Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Kroppen prøver som oftest å si ifra litt før den utvikler sånt, så det er lurt å lytte :jepp:

Takk :nigo:

Felleskjøpet har åpnet sånn senter-butikk på senteret her i nærheten, herregud, det er SÅ mye kult de har til barn! Superkule John Deere-tskjorter til ungene og alt jo! Vi må visst kjøpe oss småbruk vi, eller ta over og sette i stand det vi har i familien som brukes som sommersted :Knegg: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør dere jo absolutt gjøre ;) 

Hjemme en liten tur mellom jobb og møte, kommer til å være helt kaputt i kveld. Prøver å distrahere ungen med film om bondegård slik at jeg kan hvile i ti minutter. :Gjesp: skikkelig mandag i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til kroppen! :opplyser: Det er jo gjerne sånn at man holder ut litt for lenge, særlig når man er i bedre form enn første svangerskap. Man sammenligner med sin egen elendig-gravidform i stedet for å sammenligne med en frisk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det som er, sammenligningsgrunnlaget blir litt feil. Jeg skulle ønske jeg kunne hatt en "aktiv" sykemelding. Mulighet for å være 100% sykemeldt, men jobbe de dagene jeg føler jeg kan og gjøre kun de oppgavene kroppen min takler.

Endelig hjemme! Sofakræsj og dusj før det blir natt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig dumt at de slutta med aktiv sykmelding. Kan det funke å jobbe f.eks. 50% eller enda mindre, tror du? Har du mulighet til å ha halve dager, så du slipper å slite deg ut på en vakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis (når) jeg skal jobbe redusert tror jeg vi begynner med 50% og tar det litt derfra. Jeg synes arbeidsdagen er mer stressende når jeg går halve dager. Jeg får ingen kontinuitet i arbeidet mitt, og går egentlig bare og surrer rundt uten noen spesifikke oppgaver. Men når den tid kommer kan jeg velge selv hvordan jeg vil løse det, jeg kunne i hvert fall det sist.

I dag har det gått veldig bra, jeg er bare trøtt pga alt annet som skjer. Men kjenner jeg er mer selektiv med den fysiske biten av jobben, og heldigvis jobber jeg med en fantastisk gjeng som viser full forståelse for det. Så får jeg heller avlaste de andre med mer administrative oppgaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sjukt ulurt å se det der "kjære mamma" når man er gravid og megahormonell med alt av følelser på utsiden. :grine: Så mange fine, flinke mødre! Og fine unger. Åh! Lurer på hva han derre lille fyren min hadde sagt om meg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sjukt ulurt å se det der "kjære mamma" når man er gravid og megahormonell med alt av følelser på utsiden. :grine: Så mange fine, flinke mødre! Og fine unger. Åh! Lurer på hva han derre lille fyren min hadde sagt om meg :ler: 

Jaa, fint program det der. Ser og på det! Bra og ha litt fokus på det som det som er positivt altså! Finnes jo nok av de som bare skal kritisere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love deg at det programmet er ulurt selv om man ikke er gravid også. Jeg blir så sykt rørt 😢😢

 

Jeg kunne også tenke meg navn på pm altså 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint program! Snart kommer vel en norsk versjon av fødeavdelingen også? Synes jeg hørte noe om det for en tid tilbake. :klo: 

Sender deg pm, ara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner unger å bruke "jeg må på do" som unnskyldning for å ikke legge seg?

Når de er ca 22 mnd. I hvert fall i denne heimen. Herrejesus. Ca 10 ganger har ungen kledd av seg pysj og bleie, ropt "do, kokka!". Ca 10 ganger har vi gått på do, ingen ting skjer, ungen sier "oiii", jeg kler på og legger fyren ned. Særrjøst. Sov! Tviler sterkt for at han må noe som helst. Bortsett fra å irritere mora si. :bond:

Åkei. Han er litt søt også. Men jeg ser ikke frem til å stå opp en mårra og finne en full tissebleie slengt i madrassen mens han sikkert er på vei til å gjøre nr2. Og jeg garantert ikke rekker å reagere før han har gjort det i senga. :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han nekter nattpose, har ikke brukt den siden før sommeren. Jeg vurderer tvangstrøye :ler:  

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. han er jo skjønn når han prøver å kle av seg :P Hva med helpysj som du tar på bak fram? Da får han den ihvertfall ikke av :lur: 

Er jo litt morsomt at han sier han må på do da. Min gjør ikke det og han er snart 3 :P Hadde jo vært gøy om det faktisk kom noe i doen også da :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg SÅ en pysj for å ha bak-frem :ler: Skulle ønske han var like flink å kle på seg som av! Spent på om han er naken eller ikke i morgen tidlig :P

Han pleier å si ifra når han må bæsje, noen ganger når han vil tisse, så vil jo tro på ham. Han har bæsja på do siden han var sju mnd da, så han er vant med det. Er vel kun hjemme han gjør det, har ikke bedt bhg om å gjøre noe i forhold til det enda. Og han kvier seg ikke for å bæsje i bleia når han er der. Men mot våren blir det sikkert til at vi ber om mer dotrening der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dere det var en unge som var trøtt i dag eller? :laugh: Etter frokost gikk han inn på mitt og mannens soverom, krøp opp ved siden av faren og skulle legge seg. "natti, pappa Jako lalle" var det siste jeg hørte før han slamret igjen døra og fant veien under dyna. Heldigvis er han litt lettlurt og ble villig med til barnehagen likevel. Sov over to timer i barnehagen og sovnet ganske kjapt i kveld. Mora er ca like trøtt og sovnet nesten stående på jobb i dag, burde lagt meg samtidig som ungen. Ikke at det hjelper å sove noe ekstra heller.

Siden søvn ikke hjelper kjøper man ny pynt til fjeset og håper at jeg blir våken og fresh av litt sminke. Det er da lov å håpe :ler: Trøsteshopping fungerer i det minste litt på et ræva humør (okei, ikke egentlig, men tenker på noe annet i ti sekunder). Triste telefoner hjemmefra i dag.. Den neste som kommer er vel for å fortelle at det er over. Gruer meg. Veldig. Stakkars unge som har måtte se og høre mora si grine omtrent hele ettermiddagen. Han er god da, kommer bort for å gi meg klem og suss mens han stryker på meg. Gullunge! :hjerte: 

Det nytter jo ikke å være inneforstått med hva som kommer. Det nytter i hvert fall ikke å jobbe med dette sjøl. Man blir like jævla lammet og nummen av det hele uansett. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...