Gå til innhold

Billigbiler. At folk tør å vise seg med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om disse råtne navsnylter billigbilene til eksempelvis 50 000 ish. jeg hadde aldri turd å bli sett i en bil til under 2-300 000 kr. hva tenker dere?



Anonymous poster hash: a4564...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle som kan bruke flere hundre tusen kroner på bil. Så lenge bilen er trygg og kommer seg fra A til B så driter jeg i hva slags biler folk har.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det. Jeg på min side ler heller når jeg ser alle såkalte "vellykkede" folk som ikke engang greier å innse den elendige investeringen bil er, når de taper flerfoldige hundretusen bare på å bruke sin nye Cayenne en gang i blant. Greit nok, har man penger til det uten å ta opp lån og ellers har plassert pengene sine i aktiva med god avkastning - kjør på, men mange jeg ser kjøper fete biler på arv uten å tenke på at pengene heller kunne blitt plassert andre steder og gitt en god avkastning gjennom livet. 



Anonymous poster hash: 93284...20b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Deg om det. Jeg på min side ler heller når jeg ser alle såkalte "vellykkede" folk som ikke engang greier å innse den elendige investeringen bil er, når de taper flerfoldige hundretusen bare på å bruke sin nye Cayenne en gang i blant. Greit nok, har man penger til det uten å ta opp lån og ellers har plassert pengene sine i aktiva med god avkastning - kjør på, men mange jeg ser kjøper fete biler på arv uten å tenke på at pengene heller kunne blitt plassert andre steder og gitt en god avkastning gjennom livet. 

Anonymous poster hash: 93284...20b

 

 

Om man ikke kjøper elektrisk bil da. Da flasker det seg!

Anonymous poster hash: 031c9...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler heller av de som kjører rundt i biler til over 3-400000 kr. Fordi jeg vet at et stort flertall av disse måtte ta opp lån for å kjøpe disse. Tenk å ta opp så mye lån for noe som synker typ 10-15% i verdi hvert eneste år. Tidenes dårligste investering! Bare for å vise seg frem. Mindreverdighetskomplekser?

Greit nok om du har cash og kan punge ut for en dyr bil.

Du kan fint klare å skaffe deg en sikker bil til 50-100 K som tar deg greit fra a til b. Du måååå ikke ha et glis for å vise deg frem.



Anonymous poster hash: 47866...fe6
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

 

Hva tenker dere om disse råtne navsnylter billigbilene til eksempelvis 50 000 ish. jeg hadde aldri turd å bli sett i en bil til under 2-300 000 kr. hva tenker dere?

Anonymous poster hash: a4564...389

 

Den dagen virkeligheten når deg - gå da tilbake til innlegget du har her og bli forundret over hva som var viktig for deg en gang. 

God bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker om det er at det er veldig synd på deg som har et så forvrengt syn på økonomi og statussymboler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ler heller av de som kjører rundt i biler til over 3-400000 kr. Fordi jeg vet at et stort flertall av disse måtte ta opp lån for å kjøpe disse. Tenk å ta opp så mye lån for noe som synker typ 10-15% i verdi hvert eneste år. Tidenes dårligste investering! Bare for å vise seg frem. Mindreverdighetskomplekser?

Greit nok om du har cash og kan punge ut for en dyr bil.

Du kan fint klare å skaffe deg en sikker bil til 50-100 K som tar deg greit fra a til b. Du måååå ikke ha et glis for å vise deg frem.

Anonymous poster hash: 47866...fe6

 

 

Enig. Det blir som et strukturert spareprodukt med hjul på.

 

Anonymous poster hash: 031c9...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Om man ikke kjøper elektrisk bil da. Da flasker det seg!

Anonymous poster hash: 031c9...d07

 

El-bil er ikke en all verdens investering med tanke på at elektriske(og hybrid) biler er i vinden for øyeblikket. Om 3-10 år kommer designet, kvaliteten, antall kilometer før ladning til å øke betraktelig.

 

Flott med kollektivfelt og vi har el-bil selv som bil nr. 2, men som sagt ikke en all verdens investering. 

Anonymous poster hash: fe252...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva tenker dere om disse råtne navsnylter billigbilene til eksempelvis 50 000 ish. jeg hadde aldri turd å bli sett i en bil til under 2-300 000 kr. hva tenker dere?

Anonymous poster hash: a4564...389

 

 

Lol, bil til 200K. He he, vaktmesterbil, eller avdelingsleder på Rema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

El-bil er ikke en all verdens investering med tanke på at elektriske(og hybrid) biler er i vinden for øyeblikket. Om 3-10 år kommer designet, kvaliteten, antall kilometer før ladning til å øke betraktelig.

 

Flott med kollektivfelt og vi har el-bil selv som bil nr. 2, men som sagt ikke en all verdens investering. 

Anonymous poster hash: fe252...ea1

 

 

Tviler det skjer en revolusjon på batterier med det første. Det er der det butter imot, alt annet er mulig å løse i dag. På en helelektrisk bil slipper du mye av det vanlige bilvedlikeholdet man har på en bil med forbrenningsmotor.

Anonymous poster hash: 031c9...d07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tviler det skjer en revolusjon på batterier med det første. Det er der det butter imot, alt annet er mulig å løse i dag. På en helelektrisk bil slipper du mye av det vanlige bilvedlikeholdet man har på en bil med forbrenningsmotor.

Anonymous poster hash: 031c9...d07

 

Mulig, men når man ser på utviklingen av batterier på el-bil de siste årene har det gått betydelig oppover(selvsagt mulig at kurven blir glattet ut). På e-golfen vår har vi fått beskjed om å _kun_ skifte fra vinter- til sommerdekk og motsatt hos fagfolk slik at de kan sjekke om bilen er i god stand. 

 

Masse bra med el-bil da :) Lite kollektivfelt her, men det er et par. Ellers er null bompenger og lett bil å parkere med flott. 

Anonymous poster hash: fe252...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mulig, men når man ser på utviklingen av batterier på el-bil de siste årene har det gått betydelig oppover(selvsagt mulig at kurven blir glattet ut). På e-golfen vår har vi fått beskjed om å _kun_ skifte fra vinter- til sommerdekk og motsatt hos fagfolk slik at de kan sjekke om bilen er i god stand. 

 

Masse bra med el-bil da :) Lite kollektivfelt her, men det er et par. Ellers er null bompenger og lett bil å parkere med flott. 

Anonymous poster hash: fe252...ea1

 

 

Overgangen til litiumbatterier var en revolusjon. De er såpass lette at man antagelig sparer en del strøm bare fordi bilen bærer på mye mindre vekt. Etter det, har det bare vært mindre forbedringer av disse batteriene. Det neste blir vel nanoteknologi i batteriene, og det er "alltid" 15 år frem i tid før det kommer. Så det er ikke noe å stresse med.

Anonymous poster hash: 031c9...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...