Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Tusen takk :klemmer: Er ganske så enig! 

Etter jeg "klaga" på at hun ikke snur noe særlig på seg har hun ikke gjort annet i dag enn å snu seg fra rygg til mage :fnise: 

I morgen begynner mannen i ny jobb, 12 timers dager annen hver uke, jobb annenhver helg. Jeg skal søke på alle dagtidsjobber jeg finner :laugh: Blir en ny hverdag, men totalt sett blir det bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine, fine fiiiiiiiiiine E. :hjerte: Men kødder du eller? FEM mnd allerede? #Hvor.blir.tiden.AV :daane: 
Beundrer deg så sykt, du er virkelig et råskinn av ei dame! SÅ mye alene, så mye motgang og likevel er du stadig ute på fiiiine turer med ungene og står på. Tar av meg hatten for deg :hjerte: Og J er altså så herlig, smiler ofte av de herlige strofene han kommer med. Tøffen! Hååååper dere tar dere en tur sørover så vi får realisert den vinflaska :fnise: og ungene kan leke sammen. 
Ville i grunn bare titte innom og gi deg en god klapp på skulderen :klem: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere :klemmer: Takk!

Og du @boks, den vinflaska skal deles til sommeren! Vi må bare sørge for å ikke produsere flere kids i mellomtiden :fnise: Mannen er informert om at vi SKAL sørover neste ferie :nigo:

Høsten er her, jeg liker det! Jeg liker riktignok ikke regnet som høljer ned, men det varer vel ikke evig ;) Gleder meg til bål, kakao, fine farger i fjellet og turer med ungene (og forhåpentligvis mannen nå som han får en del fri innimellom).

Og når vi er inne på fjelltur, J spurte i dag om vi kunne dra på fjellet i ettermiddag. Jeg sa vi kunne dra i helga om været ble fint, og hans respons var "kan vi ta me sjokelade på fjelle?" :fnise: Spurte om han hadde lyst på tursjokolade og han bare "ja, vi må spis sjokelade på fjelle, på hytta mamma, åsså matpakke". Tydelig at han er min unge ihvertfall :ler: Men velger å tro at han hadde en veldig fin turopplevelse i helga, så jeg må finne flere turmål passende for små føtter som vil gå selv :hjerte:

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker :) Iiiiiiiiiiiingen fare for produksjon på denne fronten hvertfall, jeg er ferdig! :fnise: 

Herregud, han er så herlig! Skikkelig turgutt :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror han var mest interessert i sjokoladen, men han er definitivt glad i å være ute :jepp: Heldigvis!

Hvordan vet man egentlig at man er ferdig? Skulle nesten ønske jeg kunne kjenne på den følelsen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker etter at jeg hadde fått Sofie at alle snakket om det der at de ikke følte seg ferdig etter unge nr 1, 2 eller 3. Tenkte; jøss. Hvordan vet man det da?
Så fikk vi lillesøster og nå skjønner jeg hva de snakket om. Før tenkte jeg ååååååå og ble helt gele hver gang jeg så en baby eller gravidmager. Nå tenker jeg bare at jeg er glad jeg har fått de fine barna jeg har, men at jeg ikke har lyst til å gå gravid igjen. Ei heller nyfødt tid osv. Jeg er tilfreds med å ha de to fine og friske jentene. Så hvis du ikke er i nærheten av noe liknende antar jeg at du ikke er ferdig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Jeg føler meg ikke ferdig, selv om det bør skje et mirakel før vi får flere :ler:

Vi får lage oss et kollektiv Favole, så kan mannfolka være dårlige innimellom og vi dele på ungeansvaret :ler:

Og, hei hei hallåååå, altså, vi skal jo også (lenger) sørover neste sommer :snurt::opplyser::ler:

Åh. koselig med turglede, da! :rodmer:  Jeg kjenner at høstlufta drar meg mot fjellet... Spørs om ikke vi må kreve hyttetur med svigerfar snart, siden han har hytte i et fjellområde som er passemasse kjøreavstand herfra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Altså JA! Vi er (nesten) her, og vi er klare!

Jeg føler meg helt klart ikke ferdig etter to unger. Denne gangen er det jo til og med litt (mye) kos med baby... (Sa hun klokka 0205).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er seriøs jeg altså! :nigo: 

Jeg føler meg slettes ikke ferdig. Jeg føler meg heldig som har to friske barn og tenker jo litt på om vi kanskje ikke vil være like heldige neste gang, men som regel går det bra da.

Mannen er på jobb og vi prøver å kose oss i høstværet. I formiddag dro vi til lekeplassen, til og med dyret var med :fnise: E sov for det meste, men fikk seg en liten tur i sandkassa for å se på. Helt med! Ikke lenge før hun stjeler lekene hans ;)  Nå sover faktisk begge ungene. E i vogna og J oppå meg :overrasket: Prøvde å legge han ut, men han ble rasende. Etter det ble alt feil i over en time, men nå sover han godt, gruer meg til å vekke ham nå snart. Og ti millioner takk til E som slo til med lang dupp akkurat nå, herregud for en timing. Etterpå blir det en tur til svigermor, helgehandel (grøss....!) og hjem igjen før mannen er ferdig på jobb 19. :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande

Dere er så flinke til å komme dere ut! Jeg bøyer meg i støvet, altså! Herlig bilde fra sandkassa :rodmer:

Så deilig med litt samkjørt soving, det må jeg innrømme at jeg savner, spesielt i helgene :ler:

Håper leggingen gikk greit og at kvelden blir fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Verdande :klem: Takk! En ting er at vi alle trives veldig godt ute, men skal jeg være alene med dem fra morgen til kveld MÅ vi ha miljøforandring :ler: Og Jakob blir jo helt vranga av å være inne en hel dag. Jeg elsker det bildet, heldig med det! Hun syntes det var såå gøy å se på mens han lekte med gravemaskin, tok turer i sklia osv. Hun blir generelt veldig happy når han er innafor synsvinkelen da men :laugh: 

Samkjørt soving skjer aldri her, han sover ytterst sjelden på dagtid hjemme. Kan ikke huske sist han sov inne eller i vogna, som regel slokner han noen minutter i bilen. I dag sov han en time, så fornøyd etterpå og faktisk veldig lett å legge i halv åtte tiden, E sovna like etter. Er så glad for at hun enn så lenge aksepterer å ligge i senga og gnu litt for seg sjøl mens jeg ordner med J, de fleste kvelder i hvert fall. I går var hun ikke enig. :P 

Kvelden består av lasagne, smågodt og Pepsi, og sikkert en eller annen serie ;) Likbart!

God helg til alle som er innom :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndager :hjerte: 

Ruskevær og innekos i formiddag, mannen har fri, perfekt. Jeg og J har kosa oss på kjøkkenet med å lage bananmuffins og spist alt for mange. Herregud som han spiste :fnise: Men de ble veldig gode! Etter hvert som været ble bedre dro vi alle sammen til lekeplassen, pluss at jeg og J tok oss en tur ut alene for å blåse litt såpebobler :) Kakao til ettermiddagskos, bading av alle mann og unger som legger seg uten protester. Jeg liker det! :nigo: Hjertelykkekliss! Over og ut :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix::klemmer: takk! Det føles godt å ha slike dager, særlig at mannen og er med. J trenger all den pappatiden han kan få. Her en kveld våknet han rundt 23 og gråt så sårt, "pappa vil ikke kom, pappa vil ikke kom" :grine: Han roet seg når mannen gikk inn, men ville ikke legge seg igjen før han fikk sove inne hos oss, så da ble det sånn. En stk megakosete toåring som vekslet mellom hvilken armkrok han lå i :hjerte:

Ser for meg at han får noen fridager fra barnehagen når mannen har friukene sine, så kan vi både kose oss hjemme, men også dra til foreldrene mine noen dager, til svigerfar osv. :) Dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...