tydelig at han har både rotert og kommet på plass lenger ned i bekkenet. Regner med at han er festet nå, siden hodet var nesten på plass onsdag.. Ææææ! Godt det kan gå mange uker til før det skjer noe til tross for dette, men jeg får litt panikk Ringer forøvrig ABC hvis nedpresset tar seg opp igjen i styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 19. april 2016 #566 Del Skrevet 19. april 2016 Spennende å følge med hva som skjer, toneeee, men håper han holder seg inne i noen uker til likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 20. april 2016 #567 Del Skrevet 20. april 2016 Hei damer det har vært stille fra meg en stund, men nå er det på tide med en liten oppdatering. Vår lille skatt bestemte seg for at han også hadde fått nok av svangerskapet og kom som en kule på fredag i uke 34+6. siden han er liten for alderen og prematur er vi fremdeles på barsel, men han har ikke trengt barneklinikken. Vi koser oss glugg i hjel og gleder oss til å komme hjem! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 20. april 2016 #568 Del Skrevet 20. april 2016 45 minutter siden, yabbadoo skrev: Hei damer det har vært stille fra meg en stund, men nå er det på tide med en liten oppdatering. Vår lille skatt bestemte seg for at han også hadde fått nok av svangerskapet og kom som en kule på fredag i uke 34+6. siden han er liten for alderen og prematur er vi fremdeles på barsel, men han har ikke trengt barneklinikken. Vi koser oss glugg i hjel og gleder oss til å komme hjem! Gratulerer så mye Hvor stor er han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 20. april 2016 #569 Del Skrevet 20. april 2016 Gratulerer så mykje, yabbadoo! Så fint at alt går bra med den lille. Har han komme i gang med etinga? Det var bøygen for min premature, og som gjorde at me måtte innom nyfødt intensiv. Er han stor? Eg husker at min drukna i vanlige klær str. 50. Og når eg ser på dei nå, er dei heilt utrulig små. Rart kor fort ein gløymer. Nyt den deilige nyføddlukta. Og god tur heim, når det blir klart for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 20. april 2016 #570 Del Skrevet 20. april 2016 Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 20. april 2016 #571 Del Skrevet 20. april 2016 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 20. april 2016 #572 Del Skrevet 20. april 2016 11 timer siden, yabbadoo skrev: Hei damer det har vært stille fra meg en stund, men nå er det på tide med en liten oppdatering. Vår lille skatt bestemte seg for at han også hadde fått nok av svangerskapet og kom som en kule på fredag i uke 34+6. siden han er liten for alderen og prematur er vi fremdeles på barsel, men han har ikke trengt barneklinikken. Vi koser oss glugg i hjel og gleder oss til å komme hjem! Gratulerer så mye! Godt å høre at det går fint med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 20. april 2016 #573 Del Skrevet 20. april 2016 Flere enn meg som begynte å pakke fødebaggen nå? Har vært så opphengt i KS datoen at jeg ikke en gang har tenkt tanken på at fødselen kan starte før 39+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 20. april 2016 #574 Del Skrevet 20. april 2016 Fødebag versjon 1 var ferdigpakka før kontroll i dag. Det er mest ting for innleggelse før fødsel. Meir ammevennlige klær for mindre mage ligg også klart, men det tenker eg at mannen får komma med seinare. Heldigvis fekk eg ikkje bruk for det i dag! Veksten på babyen er fin, han ligg 0,6 % over snittet. Blodtrykket var nokså høgt på dei første målingane, men var klart lågare då me byta arm. Og då eg skulle inn til legen, blei eg litt shaky ei stund, då eg blei kalt inn til den legen som har lagt meg inn OG satt igang fødslane med begge dei to andre gutane. Men han sa han skulle nå ikkje legga meg inn i dag, iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 21. april 2016 #575 Del Skrevet 21. april 2016 Den 20. april 2016 at 8.24, Pyntestøv skrev: Gratulerer så mye Hvor stor er han? Tusen takk :-D han var akkurat 2 kg og 44 cm når han ble født 😍👶🏼 Den 20. april 2016 at 8.43, dreia skrev: Gratulerer så mykje, yabbadoo! Så fint at alt går bra med den lille. Har han komme i gang med etinga? Det var bøygen for min premature, og som gjorde at me måtte innom nyfødt intensiv. Er han stor? Eg husker at min drukna i vanlige klær str. 50. Og når eg ser på dei nå, er dei heilt utrulig små. Rart kor fort ein gløymer. Nyt den deilige nyføddlukta. Og god tur heim, når det blir klart for det! Takk ❤️ Spisingen går faktisk veldig bra! Jeg syns det var vanskelig de første dagene for da fikk jeg ikke til å mate han med flaske i det hele tatt og han er så liten at han blir for utslitt av å amme til at jeg kan gjøre det så ofte. Men han hadde ikke begynt å legge på seg før i dag, så vi er enda på sykehuset. Håper han har lagt på seg enda mer i morgen sånn at vi kan komme hjem til helgen. Det er mating hver tredje time, og en del styr med pumping og amming innimellom, så tiden flyr! Er ikke så lett å hvile på sykehuset heller, så jeg kjenner jeg er litt sliten. Den 20. april 2016 at 10.04, Tinuwiel skrev: Gratulerer så masse! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 21. april 2016 #576 Del Skrevet 21. april 2016 Får håpa det har snudd nå, og at vekta berre går oppover! Me var på sjukehuset i to veker, og eg husker det var utrulig slitsomt med amming, pumping, stell og kontrollar døgnet rundt. Ein får slappa lite av, når ein aldri heilt veit når pleiarane kjem. Det blei virkelig ei heilt anna ro når me kom heim til eige hus, sjølv om me då måtte klara oss heilt åleine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 21. april 2016 #577 Del Skrevet 21. april 2016 Den 20. april 2016 at 7.37, yabbadoo skrev: Hei damer det har vært stille fra meg en stund, men nå er det på tide med en liten oppdatering. Vår lille skatt bestemte seg for at han også hadde fått nok av svangerskapet og kom som en kule på fredag i uke 34+6. siden han er liten for alderen og prematur er vi fremdeles på barsel, men han har ikke trengt barneklinikken. Vi koser oss glugg i hjel og gleder oss til å komme hjem! Å, gratulerer så utrolig mye!!! Godt å høre at dere har det bra, og blir godt tatt vare på. Det blir sikkert deilig å komme hjem igjen Nyt tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 21. april 2016 #578 Del Skrevet 21. april 2016 Den 20. april 2016 at 19.18, Tinuwiel skrev: Flere enn meg som begynte å pakke fødebaggen nå? Har vært så opphengt i KS datoen at jeg ikke en gang har tenkt tanken på at fødselen kan starte før 39+2 Den har vært mer eller mindre pakket siden uke 30, men mangler fortsatt noen småting som en stor bukse til meg, drikkeflaske, ullammeinnlegg og slikt. Ellers tror jeg den er ganske klar, kanskje en ny ammebh og ammetopp også må med.. Har blitt utrolig mye bedre av nedpresset, selv om det er tydelig at han ligger annerledes nå enn før. I dag fikk jeg forøvrig litt energi og skulle ordne masse greier (handlet gardiner, var på gartneri, plantet ut i masse potter, gikk på yoga og i butikken), og ble så klart helt ødelagt etterpå og har sovet på sofaen i flere timer med skikkelig symfysesmerter bare jeg prøver å snu meg. Er veldig fornøyd med å ha fått på plass gardiner og blomster, men det var nok litt overdrevet.. Syns det er så snålt hvor lite jeg tåler i forhold til vanlig, blir like overrasket hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 24. april 2016 #579 Del Skrevet 24. april 2016 Nå er det bare to dager igjen til permisjonen starter. Det skal bli deilig, for nå er alt ganske slitsomt Sover enda dårligere enn tidligere, må tisse hver andre time, har vann i kroppen (gifteringen måtte av i går!), kramper i leggene og alt er bare tungt. Må bare kjøpe et par ting til fødebagen, ellers er alt klart tror jeg. Kjøpte en svær pakke med nattbind i går også. Merket at det var litt småflaut å kjøpe, av en eller annen grunn Vi har også kjøpt nytt speilreflekskamera til babyen kommer. Er veldig fornøyd og glad for at vi kan ta fine bilder fra dag én Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 24. april 2016 #580 Del Skrevet 24. april 2016 Godt eg ikkje er åleine om å vera litt pinlig berørt av å kjøpa svære bind etc. Eg må nok handla det enten med stor mage eller baby på slep, ellers blir det litt småflaut. Men eg veit at eg nok bør ha endå større bind enn nattbind dei første døgna, type giga Tena-bind. Det tenker eg at eg tar på sjukehusapoteket. Av ein eller annan grunn følest det litt mindre flaut der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå