Gå til innhold

Favolisheimen

Favole

Anbefalte innlegg

Jeg har jobba i kveld og dermed unngått all breking! :nigo: Men ungen hadde visst jaget mannen ut av rommet etter å ha blitt lagt i senga og sovnet kjapt. Det skjer ikke når jeg er alene med ham foråsiresånn.

Men tror ikke det skal bli så lenge før jeg ber om å få tilrettelagt med mer dagvakter, eller at de MÅ ordne slik at jeg har en ekstra på min gruppe på kveldsvakt. Kjenner det litt i bekkenet og ryggen i kveld at det har vært travelt. Må vel ikke ha sykemelding for å få tilrettelegging? Må vel være nok med en liten notis fra legen om at jeg trenger å få det tilrettelagt? Travle dagvakter blir liksom noe annet, da er vi flere som løper sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart det der. Ungene vet å tyne sin mor tror jeg 😉 Her er barna helt engler når de er alene med far. Når jeg kommer inn døra starter hylekoret 😅

Tror ikke du trenger sykemelding for tilrettelegging. Og de vil vel ha deg der så da gjør de vel sitt for at du skal få en litt enklere arbeidsdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, oppfører seg helt tipptopp engleeksemplarisk når han er alene med faren, jeg er ikke like heldig alltid :ler: Men vi har det da fint likevel! I morgen eller fredag kommer mamma på besøk, så da blir det hjemmedag for J. :)

Håper vakta i kveld går bedre enn i går, ble liggende å vri meg en del i natt pga vondter, endte med varmeflaske til slutt for å løsne litt. Får snakke litt med sjefen i ettermiddag om hun fortsatt er på kontoret når jeg kommer, så får vi se hva det blir til. Det blir uaktuelt å "prøve litt til og se hvordan det går", da ender det vel fort med at jeg ikke klarer å holde tempoet oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd det at "å prøve for å se hvordan det går" har faktisk vært BRA. Greit å ha den samtalen tidlig, så de kan tilrettelegge så mye som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slike løsninger har sjelden noe bra for seg. Det føles bedre i dag da, krysser fingrene for at jeg ikke må gå i 150 i kveld også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så gira på sykemelding akkurat. Mest fordi jeg vil være i jobb så lenge som mulig, delvis fordi jeg har jo allerede vært gradert sykemeldt i år og vil "spare" sykemeldingsukene så lenge jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiiii!!! NY BABY PÅ VEI! Så stas!!

Mine innlegg!! :nigo:

Heii! Så koselig å se deg! Håper du har det bra :klemmer:

Veldig stas med en til på vei, litt skremmende, men mest stas :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på tilrettelegging. Og kan de ikke det har du krav på svangerskapspenger. Det kan man også få gradert. Er det jeg har søkt nå, 50%.. Så håper jeg Nav er på min side :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med de kan tilrettelegge ganske bra. Men det er sikkert lettere å la meg gå mer dagtid enn å ordne noen som skal følge alle kveldsvaktene mine. Fikk ikke snakket med sjefen i dag, får ta det neste gang jeg er på jobb. Nå har jeg to dager fri før arbeidshelg, det blir godt. Mamma kommer på besøk i morgen, så J får hjemmedag :) godt å ha han hjemme en dag siden jeg skal jobbe helga også.

I forhold til svangerskapspenger har vel ikke NAV så fryktelig mye de skulle ha sagt når du har dokumentasjon fra helsepersonell på at du trenger å jobbe gradert, og at det er jobben din som gjør det vanskelig for helsa. Og ikke helsa som gjør det vanskelig å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg ticker i dagbokaaa, pliis!

Du kan og få en sykemelding med sånn krav om tilrettelegging ellers sykemeldt tror jeg? Skader vel ikke å snakke først om du har en grei sjef

Det har ikke jeg og måtte krangle meg til å begynne å jobbe (i gradert permisjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg virkelig ikke stoler helt på nav altså :P Nå har jeg sagt i fra til jobb at jeg skal jobbe en uke til før det går til 50%. Føler jeg måtte sette datoen litt frem pga behandlingstid hos nav og at jeg er veldig avhengig av full inntekt for å betale dette megalånet :fnise:

Jobbehelg IGJEN? Synes du så ofte har jobbehelg jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en veldig grei tone, og hun har allerede begynt å se på turnusen i forhold til at noen skal overlappe min stilling etter hvert, men vet ikke når hun har tenkt at det skal skje. Men må få snakket med henne om de kveldsvaktene. Tror jeg kan fortsette å jobbe 100% en god stund om jeg bare får det tilrettelagt.

Ticker ja, kanskje det! Jeg får angst av den steinalderpc'en min som er treigere enn treigest, så skriver for det meste fra mobilen, så slike ting går i glemmeboka. Men er, øh.. 12+5 idag! Måtte sjekke gravidappen nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg virkelig ikke stoler helt på nav altså :P Nå har jeg sagt i fra til jobb at jeg skal jobbe en uke til før det går til 50%. Føler jeg måtte sette datoen litt frem pga behandlingstid hos nav og at jeg er veldig avhengig av full inntekt for å betale dette megalånet :fnise:

Jobbehelg IGJEN? Synes du så ofte har jobbehelg jeg :sjenert:

Du får mase litt på nav, håper du snart får svar!

Jobber hver tredje helg :kvalm: helt pyton, men det er vanskelig å unngå i min jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber og hver tredje helg og de helgene kommer fort altså! Føler noen ganger det er tredjehver helg annenhver helg! Nå skal jeg for øvrig ikke jobbe helg før i august neste år igjen! Går ut i permisjon fredagen før jobbehelg, så hadde flaks der! 

Signerer de andre angående tilrettelegging, håper det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...