Gå til innhold

N85 med julibaby


N85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fikk ikke målt embryoet pga. uklart bilde (pga. crinonerester). Så dateringen var basert på størrelsen på plommesekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går greit :) Snart 9 uker nå! Har ikke så sterke symptomer syns jeg.. Litt kvalm, mest om kveldene.. Har også vært veeldig trøtt den siste uka, men det kan man jo være uavhengig av om man er gravid eller ikke. Skal ha ny UL til uka, så det blir veldig spennende! Men sliter litt med det mentale må jeg innrømme, drømmer at jeg mister på forskjellig vis ca. hver natt :( men jeg prøver å være bevisst på å tenke på å gjøre andre ting.. med mer eller mindre hell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny UL i dag og.... alt var i sin skjønneste orden:strix::hjerte: Målte 9+0, og det stemmer bra med det jeg har regnet meg fram til selv (8+6 fra EL og 9+1 fra siste mens). Så hjertet dundre avgårde!

Så puuuh! Tusen kilo lettere! Var ikke særlig høy i hatten etter forrige UL..

Tenker også at siden alt er bra så langt, kan jeg slutte og bekymre meg over lite symptomer, og heller være glad for at jeg er i fin form :)

Hurra! Nå skal jeg feire og være glad (helt til jeg blr bekymra igjen, men den tid den sorg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Så stas å se hjertet slå! Da er det the real deal, ass :nigo:

Hei, forresten. Vet ikke om jeg har lagt igjen spor her tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! :strix: så deilig :hjerte: Jeg føler jeg er kommet I normaltilstand, tror liksom ikke jeg er gravid for alt som skjer er blitt normalt :P Tydeligvis er jeg litt rar... :hoho:

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Så stas å se hjertet slå! Da er det the real deal, ass :nigo:

Hei, forresten. Vet ikke om jeg har lagt igjen spor her tidligere :)

Hei :) Ja, det var stor stas, ja! Kunne i tillegg se ganske godt at det faktisk begynner å ligne på en baby :) Ble helt paff, for jeg hadde forberedt meg på noe helt annet. 

Hurra! :strix: så deilig :hjerte: Jeg føler jeg er kommet I normaltilstand, tror liksom ikke jeg er gravid for alt som skjer er blitt normalt :P Tydeligvis er jeg litt rar... :hoho:

Kjempedeilig:hjerte: Har senket skuldrene litt nå. Den første UL jeg hadde ikke akkurat noen beroligende effekt.. Så jeg skal ikke ha UL i uke 6-7 neste gang (har lyst på to :nigo:)

Føler meg nesten som normalt jeg og. Kanskje litt uggen/småkvalm og store pupper, men jeg tror ikke jeg hadde merket at jeg er gravid hvis jeg ikke visste det. 

Tenk, det er jammen ikke lenge til vi kommer til uke 12!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå er det bare litt over to uker igjen altså!!! Helt toppers! Haha :hoho: Og det går jo kjempefort med jul og allting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 30.12.2015 at 19.21, LilleMy1989 skrev:

Hallo? Har du kommet deg helskinnet gjennom julen? :fnise: 

Hei og godt nytt år! Jeg er helskinnet gjennom jula :) har vært mye på farta, kun et par netter hjemme. Skal bli godt å komme tilbake til jobb og hverdag igjen kjenner jeg:fnise:

12 uker i dag, hurra:strix: Skal på UL til uka, så det blir spennende, men gruer meg litt også..

Synes forresten jeg har fått mage, og har syntes det i flere uker, men det er vel først og fremst oppblåsthet, for magen er over livmora. Har begynt å kjenne etter livmorkanten, og tror kanskje jeg kjenner den når jeg står oppreist, men er veldig usikker altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :strix:

Buksene mine sluttet å passe i uke 8... Så det er meget mulig vi har vokst :P

Jeg troooor også jeg kan kjenne den som en rund klump over bekkenet når jeg står. Skikkelig utålmodig altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.1.2016 at 8.17, LilleMy1989 skrev:

Hurra :strix:

Buksene mine sluttet å passe i uke 8... Så det er meget mulig vi har vokst :P

Jeg troooor også jeg kan kjenne den som en rund klump over bekkenet når jeg står. Skikkelig utålmodig altså! :fnise:

Føler kanskje jeg har vokst litt ekstra over jula:P

Ja, det føles rundt hos meg også, som ei pølse! Kjenner du det når du ligger? Jeg kjenner ingenting hvis jeg legger meg ned, nemlig .. :vetikke: Kanskje det er bare ønsketenkning:rodmer: Men det føles annerledes i hvert fall!

Var på UL i går forresten, og alt står bra til :) Målte plutselig 12+3/4, så da er den ikke for liten i alle fall. Fikk se masse bevegelse:hjerte: Synes det er så rart at det spirer og gror der inne uten at jeg merker noenting!

I morgen skal jeg til første normale svangerskapskontroll hos fastlegen. Det blir stor stas å komme inn under den normale svangerskapsomsorgen!

Ellers så har jeg bestilt meg burts bees mama bee noursishing oil til magen, og garn til babyteppe, luer og sokker. Gleder meg til det kommer, skal bli så koselig å strikke til egen baby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner det mest når jeg står faktisk ;) Og det jeg kjenner kjennes liksom ikke ut som noe annet, om det går an å si :vetikke: Har fått beskjed av mannen å slutte å kjenne etter, jeg pirker jo på babyen hans!!!! Den kan få vondt!!!! Hahaha :hoho: Veldig søt.

Så koselig med ul :hjerte: Vi var jo i uke 9 og fikk se bevegelse og høre hjertet da. Fikk du med bilder??

Jeg har første kontroll på fredag :) Det blir spennende! Har du fått innkalling til oul enda? 

Sånn olje tror jeg er veldig lurt. Tror at huden kan bli veldig tørr, og spesielt nå på vintern. Det kan være veldig godt å få smørt seg inn slik man slipper å klø og sånn ;) 

Så kjekt å endelig få starte produksjon til egen baby på ordentlig :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overståtte 12 uker :)  jeg smurte også magen med burts and bees. Anbefaler den belly butter kremen. Tror det er det den heter, jeg syns den var veldig god og smurte meg morgen og kveld :) Nå fikk jeg ikke så veldig stor mage så antagligvis er det en av grunnene til at jeg ikke fikk noe strekkmerker :P , men jeg liker å tro at det er bra å holde huden fuktig og myk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.1.2016 at 9.12, LilleMy1989 skrev:

Kjenner det mest når jeg står faktisk ;) Og det jeg kjenner kjennes liksom ikke ut som noe annet, om det går an å si :vetikke: Har fått beskjed av mannen å slutte å kjenne etter, jeg pirker jo på babyen hans!!!! Den kan få vondt!!!! Hahaha :hoho: Veldig søt.

Så koselig med ul :hjerte: Vi var jo i uke 9 og fikk se bevegelse og høre hjertet da. Fikk du med bilder??

Jeg har første kontroll på fredag :) Det blir spennende! Har du fått innkalling til oul enda? 

Sånn olje tror jeg er veldig lurt. Tror at huden kan bli veldig tørr, og spesielt nå på vintern. Det kan være veldig godt å få smørt seg inn slik man slipper å klø og sånn ;) 

Så kjekt å endelig få starte produksjon til egen baby på ordentlig :rodmer: 

Fikk med bilder, ja :) Men syns ikke jeg fikk noen særlig bra bilder,  og gyn var ganske travel syns jeg (var hos en annen enn jeg pleier å være til), men hovedpoenget er jo å se at alt står bra til. Fikk med et par 3D-bilder da! 

Har ikke fått innkalling til oul enda, nei. Men gleder meg!! Har ikke fortalt noen om graviditeten enda, og har tenkt å vente til etter oul. Men vi får se hvordan det går når jeg syns magen er såpass stor allerede:P

Har forresten tenkt å vente med å finne ut kjønn til fødsel, men vi får se om vi klarer å holde oss:fnise:

7 timer siden, ShiningStar skrev:

Gratulerer med vel overståtte 12 uker :)  jeg smurte også magen med burts and bees. Anbefaler den belly butter kremen. Tror det er det den heter, jeg syns den var veldig god og smurte meg morgen og kveld :) Nå fikk jeg ikke så veldig stor mage så antagligvis er det en av grunnene til at jeg ikke fikk noe strekkmerker :P , men jeg liker å tro at det er bra å holde huden fuktig og myk ;) 

Tusen takk:hjerte: Det er virkelig en herlig milepæl:rodmer: Håper alt fortsetter å gå bra i 28 uker til!

 Tror kanskje jeg kommer til å få strekkmerker uansett, har en del små på pupper, rumpe og lår fra før. Nettopp derfor skal jeg prøve å være ekstra nøye på å forebygge ved å smøre meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

14+2 hurra:strix: Føles som at ukene flyr avsted, men samtidig går det veldig tregt :vetikke: Er fortsatt bekymra for alt og ingenting, men har senket skuldrene en god del likevel. Er hjemme fra jobb i dag med forkjølelse, så da går mye av tida med til googling av svangerskap og forkjølelse:blush: Tok influensavaksine før helga, så usikker på om det er den som har gjort meg syk.. ?

 

Har fått innkalling til OUL i uke 18 om en mnds tid, så det blir skikkelig stas! Har jo ikke fortalt noen at jeg er gravid enda og har tenkt å holde det hemmelig til etter oul. Men littegranne skeptisk på hemmelighold mtp den tjukke magen jeg har fått. Føler folk på jobb ikke klarer å se meg i øynene fordi de er så opptatt av magen min! Var delvis sykmeldt før jul, så det er nok det som har vekket mistanken. Og det er ikke til å stikke under en stol at hvis du er ei veletablert, barnløs dame på 30 år, blir magen, alkoholvaner og ev. kvalmesymptomer fulgt med falkeblikk! Føles i hvert fall sånn:fnise: 

 

Har begynt å strikke babyteppe, har kommet litt over halvveis. Er litt småkjedelig med bare frem og tilbake da.. Etterpå skal jeg strikke luer, sokker og tøfler, det blir gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jepp! Alle følger med på å om du endrer vaner. Jeg sluttet å drikke Pepsi Max.. 

Da har vi faktisk OUL samtidig også :jepp: Og det er heller ikke så veldig lenge til!

Jeg har ikke begynt å produsere noe enda, vet liksom ikke hva jeg skal lage? Og hvilken"stil". Har planlagt en real shoppingrunde når vi kommer fra OUL da ;) Det blir gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hahaha jepp! Alle følger med på å om du endrer vaner. Jeg sluttet å drikke Pepsi Max.. 

Da har vi faktisk OUL samtidig også :jepp: Og det er heller ikke så veldig lenge til!

Jeg har ikke begynt å produsere noe enda, vet liksom ikke hva jeg skal lage? Og hvilken"stil". Har planlagt en real shoppingrunde når vi kommer fra OUL da ;) Det blir gøy! 

Litt slitsomt å føle at man skaper nyhetsoverskrifter dersom man f.eks. tar en te i stedet for morgenkaffen :) Eller å måtte spise kake selv om man ikke har lyst på for å "bevise" at man ikke er kvalm (serveres kaker i øst og vest på jobben min føler jeg).

Jeg strikker nøstebarn sitt babyteppe i naturhvit perlestrikk. Og det blir bare helt basic lue og tøfler også i naturhvit. Synes kanskje hvit er litt kjedelig, men fant liksom ikke noen kjønnsnøytrale farger som jeg falt helt for heller. Hadde vi planlagt å få vite kjønn på OUL hadde jeg nok ventet og slått meg løs i rosa-/blåutvalget :) 

Men det blir nok en ekstra shoppingrunde etter oul på oss også, tenker at alt må føles mye sikrere da.Absolutt ikke lenge til!!:) Men når man gleder seg sånn så føles det likevel som at tida snegler seg avgårde.

Kjøpte meg forresten curamed hoste og hals og nå ser jeg at det står at den ikke anbefales til gravide, ammende og barn:klo: Veldig rart syns jeg, for kan ikke se at den inneholder noe "farlig".. Mest sukker og  i tillegg ørsmå mengder honning, timian, mentol og ingefær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med lakris kanskje??? :vetikke: 

Virker veldig rart. 

Nei hvis dere ikke skal vite kjønn stiller jo saken seg litt annerledes ;) Da må dere vel vente enda lenger med mange av innkjøpene. Eller bare drite i kjønnskategorisering og kjøpe det dere liker :hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...