Gjest princessa Skrevet 3. september 2015 #1 Del Skrevet 3. september 2015 Er så nysgjerrig på hvilken dialekt andre her på KG har som favoritt. Og også hvilken dialekt du liker minst. Skriv gjerne også hvilken dialekt du selv har ☺ Jeg kan selv si at den dialekten jeg liker best er Hallingdal dialekten ☺ Synes den er så utrolig fin, nydelig, koselig og herlig dialekt . Jeg blir faktisk både glad og avslappet av å høre noen snakker Hallingdal dialekt. Den dialekten jeg liker minst er Stavanger dialekten. Jeg snakker selv Bergens dialekt.😃 Hvilken dialekt liker du best? Hvilken dialekt liker du minst? Hvilken dialekt snakker du selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #2 Del Skrevet 4. september 2015 Liker best de fleste dialekter i Gudbrandsdalen. Hjertet mitt smelter når jeg hører noen derfra snakke dialekt Liker minst Bergensk. Snakker ingen dialekt, men har noen trekk fra Ringsaker dialekta. Anonymous poster hash: 4cfbc...c00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #3 Del Skrevet 4. september 2015 Misliker den dialekten der de uttaler ordet det som da. Utrolig irriterende. Favoritten er bergensdialekt Anonymous poster hash: dff7b...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #4 Del Skrevet 4. september 2015 Liker best: Asker-dialekten Liker minst: Nord-norsk og trønderdialekt Anonymous poster hash: 6cb75...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #5 Del Skrevet 4. september 2015 For de som ikke fått det med seg, se her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=966859 Anonymous poster hash: 30644...bc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 6. september 2015 #6 Del Skrevet 6. september 2015 Liker best de fleste dialekter i Gudbrandsdalen. Hjertet mitt smelter når jeg hører noen derfra snakke dialekt Liker minst Bergensk. Snakker ingen dialekt, men har noen trekk fra Ringsaker dialekta. Anonymous poster hash: 4cfbc...c00 :-) har problemer med å forstå dem jeg! Flaut ja,men har opplevd det flere ganger.Har ingen problemer med andre dialekter,så er litt rart. Men fint å høre på likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #7 Del Skrevet 6. september 2015 liker ikke å høre dialekt. synes det bare er komisk. Anonymous poster hash: 1207d...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 6. september 2015 #8 Del Skrevet 6. september 2015 Favoritten er bodø-dialekt Den jeg liker minst er dialekten i agder-fylkene. Litt morsomt at typen min er fra der, liker måten han prater på men synes alle andre har stygg dialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 6. september 2015 #9 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg snakker "oslosk" og synes det er den peneste. Liker ikke dialekter i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeVanilje-is Skrevet 6. september 2015 #10 Del Skrevet 6. september 2015 Liker best Valdresdialekta og dialektene rundt om i Gudbrandsdalen Liker minst bergens dialekt. Snakker selv totendialekta men enda litt breiere - lænning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #11 Del Skrevet 6. september 2015 Liker enkelte dialekter nordfra, spesiellt den fra Senja. Datet en dame derfra, sikkert derfor. Og så liker jeg Arendal-dialekta. Ikke fan av bergensk Anonymous poster hash: 592ab...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #12 Del Skrevet 8. september 2015 Liker "oslosprk.", er ikke spess glad i dialekt Anonymous poster hash: 1207d...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 8. september 2015 #13 Del Skrevet 8. september 2015 Jeg snakker "oslosk" og synes det er den peneste. Liker ikke dialekter i det hele tatt. "Oslosk" er og ei dialekt, til opplysning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 8. september 2015 #14 Del Skrevet 8. september 2015 "Oslosk" er og ei dialekt, til opplysning. Men du skjønner at jeg mente andre dialekter, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 8. september 2015 #15 Del Skrevet 8. september 2015 Liker: nordnorsk, haugesundsk, jærsk og kr.sundsk Liker ikke: stavangersk, bergensk, kr.sandsk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 8. september 2015 #16 Del Skrevet 8. september 2015 Men du skjønner at jeg mente andre dialekter, ikke sant? Eg las det som at du meinte "oslosk" ikkje var ei dialekt. Men greit å få det oppklart 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 8. september 2015 #17 Del Skrevet 8. september 2015 Generelt glad i alle dialekter. Men synes trøndersk kan være skikkelig fælt til tider, spes på damer.. usjarmerende. Je prate hedmarksdialækta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #18 Del Skrevet 8. september 2015 Liker ikke så godt bokmål, altså oslo/riksmål, men liker trøndersk og valdres og vestlandet(møre og romsdal). Liker ikke stavangersk og kristiansand så godt. nord norge er helt ok. Liker uansett bedre nesten alle dialekter enn riksmål. Anonymous poster hash: 66c2e...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 8. september 2015 #19 Del Skrevet 8. september 2015 Liker best Rogalands dialekten. Jeg liker ikke Bergens eller trøndersk. Grøss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #20 Del Skrevet 8. september 2015 Liker best Valdresdialekta og dialektene rundt om i Gudbrandsdalen Liker minst bergens dialekt. Snakker selv totendialekta men enda litt breiere - lænning Men "vallers" har jo Norges styggeste dialekt? Den peneste er rett over fjellet, den de prater i Hallingdal. Anonymous poster hash: 30644...bc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå