Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.

Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Jeg er sååå lei drittværet denne våren :( Jeg vil ha varmt vær og sol! Merker alt dette regnet begynner å gjøre meg litt humørsyk ;) Jeg takler bare ikke innedager, får makk av å tråkke rundt inne en hel dag. Trenger ikke være lange turen ut, men ut må jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit
35 minutter siden, miore skrev:

Jeg er sååå lei drittværet denne våren :( Jeg vil ha varmt vær og sol! Merker alt dette regnet begynner å gjøre meg litt humørsyk ;) Jeg takler bare ikke innedager, får makk av å tråkke rundt inne en hel dag. Trenger ikke være lange turen ut, men ut må jeg!

Vanligvis så tilter jeg også om jeg ikke kommer meg, men går jo noen timer hver dag egentlig, så innimellom når været suger, så går det greit med en innedag. Men bør ikke være mer enn én dag. Da blir både jeg og Mini litt smågærne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen og god helg :hallo:

Vi hadde en deilig innedag i går der vi bare lekte, sang og koste oss. Klokka 15.30 var alle trøtte og tok en god dupp og Mini godtok å sovne i sprinkelsengen.

Pappa gikk på jobb tidlig så det ble film på meg mens Mini roet seg ned i stuekroken. Det tar litt tid om dagen før han sovner, men innen 20.15 var han trøtt og da prøvde jeg meg på å legge han i sprinkelsengen og det funket som bare det og han sov der frem til 22.30. Da ville han over til mamma og sov til 06.30 :) 

Vi dro oss litt i sengen da jeg kjente at forskjølelsen har kommet litt tilbake så var litt groggy. Mini koste seg med å rulle og flørte litt med meg og pappa. Så fikk jeg tatt en laaaaaaaaang varm dusj og nå har jeg fått i meg masse svart gull :kaffekopp::nigo: så kjenner formen er stigende.

Været derimot ser ikke noe særlig lyst ut :( Blir nok enda en innedag kjenner jeg. Giddaløs :P Får se om jeg ikke får en kort joggetur litt senere, men akkurat nå sitter jeg godt plantet i sofaen med kaffen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også!

Her i heimen har mini vært på et lite formiddagsbesøk hos besteforeldrene sine, som hadde planer som plutselig ble avlyst. Det betyr at jeg har rukket å både løpe så lenge jeg ville (vanligvis gjør jeg det mens mini sover en dupp, og det er sjelden jeg rekker å løpe lengre enn en halvtime aka 6-7 km) OG trene styrke OG dusje OG drikke kaffe! Så her er i alle fall helgefølelsen på topp, til tross for det nitriste været :) Heldigvis ser helgevarselet litt bedre ut!

Får håpe formen kommer seg snart - veldig kjipt å hangle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
2 minutter siden, miore skrev:

God helg til deg også!

Her i heimen har mini vært på et lite formiddagsbesøk hos besteforeldrene sine, som hadde planer som plutselig ble avlyst. Det betyr at jeg har rukket å både løpe så lenge jeg ville (vanligvis gjør jeg det mens mini sover en dupp, og det er sjelden jeg rekker å løpe lengre enn en halvtime aka 6-7 km) OG trene styrke OG dusje OG drikke kaffe! Så her er i alle fall helgefølelsen på topp, til tross for det nitriste været :) Heldigvis ser helgevarselet litt bedre ut!

Får håpe formen kommer seg snart - veldig kjipt å hangle. 

Å så deilig :hoppe: Ja, ser ut som om det skal lette heldigvis! Formen er mye bedre og jeg har fått meg en 6 km joggetur. Ble god og varm og det kviknet meg opp. Kombinert med en(da) en kopp kaffe så ser det ut som om formen bare er stigende :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp søndag :goodbye:

Vi har hatt en rolig helg da både jeg og Mini har vært litt forkjølet. Det har blitt noen korte trilleturer og cafébesøk. Mini har litt slimhoste og når han ikke hoster så surkler det i lungene. I tillegg renner det litt fra nesen hans, men han er i fin form, har masse energi, spiser og drikker godt så han virker ikke særlig påvirket, men naturlig nok sliter han litt med nattesøvnen pga tett nese. Heldigvis sover han gode dagdupper så humøret hans er på topp. 

Været er nydelig i dag så blir nok en kort tur ut i dag også. Vi trenger sol og dagslys selv om vi er litt tett i nesen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hei mandag og ny uke :) 

Mini fikk ikke sove godt i natt stakkars. Så tett i nesen :( Han var våken i noen timer i går kveld før han sovnet igjen og sov til 06.30. Han slet med å sovne så vi tok en god trilletur klokka 10.00 der han sovnet like etter, var i åpen barnehage og da sov han faktisk over 2 timer etterpå og så møtte vi mannen og dro på café før vi handlet og kom hjem til middag. 

Så nå er vi temmelig utladet kan man si :P Joggeturen min ble sent i går kveld siden Mini var våken og pappa dullet med han. Vurderer å ta en joggetur ute....(?) Hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også i åpen barnehage i dag, for første gang! Mini elsket det :) Så takker for tips!

Høres digg ut å løpe ute i det fine været :nigo:Jeg burde gjort det oftere selv, for det er jo deilig med sol og frisk luft, men så er det veldig praktisk å løpe i kjelleren da...

Endret av miore
For stor bruk av ordet "digg"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
13 timer siden, miore skrev:

Vi var også i åpen barnehage i dag, for første gang! Mini elsket det :) Så takker for tips!

Høres digg ut å løpe ute i det fine været :nigo:Jeg burde gjort det oftere selv, for det er jo deilig med sol og frisk luft, men så er det veldig praktisk å løpe i kjelleren da...

Ble ikke noe av :P Var så sliten etter middag så ble en joggetur på mølla klokka 21.30 istedenfor. 

Så bra at dere koste dere i barnehagen :) Her merker jeg at Mini nå begynner å sette pris på det og koser seg, samt at han blir utfordret mer til å krype pga alle de andre som kryper og går rundt han. Så i går løftet han på overkroppen og rumpen på et helt nytt stadie. Han vil jo bare stå og gå, men på gulvet i går så jobbet han mer enn noensinne med krypingen :bolledeig:

Planen i dag er er ut å trille om en times tid og så blir det barnehage i dag også. Tror vi skal prøve å få gjort det så ofte som mulig. Bare en liten time om dagen er flott stimulering for Mini. I dag må vi også lage middag for resten av uken og så skal vi bare nyte alt godværet som kommer fremover :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

For en fin dag!

Vi var ute av døren 10.30, trillet en god halvtime før vi var i åpen barnehage i et par timer. Mini storkoste seg og var aggressiv på å prøve å få ryggen opp av gulvet, han lekte, lo, vi gikk og han fikk seg noen nye venner :) Etterpå trillet vi hjem igjen og var hjemme ca. 13.30 og da pappa ikke var helt i form med forkjølelse og var hjemme så tok jeg en løpetur ute og det var utrolig deilige i finværet.

Da jeg kom hjem laget jeg middag for nesten 14 dager fremover til Mini og nå er vi alle utladet og klar for en rolig kveld før Mini skal legges :sFun_sleeping:

Våryr:bolledeig::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen til torsdag!

