Gå til innhold

Hvor mye tror dere jeg veier? (bilde)


Nora-00

Anbefalte innlegg

Tipper du veier rundt 85 kg. Vi er like høye og så faktisk ganske like ut i størrelse, og jeg veier rundt 85 kg og kan ikke skryte på meg at det er pga muskler. Men bikini kan du selvsagt gå i!



Anonymous poster hash: 8b582...ca8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15? Jeg har ikke sett noe alder nevnt noe sted, men uansett kommenterte jeg som du ser ganske generelt. 

Men å være tenåring fjerner ikke ansvar for en selv. 

Jenta har nevnt i en annen tråd at hun er 15 år.

 

Det var bare tilfeldig at det var din kommentar som ble sitert, jeg ville bare komme med et generelt varsko.

Anonymous poster hash: b7dda...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du veier 68 kg

Anonymous poster hash: 6da69...7a6

 

68?! Hun veier da mer enn 68 kg. 

Anonymous poster hash: 9f205...63f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun på kvinneguiden.....risikerer unge jenter å bli snakket så bedritent til av det som skal være voksne folk. :(

Anonymous poster hash: aebed...6f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spurte TS om hun er for feit til å gå i bikini ikke om kostholdet sitt. Da er det rett og slett frekt å komme med den paternalistiske holdningen hvor TS ikke er i stand til å selv avgjøre hva som er best for henne selv. Har hun lyst til å spise som hun gjør så må hun ha lov til det uten at folk legger seg opp i livet hennes.

 

Å hjelp! Jeg sa ikke hva hun bør spise, bare at det ikke er riktig at man trenger å være tjukk selv om man liker snop. Det er en feilslutning. Jeg sa også at hun selvfølgelig kan gå med bikini. Folk må tåle å se alle mulige kropper. Jeg kommenterte bevisst IKKE hvordan jeg synes kroppen hennes ser ut, for jeg mener faktisk at helse er viktigere enn utseende.

 

Jeg kommenterte også den dårlige ideen det er å legge ut slike bilder, fordi det ofte fører til mange ekle anonymkommentarer. Jeg tror ikke helt på at noen som må legge ut bilde av sin kropp for å høre at den er bra nok for bikini helt har forsont seg med sitt utseende, og at er jeg redd å legge ut et bilde her gjør vondt verre.

Endret av sol87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte TS om hun er for feit til å gå i bikini ikke om kostholdet sitt. Da er det rett og slett frekt å komme med den paternalistiske holdningen hvor TS ikke er i stand til å selv avgjøre hva som er best for henne selv. Har hun lyst til å spise som hun gjør så må hun ha lov til det uten at folk legger seg opp i livet hennes.

 

Øh...hun er 15..!

Anonymous poster hash: 6d9bd...4a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Helt grei kropp. Ikke ei jeg hadde rømt fra ihvertfall. Fine former. Gjør ikke meg noe å ha litt å ta i. Tipper du veier rundt 70-75 kg. Uansett er det moro å trene, og godt for kroppen så du ikke blir det jeg kaller feit, men kanskje mye mer moro sammen med noe? Trenger ikke være hardtrening. Kan være gåturer og lett trening. Trenger ikke hver dag. Mange som hater å trene, ei venninne av meg og hater det, men jeg har dratt henne med på litt forskjellig og det synes hun er gøy :) Så gjør vi det litt moro også. 

Du trenger ikke være flau over den kroppen du har nå, men husk at uten trening så er det lett å bli veldig overvektig i voksen alder. Det er ikke bra for kropp og helse.

Endret av Captain Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette drar jo helt ut på viddene! Jeg spurte dere om hva dere tror jeg veier, og om dere syns jeg er for tjukk til å vise meg i bikini! Jeg er fornøyd med meg selv og kroppen min, og jeg har ikke noe problem med å vise meg i bikini, men jeg lurte på om andre syns jeg er for tjukk for det!

Og til de som lurer, så veier jeg 85kg på det bildet. Men det er tatt tidlig i sommer, i dag veier jeg 88kg! Koselig å se at de fleste her tror at jeg veier en del mindre enn det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du er sikker og trygg i din egen kropp, men du har faktisk en BMI på 35 som er fedme klasse II. Det virker som om du tolker din mors bekymring for vekten din som et angrep på utseendet ditt, og det er synd. Håper du innser at du er for overvektig, og begynner å leve litt sunnere. Det er ikke snakk om å bli tynn og få modellkropp, men å gå ned nok til at du mister det helsefarlige magefettet. Da gjør du kroppen din en stor tjeneste og kommer til å se smashing ut :blomst:



Anonymous poster hash: e37b0...114
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 15 år, veier 88 kg på den høyden, røyker og snuser, ikke trener, og spiser såpass usunt at du har lagt på deg tre kg på ganske kort tid, så skjønner jeg at moren din er bekymret. Jeg er helt uenig å måten det høres ut som om hun uttrykker det på, men hadde du vært min datter hadde jeg definitivt ønsket å hjelpe deg med det, for det blir fort veldig vanskelig dersom du fortsetter nedover den veien der.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alle kan bestemme over sin egen kropp! :)



Anonymous poster hash: abdb1...d3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Det er jo derfor man har skatter på sukker, tobakk og alkohol samt en mengde kampanjer for å holde helsekostnadene nede pluss at man skal betale for sin økte helserisiko. Men det er forskjell på det og å  gå bort til en overvektig person og be henne slanke seg.

Alle gjør jo ting som belaster samfunnet økonomisk, så hvis vi av den grunn skal gå rundt med pekefingeren på alle blir det da særdeles lite hyggelig å leve.

Noen røyker. Noen ruser seg. Noen driver med ekstremsport. Noen bedriver hard fysisk trening som medfører langvarige skader. Noen er hjemme med barna ett år ekstra. Noen er evige studenter. Det er en demokratisk valgt modell i Norge, at vi sammen ikke bare skal suge penger fra de lønnsomme, men også dekke for kostnadene til de som tar dyre valg. Hvis det plager deg får du engasjere deg politisk, og ikke ta deg retten til å vifte med pekefingeren overfor enkeltindivider som nyter at dette er et fritt land der man selv bestemmer hvordan man vil tilrettelegge for egen helse.

 

Som du vet har vi for det meste ikke øremerket budsjettering i Norge. Det betyr at skatteinntekter fra helseskadelige produkter ikke går direkte til helsevesenet. En økning i skatteinntektene er altså ikke automatisk med på å dekke økte kostnader i helseforetakene. Helseforetakenes sikreste kort er ikke å stole på økte overføringer, men å kutte kostnader.

 

Ett stort kostnadsug i moderne tid er livsstilssykdommer. Feilernæring, røyking, alkohol og manglende fysisk aktivtet er alle deler av dette. Det vil derfor i fremtiden ikke være til å unngå at helsevesenet vil ta en mer direkte tilnærming til hver enkelt pasient med mål om å redusere livsstilssykdommer og relaterte helseproblemer.

 

Ironisk nok er "enkeltemenneskets frie valg" til å røyke, drikke og spise feil i dag med på å innskrenke alles frihet i morgen. Altså misbruk av dette "frie landet" i dag vil, når det kommer til helsevesenets oppgaver, kostnader og mål føre til mange pekefingre. Hele tiden. Dét er konsekvensene vi velger, når vi misbruker denne ... friheten. Man  må ikke blande frihet og fravær av ansvar. 

 

Å trekke frem mulige skader av trening som et motargument er veldig mangelfullt og lite gjennomtenkt, og ikke noe jeg skal bruke tid på. 

