Gjest Zeitgeist Skrevet 27. august 2015 #21 Skrevet 27. august 2015 Det kan jok være sant. De er nok ikke like religiøse. Men deres handlinger kommer fra ideologien islam. Når vi snakker om ABB og hans ideologi. Så er vi veldig opptatt av og ta denne ideologien hans handlinger stammer fra. Selv om vi vet at de fleste med ABB sin ideologiske overbevisning aldri vil drepe noen. Men når vi kommer til islam, da vil vi ikke snakke om det. Islamister som IS har sitt utspring fra islam. Så hvorfor tar vi ikke et oppgjør med islam, slik vi gjør med ABB sin ideologi, nazismen osv. Det er snart på tide at vi her i Europa våkner og forstår hva islam faktisk er. Jeg synes vi skal være forsiktige med å sette hele islam i gapestokken her. Ikke alt ved islam er bare oppfordring til hat og elendighet. Og dette kan sies om jevnt over samtlige religioner og overbevisninger. Jeg har ikke lest Koranen, men jeg antar at jeg vil finne mye av det samme der som jeg finner i Bibelen (mest sannsynlig det Gamle Testamentet). Inkvisisjonen er jo et prima eksempel på hvordan grusomheter ble utført under beskyttelse av den kristne tro. Ikke at det ene unnskylder det andre, men de samme mekanismene er i bruk. IS - som alle andre terroristgrupper - har plukket ut "rosinene i den muslimske pølsa" slik at de kan brukes som religiøst funderte argumenter for det IS gjør. IS har et par smarte folk som bruker dette for å fremme en egen agenda - makt, ære, og anerkjennelse. Og så pisker de opp stemninga - sikkert med de samme retoriske midlene som Goebbels benyttet seg av - blant mennesker som er belemret med et såvel moralsk som et utdanningsmessig vakuum. I tillegg kommer fattigdom og nød, hvor tro (plutselig) blir det eneste permanente eksistensanker. Og hvis imamen sier at Allah/profeten Mohammed sier at det er riktig å behandle kjetterne verre enn dyr, så har man plutselig fått en legitim grunn til å bedrive bestialske mord.
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. august 2015 #22 Skrevet 27. august 2015 Om vi tviholder på sånne dogmer blir det lett vår undergang. Vi skal selvsagt ikke ned på det nivået. Det er heller ikke det nivået om vi lar tortureksemplene dine forbli en sunn (eller normal reaksjon er kanskje et bedre ord) fantasi og heller putter kuler i huene på dem. Ingen krigsfanger, rettsaker eller nåde. Rullebladet ser styggere ut iettertid om vi fortsetter å gjøre absolutt ingenting enn om vi sletter dette søppelet fra universet.Anonymous poster hash: 11681...550 Vi tviholdt på et slikt dogme under Nürnbergerprosessene. Vi tviholdt også på det samme dogmet under rettssaken mot ABB. Selvsagt må det gjøres noe, men å "slette dette søppelet fra universet" blir som å pisse i buksa for å holde varmen ei bitende kald vinternatt. Det høyere målet om rettferdighet kan ikke nås når man anvender samme metodikk som gjerningspersonen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #23 Skrevet 27. august 2015 Sistnevnt kommer tydelig til uttrykk gjennom de ugjerningene de begår for å sjokkere og skremme. Det trengs en helt spesiell type mennesker for å sage hodet av en fange med kniv, eller å brenne et menneske levende. Jeg tror ikke en person med et slikt moralsk vakum i sjelen egentlig har noen som helst grenser for hva han kan tenkes å gjøre. Spørsmålet blir mer hva han blir TILLATT å gjøre. Signerer. Og man trenger ikke dra lenger enn til 2dre verdenskrigs mange fange-og KZ leire eller til Slovoki leiren som var forløperen til de senere Gulag leirene under Stalin regimet. Går vi lenger tilbake i tid så var ikke nødvendigvis korsfarere eller den spanske inkvisisjonen i siste halvdel av 1400-tallet akkurat ukjente med sadistiske måter å torturere og avrette menensker på, også det under dekke av den ene rette tro..... Anonymous poster hash: 58057...a89 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #24 Skrevet 27. august 2015 Jeg synes vi skal være forsiktige med å sette hele islam i gapestokken her. Ikke alt ved islam er bare oppfordring til hat og elendighet. Og dette kan sies om jevnt over samtlige religioner og overbevisninger. Jeg har ikke lest Koranen, men jeg antar at jeg vil finne mye av det samme der som jeg finner i Bibelen (mest sannsynlig det Gamle Testamentet). Inkvisisjonen