Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Vi har hatt en periode som det der i sommer, her-re-gud :daane: Han klikka gjerne når han måtte vente litt på middag etter full dag i barnehagen, løsning: ventemelon, venteost, ventefras osv. Plasserte fatet med ventemat på bordet hans i lekekroken, så gikk han etter hvert over til å leke mens jeg fikk lage middag i fred.

Når han klikker ved bordet går vi ut av kjøkkenet, så får han hyle seg ferdig et annet sted, som regel i fanget mitt mens jeg blir innsmurt i snørr. Når han er rolig igjen og spør etter maten går vi tilbake, og da spiser han som regel greit. Jeg har blitt litt hørselshemmet tror jeg, men men :P

Vanlig klenging prøver jeg å ignorere/avlede med varierende hell. Noen ganger slutter jeg bare med det jeg holder på med, gir ham oppmerksomhet/kos/whatever i noen minutter til han finner ut at lekene er mye kulere enn mor :P Andre ganger tar mannen over til ungens store frustrasjon, men det går jo over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste med arbeidshelg er at den er over. Det har ikke vært spesielt travelt, men å jobbe aften-dag er rimelig pyton. Da er det ekstra godt å få middagsinvitasjon fra svigermor. Fint å kunne dra rett fra jobb til dekket bord og få servert fårikål og god dessert ;)

Håper å få avspasert en av vaktene mine i uka som kommer, da blir det langhelg hjemme hos foreldrene mine. Barnehagen har stengt torsdag og fredag, så det hadde passet perfekt å kunne dra hjem for noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer veldig for avspasering! :)

Jeg skjønner at jeg har en over snittet "vanskelig" matunge siden alle råd er prøvd hundreogfemten ganger og ikke virker :P

Vi skal til barnelege til uka, vurderer spørre da asså. Eventuelt bare gi fyren godteri :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også veldig for avspasering, men det spørs om sjefen er like enig :P

Lykke til hos barnelegen, det skader jo ikke å spørre ang mattrøbbel akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så fint det er å kjenne livstegn fra den lille skapningen som har okkupert livmora mi. Og å vite at det faktisk er ungen og ikke luft eller noe annet udelikat :laugh: Gleder meg veldig til ordentlige spark, og til mannen og J kan få kjenne sparkene fra utsiden :hjerte:

Det er helt klart noe annet å være gravid denne gangen enn hva det var sist. Jeg føler en helt annen ro over det hele. Jeg tenker jo av og til på at det ikke finnes noen garanti for at det vil gå bra, og det å vite hva man har å miste gjør akkurat de tankene verre enn sist. Men det er langt fra like dominerende som når jeg gikk med J. Det at jeg foreløpig har veldig lite plager og klarer å være i jobb tror jeg gjør at jeg kan nyte (:kvalm::ler: jeg skal ikke bli ensånnen, lover!!) det mye mer. Jeg kan jo faktisk forstå at folk kan like det å være gravid, haha!

På onsdag skal jeg til første jordmorkontroll, skal gå til samme som sist og jeg gleder meg til å treffe henne igjen :) Har time til oul 5. november og dagen kan egentlig ikke komme fort nok. Jeg er ganske spent på hvem som skjuler seg inni der. Jeg kaller den automatisk for han og lillebror, men det kan jo bare være fordi jeg er så vant med det å ha gutt. Med J sa magefølelsen gutt fra første stund, så er spent på om det kan stemme nå også. Men en av hver hadde jo også vært gøy. Det viktigste er uansett at det er en frisk baby som vokser seg stor og sterk der inne :) J derimot vil ikke ha søster eller bror, han ville helst ha et eple ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg gjerne være med - så spennende med to tette! Lurer litt på det samme...

Så hyggelig, velkommen ;) Ja, de blir jo litt tette. Tror det kan bli en grei aldersforskjell :Nikke: Hvor gammel er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?!???? Dette var nesten for mye bra reklame for verpings :ler:

Sårri!! :hoho: Jeg har blitt en sånn delvis ekkel gravid som egentlig synes det er ganske ålreit. Du burde prøve det, anbefales!! ;)

Det kan jo veldig fort bite meg i ræva da, men det får vi ignorere inntil det inntreffer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig gøy :) Var godt å få snakke med jordmor igjen, skikkelig hyggelig og flink dame.

Ser ut som at det ordnet seg med avspasering på fredag, så da blir det tur hjem til foreldrene mine i helga. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig, velkommen ;) Ja, de blir jo litt tette. Tror det kan bli en grei aldersforskjell :Nikke: Hvor gammel er din?

Føler det er tett når du teller måneder og ikke år på største:) Min er bare 4 mnd, så vi venter litt - men er fryktelig spent på hva som er fin aldersforskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...