AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/mah-rukh-ali-har-studert-is-propaganda-jentene-aner-ikke-hva-slags-liv-som-venter-dem/a/23512002/ Jeg visste at IS driver groteske handlinger, men å tvinge en mor til å spise sitt eget barn er bare.. jeg har ikke ord, og får faktisk ikke sove etter jeg leste dette. Tenk om vi blir tvunget til det her også.Anonymous poster hash: ce14a...917
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Boah! Det grufulle her er at jeg heller mot å tro at det er sant. Beroende på hva jeg har fått med meg av IS-relaterte handlinger ellers, så forundrer det meg ikke at de er i stand til dette også. Rett og slett forferdelig og avskyelig. Jeg tviler ikke på at en rekke av IS-medlemmene er ekstreme islamister- Men samtidig aner det meg at også mange av medlemmene bruker religion som et skalkeskjul og unnskyldning for å leve ut en sadisme og psykopati hinsides ord.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Fatter ikke at det finnes sånne mennesker.........! Anonymous poster hash: 3ea37...f86
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/mah-rukh-ali-har-studert-is-propaganda-jentene-aner-ikke-hva-slags-liv-som-venter-dem/a/23512002/ Jeg visste at IS driver groteske handlinger, men å tvinge en mor til å spise sitt eget barn er bare.. jeg har ikke ord, og får faktisk ikke sove etter jeg leste dette. Tenk om vi blir tvunget til det her også.Anonymous poster hash: ce14a...917 Jeg har ikke ord Det som står i artikkelen: "«IS er en stat skapt av menn, for menn, for å tilfredsstille menn som er besatt av våpen, dreping, tortur og med en trang til å voldta, misbruke kvinner og barn»" Er det slik? Anonymous poster hash: f7692...002
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Jeg har ikke ord Det som står i artikkelen: "«IS er en stat skapt av menn, for menn, for å tilfredsstille menn som er besatt av våpen, dreping, tortur og med en trang til å voldta, misbruke kvinner og barn»" Er det slik? Anonymous poster hash: f7692...002 Uff, nei! Media fremstiller ting på de underligste måter. De er missforstått.Anonymous poster hash: 3926b...0f4
OPIgirl Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Fatter ikke at det finnes sånne mennesker.........! Anonymous poster hash: 3ea37...f86 De er ikke mennesker. De er demoner utsendt av satan. 2
Gothminister Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/mah-rukh-ali-har-studert-is-propaganda-jentene-aner-ikke-hva-slags-liv-som-venter-dem/a/23512002/ Jeg visste at IS driver groteske handlinger, men å tvinge en mor til å spise sitt eget barn er bare.. jeg har ikke ord, og får faktisk ikke sove etter jeg leste dette. Tenk om vi blir tvunget til det her også.Anonymous poster hash: ce14a...917 IS er ekstreme og de har sin ideologi fra islam. Det er islam som ligger bak. Derfor må vi gjøre noe med ideologien som fører folk til slikt. Vi må ta mer kontroll over den islamisering vi alle ser her i Norge og i Europa. Det holder ikke lengre å si vi skal ha religionsfrihet. Om vi da ikke ønsker at islamister skal vokse. Det handler om valg og mitt valg er at vi skaper et samfunn med minst mulig innflytelse av islam. Vi kan da i eget land stille krav til dem vi hjelper. 2
Gothminister Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Jeg tviler ikke på at en rekke av IS-medlemmene er ekstreme islamister- Men samtidig aner det meg at også mange av medlemmene bruker religion som et skalkeskjul og unnskyldning for å leve ut en sadisme og psykopati hinsides ord. Det kan jok være sant. De er nok ikke like religiøse. Men deres handlinger kommer fra ideologien islam. Når vi snakker om ABB og hans ideologi. Så er vi veldig opptatt av og ta denne ideologien hans handlinger stammer fra. Selv om vi vet at de fleste med ABB sin ideologiske overbevisning aldri vil drepe noen. Men når vi kommer til islam, da vil vi ikke snakke om det. Islamister som IS har sitt utspring fra islam. Så hvorfor tar vi ikke et oppgjør med islam, slik vi gjør med ABB sin ideologi, nazismen osv. Det er snart på tide at vi her i Europa våkner og forstår hva islam faktisk er. 2
Mann 42 Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 Boah! Det grufulle her er at jeg heller mot å tro at det er sant. Beroende på hva jeg har fått med meg av IS-relaterte handlinger ellers, så forundrer det meg ikke at de er i stand til dette også. Rett og slett forferdelig og avskyelig. Jeg tviler ikke på at en rekke av IS-medlemmene er ekstreme islamister- Men samtidig aner det meg at også mange av medlemmene bruker religion som et skalkeskjul og unnskyldning for å leve ut en sadisme og psykopati hinsides ord. Sistnevnt kommer tydelig til uttrykk gjennom de ugjerningene de begår for å sjokkere og skremme. Det trengs en helt spesiell type mennesker for å sage hodet av en fange med kniv, eller å brenne et menneske levende. Jeg tror ikke en person med et slikt moralsk vakum i sjelen egentlig har noen som helst grenser for hva han kan tenkes å gjøre. Spørsmålet blir mer hva han blir TILLATT å gjøre. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Jeg er på ingen måte tilhenger av IS eller noe av det de står for. Men, hvorfor reagerer vi så sterkt på IS? Kvinneundertrykkende religiøs og kulturell praksis foregår i alle land der religion får lov å delta rundt regjeringsbordet. I India og Bangladesh drepes kvinner fordi man ønsker å gifte seg på nytt for å få medgift en gang til. Jenter er selv skyld i voldtekt og kan regne med dom i de samme landene for å friste menn. Jeg er langt på vei enig i at vi må begrense religionsfrihet - etter "din rett til å svinge din arm stopper fem cm fra min nese" prinsippet: voksne personer må få tro hva de vil, men kan ikke få lov å ha innflytelse på hva andre tror, mener og gjør. Personer som ikke respekterer dette kan selv få velge hvilket fly de skal settes på, så lenge flyet går ut av landet. Personer som deltar i kriger for å fremme religion har ingenting i Norge å gjøre da vi ikke er en feriekoloni for påståtte asylanter. Å dra tilbake for å krige, eller delta i en annen krig er ikke forenelig med asylinstituttet og burde medføre flybillett ut av landet eller nekting på grensen på vei inn.
Mann 42 Skrevet 27. august 2015 #11 Skrevet 27. august 2015 Jeg er på ingen måte tilhenger av IS eller noe av det de står for. Men, hvorfor reagerer vi så sterkt på IS? Kvinneundertrykkende religiøs og kulturell praksis foregår i alle land der religion får lov å delta rundt regjeringsbordet. I India og Bangladesh drepes kvinner fordi man ønsker å gifte seg på nytt for å få medgift en gang til. Jenter er selv skyld i voldtekt og kan regne med dom i de samme landene for å friste menn. Jeg er langt på vei enig i at vi må begrense religionsfrihet - etter "din rett til å svinge din arm stopper fem cm fra min nese" prinsippet: voksne personer må få tro hva de vil, men kan ikke få lov å ha innflytelse på hva andre tror, mener og gjør. Personer som ikke respekterer dette kan selv få velge hvilket fly de skal settes på, så lenge flyet går ut av landet. Personer som deltar i kriger for å fremme religion har ingenting i Norge å gjøre da vi ikke er en feriekoloni for påståtte asylanter. Å dra tilbake for å krige, eller delta i en annen krig er ikke forenelig med asylinstituttet og burde medføre flybillett ut av landet eller nekting på grensen på vei inn. De fleste som drar, drar ikke tilbake. De er født i Vesten. 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 (endret) Fatter ikke at det finnes sånne mennesker.........! Anonymous poster hash: 3ea37...f86 Jeg fatter ikke at folk blir overrasket over at det finnes sånne mennesker. De er ikke mennesker. De er demoner utsendt av satan. Jo de er mennesker onde mennesker er også mennesker Ondskap er ikke noe som fantasifigurer gir mennesker. Det er noe som er i menneske Og prøve å forklare menneskelig ondskap med fantasifigurer som demoner eller djevelen blir bare tull. Man man slutte å finne på unnskydlninger når mennesker gjør grussome ting. Og akseptere at ondskap ligger i menneskets natur akkurat som egoisme og godhet. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/mah-rukh-ali-har-studert-is-propaganda-jentene-aner-ikke-hva-slags-liv-som-venter-dem/a/23512002/ Jeg visste at IS driver groteske handlinger, men å tvinge en mor til å spise sitt eget barn er bare.. jeg har ikke ord, og får faktisk ikke sove etter jeg leste dette. Tenk om vi blir tvunget til det her også.Anonymous poster hash: ce14a...917 Grussomt men nei det kommer ikke til å skje her. Slik jeg ser det så burde NATO gå inn fult militært mot IS og knuse dem en gang for alle. Innlegg ryddet for svar til ryddet innlegg Nordvesta, mod. Endret 27. august 2015 av Nordvesta 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Jeg blir bare mer og mer skuffet, forundret og trist over at USA/NATO/verden ellers ikke har grepet inn militært Dette burde ikke få pågå noe mer nå....Anonymous poster hash: 11681...550