er jo et prima eksempel på hvordan grusomheter ble utført under beskyttelse av den kristne tro. Ikke at det ene unnskylder det andre, men de samme mekanismene er i bruk. IS - som alle andre terroristgrupper - har plukket ut "rosinene i den muslimske pølsa" slik at de kan brukes som religiøst funderte argumenter for det IS gjør. IS har et par smarte folk som bruker dette for å fremme en egen agenda - makt, ære, og anerkjennelse. Og så pisker de opp stemninga - sikkert med de samme retoriske midlene som Goebbels benyttet seg av - blant mennesker som er belemret med et såvel moralsk som et utdanningsmessig vakuum. I tillegg kommer fattigdom og nød, hvor tro (plutselig) blir det eneste permanente eksistensanker. Og hvis imamen sier at Allah/profeten Mohammed sier at det er riktig å behandle kjetterne verre enn dyr, så har man plutselig fått en legitim grunn til å bedrive bestialske mord. Desverre er dette en seiglivet myte som har fått fotfeste. Jeg ser aldri noe eksempel på at kristendom er like ille på papiret. I beste fall noen obskure vers fra GT som er irrelevant eller litt ute av sammenhengen. Versene i Koranen som er problematisk kan ikke tolkes som noe mer enn de er. Ikke biografiene om Muhammed heller. (Jeg kan komme tilbake til vesene senere når jeg er hjemme)Anonymous poster hash: 11681...550
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2015 #25 Skrevet 27. august 2015 De fleste som drar, drar ikke tilbake. De er født i Vesten. Da kan de fortsette å kose seg i kose landet sitt etter å ha kriget.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #26 Skrevet 27. august 2015 Vi tviholdt på et slikt dogme under Nürnbergerprosessene. Vi tviholdt også på det samme dogmet under rettssaken mot ABB. Selvsagt må det gjøres noe, men å "slette dette søppelet fra universet" blir som å pisse i buksa for å holde varmen ei bitende kald vinternatt. Det høyere målet om rettferdighet kan ikke nås når man anvender samme metodikk som gjerningspersonen. Jeg er enig og ikke enig. Om vi sleper IS ledere til offentlig skue og dom kan det også være å pisse i buksene. Alt ettersom... Jeg er ikke glad i dogmer. Jeg forstår at det finnes tilfeller der disse prinsippene er selvmord. IS er i den ytterkanten. Angående Nuremberg har jeg et annet syn. Ja, der sto det onde mennesker. Men faktum er at England terrorbombet sivilbefolkningen i Dresden. Engelske og Amrikanske styrker gjorde og overgrep og krigsforbrytelser. Sovjetiske tropper fikk "feire" ved å voldta 2 millioner tyske kvinner/jenter. De som sto bak dette sto aldri tiltalt for noe. Victor justice er vel et begrep. Synes egentlig det var et litt rart eksempel å komme med.Anonymous poster hash: 11681...550
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2015 #27 Skrevet 27. august 2015 Selvsagt. Det er "shock value" til enhver pris. IS vet dette, og de utnytter det for å skape oppmerksomhet rundt seg selv og sitt yderst forkvaklede menneskesyn. Jeg kommer på øyeblikkelig kollisjonskurs med mine egne prinsipper om human omgang med mennesker når jeg leser om IS' ugjerninger - noe jeg vil anta at jeg ikke er alene om. Men i det øyeblikket jeg faller for fristelsen om å spikre disse beistene opp etter øyelokkene og tvinge de til å blinke så har jeg beveget meg ned på samme nivå som dem. Da er jeg ikke det spøtt bedre, selv om mine motiver er av en annen art og ikke religiøst fundert. Vi trenger ikke spikre dem opp etter øyelokkene, vi skal bare slutte å behandle påstått religiøse uttalelser, handlinger og undertrykkelse med en misfortstått forståelse for religionsfrihet. Du må f.eks gjerne få lov å tro på at månen er en mugnet gouda, men ikke faen om du får lov å tvangsfore meg med ost av samme grunn. Krekar og han der andre Usayn-whatever-fyren har ikke forstått at de er gjester i et land med en annen kultur og et annet politisk system enn deres eget. De er gjester fordi de eller deres forgjengere har kommet hit ned grunnlag i asylinstituttet. Å skape oppvigleri og å oppfordre til lovbrudd i dette landet burde være utkastelsesgrunn. Det er ikke Norges ansvar å bevare Krekars liv, det er hans eget ansvar. La han klappe kjeften sin godt igjen hvis han ikke vil bli sendt ut og tilbake dit det påstås at han kan få dødsstraff.
Gothminister Skrevet 27. august 2015 #28 Skrevet 27. august 2015 Jeg synes vi skal være forsiktige med å sette hele islam i gapestokken her. Ikke alt ved islam er bare oppfordring til hat og elendighet. Og dette kan sies om jevnt over samtlige religioner og overbevisninger. Jeg har ikke lest Koranen, men jeg antar at jeg vil finne mye av det samme der som jeg finner i Bibelen (mest sannsynlig det Gamle Testamentet). Inkvisisjonen er jo et prima eksempel på hvordan grusomheter ble utført under beskyttelse av den kristne tro. Ikke at det ene unnskylder det andre, men de samme mekanismene er i bruk. Nei man skal ikke dømme alle muslimer, slik man heller ikke skal dømme mennesker som er sterkt i mot innvandring og islam. Selv om det på venstresiden er fult legalt og dømme motstandere av islam. Uansett. Islamisme springer ut av ideologien islam. Vi var etter terroren fra ABB voldsomt opptatt med å ta tak i ideologien som hans handlinger sprang ut i fra. Jeg undrer meg hvorfor ikke vi er like opptatt av og ta tak i ideologien IS springer ut i fra.
Nordvesta Skrevet 27. august 2015 #29 Skrevet 27. august 2015 Tråden ryddet for hatefullt utsagn Nordvesta, mod.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #30 Skrevet 27. august 2015 Ikke alle IS-medlemmer driver med drap, tortur, henrettelser og voldtekter. Det blir feil å skjære alle over samme kam. Mange kritiserer Islam for alt mulig, men sannheten der også er at ikke alle muslimer støtter alt det fæle som blir gjort i Allah's navn. Anonymous poster hash: acc7f...d46 1
Mann 42 Skrevet 27. august 2015 #31 Skrevet 27. august 2015 Jeg er enig og ikke enig. Om vi sleper IS ledere til offentlig skue og dom kan det også være å pisse i buksene. Alt ettersom... Jeg er ikke glad i dogmer. Jeg forstår at det finnes tilfeller der disse prinsippene er selvmord. IS er i den ytterkanten. Angående Nuremberg har jeg et annet syn. Ja, der sto det onde mennesker. Men faktum er at England terrorbombet sivilbefolkningen i Dresden. Engelske og Amrikanske styrker gjorde og overgrep og krigsforbrytelser. Sovjetiske tropper fikk "feire" ved å voldta 2 millioner tyske kvinner/jenter. De som sto bak dette sto aldri tiltalt for noe. Victor justice er vel et begrep. Synes egentlig det var et litt rart eksempel å komme med.Anonymous poster hash: 11681...550 Achtung! Det heter ikke "Nuremberg"! Det heter Nürnberg. Nuremberg er det amerikanere sier fordi de ikke klarer å uttale (evt lese) "ü". Eller hva faen for problem de har.
Mann 42 Skrevet 27. august 2015 #32 Skrevet 27. august 2015 Vi tviholdt på et slikt dogme under Nürnbergerprosessene. Vi tviholdt også på det samme dogmet under rettssaken mot ABB. Selvsagt må det gjøres noe, men å "slette dette søppelet fra universet" blir som å pisse i buksa for å holde varmen ei bitende kald vinternatt. Det høyere målet om rettferdighet kan ikke nås når man anvender samme metodikk som gjerningspersonen. Kunne ikke sagt det bedre selv.
Mann 42 Skrevet 27. august 2015 #33 Skrevet 27. august 2015 Da kan de fortsette å kose seg i kose landet sitt etter å ha kriget. De bør iallfall ikke bare slippes løs i samfunnet hvis eller når de kommer tilbake. De er alle sammen delaktige i krigsforbrytelser, og myndighetene bør begynne å bygge rettssakene mot dem allerede nå. Kommer de tilbake, bør de arresteres umiddelbart og settes i varetektsfengsel i påvente av rettssaken.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #34 Skrevet 27. august 2015 De bør iallfall ikke bare slippes løs i samfunnet hvis eller når de kommer tilbake. De er alle sammen delaktige i krigsforbrytelser, og myndighetene bør begynne å bygge rettssakene mot dem allerede nå. Kommer de tilbake, bør de arresteres umiddelbart og settes i varetektsfengsel i påvente av rettssaken. Det er harde ord fra en som ellers argumenterer så sterkt mot lukkede mottak. Er det greit å kaste noen i varetekt fordi man mistenker at de kommer fra Syria? Kanskje ikke lukkede mottak er så dumt likevel..? Anonymous poster hash: acc7f...d46 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. august 2015 #35 Skrevet 27. august 2015 (endret) Desverre er dette en seiglivet myte som har fått fotfeste. Jeg ser aldri noe eksempel på at kristendom er like ille på papiret. I beste fall noen obskure vers fra GT som er irrelevant eller litt ute av sammenhengen. Versene i Koranen som er problematisk kan ikke tolkes som noe mer enn de er. Ikke biografiene om Muhammed heller. (Jeg kan komme tilbake til vesene senere når jeg er hjemme)Anonymous poster hash: 11681...550 Det stemmer ikke at det bare er noen obskure vers i GT. Mosebøkene alene inneholder en rekke lengre og utbroderende passasjer om oppfordring til drap. Også evangeliene i det NT inneholder en rekke tekster som rettferdiggjør drap på de ikke-troende. Endret 27. august 2015 av Zeitgeist
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #36 Skrevet 27. august 2015 Det stemmer ikke at det bare er noen obskure vers i GT. Mosebøkene alene inneholder en rekke lengre og utbroderende passasjer om oppfordring til drap. Også evangeliene i det NT inneholder en rekke tekster som rettferdiggjør drap på de ikke-troende. Greit...finn dem til oss du da.Anonymous poster hash: 67f3c...d88
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. august 2015 #37 Skrevet 27. august 2015 Vi trenger ikke spikre dem opp etter øyelokkene, vi skal bare slutte å behandle påstått religiøse uttalelser, handlinger og undertrykkelse med en misfortstått forståelse for religionsfrihet. Du må f.eks gjerne få lov å tro på at månen er en mugnet gouda, men ikke faen om du får lov å tvangsfore meg med ost av samme grunn. Krekar og han der andre Usayn-whatever-fyren har ikke forstått at de er gjester i et land med en annen kultur og et annet politisk system enn deres eget. De er gjester fordi de eller deres forgjengere har kommet hit ned grunnlag i asylinstituttet. Å skape oppvigleri og å oppfordre til lovbrudd i dette landet burde være utkastelsesgrunn. Det er ikke Norges ansvar å bevare Krekars liv, det er hans eget ansvar. La han klappe kjeften sin godt igjen hvis han ikke vil bli sendt ut og tilbake dit det påstås at han kan få dødsstraff. Det eneste Krekar har greid er å nøre opp under alt av fordommer man har mot muslimer. Han er også et prakteksempel på en person som vehement vegrer seg for å integrere seg i landet. Selv etter nesten 25 år i Norge (han kom i 1991) snakker han svært lite norsk - noe jeg anser som et minstekrav for integrering i et samfunn (såfremt det ikke foreligger lese- og skrivevansker e.l., men det gjør det ikke i Krekars tilfelle). Personer som Krekar, Ubaydullah Hussain og Mohyeldeen Mohammad har velvillig sørget for å gi muslimer et særdeles dårlig rykte, og det med sin religiøse overbevisning som unnskyldning og forklaring. Det er slike gestalter som ødelegger for den jevne muslim. Det er Krekar og hans likesinnede som sverter mine, dine, våre muslimske naboer og venner. I politisk korrekthets navn har man vært altfor snill, forståelsesfull, og medgjørlig mot Krekar, Hussain, og Mohammad. Her skulle man for lengst ha tatt et tak og bedt dem om å oppføre seg som folk - akkurat som man gjør med et balstyrig barn.
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. august 2015 #38 Skrevet 27. august 2015 Greit...finn dem til oss du da.Anonymous poster hash: 67f3c...d88 http://skepticsannotatedbible.com/cruelty/long.html http://skepticsannotatedbible.com/inj/long.html http://skepticsannotatedbible.com/int/long.html Og her eksempelvis, på norsk: Drep nå alle guttebarn og alle kvinner som har ligget med menn. 18 Men alle småjenter som ikke har ligget med menn, skal dere la leve Hentet fra: http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx? query=ozc/N/tofgpSf9048fH09pId3nzcSwjC5Ihk034F+2IP8z1nSI8RPKd1HOu331PO 11 Det kan hende at en mann og hans landsmann kommer i slagsmål. Kona til den ene kommer til for å redde mannen sin fra den som slår. Hun rekker hånden ut og griper ham i kjønnsdelene. 12 Da skal du hugge hånden av henne. Vis ingen medfølelse. Fra http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?query=tSvxRhJI9Wr8xkfTy7PG4CkVyM8M27JnAceAze806K1ikxtDWnL2GhAYejsm4X+Y Israel oppholdt seg i Sjittim. Da begynte folket å drive hor med moabittiske kvinner. 2 Disse kvinnene innbød dem til ofringer for sine guder, og folket spiste og tilba gudene deres. 3 Da Israel bandt seg til Baal-Peor, flammet Herrens vrede opp mot Israel. 4 Han sa til Moses: «Ta alle lederne i folket og heng dem opp for Herren under åpen himmel! Så vil Herrens brennende vrede vende seg bort fra Israel.» 5 Moses sa til dommerne i Israel: «Hver av dere skal drepe dem av mennene deres som har holdt seg til Baal-Peor.» Fra; http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?query=ozc/N/tofgpSf9048fH09te1Dz2nUVgJ2Ic1vf2kbE/30mvrX9m31W05f4Zcb2iQ
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #39 Skrevet 27. august 2015 Grunnen til at IS kom kan du finne tilbake til 2003. Anonymous poster hash: e9eb8...6e9 Fordi USA invaderte Irak? De invaderte også Vietnam, men det fins likevel svært få vietnamesiske selvmordsbombere. Hvordan kan det ha seg? Anonymous poster hash: dddcb...538
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #40 Skrevet 27. august 2015 Achtung! Det heter ikke "Nuremberg"! Det heter Nürnberg. Nuremberg er det amerikanere sier fordi de ikke klarer å uttale (evt lese) "ü". Eller hva faen for problem de har. Ja, beklager det. Du har selvsagt rett i det. Sett for mange dokumentarer på youtube med teite amerikanere sikkert.... Så... Har du ellers noen kommentar til innholdet mitt? Eller er du ikke komfortabel med at en av kronjuvelene til vår fantastiske humanisme egentlig var temmelig hyklerisk? Like så vårt eget oppgjør etter krigen. Noen liker jo å late som at vi kjempet mot nazistene med en grusom avsmak for rasisme og andre overgrep. Hvem bryr seg om rasismen mot svarte i USA som vedvarte lenge etter krigen. Tvangslobotomi og sterilisering i Norge? Drev vel med den slags til etter 1970? De homofile hadde det vel heller ikke alt for greit i USA eller her før sånn nå nylig?Anonymous poster hash: 11681...550
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå