Gå til innhold

Hvorfor er FrP-velgerne så dumme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tviler på at Frperne er så mye verre her enn de som stemmer SV, MDG, FI osv. 

 

Å basere seg på hva brukerne på dette forumet skriver fremstår som veldig lite intelligent, og matematikeren i åpningsposten burde nok "drøftet og evaluert" litt mer før vedkommende ga sitt "endelige svar". Diskusjonene på dette forumet har jevnt over et ganske lavt nivå, antagelig mye fordi det tillates anonym posting og vi dermed får en del trolling og folk som utgir seg for å tilhøre grupper de ikke tilhører.

 

Skulle vi basert oss på dette forumet kunne vi dratt kjipe konklusjoner om hvordan både kvinner og menn er, uten at det ville vært representativt for kvinner eller menn generelt.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Batchelor", "FRP velgere"... "IQ på 138", ja det skal du ha meg til å tro det du! :fnise:

Anonymous poster hash: eba4b...7b6

Hahahahaha

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig og jeg føler med dem FrP-velgerne. Hvordan er det mulig å være en voksen dame eller mann og fortsatt ikke kunne argumentere. Dette tyder på mangel på utdanning og jeg skal utdype hvorfor.

Høyere utdanning fører automatisk til å øke evnen til drøfte og tenke før man skriver noe, og dette er noe de mangler.

Ta meg selv som eksempel. Jeg studerer matematikk og får for eksempel en oppgave der jeg må drøfte om en uendelig rekke konverterer eller ikke. Med andre ord må jeg tenke, evaluere og dobbelsjekke før jeg gir et endelig svar.

Jeg tror FrP-velgerne i forumet hadde sluttet med argumenter som " SV og AP ønsker sharia til Norge" og "de prøver å utslette Norge" , om de brukte deres fritid til å lese om hva de andre partiene virkelig mener, og om de tok høyere utdanning.

Argumentene er litt ironisk med tanke på at AP var med på å bygge landet, men glem nå det. Er dere enig eller uenige under jeg skrev?Anonymous poster hash: 0658c...3f8

Hvor vil du med dette?

Norge er et fritt land. Du som alle andre har lov til å ha en politisk mening. Vi er også så heldig at vi har religionsfrihet i dette landet.

Hvorfor henger du ut mennesker som har en annen politisk mening enn deg selv?

Mobber du hinduister også?

Du kaller dem dumme.

Vel, det er du som velger å henge ut en hel gruppe med mennesker på nettet.

Anonym er du også. Skal du henge noen ut, bør du være tøff nok til å bruke nick når du skriver.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å studere matematikk og fysikk ved NTNU hvis jeg var dum. Jeg hadde i hvertfall ikke gått ut med over 5,5 o snitt heller. Alt tyder på at jeg ikke er like dum som FrP-velgerne. Jeg kjøper ikke at du har en så høy IQ, dessverre.

Anonymous poster hash: 0658c...3f8

 

Hvem som helst kan studere, at du kan studere gjør deg ikke intelligent, noe resten av innlegget ditt reflekterer.

Anonymous poster hash: 1c5ad...82a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv stemmer jeg grønt for jeg er enig i mye av det de står for, men jeg forstår utmerket godt at noen kan finne på å stemme FRP for å innskrenke innvandringen. Selv skulle jeg ønske at de grønne var litt mindre idealistiske på akkorat dette området.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi FrP er et parti laget spesifikt for å kapre denne typen velgere. Det er mye mulig flere av politikerne selv ikke engang tror på det de sier, men de vet (eller i det minste håper) at det vil tiltrekke velgere. Blir litt samme greia som enkelte trossamfunn.

Jeg har ofte denne følelsen ift Siv Jensen Det virker ofte som hun bevisst legger seg på en enkel og folkelig retorikk for at frepperne skal forstå. Populisme i sin rene form, dette. 

Anonymous poster hash: c1318...b3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må man absolutt rakke ned på alle som stemmer ulikt enn seg selv? (nei det er ikke alle som gjør dette, men ts er et eksempel)

Som regel velger man å stemme på et parti som står for de samme interessene og verdiene som man selv, og dette burde det ikke være noe galt med. Det er lett  påstå at frp'ere er uempatiske, lavt utdannede , harry landsbyknøler, sjalu, rasistiske, og lista fortsetter. SV, Ap, MDG, Høyre, Krf, og resten av partiene har helt sikkert også velgere med ett eller flere av disse trekkene, og dersom man ønsker påstander om de ulike partiene får man søke opp statistikker.

Ikke stemmer jeg Frp selv, men å komme med såpass useriøse og ukritiske påstander som absolutt ikke kan støttes opp kun for å svekke velgerne er barnehagenivå.



Anonymous poster hash: 6f77a...efd
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja dette gjelder ikke alle. Jeg havnet i en diskusjon med noen personer jeg regner som veldig oppegående og jeg ble overrasket når de sa de stemte FrP. Til fordel for mange andre FrP velgere jeg har vært borte i så kunne disse virkelig argumentere for meningene sine, så at alle FrP-velgere er dumme kjøper jeg ikke.

 

Jeg kan godt respektere meningene til mennesker som ikke er enige med meg, men jeg kan ikke respektere folk som ikke kan argumentere for hvorfor de mener som de gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Frp er et parti for folk flest, de er ustrukturerte, sier hva de mener, og er i liten grad programmerte til å lese høyt fra et partiprogram som er vedtatt i fellesskap.

 

Derfor høres mye av det som kommer fra Frp kan høres dumt ut, like dumt som når vanlige folk snakker sammen. Fordi Frp er for vanlige folk. Frp har ikke pamper som sensurerer og parfymerer det virkelige budskapet.

 

Så, dette skjønte du ikke ts, kanskje du ikke er så smart du heller?

 

Anonymous poster hash: 4869e...53c

 

Frp snur kappen etter vinden til de kommer til makten. Da bråsnur de. Jeg ser på dette partiet som ganske vinglete og useriøst

Anonymous poster hash: 1be10...ccb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP er Norges svar på de Amerikanske republikanerne. De tråkker i salaten hele tiden, lyger når de blir konfrontert med ting de angrer på, og er selverklærte rasshøl. 



Anonymous poster hash: 0921b...775
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høyere utdannede mennesker stemmer ihvertfall ikke FrP.

Anonymous poster hash: c1318...b3d

 

Ikke? Si det til Mastergraden min, for jeg stemte FRP  :danse:

 

Ta det helt med ro, når jeg var ung synes jeg selvsagt Rødt og SV var kult, men jeg ble jo voksen en dag jeg også  :fnise:

Anonymous poster hash: 1c2d8...0aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av dem er ikke dumme. Men det virker som ganske mange av dem er paranoide og kanskje litt naive,

 

Paranoide og naive? Okei. Du vil snakke om naivitet. 

Naive fordi vi setter pris på ærlighet, muligheter til å se begge sider av samme sak, skeptiske til ting ingen andre tør å være skeptisk til, se konsekvenser for ting i lengre tid fremover, beskytte vår kultur, bekymret for fremtiden hvor kvinner alltid må gå sammen med noen for å være trygge en kald November natt. 

 

Paranoide fordi vi nyanserer ulike situasjoner, ser hva andre er blinde for, skeptisk til en hverdag hvor skillet er større enn noensinne, skeptisk fordi våre jobber, hus, velferd kan ryke når som helst, skeptisk til masseinnvandring som på lengre sikt vil føre til at etnisk norske er i mindretall i eget land, skeptisk til at vi aldri i verden kan klare å huse, skaffe jobber og etablere de som kommer hit.

 

Ja, snakk om å være naiv og paranoid, du. Med god grunn, that is ;)

 

Når det gjelder TS's åpningsinnlegg så skal jeg fint kommentere at det er svært barnslig og gå til personangrep mot noen som har andre meninger enn deg selv. Å kalle folk 'dumme' fordi de har en motsatt mening, er faktisk, vel - dumt. 

 

Jeg er glad i Norge, jeg er glad i vår kultur og jeg er definitivt glad i vår velferdsstat. Vi har det utrolig godt, og selvfølgelig skal vi dele denne goden med andre mennesker! Jeg er ikke empatiløs (som så mange mener jeg er, fordi jeg stemmer FRP), men jeg kan også se på situasjonen med ganske nøytrale øyne. Jeg ser fordelene, og jeg ser ulempene. Fordelene, som er mange, kan være 1. mulighet til å skaffe flere jobber, 2. mangfold, 3. forståelse for andre kulturer. Ulempene, som også er mange, kan være 1. kulturkrasj, 2. større skille, 3. vanskeligheter med å opprettholde en velferdsstat.

 

Dere må ha i bakhodet (spesielt når det gjelder innvandring, og flyktninger) at Norge (og Europa generelt) kan risikere å bli knekt, rett og slett fordi vi ikke har nok til de som kommer hit. De vil falle utenfor samfunnet, og ty til andre midler for å tjene penger. Prostitusjon, smuglere, narkotika, jobbe svart osv. Dette er trusler for vårt samfunn. 

 

Med flere mennesker, kommer også mer galskap. Tenk på det.

Anonymous poster hash: 9887a...f7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig og jeg føler med dem FrP-velgerne. Hvordan er det mulig å være en voksen dame eller mann og fortsatt ikke kunne argumentere. Dette tyder på mangel på utdanning og jeg skal utdype hvorfor.

Høyere utdanning fører automatisk til å øke evnen til drøfte og tenke før man skriver noe, og dette er noe de mangler.

Ta meg selv som eksempel. Jeg studerer matematikk og får for eksempel en oppgave der jeg må drøfte om en uendelig rekke konverterer eller ikke. Med andre ord må jeg tenke, evaluere og dobbelsjekke før jeg gir et endelig svar.

Jeg tror FrP-velgerne i forumet hadde sluttet med argumenter som " SV og AP ønsker sharia til Norge" og "de prøver å utslette Norge" , om de brukte deres fritid til å lese om hva de andre partiene virkelig mener, og om de tok høyere utdanning.

Argumentene er litt ironisk med tanke på at AP var med på å bygge landet, men glem nå det. Er dere enig eller uenige under jeg skrev?

Anonymous poster hash: 0658c...3f8

At du er flink i matte har ingenting med at du er smartere...

Anonymous poster hash: 335fb...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke? Si det til Mastergraden min, for jeg stemte FRP  :danse:

 

Ta det helt med ro, når jeg var ung synes jeg selvsagt Rødt og SV var kult, men jeg ble jo voksen en dag jeg også  :fnise:

Anonymous poster hash: 1c2d8...0aa

Jeg går ut fra at "Mastergraden" din er ditt kjæledyr? For det er bare egennavn som skrives med stor bokstav midt i en setning på norsk.

Anonymous poster hash: eba4b...7b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvem som helst kan studere, at du kan studere gjør deg ikke intelligent, noe resten av innlegget ditt reflekterer.

Anonymous poster hash: 1c5ad...82a

 

Hvem som helst kan studere, men alle kan ikke studere hva som helst. Du forstår ikke essensen i innlegget. Er ikke dette noe man lærer på grunnskolen?

Anonymous poster hash: 02ba3...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg går ut fra at "Mastergraden" din er ditt kjæledyr? For det er bare egennavn som skrives med stor bokstav midt i en setning på norsk.

Anonymous poster hash: eba4b...7b6

 

Beklager, jeg studerte på universitet i utlandet. Der hvor jeg var skrives gjerne mastergrad med stor M.

 

Ellers takk for ditt glitrende eksempel på ad hominem argumentasjon.

Anonymous poster hash: 1c2d8...0aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg ikke generalisere FRP-velgere. Men FRP har jo tradisjonelt vært et misnøyeparti som har skapt sin oppslutning på kos med misnøye. Carl Ivar har jo verdens mest forurettede ansiktsuttrykk.

Det blir jo en smule komisk når de mest misfornøyde av alle, de som inntar offerrollen, klager på alt og som ofte er mottakere av diverse stønader, stemmer FRP med stor overbevisning. For så å bli enda mer misfornøyd når FRP bruker milliarder på skattelettelser og finansierer dette ved å svekke velferdsordninger og stønadsordninger.

Ja-ja...sånn går nå dagan....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis FRPere var Amerikanere hadde de sett på Fox News. Nuff said.



Anonymous poster hash: 0921b...775
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis FRPere var Amerikanere hadde de sett på Fox News. Nuff said.

Anonymous poster hash: 0921b...775

 

 

Og NRK da?

Anonymous poster hash: 79c1f...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke? Si det til Mastergraden min, for jeg stemte FRP  :danse:

 

Ta det helt med ro, når jeg var ung synes jeg selvsagt Rødt og SV var kult, men jeg ble jo voksen en dag jeg også  :fnise:

Anonymous poster hash: 1c2d8...0aa

 

Den gang DA. Hver gang NÅR. Barneskolepensum, dette..

Anonymous poster hash: 6f64f...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...