Gå til innhold

Navnet deres er for likt vårt! :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke deg og andre som mener de har enerett på navn til barna. Jeg ser ikke problemet i det hele tatt- La nå de som vil kalle barna sine det de ønsker.

Anonymous poster hash: 2c223...bb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns de to navnene ser veldig forskjellige ut. Marlie virker mer uvanlig enn Malin feks, så kanskje de ville ha noe orginalt? Er ikke sikker at de tenkte på deres Malin engang da de kom på det navnet. Dessuten er det vel en ære å bli oppkalt etter noen er det ikke? Man burde ikke bli fornærmet for det. Det finnes nok mer irriterende ting der ute enn dette :)

• Liker 1
Skrevet

Herregud holder denne tråden på enda.

Er det ikke bare å overse og fortsette å kalle jenta di det du alltid har pleid?

Hvis du endrer på noe viser du at du lar deg irritere.

Anonymous poster hash: f6028...f86

Skrevet

Et vennepar av meg og mannen min har 3 jenter med nesten samme navn. Vil ikke gi riktig navn og alder i fare for å bli gjenskjent men kan jo gi et eksempel. 

Våres førstefødte: 18 år heter Josefine

Deres førstefødte: 17 år og heter Caroline Josefine

Våres andrefødte: 13 år og heter Julie

Deres andrefødte: 11 år og heter Juliane

Det morsomste er at jeg har en datter fra mitt første ekteskap som heter Sofie. Den ene parten av venneparet vårt har også en datter fra tidligere forhold som heter Sofie. 

Anonymous poster hash: 992fa...f9c
  • Liker 1
Skrevet

Slapp av. Bruk energien din på noe annet.

Anonymous poster hash: e5279...f63

Skrevet

Dette blir for dumt TS. Her er det bare å ta seg sammen, og finne noe annet å bruke energien på.

Skrevet

Saksøk dem!!! :snurt:

Anonymous poster hash: eaf31...272
Skrevet

Jeg og min mann har en jente som heter Malin. Hun er 4 år.

Broren til samboeren min og samboeren hans skal nå bli foreldre, og de har annonsert til familie hva jenta skal hete.

Hun skal hete Marlie.

Det uttales Ma-li.

Jeg ble så forbannet når jeg hørte det! Det er alt for likt vårt navn!! Så sinnsykt respektløst!

Ingen andre enn meg ser ut til å reagere på det... Hun sier at navnevalget er noe hun har bestemt for lenge siden og hun står på sitt.

!!!!!!  :bond:

Anonymous poster hash: e1110...262

Jeg skjønner deg godt, svigerinnen din er teit her, de kunne godt ha funnet på et annet navn til den nyankomne.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt og spekulasjon.

Marr, mod.

Skrevet

TS her!!!

JO herregud det er et stort problem!! Vi kaller henne Mali på søtt, sånn kallenavn, og nå skal de stjele navnet og bruke det selv!!

Jeg blir så forbannet! Det er nær familie! Barnet vårt kommer kanskje til å føle at babyen tar plassen hennes når hun ikke er Mali lenger og kommer sikkert til å høre feil og bli lei seg!!!

Anonymous poster hash: f8ea9...12b

Gi den nye jenta et kallenavn som f.eks Lille-Mali da vel.. Problem solved.

Anonymous poster hash: 98093...307

Gjest Citronella
Skrevet

Å tro og være usikker på om Malin kommer til å føle seg oversett når baby Marlie kommer... Vel, det blir hun sikkert om du projiserer dine følelser omkring dette på henne.

• Liker 3
Skrevet

Marlie blir Mali? Dette må være på østlandet, stum r var nytt.

Skrevet

Marlie blir Mali? Dette må være på østlandet, stum r var nytt.

Sier du r'en i charlotte også du da eller?

Anonymous poster hash: cc62a...9c2

• Liker 1
Skrevet

Sier du r'en i charlotte også du da eller?

Anonymous poster hash: cc62a...9c2

Det gjør vi gitt ;)

• Liker 1
Skrevet

Du får vise copyrighten som du har på navnet da...

Anonymous poster hash: 05bb1...417
  • Liker 1
Skrevet

herregud. i vår familie har vi Leah og Thea. Søskenbarn. Og Anders, Andre og Andreas. Altså to søstre har 3 og 3 barn og barna har navn som matcher. 

Jeg er en av de 5. og jeg elsker det! Yngste søskenbarnet mitt har ingen som har navn som er like, og den dagen jeg får meg barn så skal navnet ligne litt på det, på lik linje som oss andre. 

Det var ikke planlagt, for tante bodde et annet sted i landet i mange år og forsvant da hun var yngre. Farfar kidnappet henne og hun kom tilbake til byen etter at mamma sporet hun opp i voksen alder. 

Og da kom "sjokket" over navna, og vi elsket det! 

Joda det blir krøll en gang i blant. Men det blir det med andre søskenbarn og andre barn i familien, samme om navnene ligner eller ikke. 

Anonymous poster hash: 1598c...a51
Skrevet

Ikke lest alt, så mulig at jeg gjentar noe som har vært sagt før.

Med å fjerne hår fra åtteåringen (!!!) du egentlig bekrefter at det hva mobbere så er sant! At håret gjør henne stygg eller hva var sagt til henne.

Du forandrer ikke jenta di på grunn av noen drittunger. Du forklarer henne at de har ikke rett og kompensere noe i seg selv. Og da tar du kontakt med foreldre til mobberne og ba om å møte de drittunger i følge med foreldre og forklar dem hva du mener om hva de gjør og sier.

Skrevet

Ikke lest alt, så mulig at jeg gjentar noe som har vært sagt før.

Med å fjerne hår fra åtteåringen (!!!) du egentlig bekrefter at det hva mobbere så er sant! At håret gjør henne stygg eller hva var sagt til henne.

Du forandrer ikke jenta di på grunn av noen drittunger. Du forklarer henne at de har ikke rett og kompensere noe i seg selv. Og da tar du kontakt med foreldre til mobberne og ba om å møte de drittunger i følge med foreldre og forklar dem hva du mener om hva de gjør og sier.

Du har postet innlegget ditt i feil tråd.

Skrevet

TS her!!!

JO herregud det er et stort problem!! Vi kaller henne Mali på søtt, sånn kallenavn, og nå skal de stjele navnet og bruke det selv!!

Jeg blir så forbannet! Det er nær familie! Barnet vårt kommer kanskje til å føle at babyen tar plassen hennes når hun ikke er Mali lenger og kommer sikkert til å høre feil og bli lei seg!!!

Anonymous poster hash: f8ea9...12b

Har du enerett på navnet Malin/Mali du eller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...