Gå til innhold

Hvor mye tror dere jeg veier? (bilde)


Nora-00

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt avsindig at mange her hyller en kropp som har såpass mye usunt fett på seg. Er kroppshysteriet i ferd med å ta en retning i helt feil spor? Er det sånn at man er flott og formfull uansett? Hvorfor skal man bygge opp under idealer som dette? Etter min mening er dette omtrent like usunt som en anorektisk kropp. Dette er en ung jente, og hun ser allerede slik ut. Hun sier selv at hun har gått opp 3 kg bare i det siste, og blir møtt med "du er flott, stå på, spis hva du vil, la være å trenge hvis du ikke gidder, det er helt fint! Nei, det er jo ikke det! Det er forbanna usunt! Tenk hvordan hun kommer til å se ut om ti år, men de holdningene der!

 

Pga alle de tynne jentene, og kravene om å se sånn og slik ut, har det har blitt så jævla PK å hylle alt som er over middels, at man glemmer å snakke om helse. For meg er det nemlig det som er poenget. Jeg vokste opp med en sykelig overvektig mamma. Hun orket aldri å være med oss på noen ting, vi måtte flytte fra huset vårt og finne et med alt på et plan, da hun ikke lenger greide å gå i trapper - i en alder av 35. Hun bare satt der, med diabetesen sin. Ikke et liv jeg ville hatt, og så visst ikke et liv jeg ville oppfordret ei 15 år gammel jente til å skaffe seg. Man må ta tak i ting før det går for langt, og det er nokså åpenbart for meg at for denne jenta er det i ferd med å gå for langt. Jeg forstår ikke moren hennes, som kun er opptatt av å pakke henne inn i dekkende klær, og fokusere på utseendet alene. Hun må hjelpe til på annet vis enn å forsøke å tråkke på selvtilliten hennes.



Anonymous poster hash: 6d9bd...4a8
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg synes det er helt avsindig at mange her hyller en kropp som har såpass mye usunt fett på seg. Er kroppshysteriet i ferd med å ta en retning i helt feil spor? Er det sånn at man er flott og formfull uansett? Hvorfor skal man bygge opp under idealer som dette? Etter min mening er dette omtrent like usunt som en anorektisk kropp. Dette er en ung jente, og hun ser allerede slik ut. Hun sier selv at hun har gått opp 3 kg bare i det siste, og blir møtt med "du er flott, stå på, spis hva du vil, la være å trenge hvis du ikke gidder, det er helt fint! Nei, det er jo ikke det! Det er forbanna usunt! Tenk hvordan hun kommer til å se ut om ti år, men de holdningene der!

 

Pga alle de tynne jentene, og kravene om å se sånn og slik ut, har det har blitt så jævla PK å hylle alt som er over middels, at man glemmer å snakke om helse. For meg er det nemlig det som er poenget. Jeg vokste opp med en sykelig overvektig mamma. Hun orket aldri å være med oss på noen ting, vi måtte flytte fra huset vårt og finne et med alt på et plan, da hun ikke lenger greide å gå i trapper - i en alder av 35. Hun bare satt der, med diabetesen sin. Ikke et liv jeg ville hatt, og så visst ikke et liv jeg ville oppfordret ei 15 år gammel jente til å skaffe seg. Man må ta tak i ting før det går for langt, og det er nokså åpenbart for meg at for denne jenta er det i ferd med å gå for langt. Jeg forstår ikke moren hennes, som kun er opptatt av å pakke henne inn i dekkende klær, og fokusere på utseendet alene. Hun må hjelpe til på annet vis enn å forsøke å tråkke på selvtilliten hennes.

Anonymous poster hash: 6d9bd...4a8

 

På generelt grunnlag har du rett.

Men her diskuteres det ikke på generelt grunnlag, her er det ett ungt menneske det er snakk om.

 

Det å få en ung jente til å føle skam over kroppen sin, og påpeke at hun nå, eller på et senere tidspunkt vil koste samfunnet mye penger, er ikke måten å hjelpe henne på.

Det hjelper henne heller ikke å støtte synet hennes på kropp og helse.

Hun ba om tilbakemelding på et konkret spørsmål, og det er det hun burde få.

 

 

Det å gi henne positive eller negative tilbakemeldinger på kropp og utseende burde ikke bli gjort i det hele tatt, det vil trigge henne i den ene eller andre retningen.

For trådstarter vil suge til seg alle positive kommentarer, og se på det som en bekreftelse på at hun kan gjøre som hun vil, og samtidig opponere mot alle negative kommentarer, og fortsatt gjøre som hun vil, på trass.

 

Dette er en oppgave for foreldre og fastlege, ikke for brukere på forum.

 

Anonymous poster hash: b7dda...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy og veier 60 kg og er slank. Ut i fra min egen kropp og vekt tipper jeg du veier minst 80.

Et sted mellom 85-100kg tror jeg du veier.

Anonymous poster hash: 9fc8a...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På generelt grunnlag har du rett.

Men her diskuteres det ikke på generelt grunnlag, her er det ett ungt menneske det er snakk om.

 

Det å få en ung jente til å føle skam over kroppen sin, og påpeke at hun nå, eller på et senere tidspunkt vil koste samfunnet mye penger, er ikke måten å hjelpe henne på.

Det hjelper henne heller ikke å støtte synet hennes på kropp og helse.

Hun ba om tilbakemelding på et konkret spørsmål, og det er det hun burde få.

 

 

Det å gi henne positive eller negative tilbakemeldinger på kropp og utseende burde ikke bli gjort i det hele tatt, det vil trigge henne i den ene eller andre retningen.

For trådstarter vil suge til seg alle positive kommentarer, og se på det som en bekreftelse på at hun kan gjøre som hun vil, og samtidig opponere mot alle negative kommentarer, og fortsatt gjøre som hun vil, på trass.

 

Dette er en oppgave for foreldre og fastlege, ikke for brukere på forum.

 

Anonymous poster hash: b7dda...a0e

 

 

Nå var det vel heller ingen brukere her som begynte å snakke i den retningen før hun selv tok opp både det faktum at hennes mor kritiserer kroppen hennes, og at hun har en usunn livsstil. 

Anonymous poster hash: 6d9bd...4a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy og veier 60 kg og er slank. Ut i fra min egen kropp og vekt tipper jeg du veier minst 80.

Et sted mellom 85-100kg tror jeg du veier.

Anonymous poster hash: 9fc8a...73c

Vanskelig å gjette når ts allerede har skrevet hva hun veier, ikke sant?

Anonymous poster hash: aebed...6f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gjette når ts allerede har skrevet hva hun veier, ikke sant?

Anonymous poster hash: aebed...6f7

Det står det vel ingenting om?

Anonymous poster hash: 9fc8a...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står det vel ingenting om?

Anonymous poster hash: 9fc8a...73c

 

Jo, hun har fortalt hva hun veier. Du må lese hele tråden, vett.

Anonymous poster hash: 6d9bd...4a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 15 år, veier 88 kg på den høyden, røyker og snuser, ikke trener, og spiser såpass usunt at du har lagt på deg tre kg på ganske kort tid, så skjønner jeg at moren din er bekymret. Jeg er helt uenig å måten det høres ut som om hun uttrykker det på, men hadde du vært min datter hadde jeg definitivt ønsket å hjelpe deg med det, for det blir fort veldig vanskelig dersom du fortsetter nedover den veien der.

 

Du kan regne med å gå en altfor tidlig død i møte, hvis du fortsetter på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-35 kilo overvekt tror jeg at jeg tipper på.

 

 

Vekten synes jeg ikke avgjør hvorvidt man kan gå i bikini eller ikke. 



Anonymous poster hash: 32f04...972
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

 

30-35 kilo overvekt tror jeg at jeg tipper på.

 

 

Vekten synes jeg ikke avgjør hvorvidt man kan gå i bikini eller ikke. 

Anonymous poster hash: 32f04...972

 

30-35 kilo overvekt? Hadde hun gått ned så mye så hadde hun blitt undervektig :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-35 kilo overvekt? Hadde hun gått ned så mye så hadde hun blitt undervektig :sjokkert:

 

Du må lese nøyere. TS forteller at hun er 158 cm høy og veier 88 kg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Du må lese nøyere. TS forteller at hun er 158 cm høy og veier 88 kg.

Jeg har ikke lest alle innleggene, det orker jeg aldri når det er så mange sider og det var jo meningen at vi skulle gjette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, husk at TS er 15 år gammel. Jeg er helt enig i at vekta er for høy, men tenk dere litt om når dere uttaler dere.



Anonymous poster hash: 91396...fcb
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år? Hvor står det at hun er 15? Hun ser da litt eldre ut enn det :klo:

 

Hun har skrevet det selv i andre tråder. 

Anonymous poster hash: 13c77...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30-35 kilo overvekt? Hadde hun gått ned så mye så hadde hun blitt undervektig :sjokkert:

Mer normalvektig vil jeg si.

Anonymous poster hash: 32f04...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

 

Hun har skrevet det selv i andre tråder. 

Anonymous poster hash: 13c77...843

 

Ok, dette er første gangen jeg ser denne brukeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere, husk at TS er 15 år gammel. Jeg er helt enig i at vekta er for høy, men tenk dere litt om når dere uttaler dere.

Anonymous poster hash: 91396...fcb

 

Dette!

 

 

Til TS, jeg syntes absolutt ikke du er for tykk til å gå i bikini, men jeg syntes kanskje ikke den bikinien du har på er så flatterende. Ellers så syntes jeg du ser fin ut, og det er fint at du er fornøyd med kroppen din :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer normalvektig vil jeg si.

Anonymous poster hash: 32f04...972

Altså, all cred til henne at hun ikke bryr seg, men normalvektig er hun IKKE. Hun burde gå ned i vekt om hun ikke skal få ett særdeles kort liv.

Anonymous poster hash: d6e04...fc0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...