Gjest Runforit Skrevet 29. mai 2016 #361 Del Skrevet 29. mai 2016 Hei søndag Her er dagen allerede godt i gang med 6 km tilbakelagt og i full gang med frokost. I dag var det så grått og trist så tror vi satser på en innedag i dag. Mannen skal på treningen i to tiden og så skal han på kino og se Warcraft med en kompis senere i kveld så da blir det film og is på meg I går holdt været seg heldigvis så vi tok en god trilletur fra 11.30 til 14.00. Mini storkoste seg som vanlig og så fikk han en ny søt liten lue med en minicaps på. Vinden er fremdeles litt drøy så en tynn bomullslue som er UV sikker er fin da Nå skal vi runde av frokost og ta morgenstell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 3. juni 2016 #362 Del Skrevet 3. juni 2016 Oj! Plutselig var det fredag Straks lørdag jo Her har dagene flydd avgårde! I dette finværet så har vi vært et par timer i barnehage, trillet turer, vært på café og solt oss i parken. Vi har virkelig bare nytt dagene og det har vært som en sydenferie med denne herlige varmen. Har vært litt varmt på kveldene for Mini så han har slitt litt med å sovne, men sovner innen 20.00 og sover til til 06.00 I dag oppgraderte vi sommergarderoben hans litt. Herlighet så mye søtt det er nå Imorgen skal han dolles opp før vi tar en trilletur som ender opp i parken der mor skal jobbe med brunfargen Han er inne i et lite sprang igjen og det er hovedsakelig kun mamma som er god nok om dagen. Våger jeg å la pappa ta seg av han for lenge om gangen så er han ikke sen om å la meg forstå at det ikke er OK og han kjefter og smeller med dønn seriøst blikk mens han roper: Babbababbababa!!!! Han sliter litt med "m", men noen ganger kommer det "Mamma" også. Han er så søt Nå skal jeg nyte litt skrekkfilm før jeg tar kvelden. Håper dere har hatt en herlig uke i sola og koser dere masse i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. juni 2016 #363 Del Skrevet 4. juni 2016 Kjenner meg igjen i den at det bare er mamma som er god nok. Her har det blitt litt bedre nå når jeg har begynt på jobb igjen, men det er vondt å se ham gråte så sårt når jeg går om morgenen. Hvor lenge skal du gå hjemme egentlig? Jobber du eller studerer du? Og nettene deres høres himmelske ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 4. juni 2016 #364 Del Skrevet 4. juni 2016 3 timer siden, Beccy87 skrev: Kjenner meg igjen i den at det bare er mamma som er god nok. Her har det blitt litt bedre nå når jeg har begynt på jobb igjen, men det er vondt å se ham gråte så sårt når jeg går om morgenen. Hvor lenge skal du gå hjemme egentlig? Jobber du eller studerer du? Og nettene deres høres himmelske ut! Starter ferie nå 13. Juni til 22. Aug. Jobber Huff, kvir meg til å forlate han, men er nok verre for meg enn for han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. juni 2016 #365 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) God morgen til søndag Haha, OK så er det sjeldent jeg har dårlige morgener, men digger denne T-skjorten Ellers hadde vi en herlig dag i går Jeg fikk brukt bikinien og jobbet med brunfargen Vi tok en lang trilletur og koste oss på café før vi rundet parken og koste oss i sola. Pappa kom litt senere og trillet Mini en tur til han sov og så dro vi hjem og koste oss med burgermiddag Nå ligger Mini og sover så tenkte å stikke ut i 12 tiden og slikke litt sol. I dag skal pappa få ha Mini noen timer slik at jeg kan sove og late meg i parken uten ansvar for en gang skyld Endret 8. juli 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 8. juni 2016 #366 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Himmel! Mini knakk åle koden fremover på søndag og nå åler han seg som en kule Var så gøy i barnehagen når han kunne delta mer med de andre babyene. Nå må han jobbe med å sette seg opp selv så de andre babyene ikke bruker han som klatrestativ I går sto han på alle fire i over et minutt mens han hylte av frustrasjon og så er det nok slitsomt med de 78 cm han og over 10 kg han har på seg. Men han blir definitivt positivt påvirket både psykisk og fysisk i barnehagen for han gjør nesten alltid noe nytt eller blir mer intens i det han gjør når han kommer hjem. Ellers fikk jeg jobbet godt med brunfargen på takterrassen etter barnehagen i går mens pappa og Mini trillet tur. Nå er jeg steget før jeg blir svart Når jeg først