Gå til innhold

Hvor mye tror dere jeg veier? (bilde)


Nora-00

Anbefalte innlegg

Jeg veier 65kg med lite muskler og mer fett på kroppen, og er en del tynnere enn deg, så gjetter på 70-80kg. Heller mot 70-75 kg. Hva veier du da? Det er vanskelig å gjette på vekt, jeg vet ikke hvor mye muskler du evt har. 



Anonymous poster hash: a4bf9...c52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor utsetter folk seg for slike tråder? Det er ikke meningen å være en "mamma" her, men å spørre folk om hva de tror du veier. Det hjelper ingenting.

 

Man kan gå i bikini uansett vekt, så kan folk ha ulike meninger om det er pent.

 

Når det gjelder livsstil, Nora-00, så er det tullete å ha holdningen "Jeg liker snop og brus og hater trening, derfor kan jeg aldri bli slank".

 

Selvfølgelig kan man bli slank om man liker snop og hater trening. Man kan spise snop i blant selv om man vil være slank, men ikke i voldsomme mengder. Det er bra å føle seg vel i den kroppen man er, men samtidig er det viktig å ta vare på helsa. 

Nå spurte TS om hun er for feit til å gå i bikini ikke om kostholdet sitt. Da er det rett og slett frekt å komme med den paternalistiske holdningen hvor TS ikke er i stand til å selv avgjøre hva som er best for henne selv. Har hun lyst til å spise som hun gjør så må hun ha lov til det uten at folk legger seg opp i livet hennes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser ikke enorme mengder godteri, og drikker ikke enorme mengder brus! Har et helt normalt kosthold! Poenget mitt var at jeg er gla i godteri og brus, og ser ikke noe grunn til å kutte ut det, eller trene, for å bli slank! Har det helt fint med former og noen kilo ekstra!

 

Du spiser kanskje ikke enorme mengder godteri, eller enorme mengder med brus. Men at du har et helt normalt kosthold kan du ikke si. Når du er såpass overvektig som du er, kan du virkelig ikke mene at du har et normalt kosthold? Hadde du hatt det hadde du hatt en "normal" kropp, ikke overvektig. 

Anonymous poster hash: 13c77...843

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du veier mellom 80 - 85 kg ? Vanskelig å si når man ikke vet hvor mye muskler du har i forhold til fett. Men tar i betraktning at du ikke har mye muskler i og med at du ikke liker å trene. hehe!

 

For å svare på det andre spørsmålet; Du er så klart ikke for feit til å gå med bikini. Moren din burde absolutt ikke si du må gå med t-skjorte og shorts. Du må jo få bestemme selv hva du vil gå med og hva du føler deg komfortabel med. Men jeg er helt enig med din mor om at det ser ikke pent ut. 



Anonymous poster hash: 13c77...843
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde kontakte ernæringsfysiolog. Du har mye fett rundt mageområdet,som er det farligste fettet, fordi det går utover organene inni kroppen. Synes du burde søke hjelp før det er for sent.

Tror du veier rundt 80-90 kg.



Anonymous poster hash: 2ddbf...764
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det da! Jeg tror minst 90 kg. Klart du kan gå med bikini, det kan alle. Helt idiotisk å vurdere hverandre etter hvor mye man veier.



Anonymous poster hash: b150c...1ed
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bortsett fra at med det norske helsevesenet må alle betale for at noen tar dårlige valg for egen helse. Så da er det ikke bare et spørsmål om frihet og personlige valg. Hva med min rett til frihet fra å måtte betale litt ekstra penger fordi en annen røyker eller spiser litt ekstra brus og godteri og kutter ned på fysisk aktivitet?

 

Så lenge vi har et skattefinansiert helsevesen, som jeg er for, og som alle får gratis helsetjenester fra, da har vi alle rett til å synes at man bør gjøre litt mindre dumme valg. 

Så lenge jenta er bare 15 år er dette foreldrenes ansvar, og en moralsk pekefinger vil ikke gjøre noe godt i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: b7dda...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket

 

Så lenge jenta er bare 15 år er dette foreldrenes ansvar, og en moralsk pekefinger vil ikke gjøre noe godt i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: b7dda...a0e

 

15? Jeg har ikke sett noe alder nevnt noe sted, men uansett kommenterte jeg som du ser ganske generelt. 

Men å være tenåring fjerner ikke ansvar for en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at med det norske helsevesenet må alle betale for at noen tar dårlige valg for egen helse. Så da er det ikke bare et spørsmål om frihet og personlige valg. Hva med min rett til frihet fra å måtte betale litt ekstra penger fordi en annen røyker eller spiser litt ekstra brus og godteri og kutter ned på fysisk aktivitet?

 

Så lenge vi har et skattefinansiert helsevesen, som jeg er for, og som alle får gratis helsetjenester fra, da har vi alle rett til å synes at man bør gjøre litt mindre dumme valg. 

Hva så? Det er fortsatt frekt å legge seg opp i  andres matvaner. Du kan jo teste det ut selv. Begynn å gå bort til folk i virkeligheten som spiser usunt, tar seg en røyk, osv og sjekk hvordan de reagerer om du ber dem leve sunnere. Forklar dem gjerne det du skriver i innlegget om at usunn livsstil koster skattebetalerne og se om de da synes du er mindre frekk.

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...