Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Det er helt grusomt, og setter virkelig saker og ting i perspektiv.

Arbeidsuka er omsider over og det skal bli godt med noen fridager med gutta mine. Det som er litt dritt i vår verden er at det er oppdaget lus i barnehagen :haar: Vi har heldigvis ikke funnet noe på J. Håper vi slipper unna det.

Slenger med et lite bilde av han der fine fyren min. Som insisterer på å få bære barnehagesekken sin selv. Godt at det knapt var noe i den, hadde den vært full hadde han vel tippet over ;)

post-39957-0-45724700-1441376490_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud som jeg gråt i går. Nettopp av samme grunn; takknemlighet for det jeg har. Det kunne vært oss på flukt, mitt barn som lå i vannet.. Likevel sitter vi her hjemme og klager over uviktige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan enkelte ikke lar seg påvirke. Jeg kan bare ikke begripe det. Verden er faen ikke mye rettferdig, og fy så heldige vi og barna våre er som bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyr sånne bilder som pesten. Velger å ikke lese fordi jeg vet det kommer til å gjøre så uendelig vondt. Jeg så det med han gutten på nyhetene i går og måtte bare finne på noe annet å gjøre :(

Jeg har aldri klart å takle å lese slike ting jeg :sjenert: Husker jeg var 10-12 år og leste et innlegg i en avis om en som hadde kjørt på en kattepus og bare latt katten ligge der i smerte og dø. Gråt i strie strømmer :plystre:

Nå, med ET TONN ekstra hormoner takler jeg ikke noenting jeg :sjenert: Kan begynne å gråte bare av å tenke på hvordan mini vil reagere når han ser lillebrøster for første gang :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene har satt seg i minnet mitt for alltid. Det skjærer lengst inn i hjerterota og alt annet føles ubetydelig. Det gjorde vondt å høre og se på J leke, kose og falle sammen i latter i ettermiddag. Tanken på alle foreldrene som aldri vil få oppleve det igjen får meg bare til å gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta

Bildene har satt seg i minnet mitt for alltid. Det skjærer lengst inn i hjerterota og alt annet føles ubetydelig. Det gjorde vondt å høre og se på J leke, kose og falle sammen i latter i ettermiddag. Tanken på alle foreldrene som aldri vil få oppleve det igjen får meg bare til å gråte.

Det der. Akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene har satt seg i minnet mitt for alltid. Det skjærer lengst inn i hjerterota og alt annet føles ubetydelig. Det gjorde vondt å høre og se på J leke, kose og falle sammen i latter i ettermiddag. Tanken på alle foreldrene som aldri vil få oppleve det igjen får meg bare til å gråte.

Jeg vekket nesten ungene etter å ha lest det der i går... Måtte bare inn og stryke en gang til på dem. Og en  gang til og en gang til... :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekket nesten ungene etter å ha lest det der i går... Måtte bare inn og stryke en gang til på dem. Og en gang til og en gang til... :grine:

Har ikke tall på hvor mange ganger hver kveld jeg går inn til ham for tiden, bare for å se på ham, høre den rolige pusten, stryke litt på ham.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Men paradokset her i denne saken er jo at ganske mange der ute støtter Frp, som senest idag er ute med utspill om at "Syriasaken i media er propaganda" og ellers har en flyktningepolitikk som betegner familien og de døde barna som "lykkejegere". Siv Jensen anbefaler kommunene å nekte å ta imot flyktninger, og Sandberg og Hagen har hatt flere innspill som er regelrett forkastelige.

Da tenker jeg at man må reflektere litt over ansvaret man faktisk har for å bidra til en mer eller eventuelt mindre human verden.

Man får faktisk ikke lov til å la være å stemme, eller stemme partier som gir dårligere vilkår for barn på flukt og så erklære sin varmeste sympati.

Det tar liksom en kalori å bruke stemmeretten sin, for å gjøre barnas situasjon bedre.

Endret av Allis Hagtorn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vilt hva enkelte får seg til å si. Selv om det ikke akkurat sjokkerer meg så veldig at FrP kommer med slike utsagn.

Alle er nødt til å bruke stemmeretten sin, og selvsagt stemme rett ;) Jeg har vel aldri før vært så spent på hvordan et valg vil gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår lille hverdag skjer det fint lite. Dagen startet alt for tidlig, ungen synes det har vært helt greit å spise minimalt (inntil han fikk skive med blåbær), sovet for lite pga bråkete nabo. Han har klatret over alt og gitt meg små hjerteinfarkt hele dagen. Noen dager venter man bare på kvelden og leggetid :laugh:

I kveld skal jeg og mannen ut. Svigermor ringte i morges og spurte om ikke vi ville spise middag ute og dra på kino mens hun satt her etter J hadde lagt seg. Heeeelt greit for meg. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var utrolig godt å komme seg ut litt :Nikke: Enda mer deilig når J slo til med å sove helt til 0810, mannen stod opp med ham og jeg fikk sove til 10 :hoppe:

Tenkte vi skulle dra på tur med barnas turlag i dag siden det er "kom deg ut dagen", men det kræsjet typisk nok med sovetida hans. Får ta oss en tur ut senere heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er tydelig at de jævlige bildene dessverre er nødvendig.

Leste også en fin sak skrevet av Neil Gaiman: vi må slutte å kalle dem imigranter - de er flyktninger. Personlig ønsker jeg et rent lite helvete for alle de som lokker og lurer folk ut på flukt for massevis av penger og driter i sikkerhet og anstendig oppførsel.

Synes også at det virker som medmenneskeligheten og omtanken har våknet de siste dagene der SAS tilbyr sine reisende gratis ekstra bagasje slik at de kan medbringe ting til flyktninger og Stordalen som huser flyktninger gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ser ut til at mange har fått opp øynene og bidrar det de kan, men det er fortsatt en hel haug bedritne mennesker der ute som man burde vurdere å frata stemmerett og retten til ytringsfrihet.

Det er ekstremt travelt på jobb for tiden, vi er selvfølgelig ikke nok folk på jobb, ungen gidder ikke sovne og når han gjør det våkner han alt for tidlig (= grinete hver eneste kveld). Mannen er sjuk og leiligheten ser ut som et bomba horehus.

I don't like it, ai løøøv it! :strix:

Gi meg sjokkis og vin, ha ha ha.

/sur, sliten mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer!!

 

Takk! :klem:

 

* * *

 

Ok, kanskje ikke så sur lengre. Hormonella måtte visst ha litt mat innabords. Eh. Og han der ungen ble jo bare søt etter hvert. Han kasta smokken i gulvet, ropte etter hjelp for å få den opp og når jeg kommer inn kaster han Henry Kosemonster bamsen sin på meg mens han sier "bøøøø!", før han kaster seg under dyna og ler :hoho::rodmer: Men etter det sovna han :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...