Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som også inkluderer baltikum og øst-europa (for let's face it, få klarer å se forskjell på f.eks en fra Litauen og en fra Polen).

 

Nord-Europeisk utseende betyr ikke nødvendigvis nordmenn.

Ehm, så vi nordmenn er alene i verden om å ikke begå overfallsvoldtekter, er det det du sier?

Eller snublet du nettopp i en "No true Scotsman"?

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for link. La oss si at tallet er representativt (noe det ikke er, da kun året 2012 er regnet med), da er likevel menn med minoritetsbakgrunn sterkere representert enn etnisk norske (og ikke alle med nordisk utseende er norske). Det er et ganske overveldende flertall, når man tenker på det faktum at innvandrere er i et mindretall (ca 10 % av befolkningen, om jeg husker rett). Så ca 10 % av befolkningen står for halvparten av overfallsvoldtektene i 2012, så og si alle fra Afrika og Midt-Østen. Det sier noe om holdninger til kvinner og samfunnet generelt i den gruppen.

Anonymous poster hash: e41d1...24d

Nei, 10% av befolkningen står ikke for disse voldtektene.

Det er en liten gruppe menn som står for disse voldtektene, og å gjøre en gruppe på flere hundre tusen kollektivt ansvarlig for det er fundamentalt galt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, så vi nordmenn er alene i verden om å ikke begå overfallsvoldtekter, er det det du sier?

Eller snublet du nettopp i en "No true Scotsman"?

 

Det sier jeg ikke. Men overrepresentasjonen er kjempestor. Det er en klar og tydelig trend.

 

Kan du gi meg noen linker til saker hvor etnisk norske menn har blitt dømt eller siktet for overfallsvoldtekt? Er det mange av dem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 10% av befolkningen står ikke for disse voldtektene.

Det er en liten gruppe menn som står for disse voldtektene, og å gjøre en gruppe på flere hundre tusen kollektivt ansvarlig for det er fundamentalt galt.

La meg presisere, siden du mente det var feil å skrive 10 %; Halvparten av voldtektene i 2012 ble begått av en gruppe menn som er innvandret fra Afrika, Asia (bl.a Pakistan) og Midt-Østen. Disse er ofte trygdet og har en lav sosiøkonomisk status, som bidrar til mindreverdighetskomplekser og aggresjon, som de så tar ut på norske kvinner. Fikk jeg formulert meg litt bedre nå?

Anonymous poster hash: e41d1...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 10% av befolkningen står ikke for disse voldtektene.

Det er en liten gruppe menn som står for disse voldtektene, og å gjøre en gruppe på flere hundre tusen kollektivt ansvarlig for det er fundamentalt galt.

 

Så mann 42. Hva skal gjøres for å stoppe disse voldtektene? Vil tro du også er interessert i det.

 

Skal man late som problemet ligger i holdningsproblemer hos unge menn generelt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mann 42. Hva skal gjøres for å stoppe disse voldtektene? Vil tro du også er interessert i det.

 

Skal man late som problemet ligger i holdningsproblemer hos unge menn generelt?

En ide er å ha lukkede asylmottak. Vi vet at det stort sett er asylsøkere som begår overfallsvoldtekter. Vi vil spare noen Norske jenter ved og innføre det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innvandrere og folk fra venstresiden er OVER-representert i overfall og voldtekststatistikken. Innvandrerne har helt annen kultur hvor dette er mer innafor. Samtidig har vi jo sett hva visse arbeiderparti-ordførere har overgrepet seg på svært unge jenter. Dette er ikke tilfeldig, det er en økende trend og jeg håper folk får opp øynene snart. Vi KAN ikke la dette skje mot våre jenter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Vi KAN ikke la dette skje mot våre jenter!

Beklager Lotte. Men det er hva våre politikere er villige til å betale. Til stor jubel blant de trofaste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ide er å ha lukkede asylmottak. Vi vet at det stort sett er asylsøkere som begår overfallsvoldtekter. Vi vil spare noen Norske jenter ved og innføre det.

"La oss ikke bare gjøre hele gruppen av asylsøkere kollektivt ansvarlige for handlingene til en liten håndfull. La oss straffe dem alle sammen kollektivt også. Og vi driter i å føre noen rettssak." Kjente toner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Lotte. Men det er hva våre politikere er villige til å betale. Til stor jubel blant de trofaste.

Hei. Fikk du med deg at den mye utskjelte venstresiden har gjort et meget godt valg over hele landet. Hva kan det komme av, tror du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tatt i betraktning det relativt enorme antallet voldtekter som skjer hvert år, så er en statistikk som bygger på 155 anmeldte forhold, befengt med mange og store svakheter. De fleste voldtekter anmeldes aldri. Og politiets egen vurdering er at voldtekter med en utenlandsk gjerningsmann og voldtekter der det har vært brukt vold, feks overfallsvoldtekter, anmeldes langt oftere enn voldtekter begått av nordmenn.

 

 

 

Jadda, apologien er ditt mantra.

 

Så er det antall anmeldte som er problemet, eller det er kun siktede som vi kan regne med.

 

Eller det er dømte, og dem er det jo ikke mange av.

 

Så har vi jo de rapporterte, og de som refererer til voldtektsmottakene.

 

Du kan fortsette denne avsporingen (selv om du for 50 innlegg side sa du ville stoppe!) til kuene synger, den feite damen fiser og fåglerne kommer hjem:

 

Innvandrere fra visse områder (som for de flestes vedkommende har en annen kulturtilbøyelighet til felles, ut over voldtekt) er overrepresentert på alle relevante statistikker, om de er aldri så kraftig PK-friserte.

 

Men, fortsett endelig den gode jobben!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mann 42. Hva skal gjøres for å stoppe disse voldtektene? Vil tro du også er interessert i det.

 

Skal man late som problemet ligger i holdningsproblemer hos unge menn generelt?

Det er ikke bare unge menn som voldtar. Det er et generelt holdningsproblem. Og det er ikke noe man trenger å late som. Det er et faktum. Det finnes hos mange en fundamental mangel på respekt for andre menneskers integritet.

Men jeg tror det er en litt for stor problematikk til at du kan forvente et ferdig kokt svar fra min side. forbrytelse av alle slag er noe vi har slitt med i hundrevis av år, og til tross for alle de kloke hoder som har forsøkt å gjøre noe med det, så stjeler bedrar, skader og voldtar vi fortsatt den dag i dag.

Jeg har ikke noe forslag til en løsning på problemet med voldtekt. Det tror jeg ikke det er noen som har.

Det er egentlig temmelig forblommet å stille et sånt spørsmål.

Jeg kan svare deg på hva man absolutt ikke bør gjøre. Man bør ikke avstraffe en hel samfunnsgruppe kollektivt for forbrytelsene til noen få. Men du er ikke interessert i å høre på sånt, for du vil ha en kjapp løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det sier noe om den sosioøkonomiske statusen til denne gruppen, for det er også en mulighet.

Man kan se på dette fra flere vinkler, og så vidt jeg forstår, så forsvinner mye av effekten av etnisitet når man kontrollerer for lav sosioøkonomisk status.

 

 

Nei, det gjør det nok ikke fordi da skulle fattige hvite stakler (som det jo er en del av, også i Norge!) begå overfallsvoldtekter, noe som bort imot ikke er tilfelle!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"La oss ikke bare gjøre hele gruppen av asylsøkere kollektivt ansvarlige for handlingene til en liten håndfull. La oss straffe dem alle sammen kollektivt også. Og vi driter i å føre noen rettssak." Kjente toner.

 

 

Det ligger ingen straff i å bli plassert på lukket asyl-mottak.

 

Det er ikke et fengsel.

 

Rettssak trengs ikke, men loven blir likefullt anvendt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør det nok ikke fordi da skulle fattige hvite stakler (som det jo er en del av, også i Norge!) begå overfallsvoldtekter, noe som bort imot ikke er tilfelle!!

Ikke det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, apologien er ditt mantra.

 

Så er det antall anmeldte som er problemet, eller det er kun siktede som vi kan regne med.

 

Eller det er dømte, og dem er det jo ikke mange av.

 

Så har vi jo de rapporterte, og de som refererer til voldtektsmottakene.

 

Du kan fortsette denne avsporingen (selv om du for 50 innlegg side sa du ville stoppe!) til kuene synger, den feite damen fiser og fåglerne kommer hjem:

 

Innvandrere fra visse områder (som for de flestes vedkommende har en annen kulturtilbøyelighet til felles, ut over voldtekt) er overrepresentert på alle relevante statistikker, om de er aldri så kraftig PK-friserte.

 

Men, fortsett endelig den gode jobben!

Jeg refererer til politiets vurderinger av sitt eget tallmateriale, og du referer til dine egne fordommer, og kaller meg for apologet. jaja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke det?

 

 

Ikke ifølge den knapp så PK-tillempede rapporten, du vet den fra 2011.

 

Men, den er ikke til å stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg refererer til politiets vurderinger av sitt eget tallmateriale, og du referer til dine egne fordommer, og kaller meg for apologet. jaja.

 

 

Neida, jeg refererer direkte til politiets egne tall og rapport, du vet den som ble utgitt i 2011 - før noen grep inn politisk og fikk den PK-fisert!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ifølge den knapp så PK-tillempede rapporten, du vet den fra 2011.

 

Men, den er ikke til å stole på?

Det fins en senere rapport. Det er linket til den lenger oppe. Den er omtalt. Den tilsier at mange av sakene har en norsk eller i det minste nordisk utseende gjerningsmann. Men man lykkes ikke med å identifisere disse. Man har langt mer hell med seg når man leter etter en ikke-eruropeisk gjerningsmann. De blir letter lagt merke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blir helt matt (dog ikke særlig overrasket) over den rasismen og dehumaniseringen av ikke-vestlige flyktninger og innvandrere som foregår her på forumet.

 

En saklig, klok debatt om flyktning- og innvandringsspørsmål er selvsagt helt i orden. At vidåpne grenser ikke nødvendigvis vil føre til en positiv løsning, er et helt legitimt politisk standpunkt. 

 

Problemet oppstår når man ikke lenger diskuterer med klokskap, empati og andre menneskers beste i tankene, men kun med aggresjon, forenkling, fremmedgjøring og demonisering av andre mennesker.

 

DETTE er slik de første tendensene til etnisk forfølgelse starter i praksis. Det skjer når man deler verden opp i "oss" og "de andre", hvor de andre ikke tillegges de samme menneskelige sidene og kompleksiteten som vi så raust tillegger oss selv. Når vi ikke genuint prøver å sette oss inn i de fremmedes situasjon, og ikke ser situasjonen fra mange ulike vinkler og utfordrer våre egne umiddelbare oppfattelser og impulser. 

 

Å trekke frem videoer fra nettsider med en innvandrerfiendtlig agenda, hvor ikke-vestlige flyktninger fremstilles på negativt vis (nærmest som dyr!), og sette disse løsrevne bruddstykkene av "virkeligheten" sammen til sin egen forenklede virkelighet, er nøyaktig den samme typen mekanisme som har hendt i starten av hver eneste etniske forfølgelse i historien. Dette er rasisme.

 

Breaking news: ikke-vestlige folk er nøyaktig som deg i sin menneskelige essens. De ønsker de samme tingene, de føler de samme følelsene, de reagerer like komplekst og uregelmessig på komplekse situasjoner som du gjør. Det betyr ikke at det er riktig å åpne grensene, det er en annen diskusjon, men det betyr at du har en menneskelig plikt i å være bevisst på hvordan du omtaler dine medmennesker, hvilke kilder du forholder deg til og hvilke holdninger du bidrar til!

 

Jeg har en følelse av at det i fremtiden ikke kommer til å være en stolt opplevelse for mange å se tilbake på de utsagnene de har lirt av seg nå..

Anonymous poster hash: 6abab...cf4

 

Jeg er vetta skremt av naiviteten enkelte folk viser!!!

Som om det er uproblematisk og urisikabelt-å ta inn tusenvis av folk,vi ikke kan sjekke rulleblad og  bakgrunnen til!!!Og alle disse skal få lov å gå LØS rundt i det norske samfunnet...livsfarlig.Vi kan bare glede oss all kriminaliteten og volden vi har i vente...

Vi har nettopp blitt rystet av IKEA-KNIVDRAPET i Sverige-ren henrettelse av to uskyldige på butikken med kniv ,midt på lyse dagen,foran masse folk...

En ting er sikkert-vi får ikke mindre drap og voldtekter i Norge nå...de kommer til å øke skyhøyt nå..

Med så mange innvandrere....

 

Anonymous poster hash: acb81...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...