AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Da er vi godt i gang med studiene og mitt mareritt ble virkelighet; jeg er offisielt blitt en ensom student.. Andre i samme båt? Sliter med å komme meg på forelesninger, da jeg blir uvel av tanken og følelsen av å sitte der helt alene uten noen å snakke med. Ingen å kjøpe mat med i pausen, ingen å diskutere pensum med.. Anonymous poster hash: c24e1...fb7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Det er ikke noe annet å gjøre enn å være kontaktsøkende. Gå bort til andre og start en samtale! En av mine beste venner i dag, ble jeg kjent med ved å sette meg ned ved siden av henne på forelesning og starte en samtale om en bok hun hadde med seg. Anonymous poster hash: 4ccbd...65f 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Hei! Jeg deler båt! Bortsett fra at jeg syns det jeg studerer er så gøy at jeg kommer meg på forelesningene. Vanligvis spiser jeg i kantina alene og sitter på lesesalen noen timer hver dag. Men jeg snakker ikke med noen iløpet av dagen. Denne uka har vært litt kjip. Har gått hjem uten å spise og uten å lese på lesesalen. Ting blir ikke gjort, annet enn at jeg er på forelesning. Jeg har ikke sånn ekstremt behov for å være sosial, men jeg skulle gjerne småprata litt, hatt noen å si hei til, og diskutert faget med noen... Jeg ser det er flere enn meg som sitter mye alene, så jeg holder ut. Kanskje jeg sier hei til en av dem en vakker dag. Anonymous poster hash: 53de7...ba1 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Jeg har noen å sitte med på forelesninger og sånn, men ingen å være med på fritiden. Noen dager snakker jeg ikke med en eneste person i løpet av en dag (har ikke forelesninger hver dag). Men har ikke så stort sosialt behov, jeg lengter ofte hjem når jeg først er ute et sted. Anonymous poster hash: 12eca...afa 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Havna i samme situasjon jeg også. Ble kontaktsøkende, men det ble fort klart at folk allerede hadde dannet seg gjenger, og klikker, og da var det ikke rom for å bli kjent med noen nye... Anonymous poster hash: 8d95f...bcf 2
Drømmern Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Universiteter og høgskoler har jo ulike klubber og aktiviteter. Delta på dem og bli kjent med noen 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Havna i samme situasjon jeg også. Ble kontaktsøkende, men det ble fort klart at folk allerede hadde dannet seg gjenger, og klikker, og da var det ikke rom for å bli kjent med noen nye... Anonymous poster hash: 8d95f...bcf Dette!!!! Åh får så vondt inni meg. Er student selv, men har familie å komme hjem til heldigvis. Føler meg enormt ensom fordi jeg føler meg annerledes enn andre pga funksjonshemming. Var en tråd om studier og ensomhet for ikke så lenge siden, og noen foreslo å opprette tråder på KG for hver by sånn at de som er ensomme har mulighet til å møte noen. F.eks. en for Oslo, en for Trondheim, Stavanger, Bergen og alle andre småbyer. Hadde egentlig vært smart. Enig med AB 53de7...ba1 over her, skulle gjerne hatt noen å si hei til og diskutere fag med gjennom dagen. Nå skal det jo sies at jeg faktisk går på privatskole hvor det blir litt sånn "klasse", men det er fortsatt vanskelig og jeg er mye alene. Men egentlig føler jeg det er litt min egen feil også, så må bare fortsette å prøve å være sosial Anonymous poster hash: 71689...7c1 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Dette!!!! Åh får så vondt inni meg. Er student selv, men har familie å komme hjem til heldigvis. Føler meg enormt ensom fordi jeg føler meg annerledes enn andre pga funksjonshemming. Var en tråd om studier og ensomhet for ikke så lenge siden, og noen foreslo å opprette tråder på KG for hver by sånn at de som er ensomme har mulighet til å møte noen. F.eks. en for Oslo, en for Trondheim, Stavanger, Bergen og alle andre småbyer. Hadde egentlig vært smart. Enig med AB 53de7...ba1 over her, skulle gjerne hatt noen å si hei til og diskutere fag med gjennom dagen. Nå skal det jo sies at jeg faktisk går på privatskole hvor det blir litt sånn "klasse", men det er fortsatt vanskelig og jeg er mye alene. Men egentlig føler jeg det er litt min egen feil også, så må bare fortsette å prøve å være sosial Anonymous poster hash: 71689...7c1 God ide! Si hvor dere bor eller hvilken skole dere går på, brått går dere (vi) på samme sted? Anonymous poster hash: 18020...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Jeg studerer i Oslo Kan sikkert møtes på et bibliotek eller noe en dag, for vil liksom ikke si hvor jeg går i tilfelle jeg blir gjenkjent Anonymous poster hash: 71689...7c1 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Jeg studerer i Oslo Kan sikkert møtes på et bibliotek eller noe en dag, for vil liksom ikke si hvor jeg går i tilfelle jeg blir gjenkjent Anonymous poster hash: 71689...7c1 Jeg går dessverre ikke i Oslo, ellers hadde jeg møtt! Håper det er noen andre her som gjør det! Anonymous poster hash: 18020...6a7 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Noen fra Trondheim her? Anonymous poster hash: 12eca...afa 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Noen fra Trondheim her? Anonymous poster hash: 12eca...afa Ja! Hva studerer du? Anonymous poster hash: 943f8...29e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 Jeg er også utrolig ensom.. Er på folkehøgskole, har ingen å være med. Men skal heldigvis hjem på fredag, så da er det heldigvis over for min del. Anonymous poster hash: 28ddf...544
puppi Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 Lite tips til dere "ensome" studenter - dere er garantert ikke alene, selv ikke på deres eget studie, eller i deres eget kull. Husker selv når jeg studerte - hvor oppengt jeg ble i hvor lett andre fant hverandre, og dannet seg "klikker", og etter få ukers tid virket det som alle hadde funnet sin gruppering, og det bare var jeg som ikke hadde blitt en del av en gjeng eller fått meg en omgangskrets. Depressivt, falt utenfor igjen Tingen var bare at, det stemte jo ikke. Det virket kanskje sånn ved første øyekast, at alle hadde funnet seg noen, det er jo klart at de som finner hverandre, ler og har det gøy, er jo også de som får mest fokus. De man legger merke til. Men, når jeg begynte å se litt imellom all denne latteren og idyllen, så la jeg jo merke til at det var fler som meg, fler som satt der for seg selv og ikke tok noe særlig plass. Flere "ensome". Flere som var alene. Og, hvis man etter noen uker ikke har blitt del av noen gjeng, ikke funnet seg noen gruppe man føler man passer inn i, så er det kanskje på tide å heller oppsøke de andre som er "ensome"? Kan bli mye godt vennskap ut av det også 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 Jeg er også utrolig ensom.. Er på folkehøgskole, har ingen å være med. Men skal heldigvis hjem på fredag, så da er det heldigvis over for min del. Anonymous poster hash: 28ddf...544 Du skal jobbe ganske hardt for å klare å være ensom på en folkehøgskole. Da er det bare din egen feil at du er ensom. Anonymous poster hash: ab76e...5e7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Til dere som føler dere ensomme: Engasjer dere! Om det er studentpolitikk, jobbe frivillig i bar eller kafé, studentutvalg, bli med på seminarer utenom forelesninger, studentidrett, skribent i studenttidsskrift eller studentavis - det finnes MANGE muligheter. Det finnes så mange muligheter at jeg har vanskelig for å se for meg at noen kan ha vanskelig for å finne noe de kan være interessert i. Snakk også med folk på forelesninger; "er det greit at jeg setter meg her? jeg heter ...", "hva synes du om forelesningen/temaet/foreleseren/boka/artikkelen?", "har du lyst til å