Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.


Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit
14 timer siden, miore skrev:

Wow, 86? Min ettåring er fremdeles i 74! Vi snuser såvidt litt på 80 i hm, som jeg synes er minst i størrelsene. Jeg er laaang, så jeg synes det er merkelig at hun er så kort, men faren har mange korte damer i familien sin, så får vel skylde på ham :) 

Han er skikkelig lang! Beina er jo enhver dames drøm :P Kjøpte noen bukser i 92 og det funket å bare brette opp beina 😮 Så ingen liten kar lenger.

Ellers har vi hatt en fin helg med turer, mating av fugler(Mini eeeelsker det! Måkene er jo helt gal :fnise:), kos og lek. Nyter disse fine sommerdagene for alt det er verdt!

Neste uke er det vaksine 😟 Gleder meg ikke kan man si. Krysser alt for null bivirkninger...på søndag reiser vi til oldeforeldre så essensielt at han er frisk og rask til da. De andre vaksinene ga knapt noen bivirkninger så satser på lik reaksjon denne gangen🙏🏻

Nå sitter jeg med kaffen mens Mini og mannen snorker. Lurer på om jeg skal sende mannen ut på trilletur så jeg kan slikke sol et par timer i dag...skal bli skyfritt etter 12 og er allerede godt og varmt selv om solen gjemmer seg så blir nok intens når skydekket letter:danse:

Ha en herlig søndag dere 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

86 ja, det var litt av en langemann!
Her går det i 80, men så er vel gutter kjent for å være lengre enn jenter? :klo:

Har dere lang reisevei til oldeforeldrene da? 
Krysser fingrene for at dere får like liten reaksjon som sist :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
Den 10. juli 2016 at 20.17, Beccy87 skrev:

86 ja, det var litt av en langemann!
Her går det i 80, men så er vel gutter kjent for å være lengre enn jenter? :klo:

Har dere lang reisevei til oldeforeldrene da? 
Krysser fingrene for at dere får like liten reaksjon som sist :) 

Ja, gutter er ofte en del større en og lengre enn jenter :) Oldeforeldrene bor en flytur unna så Mini skal ut å fly for første gang! Tror det skal gå fint, men blir selvsagt litt spennende å se hvordan han takler det. Han digger iallefall tog.

I dag er dagen. Får sånn klump i magen :( Vet han kommer til å gråte så sårt når sprøyten settes inn. Lille søtnosen min!!! Men han har alltid klart seg fint og ikke noe bivirkninger så jeg må prøve å trøste meg med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp fredag og helg :bolledeig:

Vaksinen gikk bra. Ble selvsagt gråt, men stoppet opp fort. Han fikk litt feber på kvelden som varte dagen i går, men var borte da vi la oss. Så han var litt trøtt, grinete og slapp i går. 

Nå er jeg ferdigjogget og Mini sposer frokost og er i mye bedre humør og Back in business :) Blir litt lek og og kos før han skal duppe en times tid så stikker vi ut og triller litt. 

Jeg har selvsagt pakket det meste for turen på søndag. Blir spennende med både fly og overnatting et nytt sted. Satse på at Mini holder noenlunde på søvnrytmen selv om vi ikke er hjemme, men har mine tvil :P Men, men....det får vi overleve noen dager.

Tenk at om under en måned starter han i barnehagen...gruer meg litt kjenner jeg selv om han kommer til å nyte godt av det. Han trenger å sosialisere seg med andre barn pg vet han kommer til å kose seg. Verre for mamma tror jeg. Jeg begynner ikke å jobb igjen før i slutten av august da, så vi får heldigvis en lang og fin innkjøring der han kan være halve dager. 

Håper dere får en herlig helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk fint med vaksinen, litt gråt og feber kan man jo leve med! ;)  

God tur på Søndag! 
Vi skal også ut å fly om et par uker og jeg er veldig spent selv for hvordan det skal gå nå. Han er jo mye mer aktiv nå enn han var forrige gang vi var ute på tur (i januar) så jeg kan vel ikke regne med at han sover hele veien denne gangen. :fnise:
Fortell gjerne hvordan det går for dere og del om du har noen tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
4 timer siden, Beccy87 skrev:

Så bra det gikk fint med vaksinen, litt gråt og feber kan man jo leve med! ;)  

God tur på Søndag! 
Vi skal også ut å fly om et par uker og jeg er veldig spent selv for hvordan det skal gå nå. Han er jo mye mer aktiv nå enn han var forrige gang vi var ute på tur (i januar) så jeg kan vel ikke regne med at han sover hele veien denne gangen. :fnise:
Fortell gjerne hvordan det går for dere og del om du har noen tips! 

