Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk skal prøve det :) Men nå er det sånn at jeg sitter foran de mest "populære" jentene og har ingen ved siden av meg, og tør ikke å ta så mye kontakt med de fordi de er veldig "gjengen", men skal prøve å sette meg lenger bak med de som er litt mindre populære :) Tror ikke det nytter helt å føre en samtale med en så sammensveiset gjeng på en måte fordi jeg bare vil føle meg dårligere enn de :) Samtidig tenker jeg det aller viktigste er å følge med på undervisningen jeg får som jeg betaler mye penger for, så får det sosiale bare komme utenom. Kan ikke bare hoppe av selv om det frister litt. Så klart er det vanskelig at også kollokviegrupper er oppløst osv. pga disse gjengene fordi de har funnet egen klikk, men man må bare finne ut av det på best mulig måte :)

Anonymous poster hash: 71689...7c1

Ja jeg syns du skal flytte deg og sette deg med de andre. Legg de gjerne til på facebook og småsnakk litt med de der. Gjerne om noe skole og sånt. Og så snakker du med de på skolen. Min strategi er å være oppdatert på praktiske ting, har merket at folk har henvendt seg til meg når de har lurt på noe praktisk, for eksempel hvordan eksamen utføres. Og da har jeg fått snakket litt med de om andre ting også.

Du er ihvertfall et utrolig positivt menneske!

Vil bare si at ting som oftest blir bedre. Jeg var mye alene det første halve året, slet med å finne meg venner fordi jeg følte alle hadde sine gjenger. Satt med noen nå og da på forelesning, men ble sjelden noe mer av det. Først da vi skulle skrive semesteroppgave endte jeg opp med å sette meg ned med noen jeg såvidt hadde snakket med tidligere. Etter det har vi blitt gode venner. Så om en ikke har funnet seg venner den første måneden er det nødvendigvis ikke for sent :)

Anonymous poster hash: cb818...22e

Har snakket med en del venner av meg som har studert tidligere, og flere av de har iallfall sagt at det ofte kan være lurt å stresse litt ned. Fordi folk er desperate etter å finne venner og så ender de opp med noen de egentlig ikke passer sammen med eller liker i det hele tatt, når de blir bedre kjent. Så om man klarer å beholde roen og selvtilliten så er det ikke så dumt nødvendigvis at det tar tid å få venner. Men så er det dette med å beholde roen. Jeg sliter med det selv. Det er så lett å si at "det er bare noe du føler, du er ikke den eneste alene. Det kommer seg etterhvert", men når man er oppi situasjonen så er man egentlig ganske desperat.

Men ja, jeg er enig med deg, at ting kan ta tid og det er ikke nødvendigvis en dum ting.

Anonymous poster hash: ff35f...bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg syns du skal flytte deg og sette deg med de andre. Legg de gjerne til på facebook og småsnakk litt med de der. Gjerne om noe skole og sånt. Og så snakker du med de på skolen. Min strategi er å være oppdatert på praktiske ting, har merket at folk har henvendt seg til meg når de har lurt på noe praktisk, for eksempel hvordan eksamen utføres. Og da har jeg fått snakket litt med de om andre ting også.

Du er ihvertfall et utrolig positivt menneske!

Har snakket med en del venner av meg som har studert tidligere, og flere av de har iallfall sagt at det ofte kan være lurt å stresse litt ned. Fordi folk er desperate etter å finne venner og så ender de opp med noen de egentlig ikke passer sammen med eller liker i det hele tatt, når de blir bedre kjent. Så om man klarer å beholde roen og selvtilliten så er det ikke så dumt nødvendigvis at det tar tid å få venner. Men så er det dette med å beholde roen. Jeg sliter med det selv. Det er så lett å si at "det er bare noe du føler, du er ikke den eneste alene. Det kommer seg etterhvert", men når man er oppi situasjonen så er man egentlig ganske desperat.

Men ja, jeg er enig med deg, at ting kan ta tid og det er ikke nødvendigvis en dum ting.

Prøver å småprate litt, og skal fortsette med det :) Tusen takk for gode råd :) 

Skrevet

Jeg er blitt med i en gjeng som var i samme faddergruppe alle sammen. Jeg er i utgangspunktet en veldig utadvendt og sosial person, men havnet i en dårlig faddergruppe. Måtte finne venner etter at alle andre hadde dannet gjenger. Jeg føler meg veldig utenfor i den gjengen jeg er i, selv om jeg ofte snakker. Føler veldig at jeg bare tilter etter, og ikke har noen plass overhodet. Vet masse om de andre jentene fordi jeg har vært kontaktsøkende, stilt spørsmål. Ingen av de spør noensinne spørsmål om meg. Får i så fall spørsmål om ting jeg har svart på 100 ganger før, men som de ikke husker fordi jeg ikke betyr noe som helst for dem. Jeg var borte i en hel uke forleden grunnet sykdom. Det var ikke en eneste person i gjengen som spurte meg om hvor jeg hadde vært. 

Det å gå rundt å smile hver eneste dag og være smørblid - Det tar virkelig på når du ikke får noe som helst tilbake. Er nesten så jeg bare gir opp og vil slutte på studiet. Vil ha aksept som person. Vil ikke bare følge etter andre hele tiden og være femte hjul. Det er en vond følelse. 

Jeg prøver å være kontaktsøkende rundt andre på studiet, fordi jeg vet at jeg er ganske lett å bli kjent med og utadvendt. Må fortsette å være blid og hyggelig, så jeg kanskje finner noen venner som kan gi meg aksept snart... 

Spiller ikke noen rolle for meg om jeg er i en stor gjeng eller ikke. Kunne gjerne hatt bare 2-3 i et gjensidig vennskap. 

Anonymous poster hash: 5edce...d75

Wow, dette kunne jeg skrevet ordrett selv, absolutt hele situasjonen er 100% lik (utenom sykdommen) det som har skjedd med meg og hvordan jeg oppfatter det. Trenger heller ikke være i en stor gjeng, vil bare ha noen jeg kan være sammen med på fritiden som jeg faktisk klaffer med. Ser på meg selv som en person som er lett å bli kjent med, veldig utadvendt og har aldri hatt noe problem med å få venner, havnet rett og slett i feil faddergruppe og det har virkelig hatt alt å si. Prøver hver eneste dag, og har enda ikke sittet alene i en eneste forelesning på grunn av dette, men det har blitt veldig gruppert og gjenger allerede som jeg har gått glipp av pga. den faddergruppen jeg havnet i.

Hvilke skoler går du og dere andre som har skrevet her på?

Anonymous poster hash: d4677...c42

Skrevet

Wow, dette kunne jeg skrevet ordrett selv, absolutt hele situasjonen er 100% lik (utenom sykdommen) det som har skjedd med meg og hvordan jeg oppfatter det. Trenger heller ikke være i en stor gjeng, vil bare ha noen jeg kan være sammen med på fritiden som jeg faktisk klaffer med. Ser på meg selv som en person som er lett å bli kjent med, veldig utadvendt og har aldri hatt noe problem med å få venner, havnet rett og slett i feil faddergruppe og det har virkelig hatt alt å si. Prøver hver eneste dag, og har enda ikke sittet alene i en eneste forelesning på grunn av dette, men det har blitt veldig gruppert og gjenger allerede som jeg har gått glipp av pga. den faddergruppen jeg havnet i.

Hvilke skoler går du og dere andre som har skrevet her på?

Anonymous poster hash: d4677...c42

Jeg for min del trodde jeg hadde havnet i en bra faddergruppe, helt til jeg ble kjent med dem. Fant ganske fort ut at jeg egentlig ikke klaffet noe særlig med dem, da de er altfor "mye" for meg. Jeg er en ganske rolig person, men disse menneske er stikk motsatt av rolig, og de har en helt annen humor og personlighet enn meg. Du vet at ting ikke helt stemmer helt når alle andre ler så de griner av noe mens du sitter der og tvinger deg selv til å småflire litt... Jeg var dessverre altfor sen til å se meg om etter noen nye, og har på en måte bare takket meg til denne gjengen. Hver gang jeg kommer hjem etter vi har funnet på noe er jeg deppa og sliten, fordi jeg aldri føler jeg kan være meg selv. Samtidig vil jeg jo ikke være ensom... 

Anonymous poster hash: 45cc8...2f2

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ny på høyskole. Har funnet masse venner tidlig, fordi jeg syns det er lett å bli kjent med folk i kullet. Men har prøvd å se litt etter de som ikke har noen å snakke med. Og utveksle noen ord, men jeg får lite respons, og da setter jeg meg ikke ved siden av dem igjen. Egentlig synd, for de hadde kanskje trengt noen som tok litt ekstra ansvar for å bli kjent med dem, men det er vanskelig for personen som tar kontakt når man får lite respons tilbake. Så dette er en liten oppfordring om å gripe sjansen hvis noen snakker med deg, selv om det du sier er teit, hold samtalen, så får du deg kanskje et nettverk :) Tenk ut noen ting som er greit å snakke om, nesten uansett når/hvor du havner i en situasjon du kan snakke med noen. Er du fornøyd med studiet? Hvorfor valgte du dette studiet? Jeg syns det er mye pensum, har du fått lest alt?

Noen mennesker er kontaktsøkende, og kommer rett bort og setter seg med oss, og småprater, og de blir godt mottatt. Det er vel ikke for alle, ikke meg heller, tror jeg. Men det funker faktisk :)

Anonymous poster hash: afa27...5ec

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ny på høyskole. Har funnet masse venner tidlig, fordi jeg syns det er lett å bli kjent med folk i kullet. Men har prøvd å se litt etter de som ikke har noen å snakke med. Og utveksle noen ord, men jeg får lite respons, og da setter jeg meg ikke ved siden av dem igjen. Egentlig synd, for de hadde kanskje trengt noen som tok litt ekstra ansvar for å bli kjent med dem, men det er vanskelig for personen som tar kontakt når man får lite respons tilbake. Så dette er en liten oppfordring om å gripe sjansen hvis noen snakker med deg, selv om det du sier er teit, hold samtalen, så får du deg kanskje et nettverk :) Tenk ut noen ting som er greit å snakke om, nesten uansett når/hvor du havner i en situasjon du kan snakke med noen. Er du fornøyd med studiet? Hvorfor valgte du dette studiet? Jeg syns det er mye pensum, har du fått lest alt?

Noen mennesker er kontaktsøkende, og kommer rett bort og setter seg med oss, og småprater, og de blir godt mottatt. Det er vel ikke for alle, ikke meg heller, tror jeg. Men det funker faktisk :)

Anonymous poster hash: afa27...5ec

Bra skrevet :)

Skrevet

Noen mennesker er kontaktsøkende, og kommer rett bort og setter seg med oss, og småprater, og de blir godt mottatt. Det er vel ikke for alle, ikke meg heller, tror jeg. Men det funker faktisk :)Anonymous poster hash: afa27...5ec

Så fint av deg å 'se' de som sitter litt aleine. Og fint med oppfordringen du kommer med om å sette pris på de som faktisk tar kontakt, og benytte oss av muligheten. Det er lett å se seg blind på sine egne utfordringer og gå glipp av sjansene som faktisk dukker opp.

Anonymous poster hash: 53de7...ba1

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for personangrep og avsporinger.

Tekola, admin.

Skrevet

Hvilke da? Syns mange av de virker skikkelig pretensiøse. Blir helt kvalm av noen av fadderbarna som har blitt så høye på seg selv etter hvilken gruppe som var faddere.

Pretensiøse? Hvilken da? De eneste jeg kommer på der må være Jurak eller Roklubben. De aller fleste undergruppene på jussen skikkelig lavterskel tilbud med masse moro og sosialt. En av dem endret mitt sosiale liv i alle fall, jeg går fjerde året nå.

Anonymous poster hash: ab641...ee1

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Skrevet

Jeg har vært i båten og det er utrolig kjipt! Anbefaler deg å bli med i foreninger eller en idrett! :) 

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Går ikke så bra dessverre, men prøver å holde motet oppe likevel :) Kanskje jeg blir kjent med noen en dag, får se. Har mistet helt motivasjonen til å lese så vurderer å slutte, men kommer seg nok det også, må bare gi det litt tid :)

Skrevet

Jeg skulle sånn ønske at jeg hadde overskudd til å møte noen av dere nå, men privatlivet rakner akkurat nå. Ikke gi opp, jeg har i alle fall tenkt å prøve å få til et minimum, så håper jeg ting blir bedre etter jul. Det har bare gått 1,5 mnd. Løpet er ikke kjørt.

Skrevet

Jeg skulle sånn ønske at jeg hadde overskudd til å møte noen av dere nå, men privatlivet rakner akkurat nå. Ikke gi opp, jeg har i alle fall tenkt å prøve å få til et minimum, så håper jeg ting blir bedre etter jul. Det har bare gått 1,5 mnd. Løpet er ikke kjørt.

Ta den tiden du trenger for all del. Ingenting haster. Har overskudd til å møte folk selv, men tenker jeg må jobbe litt mer nå for jeg henger sånn etter på studiet og har mistet mye motivasjon. Men godt at det finnes noen å snakke med her inne hvertfall, så man ikke føler seg så alene. :) 

Skrevet

Om man ikke har noen venner på studietstedet sitt, har man alltids noen venner her inne  :klemmer:

For min del går det bedre nå, har noen venner på skolen, men ingen på fritiden. Men henger litt etter med fagene, så er ikke så mye jeg hadde hatt tid til uten å føle meg stressa over skole, uansett

Anonymous poster hash: 12eca...afa
  • Liker 2
Skrevet

Pretensiøse? Hvilken da? De eneste jeg kommer på der må være Jurak eller Roklubben. De aller fleste undergruppene på jussen skikkelig lavterskel tilbud med masse moro og sosialt. En av dem endret mitt sosiale liv i alle fall, jeg går fjerde året nå.

Det er ikke jeg som skrev det innlegget du siterte, men svarer halvveis likevel. Når det gjelder dette med lavterskeltilbud er vel det noe som er helt riktig for veldig mange av undergruppene, men ikke sportsgruppene. Jeg er utrolig dårlig med sport, men prøvde meg uansett på et par treninger på en av gruppene. Måtte bare droppe å gå siden det tydeligvis ikke var plass til en som meg som kunne såpass lite. 

Ellers er jeg enig i at det er få av undergruppene som er pretensiøse. F.eks Injuria eller en av undergruppene til revyen. Selvsagt, om man sliter med å passe inn på jussen i utgangspunktet (som meg), så vil det ikke være lett uansett hvilken gruppe en prøver seg på. Tipper alle tror jeg går på HF her jeg vandrer rundt i gangene. ;) 

Anonymous poster hash: 5b7fc...ae6

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke jeg som skrev det innlegget du siterte, men svarer halvveis likevel. Når det gjelder dette med lavterskeltilbud er vel det noe som er helt riktig for veldig mange av undergruppene, men ikke sportsgruppene. Jeg er utrolig dårlig med sport, men prøvde meg uansett på et par treninger på en av gruppene. Måtte bare droppe å gå siden det tydeligvis ikke var plass til en som meg som kunne såpass lite. 

Ellers er jeg enig i at det er få av undergruppene som er pretensiøse. F.eks Injuria eller en av undergruppene til revyen. Selvsagt, om man sliter med å passe inn på jussen i utgangspunktet (som meg), så vil det ikke være lett uansett hvilken gruppe en prøver seg på. Tipper alle tror jeg går på HF her jeg vandrer rundt i gangene. ;)

Anonymous poster hash: 5b7fc...ae6

Haha. Jeg ser hva du mener. Jeg er ingen klassisk jussperson selv, og har heldigvis funnet likesinnede i min gruppe, men det tok tid! Synd å høre det du nevner om sportsgruppene, de pleier jo å presisere at det går fint å være nybegynner. 

Skrevet

Er egentlig en veldig utadvendt person og har ingen problemer å prate med noen, men det var vanskelig å ta kontakt med andre. Gikk et semester på NHH i fjor, og ble en dag bedt av en i klassen om å spille litt tennis via Facebook... Steller seg ut at han var i samme situasjon. Vet ikke om det er til hjelp, men kanskje bare det å spørre noen om å finne på noe kan føre til noe...

Anonymous poster hash: b7cf4...1b6

Skrevet

As we speak.. 

Har ikke klart å lese noe som helst denne uken grunnet vonde følelser rundt det at jeg alltid er femte hjul på vognen. Er i en gjeng, som jeg kan spise lunsj med og så videre. Blir invitert dersom det er store vors o.l. Men innad i gruppen er det dannet seg ulike vennegjenger som møtes for å spise på fritiden osv, som er blitt nære venner. Jeg står totalt utenfor disse gruppene. Føler meg veldig utenfor, veldig ofte. 

Synes det er vondt å få dette rett opp i trynet via mystory. Man begynner å fundere på hva som er galt med en som person. Jeg er overhodet ikke sjenert, og er omsorgsfull og blid overfor andre. Viser interesse og får høre at jeg er veldig morsom. Men jeg er likevel alltid det siste alternativet, og kommer aldri inn i gjengen. 

Hatt det skikkelig vondt og kjipt på skolen tidligere, og trodde studentårene skulle bli min siste redning. Ser ut til at det hele blir en stor nedtur med tap av selvfølelse og verd. 

Anonymous poster hash: 5edce...d75
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg studerer i Oslo :) Kan sikkert møtes på et bibliotek eller noe en dag, for vil liksom ikke si hvor jeg går i tilfelle jeg blir gjenkjent  :fnise:

Jeg hadde et slikt år i fjor - nå studerer jeg også i Oslo og har ikke kommet så godt inn i studentgjengen men har mange andre venner her. Si ifra hvis du vil omgås en sliten HR-student med godt humør:)

*Gjelder forsåvidt alle i denne tråden, jeg jobber mye ved siden av skolen men har alltid tid til å invitere med nye ut eller finne på hyggelige ting med noen - om det så er å dra på biblioteket, gå turer, trene, spise ute eller bare møtes og snakke litt om skole eller andre ting. 

Endret av Måndagsbarn
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...