Favole Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #621 Del Skrevet 29. desember 2015 99 dager igjen til termin ifølge gravidappen min Bare tosifret antall dager igjen til hun er her med mindre hun bestemmer seg for å gå over termin, men det kan hun jo droppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 29. desember 2015 #622 Del Skrevet 29. desember 2015 99 dager går svinfort! Merkelig at andres graviditet flyr avgårde, mens en egens.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #623 Del Skrevet 29. desember 2015 Synes det foreløpig har gått ganske fort, men det spørs bare om ikke tiden snegler seg mer avgårde nå som det sannsynligvis blir enda mindre jobb på meg Den kommende storebroren vil jo høre fint lite snakk om at det kommer en baby. Han svarer nei om noen spør om han skal bli storebror, nei når noen spør om det kommer ei lillesøster osv. Han er lite interessert i å kjenne på magen (egentlig helt greit, forventer ikke det helt store engasjementet). Men i ettermiddag satt vi i sofaen og kikket på Barne-TV og han satt med hånda si på magen min, lillemor sparket som bare det og han begynner å stryke tilbake der hun sparker Det kan umulig være sunt med denne overloaden av hormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 31. desember 2015 Forfatter #624 Del Skrevet 31. desember 2015 Hello bekkensmerter og farvel nattesøvn Noen som har noen lure tips i påvente av fysio? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. desember 2015 #625 Del Skrevet 31. desember 2015 Sover du med pute mellom beina? Passer på å alltid reise deg, stå opp fra sengen og gå ut av bilen med samlede bein? Jeg kan prøve å ta bilde av arket med bekkenøvelsene jeg fikk og sende deg, om du har en treningsmatte tilgjengelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 31. desember 2015 Forfatter #626 Del Skrevet 31. desember 2015 Bruker puter ja, har gjort det lenge, men tror jeg må kjøpe noen som er litt bedre fyll i. Jeg drømmer om en sånn bb hug me greie, men den er jo så dyr Ni av ti ganger er det med samlede bein, men så skjer det innimellom at denne ungen må reddes fra seg selv Har den gamle lekematta til J i kjelleren, den må vel duge. Om du har de øvelsene tar jeg gjerne imot! Skal ringe fysio på mandag for å si at jeg gjerne møter til time på kort varsel hvis noen avlyser, føles som en evighet til 13. januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 31. desember 2015 #627 Del Skrevet 31. desember 2015 bbhugme er digg, men synes dessverre den ikke var så god til amming - altfor myk Om du hadde bodd i nærheten av meg kunne du jo ha lånt min da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #628 Del Skrevet 1. januar 2016 Åå, jeg så for meg at den er skikkelig kompakt. Tenkte også å bruke den som ammepute om jeg skulle kjøpe en (om amming i det hele tatt funker denne gangen), men får kanskje se etter en annen da :/ Den selges kanskje ikke i butikk heller slik at man kan se på den før kjøp? Godt nytt år folkens! Superrolig feiring hjemme fra sofaen, sånn er det vel med små barn og hund Men vi har hatt en veldig fin kveld! Nå håper jeg bare bekkenet roer seg etter litt pleie fra varmeflaska tenk at i år blir jeg tobarnsmor, iiiik! Sjukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 1. januar 2016 #629 Del Skrevet 1. januar 2016 Godt nytt år Har en følelse på at 2016 blir rimelig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #630 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) It's gonna be awesome! Endret 2. januar 2016 av Favole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 3. januar 2016 #631 Del Skrevet 3. januar 2016 Er det i dag du har en toåring? Gratulerer!! Det er helt vilt at det har gått to år - husker jeg følte du varsååå mye lengre enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #632 Del Skrevet 3. januar 2016 I morgen men vi feirer med familien i dag. Sjukt hvor fort tiden har gått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. januar 2016 #633 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Godt nytt år, og gratulerer på forskudd med toåringen! Endret 3. januar 2016 av La Traviata skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. januar 2016 #634 Del Skrevet 3. januar 2016 Ik, to år allerede? Gratulerer med morgendagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #635 Del Skrevet 3. januar 2016 Tusen takk Synes det er litt ubegripelig at han allerede er to år (veldig, veldig snart to år ihvertfall ). Vi kom jo nettopp hjem fra sykehuset Samtidig føles det som han alltid har vært her. Vi har som nevnt feiret sammen med familie i dag. På grunn av skole, jobb, barnehage og i det hele tatt ble det mest praktisk å legge det til helga. Han har storkost seg med besteforeldre og onkel, han snakker om onkelen (min lillebror) h-e-l-e tiden, så gleden var stor når "onke" endelig kom på besøk Gjentok suksessen fra ettårsdagen med banan og gulrotmuffins, tror J spiste fem av dem i løpet av dagen Det får bli en i morgen etter middag også, med lys på At han i det hele tatt hadde plass til kveldsmat forstår jeg ikke! Han slo til med å sove nesten til kl 09 i dag, så formiddagsdupp utgikk helt. Hadde nok aldri fått ham til å sove uansett, men han klarte seg bra. Var først rundt kl 17 at han begynte å bli trøtt, la ham i senga ca 19 og han sovnet ganske kjapt. Men med barnehagedager og litt mer rutiner blir det vel andre boller og slutt på lange morgener Både jeg og mannen merker at han bare i jula nå har kommet noen steg videre i utviklingen. Språket løsner mer og mer, leken endrer seg stadig og den sterke viljen og ønsket om å være selvstendig vokser i en rasende fart. Litt frustrasjon for alle parter, men jevnt over synes jeg vi klarer oss bra. Tidligere har han snakket om "ongan" i barnehagen, i jula har han nevnt flere av navnene til de han leker mest med. OG! Begynt å si sitt eget navn "J sitt tog, J sitt her, J sin sko" osv. Selv om det høres mer ut som en H enn J. Oh well Han tar i bruk nye ord omtrent hver dag nå og har blitt så flink til å sette de sammen. Vi går en spennende tid i møte, både med ham og lille som er på vei. * * * Denne mammaen er ganske sliten etter en lang dag, kjenner at jeg har stått alt for mye. Har fylt ei flaske med varmt vann og lagt inntil ryggen, såå godt. Tror jeg må investere i ei ordentlig varmeflaske, litt lettere å ha den med i senga enn ei brusflaske I går lagde jeg til en eltefri rundstykkedeig som skulle kaldheves over natta, stekte de i morges og hoho så godt! Til og med J som er kresen på bakst likte dem. Jeg klarer ikke å stå ved kjøkkenbenken for å kna en deig i det uendelige, så dette passer meg perfekt Tror jeg må lage til noe kveldsmat ganske snart, før jeg inntar hvilestilling på sofaen og ser et par episoder med Suits sammen med mannen. Håper dere flotte damer her inne har en finfin søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. januar 2016 Forfatter #636 Del Skrevet 5. januar 2016 Tenkte å skrive en tilnærmet rosabloggete svangerskapsoppdatering, men så ble jeg akutt uvel når jeg googlet for å se hva folk pleier å ta med. Så den blir litt ymse! Og det er fare for at dette blir langt, jeg er skravlesjuk, du er herved advart. Jeg begynner smått å innse at det egentlig ikke er så veldig lenge til vi har en baby i hus. Det å bikke over til "riktig" år gjorde noe med tankegangen altså. Det er 11 uker igjen til permisjonsstart, 14 uker igjen til termin. Når skjedde det? Vi er 99% sikre på at det blir ei lita E som kommer. Det eneste som kan ødelegge for oss er at en av de hundre søskenbarna mine som har termin i samme tidsrom som meg også får jente og har tenkt samme tanke. Håper de klemmer ut gutter hele gjengen 27+2 i dag, ca 92 dager igjen til termin. Jeg troor lillemor ligger i hodeleie, synes jeg kjenner rumpa hennes som vrikker i vei mot toppen av livmora veldig ofte, samtidig som hun slår godt fra seg med hendene (litt vel lavt også, herrejesus, boksing ved trusekanten liksom.. ). Enten det eller så headbanger hun som bare det og har arvet moras gode musikksmak Hun er veldig, veldig aktiv for tiden. Særlig på kveldstid, jeg blir ofte liggende våken for å kjenne på magen som lever sitt eget liv, og det er SÅ koselig. Det føles som om jeg er den eneste som kjenner henne og jeg må si at jeg gruer meg litt til å skulle dele henne med hele resten av verden. Formen.. Den har blitt litt mer elendig. Bekkenet og noen nerver i det områder har slått seg skikkelig vrangt. Dagene starter som regel bra, men bare litt lek med J og jeg får vondt resten av dagen. Det lar seg lindre litt av varmeomslag, har blitt helt avhengig av å ha med meg varmeflaske i senga. Heldigvis har jeg fått fremskyndet timen min hos fysioterapeuten, får komme inn nå på fredag istedet for neste onsdag. Jeg håper hun kan hjelpe meg litt. Bortsett fra det føler jeg meg bra. Magen er større enn sist, vanlig for andregangs da, men likevel. Men også en mer tydelig gravidform En tjukkebolles gleder altså, haha! Sist opplevde jeg aldri at det var tungt å ta på seg sko f.eks, nå tas skoene på med tilhørende gravidlyder i form av "hhhhhhhnnnnngh" etterulgt av "åherrejesus" Det er så glamorøst å være preggers! Vekta er grei, ca fire kg i pluss (gikk opp totalt 3 med J), ingen ødemer, ingen nye strekkmerker (rettelse: tigerstriper, mammapower!!! *barf*). Har fortsatt en del kynnere, men nå som bekkenet begrenser aktiviteten er det noe mindre enn for noen uker siden. Tenker ikke så mye på fødsel, annet enn at jeg gleder meg til å gjøre det igjen. Jeg hadde en superfin opplevelse sist og håper på det samme nå. Som sist ønsker jeg så lite medisinsk innblanding som mulig, holde smertelindringen til et minimum så fremst det er forsvarlig (og om jeg skal vurdere epidural må jeg først få vite hvem som har anestesivakt den dagen :x). Neida.. Jeg gleder meg, rett og slett. Tiden etterpå tenker jeg en del mer på. Ammingen fungerte sjukt dårlig sist og jeg slet veldig med det veldig lenge. Men, ny unge, nye muligheter? Det har allerede begynt å komme råmelk, jeg tar det som et godt tegn og krysser alt for at lillemor blir hakket mer sugevillig enn broren. Bortsett fra det gleder jeg meg til babykos, de deilige gryntelydene, megasøte bleier i str 1 og klær i str 50 som får mor til å grine. Jeg gleder meg til å oppleve J som storebror. Han er så omtenksom ovenfor andre små barn, så forsiktig, passer på dem og vil være god. Jeg gruer meg til å dele oppmerksomheten mellom to små. Han er fortsatt liten, selv om han har blitt så stor den siste tiden. Jeg er fast bestemt på å ha livsnødvendig "mamma og J" tid. Det er ikke til å unngå at mor er mest klistret til babyen den første tiden, han kommer selvfølgelig til å merke dette, men han skal fortsatt få sin alenetid med meg. Jeg er veldig spent på hvordan overgangen blir. Jeg tipper "travelt" blir et sentralt stikkord Neste uke blir det både jordmortime, glukosebelastning og vekstkontroll. Blir gøy å se lille igjen, er spent på hvordan hun ligger på vekstkurven sammenlignet med broren. Greit å ha noe å se frem til. Phju... Om noen gadd å lese alt dette.. *sett inn imaginært diplom*! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 5. januar 2016 #637 Del Skrevet 5. januar 2016 Leste hvert ord! Favorittdelen er "mammapower *barf*" Kjempefint skrevet, jeg ble glad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 5. januar 2016 Forfatter #638 Del Skrevet 5. januar 2016 Altså, folk får gjerne være stolte av alle spor av graviditeten, men kall det hva det er. Vær så snill. Jeg blir glad for at du blir glad! Nyttårsfortsett, spre glede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #639 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Det er vel innafor å grine litt når man går gjennom babytøyet etter J for å plukke ut det som skal brukes om igjen? Når man finner den fine strikka dressen han hadde på seg på vei hjem fra sykehuset. Drakten han hadde på seg første gangen han rullet fra mage til rygg. Bodyen han hadde på seg når jeg nettopp hadde skiftet på fyren og dusja selv, og han kom med tidenes monstergulp og vi måtte dusje og skifte igjen begge to. Bittesmå sokker med Mummitrollet på. Fotposene og vindvottene i str 0 som ble brukt på bæreturer i nydelig vintervær. Vi har alt vi trenger i bomull i hvert fall, må bare få inn litt ull så er vi ferdige med kleshandelen. Egentlig er vi i boks med det meste fant jeg ut. Bortsett fra ulltøyet mangler vi seng (evt bedside crib), tisselaken, sprinkelbeskytter, et par ekstra sett sengetøy og laken, babynest (ikke noe en absolutt må ha, men herregud så praktisk), gulpekluter, påfyll med vaskekluter, ammepute, et par pledd.. Hm, ja. Og så tenker jeg litt på sino (?) sjal, det skal visst være tynt og behagelig, passende for vår og sommerbebiser, noen med erfaringer? Har jo ergo'en, men tenker at jeg vil ha henne tettere inntil meg som nyfødt. Dukker vel alltids opp noe dilldall jeg får lyst på, men det mest nødvendige er innen rekkevidde Veldig fornøyd siden det eneste vi har kjøpt til nå er ei lue, et par votter og vogn Endret 6. januar 2016 av Favole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 6. januar 2016 #640 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg leste alt Og du trenger ikke har som nyttårsforsett å spre glede; det gjør du alt. Du skriver alltid så utrolig morsomt og "levende" på et vis J blir nok en fantastisk storebror Også så godt å lese at du gleder deg til fødsel. Det er så utrolig herlig å gå gjennom babytøy med alle minner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå