AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Det er helt forferdelig og jeg føler med dem FrP-velgerne. Hvordan er det mulig å være en voksen dame eller mann og fortsatt ikke kunne argumentere. Dette tyder på mangel på utdanning og jeg skal utdype hvorfor. Høyere utdanning fører automatisk til å øke evnen til drøfte og tenke før man skriver noe, og dette er noe de mangler. Ta meg selv som eksempel. Jeg studerer matematikk og får for eksempel en oppgave der jeg må drøfte om en uendelig rekke konverterer eller ikke. Med andre ord må jeg tenke, evaluere og dobbelsjekke før jeg gir et endelig svar. Jeg tror FrP-velgerne i forumet hadde sluttet med argumenter som " SV og AP ønsker sharia til Norge" og "de prøver å utslette Norge" , om de brukte deres fritid til å lese om hva de andre partiene virkelig mener, og om de tok høyere utdanning. Argumentene er litt ironisk med tanke på at AP var med på å bygge landet, men glem nå det. Er dere enig eller uenige under jeg skrev?Anonymous poster hash: 0658c...3f8 10
Gjest Faerunpedia Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Høyere utdanning fører ikke automatisk til noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Høyere utdanning fører ikke automatisk til noe som helst. Høyere utdannede mennesker stemmer ihvertfall ikke FrP. Anonymous poster hash: c1318...b3d 14
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Frp er et parti for folk flest, de er ustrukturerte, sier hva de mener, og er i liten grad programmerte til å lese høyt fra et partiprogram som er vedtatt i fellesskap. Derfor høres mye av det som kommer fra Frp kan høres dumt ut, like dumt som når vanlige folk snakker sammen. Fordi Frp er for vanlige folk. Frp har ikke pamper som sensurerer og parfymerer det virkelige budskapet. Så, dette skjønte du ikke ts, kanskje du ikke er så smart du heller? Anonymous poster hash: 4869e...53c 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Frp sin taktikk går ut på å piske opp stemningen, og det er mange som (tenker i svart-hvitt) går fem på. Det kreves vel litt analytiske evner å tenke i nyanser. Historiekunnskapene er også tydelig fraværende hos mange av frepperne. Jeg er enig med mye av det i Hi, særlig det siste. Det er litt pinlig å lese at Frp-velgere (eller lignende) bruker argumenter som deres politikk ikke har vært med på å bygge opp. Ja, til og med ikke ønsker å bevare på sikt. Anonymous poster hash: 4a527...a7a 12
Okapi Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Fordi FrP er et parti laget spesifikt for å kapre denne typen velgere. Det er mye mulig flere av politikerne selv ikke engang tror på det de sier, men de vet (eller i det minste håper) at det vil tiltrekke velgere. Blir litt samme greia som enkelte trossamfunn. 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Jeg er høyt utdannet, stemmer FrP og er ikke dum.Anonymous poster hash: dafe4...85d 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Vet ikke om du syns 3 årig høyere utdanning er høy nok utdannelse, men jeg stemmer nå FRP med det jeg Anonymous poster hash: a2ab5...1ad 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Jeg har mye utdanning, og vet mer om Islam enn folk flest. Jeg har aldri stemt FrP før nå, men kommer også til å stemme FrP ved stortingsvalget. De er de eneste som kan redde stumpene i denne galskapen. Ellers er det mye med FrPs politikk jeg ikke er enig i, men i valget mellom pest og kolera tar jeg FrPs politikk. Anonymous poster hash: 1ba8b...b30 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Jeg tror at det rett og slett er mye bygdetroll som stemmer FrP. Kan godt være utdannet, men den bygderasismen og fremmedfrykten henger igjen, kanskje fordi de har hengt for mye med besteforeldrene sine (som mest sannsynlig hvertfall er rasister), kanskje fordi man er litt inni sin egen boble når man bor på bygda. Kanskje man rett og slett bare mangler empati, eller bare er ekstremt egoistiske. Men en ting er hvertfall helt sikkert, om man hører på Siv Jensen eller Per Sandberg og tenker for seg selv "Wow, dette høres fornuftig ut!" så er man ikke helt god. Anonymous poster hash: a1f79...f8d 15
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Jeg tror at det rett og slett er mye bygdetroll som stemmer FrP. Kan godt være utdannet, men den bygderasismen og fremmedfrykten henger igjen, kanskje fordi de har hengt for mye med besteforeldrene sine (som mest sannsynlig hvertfall er rasister), kanskje fordi man er litt inni sin egen boble når man bor på bygda.Kanskje man rett og slett bare mangler empati, eller bare er ekstremt egoistiske. Men en ting er hvertfall helt sikkert, om man hører på Siv Jensen eller Per Sandberg og tenker for seg selv "Wow, dette høres fornuftig ut!" så er man ikke helt god. Anonymous poster hash: a1f79...f8d Man er ikke rasist bare fordi man vil forsvare sitt eget. Skjerp deg!Anonymous poster hash: dafe4...85d 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Noen er kansje utdannet, men de er i allefall enkle sjeler.. Anonymous poster hash: d9cd3...dc1 4
Okapi Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Man er ikke rasist bare fordi man vil forsvare sitt eget. Skjerp deg!Anonymous poster hash: dafe4...85d Jo, om man prioriterer "sitt eget" (dvs. sin egen etnisitet og nasjonalitet) foran andre er det nettopp det man er. Det er ikke gitt at det er noe galt i det, men la oss kalle en spade for en spade. 8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Tja, jeg har batchelorutdanning og målt IQ på 138. Har du vurdert tanken på at du isåfall er like dum som du mener FRP velgere er? Du skjærer jo alle over en kam. Anonymous poster hash: 1c5ad...82a 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 Jo, om man prioriterer "sitt eget" (dvs. sin egen etnisitet og nasjonalitet) foran andre er det nettopp det man er. Det er ikke gitt at det er noe galt i det, men la oss kalle en spade for en spade. Isåfall er det et sunnhetstegn. Anonymous poster hash: 1c5ad...82a 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #16 Skrevet 15. september 2015 Tja, jeg har batchelorutdanning og målt IQ på 138. Har du vurdert tanken på at du isåfall er like dum som du mener FRP velgere er? Du skjærer jo alle over en kam. Anonymous poster hash: 1c5ad...82a Er ikke det noe alle på internet har ? Anonymous poster hash: c0e83...b08 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #17 Skrevet 15. september 2015 Noen er kansje utdannet, men de er i allefall enkle sjeler.. Anonymous poster hash: d9cd3...dc1 Dere fremstår ikke som spesielt intelligente selv, når dette er måten dere argumenterer på. Å kalle de som er politisk uenig for "dumme" og " enkle sjeler", dét er dumt det. Viss du ikke har bedre ting å komme med så råder jeg deg til å la være å diskutere politikk.Anonymous poster hash: dafe4...85d 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #18 Skrevet 15. september 2015 Jo, om man prioriterer "sitt eget" (dvs. sin egen etnisitet og nasjonalitet) foran andre er det nettopp det man er. Det er ikke gitt at det er noe galt i det, men la oss kalle en spade for en spade. Nei, ingenting galt i det. Våre nye landsmenn hadde ikke tatt oss imot om situasjonen var omvendt.Anonymous poster hash: dafe4...85d 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #19 Skrevet 15. september 2015 Er ikke det noe alle på internet har ? Anonymous poster hash: c0e83...b08 Sikkert. Like sikkert som at du ignorerer alt som går imot din virkelighetsoppfatning. Anonymous poster hash: 1c5ad...82a
Okapi Skrevet 15. september 2015 #20 Skrevet 15. september 2015 Dere fremstår ikke som spesielt intelligente selv, når dette er måten dere argumenterer på. Å kalle de som er politisk uenig for "dumme" og " enkle sjeler", dét er dumt det. Viss du ikke har bedre ting å komme med så råder jeg deg til å la være å diskutere politikk.Anonymous poster hash: dafe4...85d Det handler jo ikke bare om det da. Det ligger vel en antakelse her om at velgere tror på, er enige i og velger på bakgrunn av påstandene som med jevne mellomrom kommer ut Tybring-Gjedde, Sandberg, Amundsen, Anundsen og Eriksson. Gjør man det MÅ man nødvendigvis være litt tankeløs eller uinteressert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå