Gå til innhold

Mrs. Random Nick sin hverdag

Gjest Mrs. Random Nick

Anbefalte innlegg

På min dab-radio har de allerede fått en kanal som heter "Jul"...og jeg forter meg forbi den. Ikke før 1 des! :opplyser:

Åååå! Den må jeg høre på i desember. Synes jula kommer tidlig i år. Ser adventsstaker, stjerner og annen julebelysning allerede på butikker, frisørsalonger, bedrifter :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Frustrert over barnet til noen bekjente.

I dag var jeg og ungen min ute på vift med noen venner av barnet mitt, samt et søsken (som er baby) av disse pluss deres mor. Så vi var to voksne til stede. Jeg har alltid syntes at denne andre mora er litt tafatt (hun ler dersom barna slår henne i stedet for å se det inn i øynene for å si med en bestemt tone at det ikke er greit, pluss at det virker ikke helt som om at hun tar kontroll over situasjoner på noe vis og viser at den som er voksen er sjef over barnet). Siden jeg og min familie hele tiden må gå når vi er ute da vi ikke har bil øver jeg poden hele tida opp til å mestre trafikken enten det er med sparkesykkel, sykkel, eller som fotgjenger. Barn nummer tre som var med i denne flokken (er ikke i familie med noen av oss, ei heller nevnte mor) i dag har jo en bil i husstanden sin, og blir dermed kjørt hit og dit non stop. Til og med til lekeplassen. Ikke overraskende, men likevel fullt ut frustrerende både for meg og hun andre mammaen (han her sine foreldre var selvsagt ikke med ut) var det vanskelig å ha kontroll over han der de (sønnen til nevnte mor + dette andre store barnet) "svevde" rundt omkring med på veien. Og ikke for å skryte (jo, egentlig) gikk ungen min helt fint og holdt den ene hånda si til vogna til hun andre mammaen. (Kan jo ikke akkurat skrive om slikt som dette på fjesboka føler jeg). Så sånn kan forskjellene være når det er så store ulikheter i det daglige på hvor mye de får prøve seg i trafikken selv (i den grad de kan det som barn). 

Jeg lover på tro og ære at jeg aldri skal være med på en slik tur mer så lenge barnet til denne bekjente er med med mindre det kun er han + mitt eget barn + at det ikke er noen fartøy med hjul involvert i noen som helst skala. Nå er jeg så sliten i halsen min av å gi beskjeder til dette andre barnet, at jeg skal ha snakkepause i minst en times tid. Mannen er ute for å kjøpe sjokkis og en diger RedBull til meg, så får jeg slappet av litt også i løpet av dagen. Ikke bare gi beskjeder i hytt og pine vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ny dag, nye utfordringer. Må prøve å gjøre litt husarbeid snart. Mannen er sykemeldt denne uka, så han er hjemme. Han har for øvrig fått tilbud om kontraktskriving til en ny jobb, så det er bra noen av oss har muligheter her i verden i alle fall. Det blir en noe bedre lønn for han i den nye jobben også, enn det han har nå og det kan man jo like. Så får jeg bare vente å se om jeg hører noe fra den siste av jobbene jeg har søkt på. Jeg pleier aldri å være blant de heldige som får jobben, men søker man ikke så får man det jo aldri i alle fall. Det er sikkert. To dager igjen til lønning for min del. Ser fram til shopping til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye utfordringer. Må prøve å gjøre litt husarbeid snart. Mannen er sykemeldt denne uka, så han er hjemme. Han har for øvrig fått tilbud om kontraktskriving til en ny jobb, så det er bra noen av oss har muligheter her i verden i alle fall. Det blir en noe bedre lønn for han i den nye jobben også, enn det han har nå og det kan man jo like. Så får jeg bare vente å se om jeg hører noe fra den siste av jobbene jeg har søkt på. Jeg pleier aldri å være blant de heldige som får jobben, men søker man ikke så får man det jo aldri i alle fall. Det er sikkert. To dager igjen til lønning for min del. Ser fram til shopping til helga.

Forhåpentligvis så vil du gå det nye året i møte med ny jobb som venter. Du vil få deg jobb snart! :hug:

Og gratulerer til mannen din med ny jobb :)

Endret av Sola de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Forhåpentligvis så vil du gå det nye året i møte med ny jobb som venter. Du vil få deg jobb snart! :hug:

Det er jo lov å håpe. :)

Og gratulerer til mannen din med ny jobb :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ny dag. I dag er det wash till' I drop, slik at jeg får bedre tid til å handle en del i morgen. :)

I dag var det frost ute hos oss igjen, og glatt på veiene. Tror det ikke er så lenge før snøen kommer nå. :(

Pliktene kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Kvelden før lønninga kommer pleier jeg som regel alltid å være fysen på noe godt.. Leter gjerne i skapene på kjøkkenet for å se hva jeg finner som er dugelig. Får ryddet litt opp i skapa samtidig da, og i dag fant jeg litt chips som var igjen, og en uåpnet tyggispakke som hadde en ganske god tropisk smak. :) 

Nå er middagen klar, så da er det straks ordentlig mat her i huset. Sei med gulrøtter og poteter står på menyen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ny dag. Lønningsdag. :danse: 

Betale-regninger-dag.

Shoppe-dag. :)

Nå må jeg straks få ordnet noe husarbeid. Må bare surfe litt videre først. Nok av ting å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

I dag har jeg jobbet noe, og shoppet en del. Har handlet klær både til meg og til poden. Alltid godt å få kjøpt inn noen nye klær når det trengs. :) 

I morgen er det sosialisering som står på planen for poden. Spent på om de andre foreldrene "vil ha meg meg", eller ei da vi/han skal besøke dem for første gang. Får lodde stemninga litt på det når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Da var det en ny helg igjen. Oppvaskmaskinen og vaskemaskinen er blitt satt på. Ungen har en lekeavtale med en kompis senere i dag. Så blir det nok å ta det litt roligere ut på dagen. 

I KVELD BEGYNNER DET EN NY SESONG

AV TORE PÅ SPORET!!!!!!! :hoppe::hoppe:  kleenex07.gif :popcorn:   smiley-tv.gif

Endret av Glansbildeskrinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Mrs. Random Nick

Fredag i dag. Nok av ting å tenke på, og nok av ting å gjøre. Snart blir det å levere poden på skolen, også blir det full rulle med husarbeid før jeg skal jobbe kveldsvakt.

Har fått invitasjon til årets store julebord på jobben. Gratis med mat, men så tar man med drikke selv. Usikker på hva jeg skal gjøre. Liker ikke alkoholfaktoren som utdrikningslag er kjent for. Drikker ikke alkohol selv, og normalen blant folk som drikker det er vel at de ikke pleier å like å være sammen med edru folk når de selv holder på med å drikke (seg fulle)? Dessuten stod det at man måtte være forbredt på mye allsang, og er det noe jeg HATER her i verden så er det allsang! I tillegg til dette har det har det vært mye utskiftinger i ulike stillinger i hele fylket i år. Jeg har søkt på omtrent halvparten av disse, og har fått avslag på alle. Alle ansatte i vår sektor i hele fylket er selvsagt invitert. En av disse stillingene jeg var på intervju for var en lederstilling, og alle på jobben min kjenner selvsagt den personen som fikk den stillingen. Ser for meg at disse får nok av ting å snakke om, at jeg bare himler med øynene inni meg for å gå videre for å finne en annen samtalepartner. Har noen kollegaer som jeg er close med, men jeg kan jo ikke lene meg inntil disse hele veien heller. Usikker på hva jeg skal gjøre.

--------------------------

Får skrive mer senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg egentlig ikke, hvorfor de som absolutt må drikke, føler de er nødt til å kreve en forklaring fra de som velger å avstå fra alkohol, på hvorfor de ikke drikker. Er jo ingen som spør dem hvorfor de drikker, så burde jo være omvendt også.

Kan jo være en fin mulighet med julebordet, å skaffe seg kontakter, som gjør det lettere å få en fot innafor et eller annet sted neste gang en jobb utlyses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det skjønner jeg egentlig ikke, hvorfor de som absolutt må drikke, føler de er nødt til å kreve en forklaring fra de som velger å avstå fra alkohol, på hvorfor de ikke drikker. Er jo ingen som spør dem hvorfor de drikker, så burde jo være omvendt også.

Kan jo være en fin mulighet med julebordet, å skaffe seg kontakter, som gjør det lettere å få en fot innafor et eller annet sted neste gang en jobb utlyses.

Jeg har tenkt tanken, men hvor mye husker folk som drikker alkohol av hva som skjedde på julebordet etter at julebordet har vært??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Lørdag igjen. 

I dag har vi kjøpt adventskalender til poden, også har jeg begynt med julepresang nummer tre. Hadde vi hatt økonomi nok til det så hadde alle vært ferdige til nå, men denne måneden har vi kjøpt flybilletter hjem til jul. Utrolig at det skal koste såpass mye mer å komme seg avgårde innenlands med fly enn til storbyer utenlands. *frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...