Gå til innhold

Navnet deres er for likt vårt! :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har en jente som heter Malin. Hun er 4 år.

Broren til samboeren min og samboeren hans skal nå bli foreldre, og de har annonsert til familie hva jenta skal hete.

Hun skal hete Marlie.

Det uttales Ma-li.

Jeg ble så forbannet når jeg hørte det! Det er alt for likt vårt navn!! Så sinnsykt respektløst!

Ingen andre enn meg ser ut til å reagere på det... Hun sier at navnevalget er noe hun har bestemt for lenge siden og hun står på sitt.

!!!!!!  :bond:

Anonymous poster hash: e1110...262
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke problemet?

Anonymous poster hash: 90a77...b89
  • Liker 6
Skrevet

Fatter ikke hva problemet er!? Hva så? HVA er problemet?

Skjønner ikke hvorfor dette er respektløst... Du virker som en lite hyggelig kjerring

Anonymous poster hash: 681ce...3a5

Jeg ser ikke problemet?

Anonymous poster hash: 90a77...b89

TS her!!!

JO herregud det er et stort problem!! Vi kaller henne Mali på søtt, sånn kallenavn, og nå skal de stjele navnet og bruke det selv!!

Jeg blir så forbannet! Det er nær familie! Barnet vårt kommer kanskje til å føle at babyen tar plassen hennes når hun ikke er Mali lenger og kommer sikkert til å høre feil og bli lei seg!!!

Anonymous poster hash: f8ea9...12b

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke respektløst i det hele tatt. At du krever å ha navnet til barnet ditt i fred er heller litt egoistisk. Dere begge har brukt helt vanlige navn, om så kunne hun kalt ungen sin det samme som din uten at det var respektløst.

• Liker 8
Gjest lipgloss
Skrevet

jeg forstår deg godt jeg,hadde ikke likt det selv,syns det er litt tåpelig

Skrevet

Du tuller vel nå, ikke sant??

Dette er overhodet ikke respektløst og navnet de har valgt er såpass langt fra deres at det ikke ikke vil skape problemer når dere er samlet. Forøvrig er resten av argumentene dine temmelig spesielle og vitner om at du akkurat nå har mistet gangsynet totalt.

• Liker 9
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Selv er jeg vokst opp i en søskenbarnflokk hvor opp til flere har navn som er slående like. Dette har aldri vært et problem, det har aldri blitt sammenblandinger av det, og jeg føler meg ganske sikker på at ingen av de det gjelder føler seg mindre "unike" på grunn av dette.

Hva ser du for deg kommer til å bli problematisk? Kommer motstanden din av rent prinsipp, eller hva?

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Hehe Marlie? Det blir gøy når læreren i første klasse skal si dette navnet høyt.

mar lie? Mar li? nei nei det er MALI sier den lille Marlie. Ja hvis det er MALI hvorfor i helvete er det en R og en E inn i der? PRØVER DU Å VINNE I SCRABBLE???

Skrevet

TS her!!!

JO herregud det er et stort problem!! Vi kaller henne Mali på søtt, sånn kallenavn, og nå skal de stjele navnet og bruke det selv!!

Jeg blir så forbannet! Det er nær familie! Barnet vårt kommer kanskje til å føle at babyen tar plassen hennes når hun ikke er Mali lenger og kommer sikkert til å høre feil og bli lei seg!!!

Anonymous poster hash: f8ea9...12b

Ærlig talt, ikke konstruer problemer som ikke har oppstått.

Ingen eier et navn, eller alle andre navn som ligner på det du har valgt. Svelg, pust og tenk deg om, er dette virkelig noe å skape familiekonflikt av?

La det ligge.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ble så forbannet når jeg hørte det! Det er alt for likt vårt navn!! Så sinnsykt respektløst!

Ingen andre enn meg ser ut til å reagere på det... Hun sier at navnevalget er noe hun har bestemt for lenge siden og hun står på sitt.

Anonymous poster hash: e1110...262

Å kalle det sinnsykt respektløst føler jeg er litt i overkant.

Navnevalget er bestemt for lenge siden - som i at dette er et navn hun "alltid" har hatt lyst å bruke dersom hun skulle få ei jente? For i så tilfelle, kan du jo sette deg i hennes sko. Ville du virkelig gitt opp det ene navnet som kanskje var veldig viktig for deg?

• Liker 2
Skrevet

Er denne tråden opprettet for å skape debatt, eller er du såfirkantet som du virker? I vår familie er det flere som heter det samme, noen med dobbeltnavn andre uten.

Du eier ikke et navn, du bestemmer heller ikke hva andre navngir sitt barn. Sett deg ned og pust med magen inntil du ser klart.

Anonymous poster hash: 63947...3ec

• Liker 5
Skrevet

Slapp av

Anonymous poster hash: b5f23...776
  • Liker 2
Skrevet

Hehe Marlie? Det blir gøy når læreren i første klasse skal si dette navnet høyt.

mar lie? Mar li? nei nei det er MALI sier den lille Marlie. Ja hvis det er MALI hvorfor i helvete er det en R og en E inn i der? PRØVER DU Å VINNE I SCRABBLE???

Jeg er ikke TS, men for noe tull!

Marlie er et gammelt dansk navn, og personlig syntes jeg det er kjempe fint! Er ikke verre enn å kalle barnet sitt Sophie eller andre navn som skrives litt annerledes.

Kan råde deg til å lese Arsenikktårnet av Anne B. Ragde om du er i tvil om hvordan man uttaler navnet. Er et gammelt navn, men var veldig vanlig før.

Marlie er ikke et av de nymotens navnene som Nathaniel-Leander eller Angelica-Vanessa eller noe annet som høres trashy ut.

• Liker 3
Skrevet

Det har ikke noe med respekt og gjøre. 

Men kan skjønne at det er irriterende, det blir nok mye missforståelser.

Anonymous poster hash: ff48b...217
  • Liker 1
Gjest Captain Hook
Skrevet

Folk bestemmer selv hva slags navn de skal ha på barnet sitt. De kan ikke passe på om andre har likt navn. Herregud! 

Skrevet

Trøst deg at Malin er det desidert fineste navnet av de to. Og forbered deg på at: Ja, det kommer en baby, til og med jente, til i familien, det gjør ikke ditt barn mindre unikt.

Det sier vel sitt at det bare er du i familien som bryr deg og føler det er respektløst? Hva om alle andre har rett?

Hvis jenta di noensinne stusser på navnlikhet, så kommenter: Ja, er det ikke flott? De syns Malin var et SÅ fint navn at de fant et som ligna! Samtidig er det et helt annet navn! (Uten sarkasme, som fakta).

Foresten er det et helt annet navn, en annen type navn (i mine øyne og ører) og med helt annet rettskrivning. Hvis du er seriøs på at du ønsker at din lille pike skulle bli kalt og være "lille Mali stavet Marlie" resten av livet skulle du kalt henne det. Men nå heter hun noe helt annet, og kan da godt være din lille Mali uavhengig av hva slektninger heter?

Anonymous poster hash: 480de...41e

• Liker 5
Skrevet

Kanskje den kommende moren har hatt planer om å kalle en eventuell datter for Mali helt siden hun selv var barn, og så hadde den kjipe svigersøstra til mannen hennes valgt å kalle ungen sin for Malin. Så da la hun en liten vri på det, og skal kalle Marlie heller?

Kanskje du selv er synderen i "sinnsyk respektløshet" her..?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...