får grunnlaget så tipper jeg raskt over til å bli veldig mørk. Må ærlig innrømme at det er litt digg siden jeg ikke fikk solt meg i fjor når jeg gikk høygravid på denne tiden. Nå har jeg fått løpt, dusjet, spist frokost og drikker på min daglige dose svart kaffe før vi straks skal trille til barnehagen og Mini tar sin første trilletur dupp. Ha en herlig dag dere Endret 8. juni 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 9. juni 2016 #367 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Hei torsdag! I dag fløy dagen avgårde på et blunk. Dagen startet med en rullende og sprellende Mini som eyepoket meg med et glis klokka 06.15 Har jo ikke noe annet valg enn å stå med Hans Majestet som skuer over riket sitt mens jeg bærer ham rundt som kongen han er Etter en løpetur og dusj var det grøt og så måtte jeg smårydde og styre med Mini sin ryggsekk slik at alt var klart for barnehagen. Plutselig løp tiden fra meg og det endte opp med at jeg løp frem og tilbake mens jeg tok en frokostbit her og der i farten før vi var ute av døren 09.00. Mini hadde en noen knalle timer i barnehagen der han ble kysset og kost med av en litt eldre jente inntil han begynte å grine og prøvde å rømme Jeg dauer, var så morsomt. Dess større grunn for han å lære seg å krabbe så han kan rømme fra jentene på egen hånd for hun er ikke den første som har hoppet på han for å kysse han Etterpå møtte vi pappa og trillet en tur og gikk på café og så handlet jeg inn masse digg til helgen og så skal jeg lage lunsj som Mini kan spise i barnehagen. Vanligvis har han fått frukt eller yoghurt med grøtpulver i, men med grøt til frokost og kvelds så vil jeg at han skal få i seg litt mer variasjon og næring. I tillegg er han ikke veldig interessert i mat så greit at han får mer variasjon der han kan. Så da skal jeg lage fiskekaker med potet, gulerøtter og mais i lunjsporsjoner og så har han svin, søtpotet, gulerøtter, erter og pasta i middagsporsjoner. Alt mikset med fet kokosmelk og kokosolje Hadde et lite glass med middag som jeg tok med i barnehagen i dag og han spiste det mye raskere og med mer interesse enn frukt/yoghurt så tror det blir populært fremover med varmmat til lunsj. Nå sover Hans Majestet og pappa er på jobb så nå skal jeg bare nyte ro og litt alenetid. I morgen er barnehagen stengt så da er planen å kjøre på vanlig morgenrutine, men blir hjemme til nærmere 12 og forbereder lunsjene for uka og så ta en trilletur. Tenkte å mate endene i parken i morgen. Tror Mini vil like det Endret 9. juni 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. juni 2016 #368 Del Skrevet 28. juni 2016 Håper alt står bra til! Lenge siden vi har hørt fra deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. juni 2016 #369 Del Skrevet 28. juni 2016 Enig med @miore! Har dere reist på ferie til et land uten KG kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 28. juni 2016 #370 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) 11 timer siden, miore skrev: Håper alt står bra til! Lenge siden vi har hørt fra deg nå 6 timer siden, Beccy87 skrev: Enig med @miore! Har dere reist på ferie til et land uten KG kanskje? Heisann Her har dagene bare gått i fra meg rett og slett. Vi har egentlig ikke gjort så mye spennende annet enn å nyte finværet med lange dager ute og fine kvelder sammen som en familie. MEN!!! Én ting er nytt! Fikk førsteplassvalget mitt av barnehageplass!!!! Hadde aldri trodd det siden det er så stor kamp om plassene her. Så nå er vii kjempeglad og fornøyd og skal ta et minibesøk på torsdag og si hei og så starter han 8. august. Endret 28. juni 2016 av Runforit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. juni 2016 #371 Del Skrevet 28. juni 2016 Yey! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 29. juni 2016 #372 Del Skrevet 29. juni 2016 Det er jo fantastisk da! Er dere invitert inn til sånn åpen dag eller noe? Har hørt det er vanlig men vi har ikke hørt noe fra barnehagen vår. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 29. juni 2016 #373 Del Skrevet 29. juni 2016 26 minutter siden, Beccy87 skrev: Det er jo fantastisk da! Er dere invitert inn til sånn åpen dag eller noe? Har hørt det er vanlig men vi har ikke hørt noe fra barnehagen vår. ... Inviterte meg selv jeg 😁 Sendte mail etter at de skrev velkommen og oppstartsdato om vi kunne besøke dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. juli 2016 #374 Del Skrevet 5. juli 2016 Herlighet som dagen flyr! Kort oppsummert så har livet gått som det pleier. Mini vokser og gjør stadig nye ting, men har slitt litt med å finne søvnen på kvelden siste tiden. Heldigvis sover han en god og lang dupp på morgenen så merker ikke noe på humøret hans. Han er fremdeles bare blid og glad Hyler en del om dagen, men er fordi han er glad og ivrig. Vi er jo så så glad for at han fikk barnehageplass rett rundt hjørnet og da vi besøkte dem så ble vi enda gladere for det virket som et sted han vil trives og personale vi følte oss trygg på. Så i går var jeg på storshopping. Fant en genial liste som jeg fulgte og nå har han alt trenger til barnehagestart. I tillegg skal han ta vaksine denne månenden Håper han slipper like billig unna som de andre vaksinene. Uken etter skal vi på besøk til oldeforeldre og bli noen favner så er jo dumt om formen ikke er topp, men sånt går vel uansett over etter noen dager. Håper alt er bra med dere og ha en herlig sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 5. juli 2016 #375 Del Skrevet 5. juli 2016 Sier JA takk til den barnehagelisten Frøkna har også plass fra August, men vi tror ikke hun skal begynne før i starten av oktober. Jeg har allerede saumfart internett etter ulike tilbud. Tenker det er greit å kjøpe det meste nå, så sparer vi kanskje litt på vinterklær siden det er litt utenfor sesong Lykke til med vaksine, håper det går fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. juli 2016 #376 Del Skrevet 5. juli 2016 6 timer siden, ShiningStar skrev: Sier JA takk til den barnehagelisten Frøkna har også plass fra August, men vi tror ikke hun skal begynne før i starten av oktober. Jeg har allerede saumfart internett etter ulike tilbud. Tenker det er greit å kjøpe det meste nå, så sparer vi kanskje litt på vinterklær siden det er litt utenfor sesong Lykke til med vaksine, håper det går fint Selv om jeg har gått etter tilbud og gode kjøp så har det kostet en liten formue. Må ha mye og dobbelt av en del siden noe skal være i barnehagen. Fant iallefall rimelige ullbodyer og strømpebukser på sparkjøp. Ellers ble det en del fra Name It, Polarn og Pyret, Barnevognhuset og Babyshop. Men nå har han offisielt alt han trenger og alt er kjøpt for stort så han burde kunne bruke det til våren neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. juli 2016 #377 Del Skrevet 5. juli 2016 Hva gjør dere med vogn? Har dere tenkt å kjøpe en egen til å ha i barnehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 6. juli 2016 #378 Del Skrevet 6. juli 2016 11 timer siden, Beccy87 skrev: Hva gjør dere med vogn? Har dere tenkt å kjøpe en egen til å ha i barnehagen? Vi har 2 vogner. En som er grei til reiser og som er lett og smal og så Mountain Buggy. Tenker at vi bruker Mountain Buggyen frem og tilbake. I bor jo faktisk bare 2 minutter unna så trenger ikke enda en vogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 8. juli 2016 #379 Del Skrevet 8. juli 2016 Hepp fredag Dagen i dag startet som alle andre dager; opp klokka 06.00, løp 6 km på 25 minutter, dusjet, grøtet Mini og nå slapper vi av. Jeg med kaffe og Mini med vannflasken Om en time er han klar for en lur og de siste dagene har jeg sovnet med han Nå vi våkner er det lunsj og så er vi som oftest ute til middag. Kan ikke sitte inne i dette nydelige været! Jeg har også vært litt på shopping utenom barnehageklær så nå har Mini en temmelig kul og fresh garderobe som han kan vokse i det neste året. Åpner seg en en del mer muligheter når vi kan se på 92 strl. Selv om det meste er temmelig stort så er det noen collegejakker etc han kan bruke straks så lenge ermene brettes opp. Ellers er det 86 det går i nå. Buksebeina er litt lange, men igjen så funker det fint når en bretter opp. Vi hoppet rett og slett over 80. Håper dere får en strålende start på helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 9. juli 2016 #380 Del Skrevet 9. juli 2016 Wow, 86? Min ettåring er fremdeles i 74! Vi snuser såvidt litt på 80 i hm, som jeg synes er minst i størrelsene. Jeg er laaang, så jeg synes det er merkelig at hun er så kort, men faren har mange korte damer i familien sin, så får vel skylde på ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå