Favole Skrevet 8. september 2015 Forfatter #81 Del Skrevet 8. september 2015 Utspekulert liten trøttfis! Men det er så gøy å se hvordan han planlegger alt fra påkledning til lek og til å dekke på bordet når vi skal spise middag. Og rampestreker Han fikk en del matgreier til lekekroken sin i sommer som han elsker å holde på med, og han kan først komme med to fat hvor han plasserer det ene foran meg og det andre foran sin stol, så henter han to kopper, to lekefrukter og en kniv. Så sitter vi der da og later som vi spiser eple og drikker kaffe (eller i følge J; "aua" etterfulgt av blåsing mot koppen ). Han babler i vei, sier "æpla, namme-nam, mmm!" mens han lekespiser på plasteplet sitt. Det er så kos! Og om morgenen når jeg sier at vi skal kle på for å dra i barnehagen og på jobb, så henter han skoene sine, og hvis han får tak i jakke og lue henter han det også. Er jeg treig kaster han skoene mine mot meg Jeg vet ikke når det er vanlig at de begynner med slik lek og planlegging av hva de skal gjøre, men jeg har konkludert med at han har bare hatt godt av å være i ei gruppe i barnehagen med 2013 unger. Men jeg bekymrer meg nesten litt for at han nå er eldst i sin gruppe, og håper virkelig at det ikke får noe å si for utviklingen hans videre. Men merker vi noe til det så vil jo barnehagen få beskjed, håper og tror at de vil gjøre nødvendige tilpasninger hvis det blir en veldig merkbar endring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 9. september 2015 #82 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg synes liksom T har det enda bedre i barnehagen nå som han er eldst, jeg! Han gikk også med 2013-unger fram til i sommer, og nå er han blant de eldste på avdelingen (de er riktignok tre stykker som er nesten like gamle). Synes han har mer overskudd etter barnehagen nå, er ikke så sliten av alt ståket som var med de "store". Når det gjelder utvikling, tenker jeg kanskje at den går som den skal uansett? Unger som er hjemme til de er to-tre, har jo utvikling de også. Så med mindre det er viktig at J er tidlig ute med ting, ville jeg ikke stresset noe med det. Det er jo pedagogisk personale i barnehagen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. september 2015 Forfatter #83 Del Skrevet 9. september 2015 Nei, det er ikke akkurat viktig at han er tidlig ute med noe som helst egentlig. Så lenge det går fremover er jeg ganske så fornøyd! Men merker jeg (dessverre) lar meg påvirke av flere som har sagt at vi må jo være såå obs på hvordan det vil gå med han nå som han blir eldst i gruppa, de andre er så mye mindre, at han ikke vil stagnere i både språk og lek. Æsj. Men de som jobber der vet jo hva de holder på med, så det bør jo gå helt fint. Jeg må slutte å høre på de som bare bekymrer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 9. september 2015 #84 Del Skrevet 9. september 2015 Hallo nå har jeg lest gjennom boka di gratulerer med nummer to på vei! Godt alt står bra til med både bebis i magen og øye til gutten din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. september 2015 Forfatter #85 Del Skrevet 9. september 2015 Hallo nå har jeg lest gjennom boka di gratulerer med nummer to på vei! Godt alt står bra til med både bebis i magen og øye til gutten din! Hei! Så hyggelig og tusen takk! Veldig glad for at alt så langt er som det skal, men han der ulykkesfuglen av en storebror går sjelden lenge uten en form for "skade". I dag hadde han visst kommet hjem fra barnehagen med kul i panna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. september 2015 Forfatter #86 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg bare elsker en time overtid etter senvakt Men det er jo ikke bare å slippe det man har i hendene og dra heller. Heldigvis har jeg ikke dagvakt imårra (idag....), så jeg trenger ikke stresse med for lite søvn i det minste. Det er da noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 10. september 2015 #87 Del Skrevet 10. september 2015 Stagnere ifht hva da egentlig? Jeg hadde svart litt humoristisk at jeg ikke skal melde ungen på konkurranser foreløpig, så det går helt sikkert fint at han får følge sin normale naturlige utvikling Så utrolig teit....jeg skal begynne å etterspørre karakterer etterhvert. "Hva får ungen din? Viktig å gi ekstra engelskundervisning privat så han/hun ikke stagnerer!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 10. september 2015 Forfatter #88 Del Skrevet 10. september 2015 Jeg greier jo ikke tenke så langt engang når jeg får slike svar, jeg blir mer sånn "øøøh, hvaaaa har jeg ikke fått med meg?" og så smitter alle andres bekymringer over på meg når jeg føler at jeg faktisk har gått glipp av noe vesentlig Det som har vært mest dritt er at mange har blitt flytta over til storsiden litt tidlig pga ei stor skolegruppe som gikk ut i vår, og at det kom inn ei stor ettårsgruppe, og mange lekekompiser da plutselig ikke var der lengre. Men unger tilpasser seg jo veldig greit, og han har fortsatt mange "gamle kjente" der i tillegg til alle de nye han stortrives ihvertfall, kan ikke komme seg fort nok inn og har knapt tid til å si hadet til meg om morgenen. Men han blir veldig glad for å bli henta da, selv om han nok er mest glad for å endelig få smokken tilbake Holycrap så trøtt! Må prøve å sove litt i formiddag hvis jeg skal holde ut på jobb i kveld. Håper det ikke blir like sent i dag, sprengskift er ille nok i seg selv, med en time overtid kunne jeg like greit lagt meg til å sove på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. september 2015 Forfatter #89 Del Skrevet 11. september 2015 Endelig helg! du vet du er sliten når du sovner mens du venter på at ungen skal sovne. Den verste uka på turnusen er over for denne gang, og når det i tillegg ble ei kvalmt travel uke er jeg bare glad for at den omsider er over. 12 uker i morgen da! det gikk da ikke så fort sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 11. september 2015 #90 Del Skrevet 11. september 2015 Tiden flyr når man løper etter en unge Jeg stjal ideen din om frosne druer idag, det er jo godt jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. september 2015 Forfatter #91 Del Skrevet 11. september 2015 Denne uka har jeg løpt mer fra pasient til pasient enn etter ungen Men det får jo tida til å gå det også! Ungen er dritfornærma etter at jeg har jobbet to kvelder på rad og gråt etter pappaen når jeg skulle legge ham i dag Han blir vel glad i meg igjen imårra I morges før vi dro ut så satt han i fanget mitt, pekte på magen sin og sa "beiibi", så pekte han på min og sa det samme. Søtnos!! Frosne druer er digg, mmm! J elsker druer, han kunne sikkert spist en hel boks om han hadde fått lov. Kanskje jeg må legge noen i fryseren i morgen og se om han vil ha det som snacks. Riktignok heter det "eple" ifølge ham da. Alt av frukt han synes er skikkelig godt heter eple For noen uker siden rappet han en rødløk fra benken mens jeg lagde middag, sa "mmm, eple" og tok et jafs. Den ble nedgradert til "nei, ikke, æsj" ganske kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. september 2015 #92 Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Hurra for 12 uker! Så søt han er, hihi. Gleder meg til lillebror kommer med flere ord! Ønsker dere en riktig god helg Endret 12. september 2015 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 13. september 2015 #93 Del Skrevet 13. september 2015 Hei! Her må jeg jo følge med Vi er jo akkurat likt på vei også ser det ut som! Frosne druer? Det har jeg aldri prøvd faktisk! Det må absolutt prøves. Elsker frukt! Spesielt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. september 2015 #94 Del Skrevet 13. september 2015 Blir det ikke jækla kaldt i tennene med frosne druer?? Jeg iser så fort i tenna, så må alltid skylle munnen med varm vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. september 2015 #95 Del Skrevet 13. september 2015 OMG frosne druer Nei, de blir akkurat passe kald og smaker kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 13. september 2015 #96 Del Skrevet 13. september 2015 Blir det ikke jækla kaldt i tennene med frosne druer?? Jeg iser så fort i tenna, så må alltid skylle munnen med varm vann Jeg også ser for meg at det blir veldig kaldt Selvom jeg ikke er plaget av ising i tennene heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 13. september 2015 #97 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg har noen i frysen som venter på meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 13. september 2015 #98 Del Skrevet 13. september 2015 Ååh, frosne druer er såå godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 13. september 2015 Forfatter #99 Del Skrevet 13. september 2015 Hahaha, jeg liker druepraten her inne og det er digg, mmmnom! Synes ikke de blir så sinnssykt kalde jeg da, det iser ihvertfall ikke. Jeg er ikke like sunne som dere i dag, jeg har nettopp trykt i meg burger. Men klarer ikke på mer enn barnemeny, det får telle for noe. Jaja, månedsvis til neste gang! Regner med jeg får like mye pes hos jordmor og lege denne gangen for at vekta går ned og ikke opp, så da er det kanskje innafor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 15. september 2015 #100 Del Skrevet 15. september 2015 Åh...........ungen breker på soverommet. Først klaging. Nå ler han. Opp kl 5 idagmorges ville han og Gå å legg sæ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå