Gå til innhold

Mannen har vært utro, fortelle den andre parten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er viktig å gi en tidsfrist. Hvor lenge man skal være taus om noe som er viktig for andre.. 



Anonymous poster hash: 111be...343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde fortalt det. Av den enkle grunn at det blir for dumt at alle dere går rundt og vet dette, og han er den eneste som ikke vet det. Han har også rett til å vite det og ta sine avgjørelser deretter. Det er ekstra ydmykende å være den eneste som ikke vet...

 

Og dins manns omtanke for deres problemer (eller mest sannsynlig omtanke for henne, at hun ikke skal få så mye pes) hadde ikke imponert meg. Grunn nok til å si fra! Denne dama er voksen og har helt frivillig havnet i denne suppa, og bør være voksen nok til å vise såpass respekt for sin mann, at han får vite det. Evt. kan hun få muligheten til å si det selv først. Max. noen dager, før jeg hadde kontaktet han.



Anonymous poster hash: c377a...340
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skammelig hvor mange som elsker å legge seg opp i andres saker her. Det er skam det å henge ut de som har pult sammen. De har bare vært gode og snille mot hverandre. Nå skal andre være slemme og ødelegge. Jeg skjønner ikke problemstillingen at noe koser seg sammen, og deres evnetulle andre partner ikke vet noe.

Gammel tradisjon, religion og politikk som har laget normene. Hva som er rett og galt, er opp til hver enkelt når en ikke er slem mot noen. Skulle det oppdages og den andre partneren ikke like dette, får den enkelte ta dette. At noen føler det vanskelig er klart, men dette skyldes også oftest gamle normer. 

Det er miljøer som har flerkoneri og dette fungerer. Så monogami er noe som er menneskeskapt.

KG. medlemmer elsker å hakke på det som kalles utroskap. Jeg forbinder det med intoleranse og manglende kunnskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skammelig hvor mange som elsker å legge seg opp i andres saker her. Det er skam det å henge ut de som har pult sammen. De har bare vært gode og snille mot hverandre. Nå skal andre være slemme og ødelegge. Jeg skjønner ikke problemstillingen at noe koser seg sammen, og deres evnetulle andre partner ikke vet noe.

Gammel tradisjon, religion og politikk som har laget normene. Hva som er rett og galt, er opp til hver enkelt når en ikke er slem mot noen. Skulle det oppdages og den andre partneren ikke like dette, får den enkelte ta dette. At noen føler det vanskelig er klart, men dette skyldes også oftest gamle normer. 

Det er miljøer som har flerkoneri og dette fungerer. Så monogami er noe som er menneskeskapt.

KG. medlemmer elsker å hakke på det som kalles utroskap. Jeg forbinder det med intoleranse og manglende kunnskap.

æ

Jeg syns nok det er mer skammelig hvor godt du tåler urett som rammer andre

Du har et moralsett som for de fleste er helt på trynet.

Syns du det er greit hvis din partner er utro mot deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten av tyskerne ville til slutt ha Hitler til å lede landet sitt også, så det er ikke noen fasit. Jeg tror heller det at så mange mener du skal la være bør få deg til å tenke deg ekstra nøye om.

Hva om han blir forbannet på deg? Hva om hun vil hevne seg? Hva et egentlig best for DEG? Tenk over det, og jeg tror du vil komme fram til det riktige svaret.Anonymous poster hash: 58f70...7ad

Dette syns jeg er en stygg måte å prøve å skremme TS fra å si noe, og useriøs.

Anonymous poster hash: 2d12f...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skammelig hvor mange som elsker å legge seg opp i andres saker her. Det er skam det å henge ut de som har pult sammen. De har bare vært gode og snille mot hverandre. Nå skal andre være slemme og ødelegge. Jeg skjønner ikke problemstillingen at noe koser seg sammen, og deres evnetulle andre partner ikke vet noe.

Gammel tradisjon, religion og politikk som har laget normene. Hva som er rett og galt, er opp til hver enkelt når en ikke er slem mot noen. Skulle det oppdages og den andre partneren ikke like dette, får den enkelte ta dette. At noen føler det vanskelig er klart, men dette skyldes også oftest gamle normer. 

Det er miljøer som har flerkoneri og dette fungerer. Så monogami er noe som er menneskeskapt.

KG. medlemmer elsker å hakke på det som kalles utroskap. Jeg forbinder det med intoleranse og manglende kunnskap.

 

Dette er skammelig hvor mange som elsker å legge seg opp i andres saker her. Det er skam det å henge ut de som har pult sammen. De har bare vært gode og snille mot hverandre. Nå skal andre være slemme og ødelegge. Jeg skjønner ikke problemstillingen at noe koser seg sammen, og deres evnetulle andre partner ikke vet noe.

Gammel tradisjon, religion og politikk som har laget normene. Hva som er rett og galt, er opp til hver enkelt når en ikke er slem mot noen. Skulle det oppdages og den andre partneren ikke like dette, får den enkelte ta dette. At noen føler det vanskelig er klart, men dette skyldes også oftest gamle normer. 

Det er miljøer som har flerkoneri og dette fungerer. Så monogami er noe som er menneskeskapt.

KG. medlemmer elsker å hakke på det som kalles utroskap. Jeg forbinder det med intoleranse og manglende kunnskap.

 

Her er vi vel nokså uenig om hvem som legger seg opp i andres saker.

 

Flerkoneri er vel også menneskeskapt, eller "manmade" for å si det på en annen måte. Ikke at det har noe å gjøre med saken forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde først gitt henne mulighet til å si det selv, og så hadde jeg sagt at om f.eks. en uke kommer jeg også å fortelle det til ham.

Da har hun en uke på seg til å på en verdig måte ovenfor mannen sin fortelle hva hun har gjort. Så følger du opp med å kontakte ham selv, bare for å sjekke at han har fått vite det.

Mennesker som ødelegger ekteskap og forhold på denne måten, fortjener det som kommer til dem!! Og ingen mann eller kvinne skal være nødt til å bli i et forhold med slikt, bare fordi de andre partene i situasjonen velger å ikke si noe. Uansett hvor mye de har å "stri" med...

Anonymous poster hash: e5371...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten av tyskerne ville til slutt ha Hitler til å lede landet sitt også, så det er ikke noen fasit. Jeg tror heller det at så mange mener du skal la være bør få deg til å tenke deg ekstra nøye om.

Hva om han blir forbannet på deg? Hva om hun vil hevne seg? Hva et egentlig best for DEG? Tenk over det, og jeg tror du vil komme fram til det riktige svaret.Anonymous poster hash: 58f70...7ad

Jeg tror nok at denne mannen blir langt mer forbannet hvis han finner ut at

TS viste men ikke fortalte han det.

Det at hun ville hevne seg er lite trolig, hun vil bli så hardt kjørt når hun blir

avslørt at hun ikke har noe overskudd til det.

Argumentet ditt med Hitler er så usaklig og smakløst at ikke er noe poeng å si noe om det.

TS når du ser på argumtasjonen til de fleste som er for å ikke si noe så er det ikke så

vanskelig å se at de gjerne har et sideprang i ny og ne og foretrekker at alle som vet

noe holder kjeft slik at de holde på uforstyrret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris å få vite det, selv om det hadde gjort vondt. Tenk om det kom frem 10 år senere, og jeg da hadde levd sammen med en som hadde vært utro i alle de årene - uten å selv kunne fatte valget om jeg ønsket å gå videre? 10 år av livet (+ de årene som kom før) basert på løgnen om at vi var trofaste mot hverandre, at vi valgte hverandre hver dag år etter år? 



Anonymous poster hash: 1d420...5d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville visst, og hadde satt pris på å bli fortalt hva som hadde skjedd bak ryggen min. Hadde det kommet frem senere, og det viste seg at folk hadde visst så hadde jeg følt meg tusen ganger verre. Men som flere sier her, en ide er å gi henne sjansen å fortelle det selv først. 



Anonymous poster hash: d32ea...0db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør!

Jeg er stadig like forvirret over hva jeg skal gjøre. Svarene spriker inne her også, men ser ut som majoriteten mener jeg bør fortelle han det.

Jeg vurderer å snakke med denne damen for å høre hva de har "å stri med", som gjør at hun ikke vil jeg skal si noe. Om det stemmer at de har noe å stri med, eller om det er bare noe hun sier for å hindre at jeg sier noe.

Jeg har vært litt dårlig til å svare de siste dagene.

Jeg vet ikke om jeg er enig i at jeg begår et nesten enda større svik mot mannen til min manns elskerinne dersom jeg ikke sier noe. Jeg aner jo ikke hvordan han vil ta det, men selv om man mann og hans kone har vært utro så kan virkelig ikke jeg bebreides for å ikke si noe videre dersom jeg bestemmer meg for det. Jeg nekter å ta på meg at det er mitt ansvar. Men det har kanskje sammenheng med at jeg selv gjerne skulle vært foruten informasjonen.

Anonymous poster hash: 272ed...7e3

 

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du viser slik lojalitet til denne kvinnen som hadde ett forhold til mannen din jeg da.

 

Om jeg var deg ville jeg sagt til henne: "Jeg kommer til å fortelle det til mannen din. Jeg vil overekke alt jeg vet. MED du skal få en tjanse til å si det først, men si det fort. Jeg kommer til å fortelle det, selv etter du har fortalt det, så jeg vet du har sagt sannheten. Men jeg forteller deg ikke når jeg gjør det."

 

På den måten blir hun selv tvungen til å fortelle det og om hun da velger å la vær så vil hun gå med den kroniske uroen på NÅR vil bobla sprekke. På den måten så kan du si det når du føler du er klar for det, om det så er om ett år, og du gir ikke det fæle kvinnemenneske noen lojalitet i det hele tatt, samtidig som at mannen hennes får vite sannheten om hva slags krek han er gift med, mest sannsynlig, uten at du behøver å si noe.

Anonymous poster hash: 668e7...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du viser slik lojalitet til denne kvinnen som hadde ett forhold til mannen din jeg da. Om jeg var deg ville jeg sagt til henne: "Jeg kommer til å fortelle det til mannen din. Jeg vil overekke alt jeg vet. MED du skal få en tjanse til å si det først, men si det fort. Jeg kommer til å fortelle det, selv etter du har fortalt det, så jeg vet du har sagt sannheten. Men jeg forteller deg ikke når jeg gjør det." På den måten blir hun selv tvungen til å fortelle det og om hun da velger å la vær så vil hun gå med den kroniske uroen på NÅR vil bobla sprekke. På den måten så kan du si det når du føler du er klar for det, om det så er om ett år, og du gir ikke det fæle kvinnemenneske noen lojalitet i det hele tatt, samtidig som at mannen hennes får vite sannheten om hva slags krek han er gift med, mest sannsynlig, uten at du behøver å si noe. Anonymous poster hash: 668e7...04e

Svaret nok ikke lojalitet, men er nok heller feighet.

Anonymous poster hash: 2d12f...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skammelig hvor mange som elsker å legge seg opp i andres saker her. Det er skam det å henge ut de som har pult sammen. De har bare vært gode og snille mot hverandre. Nå skal andre være slemme og ødelegge. Jeg skjønner ikke problemstillingen at noe koser seg sammen, og deres evnetulle andre partner ikke vet noe.

Gammel tradisjon, religion og politikk som har laget normene. Hva som er rett og galt, er opp til hver enkelt når en ikke er slem mot noen. Skulle det oppdages og den andre partneren ikke like dette, får den enkelte ta dette. At noen føler det vanskelig er klart, men dette skyldes også oftest gamle normer. 

Det er miljøer som har flerkoneri og dette fungerer. Så monogami er noe som er menneskeskapt.

KG. medlemmer elsker å hakke på det som kalles utroskap. Jeg forbinder det med intoleranse og manglende kunnskap.

Jeg forbinder holdningene dine med intoleranse, manglende empati og ikke minst manglende kunnskap.

Er det ok at din partner går bak din rygg for å ha sex med andre?

I følge din skakkjørte oppfatning av hva som er rett og galt, er jo dette det beste som kan hende deg.

Er du virkelig heldig kan du bli en del av kvinnens harem. Flermanneri er jo helt perfekt, da monogami ifølge deg er menneskeskapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først puler hu mannen din bak ryggen din, og så skal du være med på å redde ekteskapet hennes?

Huh.. ? 

 

:klo:



Anonymous poster hash: b943f...e81
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er avslørt i utroskap. Jeg jobber meg gjennom det. Jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal fortelle det til mannen til hun min mann var utro med, eller ikke. Jeg går i det ene øyeblikket å tenker at han fortjener å vite. I det andre øyeblikket tenker jeg at det er egentlig ikke min sak å avsløre utroskapen for det paret. Kvinnen min mann har vært utro med har bedt innstendig om at jeg ikke skal si noe til mannen fordi at de har nok å stri med?

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 272ed...7e3

Hvis det var et enkelt tilfelle som de begge bedyrer at de angrer på, så er du like slem som dem. Du spolerer deres sjanser for å redde forholdet og hvis de har barn blir det svært alvorlig. Men om dette har pågått over lang tid, gjelder ikke denne reservasjonen, da vil du gjøre dem begge en tjeneste ved å sladre.

Anonymous poster hash: 139eb...635

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har det ikke så veldig bra nå, etter jeg fikk vite det. Hadde jeg ikke visst om det så hadde jeg ikke hatt så vondt som nå. Så jeg er jammen ikke sikker, for dette er ikke noe særlig i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 272ed...7e3

Hvis du sier det, gi kvinnen sjansen til å fortelle det selv først. Veldig viktig. Be om at mannen hennes bekrefter til deg at han vet det, så du vet det skjer.

Anonymous poster hash: 139eb...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener det er ditt ansvar som vet om det at du informerer alle berørte parter!

Informer partnerne og barna (dersom de er over 18 år).

Anonymous poster hash: 1b206...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er avslørt i utroskap. Jeg jobber meg gjennom det. Jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal fortelle det til mannen til hun min mann var utro med, eller ikke. Jeg går i det ene øyeblikket å tenker at han fortjener å vite. I det andre øyeblikket tenker jeg at det er egentlig ikke min sak å avsløre utroskapen for det paret. Kvinnen min mann har vært utro med har bedt innstendig om at jeg ikke skal si noe til mannen fordi at de har nok å stri med?

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 272ed...7e3

 

Da min mann var utro mot meg og jeg hadde samtaler alene på familievernkontoret fordi jeg var så knust og ikke så veien videre anbefalte terapeuten at jeg også informerte den andre parten. Hun mente at det var naturlig at også mannen hennes visste at disse to hadde et forhold.

Anonymous poster hash: cfa66...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...