 

Gratis helsevesen er et luksusgode, og å sove i timen når det gjelder personlige helsevalg er med på å bryte ned det godet. Når vi har valgt en felles løsning på helseproblemer, må vi også ha et felles ansvar for å bidra – ikke bare økonomisk – men gjennom en sunn livsstil. Så jo, det kan faktisk komme en dag der du personlig blir direkte bedt om å foreta endringer hvis du er en stor belastning på helsevesenet basert på livsstil – og du fortsatt ønsker å nyte godt av gratis helsetjenester. I den sammenhengen er det ikke så rart at det kommer rekasjoner når noen foretrekker overvekt fordi man liker godteri og ikke liker trening.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt klart du kan gå i bikini.

 

Men helse er uansett lurt å tenke på, både med å spise sunn mat og trene. Selvfølgelig få lov til og kose seg litt og.



Anonymous poster hash: 2155c...6bd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Dette drar jo helt ut på viddene! Jeg spurte dere om hva dere tror jeg veier, og om dere syns jeg er for tjukk til å vise meg i bikini! Jeg er fornøyd med meg selv og kroppen min, og jeg har ikke noe problem med å vise meg i bikini, men jeg lurte på om andre syns jeg er for tjukk for det!

Og til de som lurer, så veier jeg 85kg på det bildet. Men det er tatt tidlig i sommer, i dag veier jeg 88kg! Koselig å se at de fleste her tror at jeg veier en del mindre enn det!

Det er bra at du er fornøyd, men husk at du må trene litt og spise mye sunt også. Ikke for andre sin del, men for at du ikke skal få sykdommer når du blir eldre. Det er ikke akkurat så moro å få. Husk at folk vil det beste for deg. Men aldri gi opp selvtilliten og selvbilde ditt ;) Synes det er super bra at du er fornøyd med deg selv. Det er det de færreste jentene på din alder som har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt kan du gå i bikini! Vi er heldigvis ikke et sykt diktatorisk formynderland der kun magre modeller kan gå i bikini...fin er du og! Men overraska over vekten din. Jeg hadde tippet 70 kg. Er like høy som deg, jeg er sikker på at jeg hadde sett langt større ut med din vekt.Har vært oppe i 65 kg, da var jeg ikke så langt unna deg nå. Merkelige greier! Trent var jeg og!

Anonymous poster hash: 22815...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg er nok ikke min største kritikker når det kommer til kropp... Det er mamma! Hun sier at jeg bør ha badedrakt, eller helst shorts og t-skjorte... Hun mener jeg er for tjukk!

Jeg har det helt fint med kroppen min selv! Jeg hater alt som har med trening å gjøre, og er glad i snop og brus, så jeg veit at jeg aldri kommer til å bli slank! Da er jeg heller fornøyd med å ha litt former!

Driiit i hva mora di sier. Ikke noe er mer avtennende enn jenter i shorts og t-skjorte. Helt ok om jenta vil det selv, men det er definitivt noe formløst over det. Er ikke meninga man skal bade i shorts og t-skjorte, en sånn baggy formløs greie liksom. 

 

La henne si hva hun vil, men prøv å fortstte å ikke bry deg. Du er fornøyd med å ha litt former, så bra! Hold fast i det! 

 

Du har digge pupper (eller ser jo ikke puppene, men, brystkasse/framdel/whatever), og rumpa ser digg ut den også. Så har du litt mage, men det går helt fint. Jeg synes du var fin i den bikinien jeg! 

Ofte vil shorts og t-skjorte si nettopp det mora di sier til deg "Jeg føler meg ikke slank eller fin nok til å gå i bikini/badedrakt." og da vil du utstråle det. Du blir i alle fall ikke slankere eller finere av shorts og t-skjorte. Kjør på med fine, fargerike bikinier!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig dårlig på dette med å gjette vekt, sånne tall er jo egentlig bare helt uviktige for meg.

Men på spørsmålet om du kan gå med bikini, så er det helt klar ja der! Du har en veldig flott kropp! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy som deg, og syns du hadde helt lik kropp som meg! Jeg ble overrasket over at du veide 85. Jeg veier 70.. Kanskje jeg teor jeg ser større ut enn jeg gjør.

Anonymous poster hash: bd74c...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...