Gå til innhold

Nabo har blitt bitt, har anmeldt det og forlanger at svigerinnen min avliver hunden sin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Den har ikke bitt noen på 6 år! Det vil si: Aldri. 

 

Før denne hundehateren av en nabo ble bitt forleden. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

Hva med å ta litt ansvar selv her??? Er alt naboens feil?? Har ikke dere noe ansvar for hunden???

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Og hvorfor mener du at hunden er livsfarlig? 

 

Den er en vennlig, men nervøs, familiehund. Har aldri bitt eller skadet noen på 6 år. Leker med barn (selvfølgelig under oppsyn, vi er da ikke idioter)

 

Så fortell meg hvorfor du  - etter å ha lest hele tråden - mener at hunden er livsfarlig? 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

Hunden er livsfarlig fordi den har uansvarlige eiere!

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er livsfarlig fordi den har uansvarlige eiere!

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

Livsfarlig?? Livsfarlig gitt!! For noe sludder!

Snakk om å være en krisemaksimerende dramqueen! Gå å plag noen andre, Du vet ingenting om hunder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor mener du at hunden er livsfarlig?

Den er en vennlig, men nervøs, familiehund. Har aldri bitt eller skadet noen på 6 år. Leker med barn (selvfølgelig under oppsyn, vi er da ikke idioter)

Så fortell meg hvorfor du - etter å ha lest hele tråden - mener at hunden er livsfarlig?

Anonymous poster hash: 5e664...2de

Fordi han er en kunnskapsløs idiot som ikke aner hva han snakker om.

La det prelle av deg!

Anonymous poster hash: 4d386...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livsfarlig?? Livsfarlig gitt!! For noe sludder!

Snakk om å være en krisemaksimerende dramqueen! Gå å plag noen andre, Du vet ingenting om hunder

Det jeg vet er at det er hunden som blir straffet når eiere ikke tar ansvar. Du kan kalle meg hva du vil, men det er hunden som blir avlivet og eierne kan skaffe seg en ny hund de kan ødelegge:(

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/hordaland/kjemper-for-a-unnga-avliving-1.11636833

 

 

– Det er en snill hund, som har blitt plaget, og fått endret oppførselen sin. Den fortjener ikke å bli avlivet.

 

 

Det er hunden som må betale dersom den biter fordi den blir plaget/er utrygg. 

 


Anonymous poster hash: fe596...434
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

http://www.nrk.no/hordaland/kjemper-for-a-unnga-avliving-1.11636833

 

 

 

Det er hunden som må betale dersom den biter fordi den blir plaget/er utrygg. 

 

Anonymous poster hash: fe596...434

 

Helt utrolig at eierne har latt den stå i hagen når de vet at hunden blir plaget!!

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt utrolig at eierne har latt den stå i hagen når de vet at hunden blir plaget!!

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

 

Jeg vet. Blir sint når jeg leser om bøllefrø som plager hunder og tafatte eiere som gjør nada. 

 

 

Anonymous poster hash: fe596...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet. Blir sint når jeg leser om bøllefrø som plager hunder og tafatte eiere som gjør nada. 

 

 

Anonymous poster hash: fe596...434

 

Det verste er at eierne har sikkert en ny hund og hunden som bet ble avlivet....:( Blir så sint på uansvarlige hundeeiere!! Ble bitt selv nå nylig og har blitt veldig redd andre hunder, det er derfor jeg blir så provosert av denne tråden, uansvarlige eiere som ødelegger for alle andre og ødelegger hunden:( 

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det verste er at eierne har sikkert en ny hund og hunden som bet ble avlivet.... :( Blir så sint på uansvarlige hundeeiere!! Ble bitt selv nå nylig og har blitt veldig redd andre hunder, det er derfor jeg blir så provosert av denne tråden, uansvarlige eiere som ødelegger for alle andre og ødelegger hunden:( 

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

 

Når det gjelder Odin, hunden i artikkelen, er den avlivet nå, ja. Om eieren har skaffet seg ny hund vet jeg ikke. Trist sak. 

 

Jeg håper bare TS og svigerinnen tar til seg rådet Troyamin kom med her, og  stopper leken når de ser hunden ikke er komfortabel med situasjonen.

 

Det er mulig at hunden vet hvordan enkelte er. Men en usikker hund, er og blir en fare for omgivelsene sine. Folk må forstå at en slik hund krever langt mer enn en trygg, stabil hund. Det feiles allerede der hvor du skriver at hunden legger seg ned eller går bort hvis den ikke liker situasjonen. Det skal ikke gå så langt at hunden må ta den avgjørelsen, det er eiers ansvar å stoppe leken før det skjer. Såpass må eier kunne lese hunden sin. Eier har vært fryktelig heldig som ikke har hatt et utfall mot barna som har lekt med den. For den eneste utveien en presset, usikker hund har, er å gå over grensen for å bite. 

 

 

Anonymous poster hash: fe596...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han bitt så har han merke, det er hans bevis.

Du sier at hunden knurrer når naboen går forbi, da trengte han vel neppe å provosere den.

Kan forstå naboen, hvis nabohunden bjeffer mye og knurrer når han går forbi, høres ikke hyggelig ut. Svigerinnen din burde ha tatt tak i det problemet tidligere.

Men hva som er rett er vanskelig å bedømme når man ikke kjenner den andre siden av saken.

Anonymous poster hash: a6c7f...82a

Jepp.

 

Og strengt tatt burde vel hunden avlives før den biter en unge. En hund som er så nervøs og lettprovosert som du beskriver, bør ikke få gå rundt som en vandrende bombe.

 

Og uansett hva du sier: Hunder har rømt fra de mest "rømmesikre" hager, og de sliter seg fra eier ute på tur. En såpass stor hund vil kunne slite seg, da den er sterkere enn de fleste mennesker.

Anonymous poster hash: 11f3f...cdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet. Blir sint når jeg leser om bøllefrø som plager hunder og tafatte eiere som gjør nada. 

 

 

Anonymous poster hash: fe596...434

 

Og det er vel nøyaktig det slektningen til TS har gjort, også. Latt bikkja stå ute ubevoktet selv om hun påstår at naboen plager den. Uforsvarlig eier, gir livsfarlig bikkje.

Anonymous poster hash: 11f3f...cdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bitt etter den aktuelle hunden da, eller er han bare en type som er villig til å gjøre alt for å få det som han mener er riktig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge hunden har stått inngjerdet har ikke naboen noen sak. Jeg er til og med temmelig sikker på at han enten lyver på seg bittet. Og hvis hunden virkelig har bitt ham, så kan han nok takke seg selv, fordi han da åpenbart har provosert det fram ved adferden sin, og ved å stikke hånden inn til den.

 

Når det gjelder denne hunden, og dens omgang med mennesker, så ville jeg vært veldig påpasselig. Jeg ville ikke latt den leke med barn, f.eks. Jeg har også en litt nervøs hund, og den blir ekstra nervøs med veldig små barn rundt seg. Hun har aldri bitt barn, men hun har knurret mot dem, og hun forsvinner kjapt om vi får besøk av noen med småbarn. Dette gjør at jeg aldri, under noen omstendighet, lar henne være sammen med småbarn, ikke engang under oppsyn av voksne. Man kan ikke stole på henne rundt småbarn når hun reagerer så som hun gjør, derfor tar jeg alle forholdsregler, og har henne i bur om vi har folk med småbarn på besøk. Jeg setter til og med buret i et annet rom, fordi det har hendt at barna ikke har respektert forbud mot å stikke fingrene inn i buret til hunden, eller "herje" med henne rett utenfor buret..

Hun er et elskelig vesen på alle måter, og har aldri gjort så mye som en katt fortred, men de tegnene hun har vist på å være ukomfortabel rundt småbarn, gjør at jeg aldri i livet ville tatt sjansen på at noe skulle skje. Ting kan skje på brøkdelen av et sekund, og den som må betale dyrt for det om jeg skulle finne på å neglisjere hennes beskjed til meg om å la henne slippe å ha småbarn rundt seg, er jo henne selv, dessverre.

 

Jeg tenker det er mye mer rundt denne historien enn vi får vite her. Hva det er som gjør at forholdet mellom hunden og naboen er så dårlig, kan jo være flere ting. Vi vet lite om familiens hundehold, for det første. Er dette en hund som står ute og bjeffer til alle døgnets tider, vekker folk klokka 7 om morgenen i helger, løper langs gjerdet etter folk som passerer, og virker voldsom og truende mot dem? Er naboen en kranglefant som virker som en magnet på nabokonflikter, eller er han en jovial fyr som kommer overens med de fleste, men av en eller annen grunn altså ikke med disse hundeeierne og deres hund?

TS, kan det være at hundeeierne kunne gjort noe med sitt hundehold for å holde konfliktnivået med naboen lavere, eller eliminert det helt?



Anonymous poster hash: 973d0...37a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden har stått inngjerdet har ikke naboen noen sak. Jeg er til og med temmelig sikker på at han enten lyver på seg bittet. Og hvis hunden virkelig har bitt ham, så kan han nok takke seg selv, fordi han da åpenbart har provosert det fram ved adferden sin, og ved å stikke hånden inn til den.

Når det gjelder denne hunden, og dens omgang med mennesker, så ville jeg vært veldig påpasselig. Jeg ville ikke latt den leke med barn, f.eks. Jeg har også en litt nervøs hund, og den blir ekstra nervøs med veldig små barn rundt seg. Hun har aldri bitt barn, men hun har knurret mot dem, og hun forsvinner kjapt om vi får besøk av noen med småbarn. Dette gjør at jeg aldri, under noen omstendighet, lar henne være sammen med småbarn, ikke engang under oppsyn av voksne. Man kan ikke stole på henne rundt småbarn når hun reagerer så som hun gjør, derfor tar jeg alle forholdsregler, og har henne i bur om vi har folk med småbarn på besøk. Jeg setter til og med buret i et annet rom, fordi det har hendt at barna ikke har respektert forbud mot å stikke fingrene inn i buret til hunden, eller "herje" med henne rett utenfor buret..

Hun er et elskelig vesen på alle måter, og har aldri gjort så mye som en katt fortred, men de tegnene hun har vist på å være ukomfortabel rundt småbarn, gjør at jeg aldri i livet ville tatt sjansen på at noe skulle skje. Ting kan skje på brøkdelen av et sekund, og den som må betale dyrt for det om jeg skulle finne på å neglisjere hennes beskjed til meg om å la henne slippe å ha småbarn rundt seg, er jo henne selv, dessverre.

Jeg tenker det er mye mer rundt denne historien enn vi får vite her. Hva det er som gjør at forholdet mellom hunden og naboen er så dårlig, kan jo være flere ting. Vi vet lite om familiens hundehold, for det første. Er dette en hund som står ute og bjeffer til alle døgnets tider, vekker folk klokka 7 om morgenen i helger, løper langs gjerdet etter folk som passerer, og virker voldsom og truende mot dem? Er naboen en kranglefant som virker som en magnet på nabokonflikter, eller er han en jovial fyr som kommer overens med de fleste, men av en eller annen grunn altså ikke med disse hundeeierne og deres hund?

TS, kan det være at hundeeierne kunne gjort noe med sitt hundehold for å holde konfliktnivået med naboen lavere, eller eliminert det helt?

Anonymous poster hash: 973d0...37a

Jeg er enig med deg!

Men dessverre så har nok naboen en sak likevel. For eier er ansvarlig for hunden uansett om det er på privat inngjerdet område eller ikke. På samme måte som visst en unge hadde gått inn på naboen sin tomt og hoppet på deres trampoline uten å spør og skadet seg, så er eier av trampolinen ansvarlig for evt medisinske kostnader osv.

Og det er også båndtvang selv om det er på privat område.. Jeg sier ikke at det er riktig, og om naboen har provosert og plaget hunden er det forferdelig synd, noen er bare idioter..

Anonymous poster hash: 846c7...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunden burde vært i løpestreng og ikke hatt anledning til å komme helt bort til gjerdet


 

Tenk om det var et barn som hadde strekt hånden inn for å klappe hunden?



Anonymous poster hash: a54e1...fb2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Så lenge hunden har stått inngjerdet har ikke naboen noen sak. Jeg er til og med temmelig sikker på at han enten lyver på seg bittet. Og hvis hunden virkelig har bitt ham, så kan han nok takke seg selv, fordi han da åpenbart har provosert det fram ved adferden sin, og ved å stikke hånden inn til den.

 

 

Anonymous poster hash: 973d0...37a

 

 

Hvis naboens unger går inn i mon hage, går bort til hundegården, stikker fingrene inn og blir bitt, ja da er det mine hunder som må bøte med livet. Jeg har ikke gjort god nok jobb med å sikre at ingen kan komme seg inn til hundene. En kan så absolutt si at det er urettferdig, og det er derfor veldig viktig at vi får endret hundeloven i Norge.

Da jeg var liten, fikk jeg klar beskjed om å holde meg unna naboens hund fordi den var farlig. Jeg klarte selvfølgelilg ikke å holde meg unna, og ble bitt i hånda. Jeg måtte stripses (var liten hund, så slapp å sy) og jeg fikk såret stolthet. Foreldrene mine sa, som sant var, at der hadde jeg lært å ikke gå bort til naboens farlige hund. Hvor ble denne mentaliteten av? Savner faktisk den sunne fornuften som mange så tydelig ikke har lenger....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis naboens unger går inn i mon hage, går bort til hundegården, stikker fingrene inn og blir bitt, ja da er det mine hunder som må bøte med livet. Jeg har ikke gjort god nok jobb med å sikre at ingen kan komme seg inn til hundene. En kan så absolutt si at det er urettferdig, og det er derfor veldig viktig at vi får endret hundeloven i Norge.

Da jeg var liten, fikk jeg klar beskjed om å holde meg unna naboens hund fordi den var farlig. Jeg klarte selvfølgelilg ikke å holde meg unna, og ble bitt i hånda. Jeg måtte stripses (var liten hund, så slapp å sy) og jeg fikk såret stolthet. Foreldrene mine sa, som sant var, at der hadde jeg lært å ikke gå bort til naboens farlige hund. Hvor ble denne mentaliteten av? Savner faktisk den sunne fornuften som mange så tydelig ikke har lenger....

Hundeloven har kommet grunnet altfor mange uansvarlige hundeeiere. Jeg har hund selv, men synes hundeloven er helt grei. Jeg har aldri hatt noe problem og jeg har hatt boxere og rottweilere. Jeg synes det er viktig å ta hensyn til at andre er redde. Hunder blir heller ikke avlivet så lett som folk skal ha det til, ofte så hører man bare en side av saken. Hadde en stor vakthund rase som terroriserte hele nabolaget, den hadde bitt en hund og flydd på flere, men eierne til de andre hundene fikk avverget skader. Til slutt så fløy den på min hund, holdt på å drepe hunden min og bet meg. Eier slapp båndet litt vel fort og gjorde ingenting for å fjerne hunden og hevdet etter angrepet at det var verdens snilleste hund. Jeg sørget ikke akkurat da den hunden ble avlivet. Det er grunnet sånne idiot mennesker at hundeloven kom og slik jeg ser det så er den nødvendig grunnet alle idiotisk og uansvarlige hundeeiere, vi andre får heller skjerme hundene våre så godt vi kan. 

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg!

Men dessverre så har nok naboen en sak likevel. For eier er ansvarlig for hunden uansett om det er på privat inngjerdet område eller ikke. På samme måte som visst en unge hadde gått inn på naboen sin tomt og hoppet på deres trampoline uten å spør og skadet seg, så er eier av trampolinen ansvarlig for evt medisinske kostnader osv.

Og det er også båndtvang selv om det er på privat område.. Jeg sier ikke at det er riktig, og om naboen har provosert og plaget hunden er det forferdelig synd, noen er bare idioter..

Anonymous poster hash: 846c7...328

 

Jeg er temmelig sikker på at man er fratatt ansvar for skade på utenforstående på privat, inngjerdet tomt, altså. Jeg har forsøkt google litt, for jeg synes det er interessant å vite selv, men jeg finner ikke noe særlig omd et.. Har du sett det noe sted, slik at du har en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig sikker på at man er fratatt ansvar for skade på utenforstående på privat, inngjerdet tomt, altså. Jeg har forsøkt google litt, for jeg synes det er interessant å vite selv, men jeg finner ikke noe særlig omd et.. Har du sett det noe sted, slik at du har en link?

Det er ingen automatikk i at trampolineeieren blir erstatningsliktig, men man risikerer det. 

http://www.aftenposten.no/bolig_old/Du-kan-fa-ansvaret-ved-ulykke-5326616.html#.U0jua1V_uSo

Anonymous poster hash: fe596...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...