Vi hadde en fin dag i går med tur i sola og åpen barnehage igjen. Mini trives godt og utvikler seg radig om dagen. I går bøyde han seg ned og plukket opp leker! Haha, ikke mer slaveri fra oss om å plukke opp igjen når han slipper lekene lenger :fnise:

Etter middag så tok jeg løpetur nr 2 ute for i år. Resten av kvelden ble rolig, men stakkars Mini ble pottetett ved leggetid så han slet med å sove. Har kontaktet fastlegen nå for nå har han vært forkjølet siden påske så da er det på tide å ta en sjekk. Han er heldigvis bedre på dagtid, men i går kveld hostet han mye  :( 

Så i dag holder vi oss inne og håper at det kan hjelpe på. Både pappa og jeg er også småforkjølet(mannen er da "dødssyk" :sprettoy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God kveld :blomst:

Her har vi hatt en fin innedag med lek og kos. Mini har blitt skikkelig besatt av å stikke rumpe i været og han hyler av frustrasjon fordi han ikke helt får til krypingen :fnise: Men han skyver seg bakover og løfter overkroppen så høyt at hoftene er oppe av gulvet så nå er det nok ikke lenge igjen før vi må ha han i bånd og sprerre han inne i grind :P 

Vi var hos legen og legen bekreftet det jeg hele tiden har sagt, men mannen er jo helt hodeløs høne når det kommer til babyen :P Alt var fint og vi kunne være ute og gå i barnehage. Forkjølelsen kunne sitte i enda noen uker, men han hostet opp slim fint og er jo i fin form. I dag var han mye bedre og han sovnet klokka 20.00 i dag uten noe hosting, rennenese eller drama så satser på at han bare blir bedre og bedre de neste dagene :) 

Nå sitter jeg og slapper av etter å ha konsumert en Dr.Oetker Bolognese pizza og OMG; YUM!!!! Sykt god pizza!!!Dessert ble Pistasjis med sjokoladesaus. Jupp, comfortcomfort food og treningsfri da jeg kjente at jeg var litt sliten og at forkjølelsen satt litt hardere i dag enn den har gjort de andre dagene. Satse på at det gir litt ekstra energi til morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp fredag :strix:

I dag har vi ikke gjort en shit. Vel, utenom at jeg har løpt 15 km :P Men ellers har vi bare hatt en lat innedag med kos siden mannen fremdeles er litt hanglete og Mini er litt hostete. Været har jo heller ikke vært noe å skryte av så da kan en væte inne med god samvittighet.

Nå er Mini badet og pysjet og vi skal bare dulle resten av kvelden. Han har våknet et par timer hver natt de siste dagene, men heldigvis har mannen tatt han. Allikevel så blir jo natten hakket opp så er litt sliten.

Satser på at det snart går over :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 km teller :P

Her ble treningsplanene avlyst i dag fordi minien min har blitt syk, og verken har sovet i natt eller i dag. Zombie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei søndag.

Det ble jo skikkelig fint vær i går så vi tok en god og lang trilletur ute i sola og så tok jeg en god joggetur da vi kom hjem før jeg avsluttet med pizza, is og skrekkfilm :arwen:En perfekt lørdag! 

I dag ser det grått ut så foreløpig har vi bare kost oss inne, men Mini våknet tidlig så dagens joggetur er allerede unnagjort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God ettermiddag :) 

Her har dagen gått i ett siden Mini våknet klokka 07.00. Etter morgengrøt og kos trillet vi ut klokka 09.00 og var i barnehage frem til 11.30. Mini sov godt hele veien hjem og mannen overtok mens jeg fikk tatt meg en løpetur og så har jeg sett litt på nye jobber da jeg gjerne vil ha noe nærmere hjemme om mulig. Trives godt i jobben jeg har, men om jeg kan få noe som krever mindre reisetid så slår jeg nok til om den rette stillingen skulle oppstå.

Nå har har Mini sovet enda en dupp og fått middag og er super fornøyd og koser seg i gymmet og jeg kan endelig slenge beina på bordet og slappe litt av :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

God morgen til tirsdag :hoppe:

I dag startet dagen 05.30 med joggetur, så jeg har allerede matet Mini, dusjet og stelt meg og fått tørket støv i kåken. Nå skal jeg straks innta frokost og når Mini våkner fra duppen sin så skal vi ut i sola og i barnehage :danse:

Ønsker dere en fortryllende dag :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...