Gå til innhold

Facebookgruppen ebay for jenter/kvinner

Thalassos

Anbefalte innlegg

Det lyser sjalusi på lang vei, kanskje fordi dere selv ikke er med i gruppen lengre med så mange medlemmer. Hva med å opprette sin egen ebay gruppe for tips å råd om ebay kjøp? Også kan dere lage deres egne regler å se hvor lett det er. Det er nemmlig ikke lett å være admin å prøve å gjøre alle til lags. Å da må det visse regler til for å unngå krangler i fleng på gruppen. Å i den aktuele gruppen er det flere enn en admin som har satt reglene som de ønsker å ha i sin gruppe. Ikke så rart det vel? :)

Anonymous poster hash: 37be3...6e0

Hva er det å være sjalu på? 

Jeg er fremdeles medlem av gruppen, selv om det ser ut som ADMIN nok har prøvd å finne meg (over 150 nye profilvisninger siden jeg begynte å skrive i denne tråden). 

Jeg er ikke sjalu på alle som går rundt med de falske MK veskene og DW klokkene sine. Jeg foretrekker nemlig ekte. Jeg såg ei som var så fornøyd med den falske vesken sin i dag, men jøss, så stygg den var. Det lyste jo falsk lang vei, kanskje ikke alle ser det, men de som er interessert i vesker ser det jo med en gang. Hva er da poenget? 

Jeg er heller ikke sjalu på de som går rundt i de falske Tomsene sine, men jeg skal ærlig innrømme at jeg kjenner et lite snev av forakt når folk kjøper de skoene. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjalu ja, den var ny! :ler:

Nei takke meg til fluffies-gruppa der folk oppfører seg normalt og deler linker jeg faktisk ser monn i. I tillegg finnes det en egen Ebaytråd her på forumet der det deles både ræl og mer ordentlige varer, og så har vi denne tråden. Hva mer trenger man?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyser sjalusi på lang vei, kanskje fordi dere selv ikke er med i gruppen lengre med så mange medlemmer. Hva med å opprette sin egen ebay gruppe for tips å råd om ebay kjøp? Også kan dere lage deres egne regler å se hvor lett det er. Det er nemmlig ikke lett å være admin å prøve å gjøre alle til lags. Å da må det visse regler til for å unngå krangler i fleng på gruppen. Å i den aktuele gruppen er det flere enn en admin som har satt reglene som de ønsker å ha i sin gruppe. Ikke så rart det vel? :)

Anonymous poster hash: 37be3...6e0

Er du seriøs?  :icon_lol:  :icon_lol:  :icon_lol:  :icon_lol:  Er dritsjalu. Legger meg i sengen og gråter hver dag fordi jeg ikke har en egen eBay-gruppe.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor ikke de som vil følge innlegg, som skriver "følger", får beskjed om at det ikke er lov. :P Altså... hvorfor ikke?

Fordi da vil andre kommentarer drukne i "følger" kommentarene. Si at 100 stk. skriver følger under en post, da blir det vanskelig å finne de andre kommentarene. Jeg gidder ihvertfall ikke å tråle 100 kommentarer for å finne f.eks 2 andre kommentarer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi da vil andre kommentarer drukne i "følger" kommentarene. Si at 100 stk. skriver følger under en post, da blir det vanskelig å finne de andre kommentarene. Jeg gidder ihvertfall ikke å tråle 100 kommentarer for å finne f.eks 2 andre kommentarer.

Ååå! Ja, når du sier det sånn, så gir det mening. Har ikke tenkt på det. Jeg er en stille lurker i gruppen, så stort sett bare går jeg innom for underholdning. :P 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har sett på gruppen er en som sa at hun kjøpte fake vesker og heller donerte penger til et sted  :fnise:  :fnise:  Som om det liksom gjør saken noe bedre. Barna i Kina får ikke disse pengene.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor ikke de som vil følge innlegg, som skriver "følger", får beskjed om at det ikke er lov. :P Altså... hvorfor ikke? 

Dessuten har facebook en egen knapp for dette, jeg er en av de som irriterer meg grønn over alle som skriver følger bare fordi de ikke gidder å velge "slå på varsler". Det er informert om på så mange grupper siste par årene at alle bør ha fått det med seg. 

Anonymous poster hash: 5d27f...865

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det poenget med å shoppe for å shoppe fordi man kjeder seg, er et godt og interessant poeng. Det er regelrett skremmende at man har kommet til et punkt av overforbruk at å bruke småpenger på duppeditter fra den andre siden av planeten er en kur mot kjedsomhet. Om mange gjør det, hvordan tror du belastningen på miljøet blir? Alle disse pakkene fraktes jo ikke med hestetransport over steppene akkurat. I tillegg kommer produksjon i et land som ikke akkurat er kjent for å tenke miljø.

Det er en holdning og en mentalitet som jeg synes er både bekymringsverdig og skremmende. Og der tror jeg disse ebay-gruppene har en del av skylda. Det ser ut til å bli sånn at folk ender opp med å kjøpe mer, fordi det blir en sosial fellesskapsgreie. Å påpeke det er ikke å rakke ned på noen.

Findus fisken du spiser som er fisket i Lofoten, har også reist tur retur Kina for å bli pakket. Norge er nok ikke så miljøvennlig som du og andre later til å tro.

Vi sitter og vifter med pekefingeren mot Indonesia og Brasil fordi de ikke tar vare på regnskogen sin, samtidig som vi pøser olje ut til hele verden.

Så miljø holder heller ikke spm argument mot Ebay-gruppen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjihi. Du er ikke alene om å fylle-shoppe. Jeg gjør det samme. Det er jo litt gøy når man ikke husker hva man har shoppet. Da blir det julekveld hver gang det dukker opp noe fra Ebay i postkassen.

Jeg fylleshopper for det meste fargebøker for voksne og fargeblyanter.

Kanskje du og jeg skulle startet opp en egen fb-gruppe? Jenter/kvinner som fylleshopper på Ebay :fnise:

Anonymous poster hash: 6fee3...54f

Har mye mer respekt for damer som kan le av seg selv. En dem som sitter og hånler av andre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Findus fisken du spiser som er fisket i Lofoten, har også reist tur retur Kina for å bli pakket. Norge er nok ikke så miljøvennlig som du og andre later til å tro.

Vi sitter og vifter med pekefingeren mot Indonesia og Brasil fordi de ikke tar vare på regnskogen sin, samtidig som vi pøser olje ut til hele verden.

Kan jeg få se kilde til Findus som sender fisk til Kina for å bli pakket og så tilbake hit? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det holder i massevis. Det fungerer nemlig ikke slik at en urett gjør en annen mindre gal. At produkter shippes Norge-Kina-Norge for pakking er idioti. Det endrer ikke det faktum at å shoppe ræl fra den andre siden av planeten FORDI man kjeder seg, er totalt unødvendig og også er med på å øke trykket på miljøet. Jeg synes også det er bekymringsverdig at all kritikk mot alt fra fake varer til overforbruk, forkastes med argumenter som kan oppsummeres med "Det finnes andre problemer i verden også, så hvorfor skal jeg endre på noe jeg gjør?" Overforbruk er et problem. Kjøp av fake merkevarer er et problem. Det slutter ikke å være et problem fordi det finnes kreft og krig i verden. Hver og en av oss har ikke makt til å løse problemene i sin helhet. Men vi kan begynne med å ta ansvar for oss selv. Og om alle faktisk gjorde det, så skal du se problemene også hadde blitt mindre.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er du inne på noe prinsipielt viktig. Forbrukersamfunnet har nådd nye høyder med hele verden som shoppingsenter. Og det er nok mange som blir påvirket og fristet til å handle en masse ræl de ikke visste de hadde bruk for når man følger disse gruppene. Men jeg har ikke sett mange slike betraktninger her i denne tråden. Å påpeke disse prinsippene ser jeg ikke noe problem med, men når dere trekker frem enkelpersoner og latterliggjør deres utsagn og koser dere med hvor "dumme" disse personene er da er et ikke lenger det prinsipielle som opptar dere, dessverre. Anonymous poster hash: f48e6...3cb

Så var det dette med bruken av ordet "dere" da.

Å trekke frem offentlige ytringer er ikke det samme som å trekke frem person. Jeg hadde vært enig om det var innlegg av typen Haha, se hvor dum Berit Snøblind Hansen er! Men det er det altså ikke, det var et sitat av noe som er skrevet offentlig. Å ta utgangspunkt i det som faktisk skrives er mer ryddig som utgangspunkt for debatt, enn bare å synse og mene om hva man tror eller mener at skrives der inne.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det poenget med å shoppe for å shoppe fordi man kjeder seg, er et godt og interessant poeng. Det er regelrett skremmende at man har kommet til et punkt av overforbruk at å bruke småpenger på duppeditter fra den andre siden av planeten er en kur mot kjedsomhet. Om mange gjør det, hvordan tror du belastningen på miljøet blir? Alle disse pakkene fraktes jo ikke med hestetransport over steppene akkurat. I tillegg kommer produksjon i et land som ikke akkurat er kjent for å tenke miljø.

Det er en holdning og en mentalitet som jeg synes er både bekymringsverdig og skremmende. Og der tror jeg disse ebay-gruppene har en del av skylda. Det ser ut til å bli sånn at folk ender opp med å kjøpe mer, fordi det blir en sosial fellesskapsgreie. Å påpeke det er ikke å rakke ned på noen.

Dette. Personlig prøver jeg å leve så miljøbevisst jeg kan i hverdagen - så denne tankegangen er helt fjern for meg. Skulle tro folk ikke hadde fått med seg enkelte av utfordringene verden sliter med idag.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er borte fra denne tråden i 12 timer og så er det mer drama her enn på eBay-gruppa.  :sjokkert:

Føler meg som en dårlig debattant  :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men etter en liten scrolling i gruppa så innser jeg at det er heftig mange komplimentsfiskere:

"Fikk denne i går, se så stygg den er, kan vel brukes som kostyme hehe" Så legger hun ved 5 bilder av seg selv i helfigur for å vise hvor stygt plagget er, mens kommentarfeltet bugner av "åååh, du er så pen, den var kjempefin på deg, <3 <3 <3"

Samme var ei som la ut bilde av at hun var fornøyd med den nye genseren sin, men jeg lurer mer på om det var nye pupper hun var fornøyd med :P

Endret av Poppie
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en til!

"Når venninnen din er lei av alle ebaygavene og tar seg bryet med å gjemme dem"

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke denne, men virker som venninna er drittlei av å få ræl i gave og gjemmer dem unna istedet for å kaste? Eller? 

Og tendenser til drama under en post om en stekepanne...bare fordi ei sa at noen nettopp hadde postet om samme tidligere.

Skjønner uansett ikke vitsen med en stekepanne som har separate rom til egg, bønner, eggerøre, pølser, bacon m.m

Det er jo forskjellig steketemperatur og steketid på de respektive tingene? Må jo bare bli stress?

Endret av Poppie
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en som har postet bilde av den ny treningstightsen, med bar overkropp, ikke BH eller noe annet. Hun holder telefonen selv også, så hun kunne fint siktet 3 cm lengre ned..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en som har postet bilde av den ny treningstightsen, med bar overkropp, ikke BH eller noe annet. Hun holder telefonen selv også, så hun kunne fint siktet 3 cm lengre ned..

Så den. Man ser liksom nedre del av puppene 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...