Gå til innhold

Navnet deres er for likt vårt! :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Malin og Marlie er faktisk to forskjellige navn. De uttales ikke likt. At dere kaller Malin for Mali "på søtt"  kan da ikke de noe for? De har lyst til å kalle datteren sin Marlie, som er et helt annet navn enn det deres datter faktisk heter.

Datteren til søsteren min heter Mari. Min bror sin datter heter Maria. Ingen krig pga det, gitt. Broren min heter i tillegg det samme som sin litt eldre fetter. Har aldri vært et negativt tema. 

Jeg lurer litt på om du sliter med mye sjalusi?

Anonymous poster hash: eaf31...272
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bry seg? Samma det vel. Navn er navn .......! ;)

Anonymous poster hash: f6028...f86

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kaller du jenta di Mali når hun heter Malin? Angrer du på valg av navn eller?

Anonymous poster hash: cd481...a14

Skrevet

Det er ikke respektløst i det hele tatt. At du krever å ha navnet til barnet ditt i fred er heller litt egoistisk. Dere begge har brukt helt vanlige navn, om så kunne hun kalt ungen sin det samme som din uten at det var respektløst.

Marlie et vanlig navn? Har aldri hørt det før i mitt liv.

Anonymous poster hash: 203f9...a92

Skrevet (endret)

Fra navnesøk Ssb:

Navn Marlie

Resultat

Det er færre enn fire personer eller ingen som heter Marlie

Endret av Arabella
Skrevet

Hvor ble det av ts? Hmmm......

Anonymous poster hash: 05bb1...417
Skrevet

Jeg vet om om to venniner med familier.

Begge har tre barn, og "Berit" er gudmor til en av "Anne"s barn.

Anne kallte barnet sitt "Jo Andreas", og da Berit fikk sitt siste barn året etter Jo Andreas ble født, kallte de han "Jon Andreas".

DET er veldig merkelig, og en smule frekkt.

Anonymous poster hash: 49d85...c95

Skrevet

Jeg vet om om to venniner med familier.

Begge har tre barn, og "Berit" er gudmor til en av "Anne"s barn.

Anne kallte barnet sitt "Jo Andreas", og da Berit fikk sitt siste barn året etter Jo Andreas ble født, kallte de han "Jon Andreas".

DET er veldig merkelig, og en smule frekkt.Anonymous poster hash: 49d85...c95

Vel, jeg kjenner to som er søskenbarn som heter John Andreas og Ole Andreas. De er begge kalt opp etter bestefedrene sine. Ikke noe rart eller frekt med det.

Anonymous poster hash: cd481...a14

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke problemet jeg? Men så kommer jeg fra en familie hvor jeg har tre fettere med navn Andres, Andreas og Andrè (i tillegg heter mannen til kusinen min Anders) Ja det er ganske like navn, men de er ikke helt like. Så vidt meg bekjent er det ikke og har aldri vert noe problemer rundt det? 

Anonymous poster hash: b3bd4...ef5
Skrevet

Jeg syns TS overdriver noe voldsomt, og det er egentlig bare henne selv det går ut over. Komplett unødvendig raseri spør du meg.

Barn har i århundrer vokst opp med nære slektninger med like og liknende navn som dem selv. Om TS' barn skulle føle seg mindre verdt bare fordi et søskenbarn får et liknende navn er det noen voksne som gjør en dårlig jobb. Hva med å vinkle det dit at navnet Malin/Mali/Marlie er så fint at mange vil kalle barnet sitt det?

Anonymous poster hash: f97b8...2f1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg privilegert for jeg har en søster som kalte datteren sin det samme som min for da kan jeg blåse i å bruke mellomnavnet på datteren min slik hun insisterer på å gjøre selv om min datter ikke er fortrolig med det.Og når alle vennene hennes også bare kaller henne det ene nsvnet blir tanten like sint og bitter som Cruella de Ville.

Ingen skal behøve å endre seg for andre.

Anonymous poster hash: f6028...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...