Ja, han var mye bedre i dag. Eneste er at han er så innmari klengete om dagen! Sa noen mammadalt de luxe? Bare at jeg står opp av sengen gjør han helt hysterisk. Altså snakker om at jeg ikke rekker å snu meg for å plukke han opp engang før han hyyyyyyler :sprettoy: Lille monsteret mitt :P 

Snakker om minimonster:  var på HM her om dagen og Mini er i "bitchslap" perioden sin. Daske mamma og pappa i trynet er morro....:dry: Uansett. Han dasket meg i trynet på HM og jeg sa nei og tok vekk hånden hans. Mini gjentok selvsagt og i starten begynte han å gråte når jeg sa nei, men nå er det berre morro gitt. Så etter gjentatte ganger så sa jeg(selvsagt med ironi og humor) lille psykopat(mannen synes jeg har så mange fæle kallenavn. Krapylet, Screamer, Daskegutt osv :fnise:) i det en eldre dame passerte. Hun så på meg med store og vantro øyne og måpte. Til slutt måtte hun selvsagt kommentere og så på meg med dømmende blikk og sa "Psykopat?" Som om at hun faktisk helt trodde at jeg mente at min ett år gamle baby var en psykopat :sprettoy: Jeg begynte å smile og nesten le og Mini kikket rart på innpåslitne gamledamen. Jeg dæver :ler:

Skal absolutt gi deg tips om jeg merker noe som funker eller ei på flyet. Tenker at det viktigeste er flaske/smokk ved takeoff og landing så han ikke får dotter. Har på behagelige klær, tar med helseteppe, biteleke og en sånn trykkemusikk leke greie. Selve turen er ikke mer enn en times tid så tror det kommer til å gå kjempebra :)

Alt er som sagt pakket og klart og jeg et så syyyykt imponert over meg selv! Med baby, vogn og reiseseng så orker jeg ikke masse kofferter så jeg tok en beslutning om at vi kun skal ha håndbagasje med(vogn og reiseseng må uansett i bagasjerommet), men slippe koffertpeset. Så jeg har utrolig nok klart å pakke en sekk hver til meg, mann og baby. Jeg har seriøst aldri reist så lett før! Og det MED baby i tillegg. Klapp på skulderen :mrgreen:

Nå tar jeg kvelden her. Natta:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hei søndag! 

Turen til oldeforeldre gikk veldig bra :) Ble litt gråting før flyet tok av begge veier, men kun fordi han var trøtt og han sovnet i sekundet vi fløy:sove: Resten av turen var han bare blid og glad. Han slet litt med soving på kvelden, men det visste jeg pga nye inntrykk og mennesker. Gadd ikke å stresse med det og det ble til at jeg ikke satt så lenge oppe med familien, men la meg i sengen med han og bare slappet av og koste med Mini. Han snudde rytmen raskt tilbake da vi kom hjem. Ingen tvil om at han var glad for å komme hjem igjen. Borte bra hjemme best ja. 

Jeg fikk jogget både mandag og tirsdag i ulendt terreng i vakre omgivelser og vi gikk laaaaaange turer så sammenlagt ble det noen mil vi la bak oss så onsdagen ble en rolig dag på kjøpesenter før vi reiste hjem igjen. 

Resten av uken har vi bare slappet av og kost oss i finværet og tenk at Mini blir 1 år i morgen :ohmy: Hvor ble det av tiden?

Ha en flott søndag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
11 timer siden, Beccy87 skrev:

Gratulerer med dagen til Mini i dag! :hoppendeglad:
Har dere hatt en fin feiring? :) 
 

 

9 timer siden, j86 skrev:

Gratulerer så masse med 1-års dagen til mini 💙

Tusen takk 😊

Vi koste oss masse 💖 Trillet til parken og matet fuglene og Mini lo og koste seg ihjel! Vi lagde ballongbasseng og bare lekte og koste oss hele dagen! 

Planen er å feire i dag også med profesjonell fotograf og venn kule bilder, men synes været ser litt skummelt ut 😕 Mulig vi må utsette da de fleste bildene skal tas ute. 

Hmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ai, det var synd med været! Det har jo vært så fint... Men sommerværet titter nok innom igjen, og det er ingen som ser forskjell på 1 år og 1 år og noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
Den 26. juli 2016 at 7.46, miore skrev:

Ai, det var synd med været! Det har jo vært så fint... Men sommerværet titter nok innom igjen, og det er ingen som ser forskjell på 1 år og 1 år og noen dager :)

 

1 time siden, miore skrev:

Været ble bra likevel, jo :) Ble bildene bra?

Ja, vi tok faktisk de fleste inne og så ble Mini trøtt. Så vi skal ta skikkelige utebilder på mandag :) 

I morgen kommer "tante" på besøk. Da blir det lang trilletur så håper at været holder seg! Må bare nyte disse neste dagene. Snart innhenter hverdagen oss. Mini begynner i barnehagen straks og jeg begynner å jobbe igjen et par uker etter. Blir rart, men tror også det blir litt godt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Hepp søndag! 

Vi har hatt en kjempefin helg! Kost oss med trilleturer, vi har solt oss i parken og bare nytt finværet. I tillegg så har vi prøvd å lære Mini å sovne i sprinkelsengen igjen. Etter at han ble besatt av å krype og sitte så har han slitt litt med å finne søvnen på kvelden og jeg kan ikke ligge med han i evigheter hver kveld. Vanligvis sovner han på noen minutter, men nå skjer det ikke.

Så pappa satt 2 kvelder med han i ca 30 min mens Mini var temmelig misfornøyd, men ikke noe hysteri før jeg overtok og la meg i sengen med han der han sovnet på et par minutter. 3.dagen sovnet han i sprinkelsengen :) I dag måtte pappa dra før han sovnet, men han lå ganske lenge alene før han begynte å gråte. Jeg tok han litt opp, koste litt før han fikk en flaske med melk og jeg la han alene i storsengen med uro som lyser i taket og da sovnet han på 10 min.

Grunnen til at det er pappa som helst legger han i sprinkelsengen er fordi Mini blir mer hysterisk med meg fordi han vil ha puppekos. Han roet seg mye raskere med pappa så da har gi gjort det sånn. Foreløpig har det iallefall gått bra med tanke på at vi knapt har holdt på en halv uke. 

I morgen skal vi ta del 2 av proffbildene. Været skal jo være nydelig så det blir artig. Tenker vi skal ha det morro med litt forskjellige antrekk :). Det blir jo faktisk siste uken før Mini starter i barnehagen! Håper finværet holder seg da for Løvemamma skal nyte noen timer med solslikking mens Mini er i barnehagen før hun må starte å jobbe igjen :P Tenk; ligge å dovne og sove i sola, kanskje lese en bok, uten å underholde eller passe på Speedy Gonzales. Weird!

Kjenner at jeg grugleder meg. Jeg vet at Mini vil ha godt av å sosialisere seg med andre barn og at jeg vil ha godt av å løsrive meg litt fra mammarollen og bare være meg igjen noen timer om dagen, men samtidig så savner jeg han bare ved tanken :P Så på tide at vi begge blir litt mer selvstendige kanskje?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den barnehagestarten er verst for oss foreldre :fnise: Jeg og mannen lå i senga i går kveld og okket oss over hvor nervøse vi var før barnehagestart, i alle fall. Men tipper det går helt strålende :)  

Mannen din skal ikke ha pappaperm, altså? Her har Mr. Miore vært hjemme med barnet de siste månedene. Det var rart å være tilbake første dagen på jobb, men dag 3 var det helt normalt - nesten som om jeg aldri hadde vært borte. Og når jeg vet at poden har det strålende hjemme sammen med pappaen sin, var det litt mindre brutalt å begynne enn det jeg ser for meg at det kunne vært om jeg samtidig skulle bekymret meg for om hun hadde det fint i barnehagen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
1 time siden, miore skrev:

Tipper den barnehagestarten er verst for oss foreldre :fnise: Jeg og mannen lå i senga i går kveld og okket oss over hvor nervøse vi var før barnehagestart, i alle fall. Men tipper det går helt strålende :)  

Mannen din skal ikke ha pappaperm, altså? Her har Mr. Miore vært hjemme med barnet de siste månedene. Det var rart å være tilbake første dagen på jobb, men dag 3 var det helt normalt - nesten som om jeg aldri hadde vært borte. Og når jeg vet at poden har det strålende hjemme sammen med pappaen sin, var det litt mindre brutalt å begynne enn det jeg ser for meg at det kunne vært om jeg samtidig skulle bekymret meg for om hun hadde det fint i barnehagen :sjenert:

Pappa driver eget firma så det passer dårlig med perm, men siden han jobber natt så vil Mini bli hentet 13.00 hver dag i starten :) Og så blir det roooolig intro siden jeg ikke begynner å jobbe før 22. august :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Høres bra ut med korte dager i starten! Fullt så korte blir de ikke her, men vi skal kjøre en hente/bringe-logistikk som gjør at hun i alle fall slipper åtte-nitimersdager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...