Gå til innhold

N85 med julibaby


N85

Anbefalte innlegg

På 8.10.2016 den 0.10, LilleMy1989 skrev:

Jeg vil også ha tette barn :opplyser: Vi hopper ikke av i svingen engang  vi :ninja: 

De er så deilige! Og så er det så rart å tenke på at ting bare skal bli bedre. Vi har så mye å se fram til som vi skal oppleve! :strix: Åh! Det er så fint... 

Jeg bestiller litt sånn melatonin takk! Her er det fortsatt annenhver time og jeg kjenner at jeg nå trenger å sove litt lenger i gangen altså. Rutinen vår går hittil ut på at han legger seg sammen med oss. Forsøk på noe annet er bare stress for oss og han. Så jeg er litt misunnelig på deg :P 

Da er han stor og god! :nigo: Sikkert milkshake du forer han på ;) O er kaaaanskje 6kg nå liksom. .. Det er virkelig stor forskjell på babyer :jepp: 

God helg! 

Det er strengt tatt mannen som hopper av i svingen:fnise: men dere er ganske tøffe dere da! Mener å huske du ble ganske fort gravid?! så da er jo to tette ganske sannsynlig:) jeg regner egentlig ikke med å bli så fort gravid, hvis i hele tatt, men hvis det hadde skjedd hadde det vært en hyggelig overraskelse! men er nok ikke såå mye sengeaktivitet for tida:P har nok ikke eggløsning heller med all denne amminga.

Ja, denne sovinga endret seg jo over natta, skjønner ingenting jeg! Vært noen netter med 5+3 t nå, men fortsatt veldig bra og mye bedre enn det har vært.

Vet ikke om det er milkshake i puppene, men det er mye sjokomelk i hvert fall:P

Leser i dagboka di forresten:) men er forferdelig dårlig til å legge igjen spor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså jeg fullammer enda så tror ikke faren er så stor. Men får jeg el så er det jo veldig sannsynlig. Blir jo gravid bare han ser på meg :fnise:  

Håper dere treffer jackpot da ;) 

Her har Mini sovet siden 19.15. I senga si. I pysj. :sjokk: Tør jeg skimte leggetid og rutiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! :) 

Jeg har ikke fulgt så godt med på KG siste året, men har bitt meg fast i nicket ditt. Tror du mistet den mnd jeg ble gravid, og jeg synes så synd på deg fordi du var den som hadde så mange PPer bak deg! 

Og tenk at nå er du mamma :strix: Gratulerer så masse! Ser det er en stund siden du har oppdatert, hvordan går det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2016 den 22.47, Frøkenanonym skrev:

Hei! :) 

Jeg har ikke fulgt så godt med på KG siste året, men har bitt meg fast i nicket ditt. Tror du mistet den mnd jeg ble gravid, og jeg synes så synd på deg fordi du var den som hadde så mange PPer bak deg! 

Og tenk at nå er du mamma :strix: Gratulerer så masse! Ser det er en stund siden du har oppdatert, hvordan går det? 

Hei:) så hyggelig at  du  er  innom  dagboka  mi! Ja, tenk at jeg er mamma :nigo: det ble noen pp, ja, men den satt jammen til slutt. Må innrømme at det føltes litt håpløst til tider.. Men da fikk du baby i jan/feb kanskje? eller kanskje i fjor sommer? har du dagbok?:)

Alt er vel her. Lillemann har begynt å le høyt, smelt:) så dagene går mye i å prøve å få han til å le, men han er foreløpig veldig uforutsigbar mht hva som er morsomt, så jeg får kjørt meg med div krumspring:) prøver å huske å dra for gardinene slik at naboene ikke ser meg:P

Ellers er sovinga blitt helt tullete igjen. Orker ikke telle en gang hvor mange han våkner per natt:/ men funker helt fint å amme i søvn:P håper at det løser seg litt av seg selv etter hver som han blir større, og ikke minst når vi begynner med litt grønsaksmos og grøt over jul.

Det har vært litt dårlig vær og føre i det siste, så det er ikke alle dager vi kommer oss ut på trilling dessverre. Når pappan i tillegg er lange dager på jobb, kjenner jeg at dagene blir litt ensformige for både meg og mini (mini er ikke så mini forresten, veier snart 10 kg:ohmy:).. derfor har jeg tenkt å dra oss ivei på babysang! er ikke heelt min kopp te tror jeg, men det er jo uansett godt å komme seg ut, så får vi se om det  blir  suksess:P

Tror kanskje det  er  tenner på  vei.  Mye  sikling  og  biting i  hvert  fall!

På 21.11.2016 den 0.13, LilleMy1989 skrev:

Hallo ooooo :nigo::blomst: 

Hei! :nigo: Er på kg både titt og ofte, men dagboka er visst litt forsømt.. men hyggelig overraskelse at noen andre har tittet innom da:)

Endret av N85
Feil autokorrekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ååh, jeg har oppdaget verdens søteste ting: når lillemann våkner til om natta kan jeg (ofte) bare holde han litt i hånda og så sovner han igjen!💙 det er så søtt syns jeg! Har holdt på med stryking og «shushing» og lagt meg inntil, men som oftest måtte kapitulert med pupp (som er alt-mulig-medisin), så veldig lettvint å bare strekke ut hånda:) og i går natt sov han 9 (!) timer i strekk uten pupp kun avbrutt av ei håndholding! Våkna med kanonballpupper:P og så fort dette postes er jeg vel tilbake til amming annenhver time om natta:P men bank i bordet!

Ellers så skal vi på 5 mnds kontroll til uka. Tiden bare flyr avsted altså! Gruer meg fælt til sprøytene:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så deilig! ° kanskje jeg og må prøve det? 

Vi tar 5 og 6 mnd samtidig og jeg gruer meg til vaksinene jeg og. .. :grine: 

Og 10 kg????? :sjokk: Minin min er 6.5.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2016 den 20.20, LilleMy1989 skrev:

Åh så deilig! ° kanskje jeg og må prøve det? 

Vi tar 5 og 6 mnd samtidig og jeg gruer meg til vaksinene jeg og. .. :grine: 

Og 10 kg????? :sjokk: Minin min er 6.5.....

Nåja, nå har håndholdinga slutta å funke:/ og.. han våkner annenhver time igjen. Og han vil ikke ha pupp engang, så da vet jeg liksom ikke hva jeg kan gjøre når han våkner heller.. så der har jeg for å skryte av sovinga:P

Hehe, ja han er ved veldig godt hold altså! Men han er lang også. Håper det roer seg litt snart jeg da:) han kan jo ikke fortsette å vokse i denne farten. Han la på seg 450-500 g i uka de 3 første mnd. Så som sagt - sjokomelk:fnise: hs sier d er greit så lenge han kun får pupp, men hun har i tillegg foreslått at jeg skal være litt mer konservativ med å tilby pupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo grei økning det :hoho: de sier vel at det stopper opp når de begynner å bevege seg mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.12.2016 den 20.53, LilleMy1989 skrev:

Ja det er jo grei økning det :hoho: de sier vel at det stopper opp når de begynner å bevege seg mer. 

 

Håper det:) han er ganske rolig og veldig glad i å sitte på fang, bli bært rundt, kosing, kiling og sang - en skikkelig kosegutt - men ikke like ivrig på å ligge på gulvet og holde på med lekene sine og sånt. 

5mnds kontrollen gikk forresten bra og hs syns han har fin utvikling. Sprøytene gikk også greit, selv om det var fælt, jeg var litt mer forberedt enn på 3mnds kontrollen på hvor mye skriking og tårer det ble.

Synes kanskje jeg begynte å merke noe som kanskje begynner å se ut som el-slim i dag jeg da:) kanskje det er ønsketenkning:P men blir spennende å følge med om det kommer mer i de nærmeste dagene for en syklusnerd som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O får vaksinene nå neste uke og jeg gruer meg :( 

Så spennende! Er det første syklusen?? Og har dere snakket om prøving enda?? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2016 den 22.16, LilleMy1989 skrev:

O får vaksinene nå neste uke og jeg gruer meg :( 

Så spennende! Er det første syklusen?? Og har dere snakket om prøving enda?? :nigo: 

Tja, ser ikke ut som det blir noen syklus likevel.. nei, vi har overhodet ikke pratet om prøving. Men antar det er litt uaktuelt så fort for mannen sin del. Men vi bruker jo ikke annen prevensjon enn å hoppe av i svingen. Så da antar jeg han er klar den dagen han slutter med det:)

Har svigermor på besøk forresten. Har alltid hatt et godt forhold, men synes det har blitt litt vanskelig etter at vi fikk barn. Synes hun er ganske kritisk til mine evner som manma, men det er kanskje jeg som er nærtakende:/ men det går mye i «oioioi, pass på hodet», «nå må du være forsiktig», «skal han ikke ha på seg mer klær?», «er han sulten nå igjen?» og «du må ikke trille så fort» (for rask trilling ser visstnok «stygt» ut!). Hun er ellers veldig grei da, så jeg gjør mitt beste for la det gå og nikke og smile. Min egen mamma er ikke sånn i hele tatt, så kontrasten blir stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege ja de har litt andre meninger den generasjonen der :fnise:  Hun mener sikkert ikke vondt. Her går det i at svigers mener at bebiser "må få inntrykk" :roll: Så er de så ivrige at de er "på" han hele tiden, litt frustrerende.... Jeg har en som blir merkbart overstimulert hvis jeg ikke holder igjen. Vi kan godt være på besøk og holde på hele dagen men han må være mye inntil og få ro av og til. Amming er umulig hvis det foregår noe annet nå. 

Du må kort sagt enten si fra (på en pedagogisk måte? Ny forsking osv...) eller lukke ørene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det er bare TULL med sovinga igjen. Våkna 9 ganger ml 20 og 8.. rekker ikke sovne ml slagene en gang jeg:/ dagsovinga er også på bærtur. I går sov han 3 ganger i 20-30 min. Sov ikke lenger i vogna en gang.

Uff, dette ble sytete :) litt trøtt ja! Får tro det går over, det har det jo gjort før.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, N85 skrev:

Det er bare TULL med sovinga igjen. Våkna 9 ganger ml 20 og 8.. rekker ikke sovne ml slagene en gang jeg:/ dagsovinga er også på bærtur. I går sov han 3 ganger i 20-30 min. Sov ikke lenger i vogna en gang.

Uff, dette ble sytete :) litt trøtt ja! Får tro det går over, det har det jo gjort før.. 

Mi har også vært slik, veldig slitsomt - men var for en periode det også. Sover han i bæretøy? Kjedelig når vogna ikke er god ok lengre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd? Utviklingssprang??? :nigo: Vi har/hatt en slik periode nå og det er slitsomt. Samsoving og åpen bar :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er også dagsovinga det rene kaos. I går sov han 2*20 min. I dag 30 min og 20 min. Sånn hvis det er noen trøst, du er ikke alene. Mye oppvåkning på natt også, men de periodene kommer så ofte at jeg egentlig ikke forventer noe annet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frøkenanonym skrev:

Mi har også vært slik, veldig slitsomt - men var for en periode det også. Sover han i bæretøy? Kjedelig når vogna ikke er god ok lengre.. 

Slitsomt ja. Litt trøtt i morges kan man si :) men det gikk seg til utover dagen. Og heldigvis har han sovet to gode lurer i dag (riktignok på fang med pupp i munnen, men jeg tok ikke sjansen på å flytte han). Dårlig med soving i bæretøy. Da han var mindre slokna han etter et par min, men nå sovner han ikke i hele tatt, er så mye spennende å følge med på :) håper vogna blir bra igjen, så vi kan fortsette med lange trilleturer.

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

6 mnd? Utviklingssprang??? :nigo: Vi har/hatt en slik periode nå og det er slitsomt. Samsoving og åpen bar :strix: 

Ja, det kan være det kanskje? Har ikke helt forstått meg på disse utviklingssprangene jeg, synes det var så stort slingringsmonn på når de skal være..? 

Ja, han har ikke sovet mange timene i ega seng ila av sitt liv :) og han sover godt så lenge jeg ligger inntil og han har pupp i munn, men jeg sover ikke særlig godt sånn, så pleier å lure meg unna når han sover godt. Men ikke godtatt i natt altså!

Han lå forresten i ikea sovepose de siste nettene, så kan være det er for kaldt, skal prøve med vanlig dyne i natt og se hur det går. Men jeg vil prøve å bruke pose, for det er lettere å flytte han over i senga si da. Så kan han i hvert fall starte natta der :)

1 time siden, Sisti skrev:

Her er også dagsovinga det rene kaos. I går sov han 2*20 min. I dag 30 min og 20 min. Sånn hvis det er noen trøst, du er ikke alene. Mye oppvåkning på natt også, men de periodene kommer så ofte at jeg egentlig ikke forventer noe annet... :P

Det er god trøst og høre at flere har det litt likedan :) noen dager føler jeg at vi ikke har orden på noe som helst og at alle andre har alt på stell.. men vet jo egentlig at det ikke sånn! Men har en del familie rundt som synes han er veldig «bortskjemt» som ammes i søvn (nesten uten unntak) f.eks., og da blir man litt usikker på seg selv etter hvert også. 

Nå sover han :) har amma og tastet samtidig. Så krysser jeg fingrene for ei god natt! Skal vaske bad, men så stuper jeg i seng selv også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr dagene. Ei i barselgruppa mi begynner på jobb denne uka:o tida går så fort! Men de gir utelukkende mme da. Jeg kunne ikke sett for meg å begynne på jobb nå pga all puppinga her i huset. Tror ikke pappan hadde syntes det hadde vært noe særlig heller (pga all puppen altså) :)

Ellers går maten litt bedre, han har slutta å brekke seg, men vi er fremdeles laangt unna de to grøtporsjonene de skal ha hver dag for å få dekt jernbehovet sitt. Mer typ 2-3 teskjeer før han blir lei og vil ha pupp i stedet for. Men prøver å gi mat som er rik på jern da (havre, hirse, aprikos og svisker). I dag fikk han litt banan, og det falt virkelig i smak :)

Ser det står flere steder at man skal tilsette smør/olje i grøten for bla (?) å øke energitettheten. Men «lille» smørbukken min ligger over 97 percentilen både i vekt, lengde og vekt ift lengde, så jeg kan ikke skjønne at det er nødvendig hos oss.. noen som vet? Er fettet nødvendig for noe annet enn å øke energimgd? Skal høre med hs på neste kontroll om et par uker.

Ellers har vi begynt å gå på åpen bhg/babysang et par dager i uka, fin metode for å «slite ut» baby :) sover leenge etterpå! Tror dessuten det er fint for utviklingen siden han ikke har noen storesøsken å bryne seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...