Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde et slikt år i fjor - nå studerer jeg også i Oslo og har ikke kommet så godt inn i studentgjengen men har mange andre venner her. Si ifra hvis du vil omgås en sliten HR-student med godt humør:)

*Gjelder forsåvidt alle i denne tråden, jeg jobber mye ved siden av skolen men har alltid tid til å invitere med nye ut eller finne på hyggelige ting med noen - om det så er å dra på biblioteket, gå turer, trene, spise ute eller bare møtes og snakke litt om skole eller andre ting. 

Så bra! Ja, det hadde vært kjempehyggelig :) 

Anonymous poster hash: 71689...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon, dette var siste året mitt på VGs. Nå har jeg startet høyskole og var fast bestemt på å være åpen, snakke med folk, smile til alle og ta iniativ. Det har blitt en helomvending for min del og jeg trives så utrolig godt. Jeg er så glad, men samtidig trist for den perioden alene på VGs. Det skal virkelig ikke mer til enn å gi litt av seg selv!! Nå har jeg alltid noen å sitte med, alltid noen å snakke med og alltid noen å være med etter skoletid om jeg ønsker det. Bakdelen er jo at vi kanskje snakker mer enn vi følger med i timene, så noen bakdeler er det jo også, hehe. Men ta iniativ før alle kommer inn i "faste klikker", da er det vanskelig å komme inn i en gjeng

Anonymous poster hash: ebe6e...035

Skrevet

Så bra! Ja, det hadde vært kjempehyggelig :)

Hvis du sender meg en melding i innboksen, eller gir meg brukernavnet ditt, så sender jeg deg en melding :) 

Skrevet

Jeg har det sånn selv, og har ADHD blant annet. Går på medisiner så kan ikke drikke alkohol, noe som jeg merker det er mye av når det gjelder sosialisering. I tillegg så bruker jeg en del ekstra tid på studier pga konsentrasjonsvansker, og må ta sovepiller så og si med en gang jeg er ferdig med arbeidet. Jeg får derfor egentlig mye mer begrenset tid enn andr emed tanke på fritid. Har slitt med sosial angst mye gjennom livet, hadde en tøff oppvekst gjennom barne og ungdomsårene på mange måter, og det er nok ting som alltid vil sitte igjen. Sliter litt med depresjoner. Prøver å være mer sosial og åpen men kjenner det er vanskelig, for blir så fort sliten av store mengder, og noen dager går det liksom bare ikke.  Har prøvd å funnet flere "ensomme" men de fleste ser ut til å ha funnet en slags gjeng. 

Snart er det studietur, forhåpentligvis gjør det situasjonen min bedre, i verste fall blir det et mareritt :/

Ikke et så veldig optimistisk svarinnlegg dette :P Men litt godt å bare få det ut.

Anonymous poster hash: 0f5b3...80a
Skrevet

Jeg har det sånn selv, og har ADHD blant annet. Går på medisiner så kan ikke drikke alkohol, noe som jeg merker det er mye av når det gjelder sosialisering. I tillegg så bruker jeg en del ekstra tid på studier pga konsentrasjonsvansker, og må ta sovepiller så og si med en gang jeg er ferdig med arbeidet. Jeg får derfor egentlig mye mer begrenset tid enn andr emed tanke på fritid. Har slitt med sosial angst mye gjennom livet, hadde en tøff oppvekst gjennom barne og ungdomsårene på mange måter, og det er nok ting som alltid vil sitte igjen. Sliter litt med depresjoner. Prøver å være mer sosial og åpen men kjenner det er vanskelig, for blir så fort sliten av store mengder, og noen dager går det liksom bare ikke.  Har prøvd å funnet flere "ensomme" men de fleste ser ut til å ha funnet en slags gjeng. 

Snart er det studietur, forhåpentligvis gjør det situasjonen min bedre, i verste fall blir det et mareritt :/

Ikke et så veldig optimistisk svarinnlegg dette :P Men litt godt å bare få det ut.

Anonymous poster hash: 0f5b3...80a

Ja det kan være mye alkohol involvert, men noen velger også å ikke drikke, deriblant meg. Nå ser jo jeg at du ikke kan drikke fordi du tar piller.

Jeg synes ikke det er greit å drikke selv, og føler det noen ganger kan være litt vanskelig nettopp pga sosialisering som du selv sier men ønsker ikke det, og det er mange som respekterer det. Du må ikke drikke for å ha det hyggelig! :) 

Skrevet

Ja det kan være mye alkohol involvert, men noen velger også å ikke drikke, deriblant meg. Nå ser jo jeg at du ikke kan drikke fordi du tar piller.

Jeg synes ikke det er greit å drikke selv, og føler det noen ganger kan være litt vanskelig nettopp pga sosialisering som du selv sier men ønsker ikke det, og det er mange som respekterer det. Du må ikke drikke for å ha det hyggelig! :)

Medisiner* unnskyld!

Skrevet

Andre i samme båt? Sliter med å komme meg på forelesninger, da jeg blir uvel av tanken og følelsen av å sitte der helt alene uten noen å snakke med. Ingen å kjøpe mat med i pausen, ingen å diskutere pensum med..

Anonymous poster hash: c24e1...fb7

Samme her, alltid sittet alene på forelesninger og var heldig nok til å bli bedt i bursdag nå nylig også driver folk og spør "ser deg aldri på forelesningen, trodde du hadde slutta".  Går jo an å legge to og to sammen når de alltid har sett meg alene på universitetet og ikke lenger ser meg der. Hadde jo vært hyggelig om de satte seg ved meg på forelesningen også. Synes ikke det er for mye å forvente for det hadde betydd uendelig mye for meg samtidig som det ikke hadde kostet så mye for dem.

Anonymous poster hash: 5736a...d35

• Liker 1
Skrevet

Samme her, alltid sittet alene på forelesninger og var heldig nok til å bli bedt i bursdag nå nylig også driver folk og spør "ser deg aldri på forelesningen, trodde du hadde slutta".  Går jo an å legge to og to sammen når de alltid har sett meg alene på universitetet og ikke lenger ser meg der. Hadde jo vært hyggelig om de satte seg ved meg på forelesningen også. Synes ikke det er for mye å forvente for det hadde betydd uendelig mye for meg samtidig som det ikke hadde kostet så mye for dem.

Anonymous poster hash: 5736a...d35

Men hvorfor kan ikke du sette deg ned ved siden av dem da? Du bør ikke vente på at andre skal ta initiativet. Hvis du er tidlig ute på forelesning en dag, stå utenfor å vent til det kommer en gruppe fra klassen din, gå inn sammen med dem og sett deg på samme rad som dem. Da har du mulighet til å snakke med dem om faget og/eller gå i kantinen sammen i pausen.

Anonymous poster hash: 666fd...1be

• Liker 2
Skrevet

Ensom student i Trondheim her... 

Hva går du? Jeg er også student i Trondheim. Går 2. året ingeniør, har masse venner og et ganske stort nettverk. Er alltids plass til fler. :)

Anonymous poster hash: f3067...62a

Skrevet

Hva går du? Jeg er også student i Trondheim. Går 2. året ingeniør, har masse venner og et ganske stort nettverk. Er alltids plass til fler. :)

Anonymous poster hash: f3067...62a

Går på BI så hadde kanskje ikke passet så godt inn?  :fnise:  har et par venner fra hjembyen her i Trondheim som går ingeniørretninger, men de får jeg ikke sett så ofte siden de har så mye mer skole enn meg

Skrevet

Går på BI så hadde kanskje ikke passet så godt inn?  :fnise:  har et par venner fra hjembyen her i Trondheim som går ingeniørretninger, men de får jeg ikke sett så ofte siden de har så mye mer skole enn meg

Kan du lese sammen med de?

Anonymous poster hash: ff35f...bde

Skrevet

Kan du lese sammen med de?

Anonymous poster hash: ff35f...bde

Ja, jeg har en kjæreste som jeg pleier å gjøre oppgaver og lese sammen med hjemme. 

De andre har gjerne fått venner på skolen sin som de henger oftere med. Jeg har vel egentlig bare kjæresten som jeg bor med og en venninne som jeg ser en gang i uken eller litt sjeldnere. Merker mest at jeg er ensom på skolen og kvier meg til forelesningene i blant siden jeg vet at jeg mest sannsynlig blir å sitte alene. Var i fadderuken og første kvelden var jeg sosial og pratsom men følte jeg ble noe ekskludert av gruppen allerede fra dag en, så det var en litt uheldig gruppe for min del.

Skrevet

UiT, noen? :)

Anonymous poster hash: 1c866...8be

Jeg er på uit :D

Anonymous poster hash: 7bced...d45

Skrevet

Jeg er egentlig i samme situasjon, men har nå innsett at det egentlig ikke er et problem (for meg personlig). Jeg er veldig innadvendt, og har egentlig ikke behov for å ha noen å snakke med under forelesninger og lignende (faktisk syns jeg det er utrolig forstyrrende å ha folk rundt meg når jeg skal ta notater/jobbe, så jeg setter meg alltid bakerst for å unngå å ha folk ved siden av meg) - samtidig liker jeg ikke festing og drikking, så der ryker 99% av det sosiale de andre i klassen finner på. Jeg hadde nok følt meg veldig ensom hvis det ikke var for at jeg har fått utrolig god kontakt med de andre på hybelen, og samtidig snakker jeg mye med venner hjemmefra. Det eneste jeg egentlig savner er noen å diskutere faget med, da det ikke alltid er lett for en førsteårsstudent å finne ut hva som forventes av meg!

kort sagt, det å ikke ha så mange venner i klassen er ikke verdens undergang.

Anonymous poster hash: c6f29...00e
Skrevet

Jeg er egentlig i samme situasjon, men har nå innsett at det egentlig ikke er et problem (for meg personlig). Jeg er veldig innadvendt, og har egentlig ikke behov for å ha noen å snakke med under forelesninger og lignende (faktisk syns jeg det er utrolig forstyrrende å ha folk rundt meg når jeg skal ta notater/jobbe, så jeg setter meg alltid bakerst for å unngå å ha folk ved siden av meg) - samtidig liker jeg ikke festing og drikking, så der ryker 99% av det sosiale de andre i klassen finner på. Jeg hadde nok følt meg veldig ensom hvis det ikke var for at jeg har fått utrolig god kontakt med de andre på hybelen, og samtidig snakker jeg mye med venner hjemmefra. Det eneste jeg egentlig savner er noen å diskutere faget med, da det ikke alltid er lett for en førsteårsstudent å finne ut hva som forventes av meg! kort sagt, det å ikke ha så mange venner i klassen er ikke verdens undergang. Anonymous poster hash: c6f29...00e

Jeg er litt lik deg. Vil ha det rolig på forelesning, men vil ha noen å diskutere fag med etterpå. Det er ikke alle av oss som på død og liv trenger superspesialen venner.

Anonymous poster hash: 53de7...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...