Gå til innhold

Hvilken dialekt liker du best? Og hvilken liker du minst?


Gjest princessa

Anbefalte innlegg

Er veldig glad i dialekter generelt, og alle som holder på dialekta får kred fra meg :)

Men det er jo ikke til å komme utenom at enkelte dialekter låter penere enn andre hehe.. så her er en topp og bunn liste ;)

TOPP:

* Molde

* Hallingdal

* Finnmark

* Stadt

* Setesdal

BUNN:

* Mo i Rana

* Bergen

* Toten

* Fredrikstad

* Kristiansund.

Anonymous poster hash: 2a992...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker "oslosk" og synes det er den peneste. Liker ikke dialekter i det hele tatt.

Dette er grunnen til at jeg ikke liker "oslosk", mange derfra som tror de lever i verdens navle... Styggere dialekter enn " oslosk og bærumsk" skal man lete lenge etter :P

De fineste dialektene må være Kristiansand, Ålesund og trondheimsdialekt :)

Anonymous poster hash: d0c04...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg ikke liker "oslosk", mange derfra som tror de lever i verdens navle... Styggere dialekter enn " oslosk og bærumsk" skal man lete lenge etter :P

De fineste dialektene må være Kristiansand, Ålesund og trondheimsdialekt :)

Anonymous poster hash: d0c04...001

Hvorfor siterer du meg? Sa jeg at vi lever i verdens navle? Du får komme deg tilbake til hulen din  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svak for sognadialekt og generelt dialekter fra små steder på vestlandet (altså det meste utenfor en viss radius fra Bergen). Med unntak av Rogaland. Rogalandsdialekten havner nederst på lista, sammen med sørlandsdialekten.



Anonymous poster hash: af4b1...548
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt glad i alle dialekter. Men synes trøndersk kan være skikkelig fælt til tider, spes på damer.. usjarmerende. Je prate hedmarksdialækta.

Elsker når damer fra midt-norge (nordmøre trøndelag sør-helgeland) prater, blir rett å slett kåt av det

 

Anonymous poster hash: d0971...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker bokmål. Liker minst bergensk. Liker mest litt "bygde språk".



Anonymous poster hash: a0673...833
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker selv litt bredt "Oslosk" og liker den dialekten best, sammen med Steinkjer-dialekt. Jeg har store problemer med molde-dialekt og bergensk *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

liker ikke å høre dialekt. synes det bare er komisk.

Anonymous poster hash: 1207d...392

 

 

Så du liker ikke å høre folk snakke med andre ord? 

Anonymous poster hash: 8a63a...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Stavanger- og Bergensdialekta + trøndersk

Har ikke så veldig mye til overs for vanlig østlandsk (oslosk haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cashbah, on 06 Sept 2015 - 22:33, said:

Jeg snakker "oslosk" og synes det er den peneste. Liker ikke dialekter i det hele tatt.

Oslo-dialekt er jo også en dialekt, så for å være pirkete så liker du ikke din egen dialekt siden du skriver at du ikke liker dialekter ;-) . Anonymous poster hash: c1c57...75a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo-dialekt er jo også en dialekt, så for å være pirkete så liker du ikke din egen dialekt siden du skriver at du ikke liker dialekter ;-) . Anonymous poster hash: c1c57...75a

U kow what I mean  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Kristiansand dialekta  bergenser dialekta, men snakker dessverre Oslo dialekta (om det er noen)

 

Hater tromsødialekta



Anonymous poster hash: d165f...766
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakker "oslosk" og synes det er den peneste. Liker ikke dialekter i det hele tatt.

Enig.

Men jeg liker best Oslo Vest.

Jeg synes dialekter fra Nord-Norge, Bergen, Trondheim og Østfold er kvalmende stygge og irriterende.

Anonymous poster hash: 31618...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle dialekter fra Nord-Norge er best, med unntak av Brønnøysund/Vega. Men nå er jeg fra Nord-Norge selv da, så er vel inhabil.  :rodmer: 

Synes for øvrig østfold-dialektene er på topp. De er ikke pene, men de er utrolig morsomme. 
Sørlandsdialektene er behagelig å høre på, men det skjer et brudd når man beveger seg opp mot Rogaland. Verre dialekt enn stavanger-området skal man lete lenge etter. Må helt til Oslo, som ligger på bunn.. Nei, Stavanger er verst. 



Anonymous poster hash: 8384e...42f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker haugesundsdialekt, stavangerdialekt, noen nordnorske dialekter. Er fascinert av trødnersk og dialekter fra gubrandsdalområdet.

Liker ikke bergensdialekt eller dialekter der de sier "hvem film" "ille godt" og lignende.

Har selv (utvannet) dialekt fra finnmark.

Endret av Bulben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker:

 

Nord-norsk; ikke Brønnøysund.

Stavanger-dialekt.

 

Liker ikke:

 

Bergenser-dialekt

Trøndersk

Generelt hele midt-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...