Gå til innhold

Navnet deres er for likt vårt! :(

Fremhevede innlegg

Gjest Haaploes
Skrevet

TS her!!!

JO herregud det er et stort problem!! Vi kaller henne Mali på søtt, sånn kallenavn, og nå skal de stjele navnet og bruke det selv!!

Jeg blir så forbannet! Det er nær familie! Barnet vårt kommer kanskje til å føle at babyen tar plassen hennes når hun ikke er Mali lenger og kommer sikkert til å høre feil og bli lei seg!!!

Anonymous poster hash: f8ea9...12b

Hvorfor kalte dere henne Malin dersom dere egentlig vil kalle henne Mali?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har foresten to kusiner som heter det samme, vanlig navn type Mari. Begge er oppkalt etter farmor. Ikke noe problem, de har forskjellige etternavn, den ene har et mellomnavn og det er flere år mellom dem og de er oppvokst på forskjellige steder. Har aldri vært antydning til noe problem, og syns ikke det er respektløst av foreldrene til den yngste. Ingen av dem er mindre unike enn andre. Selv i familieselskaper er det ikke et problem for noen.

• Liker 1
Skrevet

Flere av min søskenbarn har de eksakt samme navnene, de lider ikke

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oi wow finnes det to stykker på hele Kg som hadde tenkt på samme navn!?!?! NO WAY! :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

........ok. Lurte bare på om det tilfeldigvis kunne være samme familie.

Innlegg ryddet for persondebatt.

Marr, mod.

Endret av Marr
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror faktisk du må roe deg ned og ikke lage krig for sånne ting.... Det er faktisk en bagatell...

For alt du vet har hun tenkt på det navnet siden hun var 10 år. Det betyr jo ikke at hun har nevnt det for noen, sikkert litt redd for at noen skulle "rappe" det om de fikk høre det....

Hev deg over det, vis litt storsinn og si til deg selv at du faktisk overreagerer nå. For det gjør du ;) Gled deg heller til å bli tante!!

Skrevet

Jeg er ikke TS, men for noe tull!

Marlie er et gammelt dansk navn, og personlig syntes jeg det er kjempe fint! Er ikke verre enn å kalle barnet sitt Sophie eller andre navn som skrives litt annerledes.

Kan råde deg til å lese Arsenikktårnet av Anne B. Ragde om du er i tvil om hvordan man uttaler navnet. Er et gammelt navn, men var veldig vanlig før.

Marlie er ikke et av de nymotens navnene som Nathaniel-Leander eller Angelica-Vanessa eller noe annet som høres trashy ut.

Nathaniel, Leander, Angelica og Vanessa er også gamle navn...

Anonymous poster hash: aaa0c...42b

Skrevet

Hvorfor lage en så stor sak ut av ingenting? 

• Liker 1
Skrevet

TS her!!!

JO herregud det er et stort problem!! Vi kaller henne Mali på søtt, sånn kallenavn, og nå skal de stjele navnet og bruke det selv!!

Jeg blir så forbannet! Det er nær familie! Barnet vårt kommer kanskje til å føle at babyen tar plassen hennes når hun ikke er Mali lenger og kommer sikkert til å høre feil og bli lei seg!!!

De stjeler da ikke navnet. Det er fullt lovlig å bruke navnet, selv om dere "kom på det først". Kanskje det flytter inn en familie med en datter, som har samme navnet som din. Skal du angripe disse også for å ha stjålet navnet?

Anonymous poster hash: 05bb1...417

• Liker 1
Skrevet

Hver så snill og ikke lag noe styr og familiekrangel pga. dette. Er det noen som IKKE kommer til å tenke som deg, så er det dattera ditt. For Guds skyld ikke snakk sånn som dette foran dattera di. Er det noen som plotter ting inn i huet på barn, så er det voksne. Hva er vel koseligere for to kusiner å ha nesten like navn og bare ha noen år aldersforskjell?

Anonymous poster hash: e8537...8f1
  • Liker 2
Skrevet

Min erfaring med barn er at de liker å treffe andre med samme navn som seg selv. Ser ikke noe poeng i å gjøre er problem ut av dette.

• Liker 5
Gjest Christina146
Skrevet

Dere har ikke akkurat copyright på dette navnet. Slapp av!

Skrevet

Fortsett å kalle dattera di for Mali.Om DET tkommer til å irritere vettet av foreldrene til Marlie er det seriøst de som har et problem.

ALDRI endre væremåte bare for å behage andre.

Anonymous poster hash: f6028...f86

Skrevet

Hva er problemet egentlig? Man kan ikke ta "hensyn" til andre familier når man velger navn på barnet sitt. Navnet er noe man har hele livet og ikke bare når man er et barn og det er ikke sikkert de to jentene vil engang omgås med hverandre når de er voksne og har stiftet egne familier.

• Liker 1
Skrevet

Ts kaller jenta si for Mali og tror at nå kan hun ikke det lenger siden den nye skal bli hetende det, eller slik navnet skal uttales. .Jo det ville jeg fortsatt med å kalle datteren din uavhengig av hva andre synes.

Blir Marlies foreldre irriterte er det de som seriøst har et problem. Da er det jo de som vil styre andre og det er nok det Ts her fornemmer at de vil gjøre.

Anonymous poster hash: f6028...f86

• Liker 1
Skrevet

Bare til informasjon, så var det i 2012, over 700 som het Mali. Du har ikke enerett på et navn. Du er ikke den eneste personen i verden. Om hun ønsker å kalle barnet sitt for Mali, må hun få lov til det. Du kan mislike det så mye du vil, det endrer uansett ikke morens ønske. Om kallenavnet til barnet ditt er "Mali", så burde dere kanskje ha kalt henne det da dere skulle velge navn? 

Skrevet

Tantebarnet mitt heter Amalie, men blir kalt Mali av familie og slekt. Vi må vel slutte med det nå, da...

Anonymous poster hash: cd481...a14

Skrevet

Jeg hadde også syntes det var veldig rart av dem. Men jeg hadde ikke blitt sint, hadde heller blitt litt flau på deres vegne. Lite oppfinnsomme, og alle andre tenker nok også at det er litt rart og unødvendig av dem. Men ungene blir jo ikke jevngamle akkurat, blir helt sikkert ikke noe problem. Dere får begynne å kalle barnet deres for det ordentlige navnet hennes, Malin er jo så enkelt i seg selv, så trenger da ikke noe kallenavn..

Anonymous poster hash: e341a...358

Skrevet

TS her!!!

Dette er overhodet ikke et problem, med mindre du gjør det til et problem. Hva så om de kaller barnet sitt Marlie og uttaler det Mali? Det er ikke verdens undergang. Det finnes verre ting i verden enn et nesten likt navn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...