Gå til innhold

Hvorfor er FrP-velgerne så dumme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke klart å studere matematikk og fysikk ved NTNU hvis jeg var dum. Jeg hadde i hvertfall ikke gått ut med over 5,5 o snitt heller. Alt tyder på at jeg ikke er like dum som FrP-velgerne. Jeg kjøper ikke at du har en så høy IQ, dessverre.

Anonymous poster hash: 0658c...3f8

 

Nå er ikke matematikk og fysikk ved NTNU spesielt vanskelig heller. Jeg har selv tatt en bachelor i matematikk og fysikk, og en mastergrad i Kyb(siving) fra NTNU. Siden folk er gira på IQ'en her inne, kan jeg nevne at jeg har en målt IQ på 132, tatt ved Hærens Krigsskole.

 

Jeg vurderer å stemme FRP ved neste stortingsvalg, nettopp på grunn av at det som skjer med Norge nå, ikke er bærekraftig. Jeg er uenig med mye av det FRP mener, men de har noen enkelte saker som er så viktige, at jeg er nødt til å stemme på de.

Anonymous poster hash: e5ea3...706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Nå er ikke matematikk og fysikk ved NTNU spesielt vanskelig heller. Jeg har selv tatt en bachelor i matematikk og fysikk, og en mastergrad i Kyb(siving) fra NTNU. Siden folk er gira på IQ'en her inne, kan jeg nevne at jeg har en målt IQ på 132, tatt ved Hærens Krigsskole.

 

Jeg vurderer å stemme FRP ved neste stortingsvalg, nettopp på grunn av at det som skjer med Norge nå, ikke er bærekraftig. Jeg er uenig med mye av det FRP mener, men de har noen enkelte saker som er så viktige, at jeg er nødt til å stemme på de.

Anonymous poster hash: e5ea3...706

 

 

Ser det på samme måte. Alle andre politiske spørsmål blir egentlig småting. Søndagsåpent, bompengestaer og bensinavgift opp eller ned 20 øre.

 

Den dagen vi har en etnisk delt befolkning og krybba er tom. Klan, kultur og religin sveiser gruppene sammen i søken av makt og innflytelse og repekt. Dette skremmescenario overskygger det meste. Det har gått til helvete i for mange land med etniske grupper at det ikke kan oversees. Og til de som bruker SSB som sannhetsvitne at Islam ikke vil bli dominerende i Norge?? Flertallet av FNs medlemsland ER muslimske. Og det har jo skjedd der. Men altså ikke i Norge . SSB pleier å ta feil.

Anonymous poster hash: 8658a...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med FrP, men jeg synes at man i det minste skal høre på argumentene til folk med andre partipreferanser. Man kan ikke kalle dem dumme før de har vist at de er dumme, i det aller minste. Fordi jeg har møtt smarte folk med gode begrunnelser for å stemme mange ulike partier, er jeg selv utrolig vinglete når det gjelder hvilket parti jeg foretrekker, dessverre.

 

Men jeg har et spørsmål som andre også har tatt opp her i tråden. Hvorfor stemmer trygdede på FrP? Jeg leste om en trygdet dame i avisen som stemte FrP og som ble veldig skuffet da de kuttet i stønaden hennes. Aldri skulle hun stemme FrP mer, sa hun. Hun kan jo ikke ha skjønt hvor alle skattelettelsene måtte tas fra, men henne om det. Jeg kjente også en mann på trygd som var ihuga FrP-er, men jeg så ikke hva dette partiet hadde å tilby hans gruppe av befolkningen. Er det sånn at resten av politikken appellerer såpass mye at de bare svelger dette, eller vet de rett og slett ikke at FrP ikke er på "lag" med folk på trygd?

 

Det er sikkert veldig induviduelt, men trygdede mennesker er ofte blant de svakeste i samfunnet. Det er de som rammes av innvandringen. Folk som er avhengig av velferdstaten ut livet bør ikke bry seg om 100 kroner hindre å rutte med i måneden, men at man i det hele tatt har en stat som faktisk tar vare på de. Den ekstreme innvandringen vil etter hvert spise så mye av budsjettet at det kommer til å koste så mye at mange kommer til å få langt mindre, om noe i det hele tatt.

 

Det er også disse menneskene som ofte kjemper om de samme jobbene som innvandrere, samme menneskene som må flytte ut fra offentlige boliger for å få plass til nye innvandrere, og om de bor i en stor by få mange som sine naboer, og de sosiale problemene det medfører i nabolaget deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest er dumme og de færreste har interesse av å sette seg inn i politikk på et dypere plan enn å lese avisene og å diskutere på nettforumer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert veldig induviduelt, men trygdede mennesker er ofte blant de svakeste i samfunnet. Det er de som rammes av innvandringen. Folk som er avhengig av velferdstaten ut livet bør ikke bry seg om 100 kroner hindre å rutte med i måneden, men at man i det hele tatt har en stat som faktisk tar vare på de. Den ekstreme innvandringen vil etter hvert spise så mye av budsjettet at det kommer til å koste så mye at mange kommer til å få langt mindre, om noe i det hele tatt.

 

Det er også disse menneskene som ofte kjemper om de samme jobbene som innvandrere, samme menneskene som må flytte ut fra offentlige boliger for å få plass til nye innvandrere, og om de bor i en stor by få mange som sine naboer, og de sosiale problemene det medfører i nabolaget deres.

Det er nok mange som har levd i den troen at staten Norge vil ta vare på oss uansett alltid.

Så kom pensjonsreformen og man begynte å innse at ,sammenlignet med mor og far (født før 1959), så ville de få betydelig mindre. Og nå galloperer de sosiale utgiftene, oljeinntektene er iferd med å reduseres samtidig som oljealderen går mot slutten i deres levetid.

 

 

Så snakker vi om innvandrere som kommer til å koste tusen milliarder på toppen?!

 

Alle innser at kaka blir mindre og at de som gikk av med 67% tidligere reiste og koste seg. Nå så blir pensjonist ved 62 år tøft pga endrede pensjonsvilkår. Vi snakker om 52-56% sammenlignet med 67%. Og det er nå! Om 20 år tror jeg pensjonister skal være glade for 45%.

 

Når ingen av de andre partiene ser ut til å ville stanse en gruppe som etter 7 års botid i Norge har 23% sysselsetnign , sammenlignet med bosniere med 67%, så snur mange seg til FRP. Dog med med klype på nesa.

 

Mulig det er egoisme og dumme mennesker?? Men tror de fleste er jordnære og ser hvilke vei det går fremover . Å gå fremtiden i møte med gitar og sang og tenke at det går nok helst godt slik som endel andre partier gjør er rimelig naivt desverre. men tror at når endel av dagens 20 åringer begynner å sjekke sin egen pesnjonskalkulator og drømmen om enkeltrom på sykehjem forblir en drø. Så våkner nok de og...

Anonymous poster hash: 8658a...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke, men er velgerne dummere enn poitikerne?



Anonymous poster hash: 07962...e73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mulig det er egoisme og dumme mennesker?? Men tror de fleste er jordnære og ser hvilke vei det går fremover . Å gå fremtiden i møte med gitar og sang og tenke at det går nok helst godt slik som endel andre partier gjør er rimelig naivt desverre. men tror at når endel av dagens 20 åringer begynner å sjekke sin egen pesnjonskalkulator og drømmen om enkeltrom på sykehjem forblir en drø. Så våkner nok de og...

Anonymous poster hash: 8658a...ae2

 

 

Du motsier jo deg selv ganske grundig med tanke på at Siv nå har åpnet oljefondet som var tenkt til å prøve å dekke de stigende pensjonsutgiftene... Jaja, Siv har jo ikke barn, så hun trenger ikke tenke på hvordan de får det.

Anonymous poster hash: 729e3...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høyere utdannede mennesker stemmer ihvertfall ikke FrP.

Anonymous poster hash: c1318...b3d

 

 

Jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette igjen. Synes å være en gjenganger.

 

Jeg tror nok det har en viss sannhet i seg. Det er i større grad folk lenger ned som opplever de negative konsekvensene av innvandring. Det er lettere å tro at alt er rosenrødt når man har mulighet til å bosette seg i det fineste "hvite" strøket, samt sende ungene sine til den mest "hvite" skolen. At retorikken blir noe styggere, og mindre akademisk, gjør ikke budskapet mindre sann selv om det kommer fram som sinne. 

 

Må også si at det er noe ironisk over dette, der venstresiden en gang i tiden tilhørte arbeiderklassen. Tenk deg å vist en slik forakt og arroganse som blir presentert her, den gangen venstresiden stod opp mot den borgerlige overklassen? Det er mulig idag, kun takket være et moralsk rettferdiggjørelse. En retorikk som viser seg mye mer effektiv enn tidligere.

 

Punkt to er at det de siste 50-60 årene har venstresiden vokst seg såpass sterkt, og på mange måter "tatt" over universitetene, og statlige institusjoner. Dette er noe av de verste stedene å offentlig stå fram som FrPer. Tilsvarende ser vi ellers i Europa. Denne dominansen har hatt den uheldige konsekvensen at det nå finnes grupper som skal forby "stygge" meninger. Det kommer støtte og stadig opp slikt:

 

Richard Dawkins på Bill Maher:

 

 

Dette er bare en av mange slike hendelser.

 

Jeg tror mange på universiteter som har sympatier med FrP, men stigmatiseringen er rimelig sterk. Det er tross alt bare "dumme rednecks" som stemmer FrP. Man får med engang et ekstra sterkt blikk på seg, og med det så kreves det bedre kunnskap, og evne til å diskutere enn det som kreves fra motsatt side. Skummelt for mange, og man tvinger tankegangen inn mot det komfortable. Som sagt, en komforitets-kultur. Som konsekvens så blir det færre FrPere ved universitetene.

 

Med det sagt så er høyt utdannede FrPere noe av de mest åpne, og ærlige personene som finnes. 

 

Må også spørre om venstre synes å opptre særlig smart, når lederen kommer med slike tåpelig floskler:

 

"- Vi må ta alvoret innover oss om at det blir krevende å håndtere flyktningene, og vi må være kreative i løsningene framover. Blant annet må vi få dem ut i arbeid fra dag én, sier Venstre-leder Trine Skei Grande til Dagbladet"

 

http://www.dagbladet.no/2015/10/08/nyheter/innenriks/politikk/regjeringen/statsbudsjettet/41394964/

 

Dag en!!!!!!! Samtidig som 

 

http://www.nrk.no/norge/840-sokte-jobben_-han-fikk-den-1.11814162

 

http://e24.no/jobb/oljebremsen/tror-50-000-oljejobber-kan-gaa-tapt/23474258

 

Dette er utsagn som kunne kommet fra andre partiledere. Det er såpass hårreisende kunnskapsløst og fjernt, at man jo må spørre hvilke folk som vil stemme inn en slik fjern partileder?

Endret av Snof
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er egoisme og dumme mennesker?? Men tror de fleste er jordnære og ser hvilke vei det går fremover . Å gå fremtiden i møte med gitar og sang og tenke at det går nok helst godt slik som endel andre partier gjør er rimelig naivt desverre. men tror at når endel av dagens 20 åringer begynner å sjekke sin egen pesnjonskalkulator og drømmen om enkeltrom på sykehjem forblir en drø. Så våkner nok de og...

Anonymous poster hash: 8658a...ae2

 

Jeg er 22-år og stemmer FrP. Eller, jeg stemte Høyre i Stortingsvalget, men gikk over til FrP nå i kommune- og fylkesvalget. Jeg er enig med en god del av FrP sin politikk, men likevel ikke alt. Jeg føler oss FrP-ere får slengt etter oss den der "...så da vil du at det-og-det skal skje da?", men jeg behøver jo ikke være enig med alt til tross for at jeg stemmer på de - akkurat som Arbeiderparti-velgere...

 

Tror det skal en god del til før vi får et skikkelig skifte fra venstresiden over på høyresiden (og da mer FrP enn vi har i dag). Folk vil bare ikke innse at dette her ikke er bærekraftig, eller så er de bare for blinde til å se det. 

Anonymous poster hash: b2d62...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...