ha kollokvie?", "skal vi spise lunsj sammen/ta en kaffe etter forelesning/i pausen?". Jeg forstår at det kan være vanskelig, men KOM AN. Anonymous poster hash: 90e8c...4cf 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Jeg var med i noen foreninger, men fikk null utbytte sosialt. Var klikker der også. Løste seg heldigvis fordi jeg traff noen hyggelige folk(fra en studietur) som tok meg inn i deres vennegjeng. Så anbefaler deg å bli med på hyttetur, utenlandstur, osv. Selv bor jeg også i kollektiv så får mye sosialt der også. Edit: kan godt være man får mer ut av å være med i foreninger hos deg. Anonymous poster hash: 5736a...d35
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #18 Skrevet 16. september 2015 Du skal jobbe ganske hardt for å klare å være ensom på en folkehøgskole. Da er det bare din egen feil at du er ensom.Anonymous poster hash: ab76e...5e7 Den var litt hard syns jeg. Er fullt mulig å være ensom på folkehøgskole, det har jeg også vært. Falt utenfor fra start og da var det på en måte gjort, selv om jeg prøvde hele tiden. Folkehøgskole er faktisk ikke bare fryd og gammen som de fleste tror. For min del var det det verste året i mitt liv. Anonymous poster hash: 45cc8...2f2 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2015 #19 Skrevet 16. september 2015 Til dere som føler dere ensomme: Engasjer dere! Om det er studentpolitikk, jobbe frivillig i bar eller kafé, studentutvalg, bli med på seminarer utenom forelesninger, studentidrett, skribent i studenttidsskrift eller studentavis - det finnes MANGE muligheter. Det finnes så mange muligheter at jeg har vanskelig for å se for meg at noen kan ha vanskelig for å finne noe de kan være interessert i. Snakk også med folk på forelesninger; "er det greit at jeg setter meg her? jeg heter ...", "hva synes du om forelesningen/temaet/foreleseren/boka/artikkelen?", "har du lyst til å ha kollokvie?", "skal vi spise lunsj sammen/ta en kaffe etter forelesning/i pausen?". Jeg forstår at det kan være vanskelig, men KOM AN. Anonymous poster hash: 90e8c...4cf Prøvde det et par ganger, og det var en jente i den gjengen som styrte de andre. Så sa hun med en gang jeg spurte om å få sitte med de: "Kom! Vi går! Jeg vil ikke sitte på bord med henne, hun er ekkel!" Så gjør ikke det en gang til. Dette var i 3. klasse på vgs. Trodde folk hadde blitt litt hyggeligere da, men tydeligvis ikke dessverre. Tør fortsatt ikke å spørre folk om å få sitte sammen med dem i kantinen igjen, så det er grunnen til at jeg sitter alene akkurat i de settingene for jeg er redd det skal skje igjen Er ikke så lett for mange, kan være mange vonde minner som fører til at folk er ensomme Men skader ikke å prøve å være sosial da Anonymous poster hash: 71689...7c1 1
Blablaa Skrevet 16. september 2015 #20 Skrevet 16. september 2015 (endret) Du skal jobbe ganske hardt for å klare å være ensom på en folkehøgskole. Da er det bare din egen feil at du er ensom. Anonymous poster hash: ab76e...5e7 Hehe, jo takk. Da har jeg nok klart det da. Den var litt hard syns jeg. Er fullt mulig å være ensom på folkehøgskole, det har jeg også vært. Falt utenfor fra start og da var det på en måte gjort, selv om jeg prøvde hele tiden. Folkehøgskole er faktisk ikke bare fryd og gammen som de fleste tror. For min del var det det verste året i mitt liv.Anonymous poster hash: 45cc8...2f2 Gikk du ut hele året? Hvordan fikk du det til? Jeg kom to uker etter skolen hadde begynt, og det er virkelig ikke lett å komme inn i gjengen.. Jeg har prøvd o to uker nå, og har nå gitt opp.. Sliter me selvtilliten og er utrolig tilbakeholden, og det at de avviser meg gjør at jeg trekker meg enda mer tilbake, så jeg gleder meg så utrolig til jeg skal hjem. Haha. Pokker. Glemte anonym, jaja. Gjør ikke noe det Endret 16. september 2015 av Blablaa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå