Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klemmer: 

Vi venter og venter og venter... Drar en tur på søndag hvis det ikke har skjedd noe til da. Mamma har jo så vanvittig mange søsken og alle er der. Det blir nesten for mye om alle barnebarn også skal være der til enhver tid. Men er veldig glad for at vi hadde den turen forrige helg når hun faktisk var våken. Og SÅ glad for at J har fått kjenne henne, selv om han nok ikke vil huske så mye senere i livet. Har så mange fine bilder av de to sammen. 

:sukk: :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg, endelig. Flink og snill unge innvilga søvn helt til halv åtte, deilig! Vi har lite på planen i dag, må komme oss ut litt i det fine været. :) Mangler bare litt snø her nå, så hadde det vært perfekt.

Fyren skal klippes i dag :bond: Han har blitt ganske langhåra, og i frykt for å skamklippe han eller å ødelegge de fine krøllene hans helt, så blir det frisørtime hos ei vi kjenner. Har kjøpt noe barnesnacksgreier og skyr mini som bestikkelser, det pluss iPad bør vel sørge for en høvelig aksept for saksa :ler: håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, som jeg elsker den avkledningsgreia ungen har begynt med etter leggetid. Føler virkelig at det styrker forholdet vårt, og at det på en veldig positiv måte bidrar til min deltakelse i "Mom of the year - 2015". :hjerte:

Det er såvidt han klarer å holde øynene åpne, men å kle av seg alt? No problemo! 

:bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig 20 uker på vei og ungen er ca halvferdig. :hoppe: hurra for fremgang! Kjenner skikkelig godt med liv, og mannen påstår han kjente spark i natt. Helt umulig er det vel ikke, det har tatt seg veldig opp de siste par dagene. Har kjøpt to søte, små plagg til henne. Det første innkjøpet, woho! Lue og votter fra joha, jeg ville grine litt når jeg innså hvor smått det var. 

Jobb igjen i morgen, kjenner meg veldig lite klar for det. Men har fri torsdag og fredag, det er da noe å se frem til. Skal rett hjem og sove etter ungen er levert i barnehagen, med så og si bare god samvittighet ;) 

Søndagen ble ganske fin, vi har kosa oss ute med det lille av snø som er kommet så langt. Gleder meg til ordentlig vinter, akebrett, tur med pulk og alt som er lavterskel friluftsliv. Den gravide skrotten her blir neppe særlig mer mobil med det første, så vi tar det vi får! J blir overlykkelig når jeg spør om vi skal gå ut :laugh: han roper "jaaaa!" mens han danser rundt og hopper litt :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig han lille fyren din altså :rodmer: 

Og hurra for halvferdig baby :danse: Er mannen ivrig til å kjenne på magen? Min er sjeldent borte og tar på det. Han er i grunnen like kjip som forrige gang :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ganske så awesome :hjerte: 

Njæ, ikke så ivrig som sist. Blir som regel når vi har lagt oss. Sist var han veldig interessert, nå er det litt mer "æh, vi har jo gjort dette før" :P Men mulig det tar seg opp når det kjennes ordentlig fra utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta det som et klarsignal til å leie inn vaskehjelp når jeg får kynnere av husarbeid? Jeg håper ja. Kontoen sier nok nei. Mannen sier garantert "æsj" siden han må overta deler av jobben.

Det er vel bare å gjøre som når jeg gikk med J, bosette meg i dusjen hver kveld og håpe at varmt vann løser det litt. Men om det kan bidra til en like enkel fødsel som med ham, så får vi si at det er verdt ubehaget. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler ikke at jeg stresser så mye heller, må kanskje bli flinkere til å fordele ting bedre enn før. Og delegere ;) 

Jeg blir ikke klok på hvilken vei denne ungen ligger altså. Tror nesten hun ligger i tverrleie. Med J kjente jeg veldig tydelig hvordan han lå, men hun her er litt vanskelig å forstå seg på. Bare hun legger seg rett til hun skal ut er jeg fornøyd :P men gjerne litt før, bare for å roe nervene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som heter svangerskapsutløst narkolepsi? :Gjesp: Fatter ikke at det er mulig. Men det i kombinasjon med disse kynnerne gjør at jeg har bedt om sykemelding :sjenert: Liker det ikke, men er fornøyd med å ha jobbet 100% frem til uke 21 siden jeg var sykemeldt i varierende grad fra uke seks forrige svangerskap. Men det blir ikke full sykemelding da, jeg fungerer jo til en viss grad, så vil jobbe så mye jeg kan så lenge jeg kan. Tror det må til for å bevare psyken litt.

Det har vært en rolig og fin start på helga. J har vært hjemme pga planleggingsdag i barnehagen. Vi har egentlig ikke gjort noen ting, men tror vi begge har hatt godt av det. Vi har fått litt snø, så håper det blir fint i morgen slik at vi kanskje kommer oss ut for å ta julekortbilder ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker både mann og unge, men noen ganger.. Aaaav og til... Så vil jeg bare forsvinne helt og aldri plukke opp en jævla smokk noen gang igjen. Aldri rydde noe som ikke er mitt eget rot. Aldri være nødt til å fortelle et voksent menneske hva som forventes.

Hormoner, vondt bekken og kynnere i kombinasjon med urolig unge og en tilnærmet komatøs mann må man bare elske.

:daane: 

Det går over, det blir bedre, du skal få en dag imårra...!

/end bitchmode.

(og nå som ungen endelig sover er han bare fin og god igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sprettoy: Jeg kjenner meg ikke igjen. Dvs; det var nesten ikke ironisk, for her er det nok jeg som er irritasjonsmomentet ifht rydding. Men det andre er jeg veldig enig i. Og hvertfall at alt er fryd straks folk holder kjeften sin og det går an å sette ræva ned i sofaen uten særlig forstyrrelser :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst, sette seg i en sofa uten leker, bleier, flasker, smokker eller hva det nå enn måtte være? :ler: 

Vi er der alle sammen til tider :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å drikke brus av rødvinsglass bare for å late som at jeg drakk vin i sinne. Men ble mer sur av tanken siden det faktisk er alt for lenge til neste gang jeg kan innta en bitteliten slurk.

Men siste gangen jeg gikk inn til ungen måtte jeg holde meg SÅ fra å ikke krepere av latter. Han kaster smokken i gulvet, begynner etter hvert å grine, jeg går inn og vet jeg må kle på sokker og delvis pysjen hans, finne smokk i mørket og få han til å legge seg. Når jeg går inn sier jeg at han må slutte å tulle, det er natt og han skal sove. Og når jeg ser opp på fyren sitter han i Buddhastilling, med kosekluten surret rundt panna mens han vipper begge hendene til siden mens han sier bob-bob-bob og ler i halvsøvne. Altså. :hoho: Jeg synes ihvertfall det var helt hysterisk, han er morsom da!

Her droppet vi visst å rydde før leggetid.. Foran meg ser jeg ei blå hoppeku, en rød traktor, en gul gravemaskin, en gul og grønn dumper, ei dukke og hjelmen han fikk på åpen dag på brannstasjonen. Og postman Pat tannbørsten. I sofaen er det bare meg, puter, pledd og bikkja. Perfekto! Og nå skal jeg innom kicks for å bestille pynt til fjeset :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Herregud, han ungen din har virkelig fått humorgenet! 

Jeg ryddet før i dag, før jeg hentet ungene som har vært eksamensforvist til sine bestemødre, og da vi kom tilbake hit i kveld var de begge så slitne at det faktisk er relativt ryddig her fortsatt. Ja, sånn minus tonnevis av brukt snytepapir (jeg er i det minste ikke dedd i desa... :daane: ) to hauger med fagbøker, diverse blyanter og merkelapper, sammenkrølla notater og diverse annet eksamensrot da... :Knegg: 

Meeeen rotet på kjøkkenet er i det minste ikke min feil :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...