Gothminister Skrevet 27. august 2015 #14 Skrevet 27. august 2015 Jeg er langt på vei enig i at vi må begrense religionsfrihet - etter "din rett til å svinge din arm stopper fem cm fra min nese" prinsippet: voksne personer må få tro hva de vil, men kan ikke få lov å ha innflytelse på hva andre tror, mener og gjør. Jeg har ingen ønske om og begrense noen mennesker rett til og tro og mene hva dem vil. Men jeg er for å argumentere sterkt i mot, skape det vanskelig og få praktisert nazisme, islam osv. Vi er veldig raske med og ta et oppgjør mot ideologier som ABB står for. IS står for islam og det er islam som skaper IS. Men der stopper vi opp. Det er interessant. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #15 Skrevet 27. august 2015 Jeg har ingen ønske om og begrense noen mennesker rett til og tro og mene hva dem vil. Men jeg er for å argumentere sterkt i mot, skape det vanskelig og få praktisert nazisme, islam osv. Vi er veldig raske med og ta et oppgjør mot ideologier som ABB står for. IS står for islam og det er islam som skaper IS. Men der stopper vi opp. Det er interessant. Grunnen til at IS kom kan du finne tilbake til 2003. Anonymous poster hash: e9eb8...6e9 1
Gothminister Skrevet 27. august 2015 #16 Skrevet 27. august 2015 Grunnen til at IS kom kan du finne tilbake til 2003. Anonymous poster hash: e9eb8...6e9 Uansett årsak som gjorde at IS kom. Så har de sin ideologi i islam. Det er alltid en årsak til at noe kommer. Slik det også var med ABB. 2
Mann 42 Skrevet 27. august 2015 #17 Skrevet 27. august 2015 Jeg blir bare mer og mer skuffet, forundret og trist over at USA/NATO/verden ellers ikke har grepet inn militært Dette burde ikke få pågå noe mer nå....Anonymous poster hash: 11681...550 Amerikanerne er en anelse ambivalente her. På den ene siden er IS en vederstyggelighet. På den andre siden gjør de livet surt for Assad-regimet og kan kanskje komme til å knekke Irans eneste allierte av betydning i regionen. Kanskje de også vil svekke det shiamuslimske Irak i passende grad. Så kan man eventuelt utradere IS ETTERPÅ, når røyken har lagt seg. Amerikanerne moste Saddams styrker på en drøy uke. To ganger. De kan gjøre det igjen, når det måtte passe dem. Så jeg tror de venter til det passer dem. Men de deltar selvsagt med noen spredte flyraid, for at ingen skal tro at de aksepterer det som foregår. 1
Example Skrevet 27. august 2015 #18 Skrevet 27. august 2015 Grunnen til at IS kom kan du finne tilbake til 2003. Eventuelt 610. 2
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. august 2015 #19 Skrevet 27. august 2015 Sistnevnt kommer tydelig til uttrykk gjennom de ugjerningene de begår for å sjokkere og skremme. Det trengs en helt spesiell type mennesker for å sage hodet av en fange med kniv, eller å brenne et menneske levende. Jeg tror ikke en person med et slikt moralsk vakum i sjelen egentlig har noen som helst grenser for hva han kan tenkes å gjøre. Spørsmålet blir mer hva han blir TILLATT å gjøre. Selvsagt. Det er "shock value" til enhver pris. IS vet dette, og de utnytter det for å skape oppmerksomhet rundt seg selv og sitt yderst forkvaklede menneskesyn. Jeg kommer på øyeblikkelig kollisjonskurs med mine egne prinsipper om human omgang med mennesker når jeg leser om IS' ugjerninger - noe jeg vil anta at jeg ikke er alene om. Men i det øyeblikket jeg faller for fristelsen om å spikre disse beistene opp etter øyelokkene og tvinge de til å blinke så har jeg beveget meg ned på samme nivå som dem. Da er jeg ikke det spøtt bedre, selv om mine motiver er av en annen art og ikke religiøst fundert.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #20 Skrevet 27. august 2015 Selvsagt. Det er "shock value" til enhver pris. IS vet dette, og de utnytter det for å skape oppmerksomhet rundt seg selv og sitt yderst forkvaklede menneskesyn. Jeg kommer på øyeblikkelig kollisjonskurs med mine egne prinsipper om human omgang med mennesker når jeg leser om IS' ugjerninger - noe jeg vil anta at jeg ikke er alene om. Men i det øyeblikket jeg faller for fristelsen om å spikre disse beistene opp etter øyelokkene og tvinge de til å blinke så har jeg beveget meg ned på samme nivå som dem. Da er jeg ikke det spøtt bedre, selv om mine motiver er av en annen art og ikke religiøst fundert. Om vi tviholder på sånne dogmer blir det lett vår undergang. Vi skal selvsagt ikke ned på det nivået. Det er heller ikke det nivået om vi lar tortureksemplene dine forbli en sunn (eller normal reaksjon er kanskje et bedre ord) fantasi og heller putter kuler i huene på dem. Ingen krigsfanger, rettsaker eller nåde. Rullebladet ser styggere ut iettertid om vi fortsetter å gjøre absolutt ingenting enn om vi sletter dette søppelet fra universet.Anonymous poster hash: 11681...550
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå