Gå til innhold

Moren nekter fars venninne å få være i barnets konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fars foreldre er ikke i live (alderdom). Faren har jo søsken men de likte best barnas mor.

Anonymous poster hash: 32807...df0

Så søsknene til far går imot sin egen bror? Eller er det bare mor som tror at hun er best likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si at det er konfirmanten som bør velge dette, og ikke resten av familien. Det er tross alt konfirmantens dag og fest og da skal det tas hensyn til hvem konfirmanten vil ha tilstede av familie/venner.

 

Og jeg synes det er litt tåpelig å "krangle" om dette. Jeg synes ikke moren kan ta det valget å nekte å invitere fars venninne uten å snakke med konfirmanten. For meg så vitner det om barnslig oppførsel. Hvis de er et par, så er det naturlig at hun blir invitert. Jeg regner jo med at dere kan oppføre dere for den ene dagen. Som sagt, la konfirmanten velge dette. Og blir svaret ja, så må dere akseptere det. 

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søsknene til far går imot sin egen bror? Eller er det bare mor som tror at hun er best likt?

Tror ikke broren og svigerinnen har jobbet aktivt verken for eller mot og konfirmantens far har etter hva jeg har forstått heller ikke "kjempet" for å få ha henne med.

Er jo begge foreldrene som betaler og hvis fars nye blir med så trekker mor seg unna.

Konfirmanten bryr seg ikke om fars nye kommer eller ikke. Men han bryr seg dersom moren sin ikke kommer!

Anonymous poster hash: 32807...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrenes eller konfirmantens barndomsvenner? Meget spesielt å invitere foreldrenes venner i en konfirmasjon. Med mindre de er fadder på konfirmanten.

 

Det er ikke så spesielt i mine øyne. Da min eldste ble konfirmert, inviterte jeg min beste venninne og hennes barn i konfirmasjonen. Vi gikk gravide samtidig, og barna har fulgt hverandre som søsken hele livet. De er mer nære enn med sine kusiner og fettere, f.eks, så vi inkluderer hverandre i alle sånne anledninger.

 

Jeg synes det er horribelt at voksne mennesker ikke kan legge sine egne bitre og sårede følelser vekk for en dags skyld, og sørge for at konfirmanten får en fin dag. I stedet skal fokus flyttes over på denne maktkampen mellom to kvinner som ikke evner å sette barnet først. Skammelig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke broren og svigerinnen har jobbet aktivt verken for eller mot og konfirmantens far har etter hva jeg har forstått heller ikke "kjempet" for å få ha henne med.

Er jo begge foreldrene som betaler og hvis fars nye blir med så trekker mor seg unna.

Konfirmanten bryr seg ikke om fars nye kommer eller ikke. Men han bryr seg dersom moren sin ikke kommer!Anonymous poster hash: 32807...df0

Ja, og det er skikkelig dårlig gjort av mor ( som er advokat) å ødelegge dagen og skape konflikt på denne måten. Hun høres virkelig ut som ei kjerring, som ikke evner å sette konfirmanten først, men bruker dagen til å ri prinsipper. Hadde jeg vært far og det var ugreit for meg at min (interiørutdannede) kjæreste ikke var ønsket av en eks, ville jeg bedt henne uansett, så fikk bare moren holde seg langt unna. Det ville i så fall være moren som ødela for konfirmanten, og kun hun.

Men fortsatt lurer jeg på, hvorfor legger du deg opp i dette og er så interessert i sakens utfall? Du høres ikke rent lite ut som ei skikkelig kjerring du også, slik du legger fram saken.

Anonymous poster hash: 90550...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er skikkelig dårlig gjort av mor ( som er advokat) å ødelegge dagen og skape konflikt på denne måten. Hun høres virkelig ut som ei kjerring, som ikke evner å sette konfirmanten først, men bruker dagen til å ri prinsipper. Hadde jeg vært far og det var ugreit for meg at min (interiørutdannede) kjæreste ikke var ønsket av en eks, ville jeg bedt henne uansett, så fikk bare moren holde seg langt unna. Det ville i så fall være moren som ødela for konfirmanten, og kun hun.

Men fortsatt lurer jeg på, hvorfor legger du deg opp i dette og er så interessert i sakens utfall? Du høres ikke rent lite ut som ei skikkelig kjerring du også, slik du legger fram saken.

Anonymous poster hash: 90550...4b6

Synes saken var aktuell for diskusjon gitt alle trådene og "mine, dine, våre..."

Det var ikke et alternativ for sønnen og faren å ha konfirmasjon uten moren.

Merkelig at du ikke ser den?

Gir seg jo selv at familien velger moren om de må velge mellom disse 2 personer...

Anonymous poster hash: 32807...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes saken var aktuell for diskusjon gitt alle trådene og "mine, dine, våre..."

Det var ikke et alternativ for sønnen og faren å ha konfirmasjon uten moren.

Merkelig at du ikke ser den?

Gir seg jo selv at familien velger moren om de må velge mellom disse 2 personer...Anonymous poster hash: 32807...df0

Familien kan velge den personen som det handler om her, nemlig konfirmanten.

Mor burde holde seg hjemme da det er hun som er den stygge ulven her.

Makan til umodent og egoistisk kvinnemenneske.

Alt dette koker ned til sjalusi.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så spesielt i mine øyne. Da min eldste ble konfirmert, inviterte jeg min beste venninne og hennes barn i konfirmasjonen. Vi gikk gravide samtidig, og barna har fulgt hverandre som søsken hele livet. De er mer nære enn med sine kusiner og fettere, f.eks, så vi inkluderer hverandre i alle sånne anledninger.

 

Jeg synes det er horribelt at voksne mennesker ikke kan legge sine egne bitre og sårede følelser vekk for en dags skyld, og sørge for at konfirmanten får en fin dag. I stedet skal fokus flyttes over på denne maktkampen mellom to kvinner som ikke evner å sette barnet først. Skammelig, rett og slett.

Ja, men da er barna deres barndomsvenner. TS har kun skrevet at hun er morens venninne og at hun er invitert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

I og med at titlene ser ut til å være viktig her, så antar jeg at advokaten er redd for at interiørvenninnen kan har noe å utsette på...interiøret. Og at advokaten ikke er forsvarsadvokat?

:skratte:

 

Ærlig talt: Spør konfirmanten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes saken var aktuell for diskusjon gitt alle trådene og "mine, dine, våre..."

Det var ikke et alternativ for sønnen og faren å ha konfirmasjon uten moren.

Merkelig at du ikke ser den?

Gir seg jo selv at familien velger moren om de må velge mellom disse 2 personer...Anonymous poster hash: 32807...df0

Nei, det gir seg ikke selv. Det er ikke familien (far og konfirmant) som velger bort noen, det er moren, og kun hun. Hun er et voksent menneske som selv velger om hun vil gå i sin sønns selskap eller ikke.

Men vi er i samme situasjon i min slekt bare at i min familie er det faren som ikke vil ha ny stefar tilstede. Jeg syns han er urimelig der også, men det er ikke min sak. Og vet du hva, ny stefar er høyere utdannet og har en bedre stilling enn far, hva nå det sier oss? Hele greia er smålig og lite raust.

Anonymous poster hash: 90550...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at titlene ser ut til å være viktig her, så antar jeg at advokaten er redd for at interiørvenninnen kan har noe å utsette på...interiøret. Og at advokaten ikke er forsvarsadvokat?

:skratte:

 

Ærlig talt: Spør konfirmanten!

Haha, ja.

Interiørarkitekten avslører advokatens manglende borddekkingsevne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da er barna deres barndomsvenner. TS har kun skrevet at hun er morens venninne og at hun er invitert.

TS skrev barndomsvenninne...

Anonymous poster hash: 32807...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skrev barndomsvenninne...Anonymous poster hash: 32807...df0

Sin egen barndomsvenninne ja. Ikke konfirmantens. Men helt ærlig så tror jeg dette er skrevet kun for å provosere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barndomsvenninnen har sikkert vært som en tante for barnet.

Anonymous poster hash: c5f8a...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barndomsvenninnen har sikkert vært som en tante for barnet.

Anonymous poster hash: c5f8a...a44

 

Ja, det stemmer, mer eller mindre : - )

Anonymous poster hash: 32807...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Og for det fjerde så skjønner jeg hvorfor denne "venninnen" kaller mor for kjærring om hun nekter henne å komme i konfirmasjonen til sitt bonusbarn..

Bonusbarn? Man blir ikke automatisk bonusmor fordi man blir "venninne" med en mann med barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bonusbarn? Man blir ikke automatisk bonusmor fordi man blir "venninne" med en mann med barn. 

Det stemmer. Fars kjæreste/samboer har null rettigheter til far og mors barn what so ever.

 

Nå er det jo bestemt: moren har fått viljen sin: fars kjæreste får ikke komme i konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 32807...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Fars kjæreste/samboer har null rettigheter til far og mors barn what so ever. Nå er det jo bestemt: moren har fått viljen sin: fars kjæreste får ikke komme i konfirmasjonen. Anonymous poster hash: 32807...df0

Men det virker jo som du tror du har all verdens rettigheter. For å si som deg: du er ikke barnets mor eller far. Barnet har kun en (1) mor og en (1) far. For i den kjernefamilien din, der kun foreldre og besteforeldre hører til, kan ikke du heller delta. Men du er sikkert det eneste unntaket du da? Eller er det bare stemødre som blir ekskludert?

Anonymous poster hash: b5500...df1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Fars kjæreste/samboer har null rettigheter til far og mors barn what so ever.

Nå er det jo bestemt: moren har fått viljen sin: fars kjæreste får ikke komme i konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 32807...df0

Selv er jeg BONUSMAMMA for mitt BONUSBARN, men det vil ikke si at jeg føler jeg har noen rettigheter til han. Jeg forstår godt hvem som er mor til barnet og jeg prøver ikke å ta hennes plass på noen som helst måte. Men den dagen han er konfirmant regner jeg med at jeg er invitert fordi vi har blitt en familie, ja en familie med mine, dine og våres barn. Hvordan ville det blitt om far fikk ett barn med "venninnen"? Ville hun da blitt invitert? Siden hun da er mor til konfirmantens søsken?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker jo som du tror du har all verdens rettigheter. For å si som deg: du er ikke barnets mor eller far. Barnet har kun en (1) mor og en (1) far. For i den kjernefamilien din, der kun foreldre og besteforeldre hører til, kan ikke du heller delta. Men du er sikkert det eneste unntaket du da? Eller er det bare stemødre som blir ekskludert?

Anonymous poster hash: b5500...df1

Jeg er ikke den eneste bsrndomsvenninnen av mor som er invitert: en annen barndomsvenninne av mor er også invitert. Det er kun fars venninne som ikke er invitert.

Anonymous poster hash: 32807...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...