Gå til innhold

Nabo har blitt bitt, har anmeldt det og forlanger at svigerinnen min avliver hunden sin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Men det kan være et barn neste gang, er det greit da og? Hvorfor er det greit at hunden biter når det er en voksen? 

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

 

 

Det er ikke greit at hunden har bitt. 

 

Og det har jeg da aldri påstått. 

 

Men jeg og flere mistenker at denne hundehateren av en nabo har stukket hånden sin inn i mellom gitteret i hageporten for å plage/provosere hunden. Og det er ikke greit. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Men det kan være et barn neste gang, er det greit da og? Hvorfor er det greit at hunden biter når det er en voksen? 

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

 

 

Denne hunden er elsket av barna i nabolaget. De leker med den. De ringer på, og spør om å få leke med hunden. Han har aldri bitt noen barn. Han føler seg trygg når han er i sin egen hage og i sitt eget hus. Og han er ikke redd for barn. Blir det for mye lyder eller "farlige" leker, løper han for å gjemme seg. Han angriper ikke. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hunden var 100% sikkert innenfor gjerdet/hageporten. Det innrømmer selv naboen (som ble bitt)

 

Hunden kan få snuten/hodet ca 10 cm ut gjennom porten, men ikke med åpen kjeve. Da er det vel bare noen få cm. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

 

Da begynner jeg å lure om dere kanskje har en ganske god sak. For hvis ikke hunden klarer å bite gjennom porten, så hvordan har da naboen blitt bitt?? Enten har han strukket hånden inn gjennom porten, eller han har fått skaden andre plasser.

 

Vet dere hva som er forklaringen hans i anmeldelsen? Sånn utover at hunden klarte å bite gjennom en lukket port, mens han låste bildøren?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte ikke da hunden og trekke seg unna om den var løs i hagen? Hunden valgte da og angripe. Er det en hund du kan stole på? 



Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg å lure om dere kanskje har en ganske god sak. For hvis ikke hunden klarer å bite gjennom porten, så hvordan har da naboen blitt bitt?? Enten har han strukket hånden inn gjennom porten, eller han har fått skaden andre plasser.

 

Vet dere hva som er forklaringen hans i anmeldelsen? Sånn utover at hunden klarte å bite gjennom en lukket port, mens han låste bildøren?

 

Hans forklaring er følgende: Han parkerte bilen sin utenfor hageporten. Da han skulle låse bilen, angrep hunden og bet ham i hånden. 

 

Noe mer vil han ikke si. 

 

By the way: Min svigerinne har i dag vært hos politiet og anmeldt denne mannen for trusler (han sier han skal drepe hunden). Så dersom noe skulle skje med hunden, ligger det ihvertfall dokumentasjon på trusler fra denne naboen. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor valgte ikke da hunden og trekke seg unna om den var løs i hagen? Hunden valgte da og angripe. Er det en hund du kan stole på? 

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

 

 

Kanskje vi aldri kan stole helt på hunden, den har hatt traumatiske opplevelser som valp. Det er en nervøs hund, som er redd for veldig mye. 

 

Men den er nå 6 år. Og har aldri bitt eller angrepet noen andre. 

 

I familien er det flere barn. Ingen har blitt bitt gjennom de 6 årene. 

 

Personlig har jeg også selvfølgelig møtt denne hunden mange ganger (det er nær familie), og har aldri opplevd hunden som truende. Når den blir redd (og det blir den ofte), løper den for å gjemme seg. 

 

Uansett har min svigerinne og resten av familien prøvd alt de kan for å ta hånd om en psykisk skadet valp som ingen ville ha. Og gjort sitt beste. Hunden har et godt liv, i en familie som elsker ham. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en dust! Hvorfor skulle han kline bilen sin inntil andres hageport, og dermed være til hinder for fri ferdsel?

 

Dette er sikkert noe mannen har konstruert, og "bittet" er sannsynligvis risp han har påført seg selv. Heldigvis består også politiet av tenkende mennesker og de skjønner nok hva som ligger bak.

 

Men fint at dere anmelder selv, i tilfelle hunden skulle komme ut for en merkelig "ulykke".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne hunden er elsket av barna i nabolaget. De leker med den. De ringer på, og spør om å få leke med hunden. Han har aldri bitt noen barn. Han føler seg trygg når han er i sin egen hage og i sitt eget hus. Og han er ikke redd for barn. Blir det for mye lyder eller "farlige" leker, løper han for å gjemme seg. Han angriper ikke. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

 

 

Dette er en hund som er usikker og redd. Den bør derfor aldri bli satt i en situasjon hvor den kan bite. Nervøse og usikre hunder, er de som biter oftest. En usikker hund skal ALDRI få være alene ute, uten tilsyn. Spesielt ikke når naboen har sagt fra flere ganger at han ikke liker hunden. 

Når jeg i tillegg leser at folk lar sin usikre hund leke med barn, fordi den gjemmer seg når han blir redd, ja da vitner det om mye uvitenhet hos hundeeier...

 

Om nabobarna går inn i min gård, lukker opp døra til hundegården og blir bitt, så er det min feil. Sånn er det bare. Hunden taper uansett, desverre :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en hund som er usikker og redd. Den bør derfor aldri bli satt i en situasjon hvor den kan bite. Nervøse og usikre hunder, er de som biter oftest. En usikker hund skal ALDRI få være alene ute, uten tilsyn. Spesielt ikke når naboen har sagt fra flere ganger at han ikke liker hunden. 

Når jeg i tillegg leser at folk lar sin usikre hund leke med barn, fordi den gjemmer seg når han blir redd, ja da vitner det om mye uvitenhet hos hundeeier...

 

Om nabobarna går inn i min gård, lukker opp døra til hundegården og blir bitt, så er det min feil. Sånn er det bare. Hunden taper uansett, desverre :(

Helt enig! Synes ikke det er forsvarlig at en usikker hund som trekker seg unna leker med barn, hva om hunden føler seg trengt opp i et hjørne? Det er hunden som må betale

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har merke etter bitt.

Men det er vel forskjell på å aktivt oppsøke en hund for å provosere den (bak en hageport), og å bli bitt av en løs hund?

Anonymous poster hash: 5e664...2de

Ikke forskjell. Bitt er bitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt enig! Synes ikke det er forsvarlig at en usikker hund som trekker seg unna leker med barn, hva om hunden føler seg trengt opp i et hjørne? Det er hunden som må betale

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

 

 

Jeg tror at kanskje denne hunden har fått seg en "radar" som forteller ham hvem som er snille og hvem som ikke er snille? Hunden har lekt med barn og voksne i 6 år, og aldri bitt. Men dette er barn og voksne som vil ham vel, og som er snille mot ham. Hvis barna leker for voldsomt, legger hunden seg ned. Hvis det ikke hjelper, går den vekk fra situasjonen. 

 

Vi vet ikke hva naboen har gjort gjennom de siste 6 årene for å få hunden til å hate ham. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden var inngjerdet på deres eiendom så har nok naboen oppsøkt denne situasjonen.

Da har han nok ingen sak.

 

Om en hund som er nærvøs og biter bør være ute, da ikke medregnet hundegård, uten tilsyn er en annen sak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien om at hunden har en radar ville ikke jeg slått meg til ro med.

Det dukker jevnlig opp saker i media hvor familiehunden, som alltid har vært snill og god mot barn, har bitt/drept/skadet et barn.

Hunder skal aldri være alene med barn, de skal holdes under oppsyn når de er sammen.



Anonymous poster hash: fe596...434
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg tror at kanskje denne hunden har fått seg en "radar" som forteller ham hvem som er snille og hvem som ikke er snille? Hunden har lekt med barn og voksne i 6 år, og aldri bitt. Men dette er barn og voksne som vil ham vel, og som er snille mot ham. Hvis barna leker for voldsomt, legger hunden seg ned. Hvis det ikke hjelper, går den vekk fra situasjonen. 

 

Vi vet ikke hva naboen har gjort gjennom de siste 6 årene for å få hunden til å hate ham. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

 

Det er mulig at hunden vet hvordan enkelte er. Men en usikker hund, er og blir en fare for omgivelsene sine. Folk må forstå at en slik hund krever langt mer enn en trygg, stabil hund. Det feiles allerede der hvor du skriver at hunden legger seg ned eller går bort hvis den ikke liker situasjonen. Det skal ikke gå så langt at hunden må ta den avgjørelsen, det er eiers ansvar å stoppe leken før det skjer. Såpass må eier kunne lese hunden sin. Eier har vært fryktelig heldig som ikke har hatt et utfall mot barna som har lekt med den. For den eneste utveien en presset, usikker hund har, er å gå over grensen for å bite. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfader er det mye mennesker med et sykt syn på betydingen av et liv.

Denne hunden er har faktisk egenverdi, den er ikke til for oss mennesker. Det er et liv med følelser.Et lite bitt etter den ble provosert bør ikke dømme den til en dødsdom!

Hvorfor er det slik at vi mennesker kan påføre disse dyra alt muuulig drit og urettferdighet, men om den tar igjen bare littegrann (var ikke som den beit av han fingern) så skal dette dyret dø. Det er så kvalmende urettferdig!

denne hunden er traumatisert av mennnesker, og så plaget av flere mennesker og 1 lite bitt også vil folk drepe bikkja!

Herregud det er noen syke holdninger i dette hundefientlige landet.

Jeg forsøkte engang å kjøpe en valp i Tyskland, hun ville ikke selge til meg fordi hun hadde hørt at norge var et så hundefientlig land og vi avlivde for hver minste ting. Jeg måtte jo bare gi dama rett dessverre!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden var inngjerdet på deres eiendom så har nok naboen oppsøkt denne situasjonen.

Da har han nok ingen sak.

 

Om en hund som er nærvøs og biter bør være ute, da ikke medregnet hundegård, uten tilsyn er en annen sak. 

 

Den har ikke bitt noen på 6 år! Det vil si: Aldri. 

 

Før denne hundehateren av en nabo ble bitt forleden. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Kanskje vi aldri kan stole helt på hunden, den har hatt traumatiske opplevelser som valp. Det er en nervøs hund, som er redd for veldig mye. 

 

Men den er nå 6 år. Og har aldri bitt eller angrepet noen andre. 

 

I familien er det flere barn. Ingen har blitt bitt gjennom de 6 årene. 

 

Personlig har jeg også selvfølgelig møtt denne hunden mange ganger (det er nær familie), og har aldri opplevd hunden som truende. Når den blir redd (og det blir den ofte), løper den for å gjemme seg. 

 

Uansett har min svigerinne og resten av familien prøvd alt de kan for å ta hånd om en psykisk skadet valp som ingen ville ha. Og gjort sitt beste. Hunden har et godt liv, i en familie som elsker ham. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

Så lenge man hunden har mulighet til å gå vekk og lar den gjøre det - noe den iflg Ts har, så hvorfor i alle dager skal den da bite?

Fortsett som dere gjør Ts- men som jeg skrev forrige gang- av redsel for hva den gale naboen kan finne på,, hadde jeg aldri turt å latt hunden min være ute i hagen alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den har ikke bitt noen på 6 år! Det vil si: Aldri. 

 

Før denne hundehateren av en nabo ble bitt forleden. 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

 

Ah, jeg forstår.

 

Tror ikke han har noen som helst sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte ikke da hunden og trekke seg unna om den var løs i hagen? Hunden valgte da og angripe. Er det en hund du kan stole på?

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

Seriøst?

Kommer det uvedkommende inn på vår eiendom som hunden vår vokter, vil det faktisk være naturlig for den å bite etter en advarsel ved knurring om at vedkommende skal trekke seg ut/ikke gå inn. Det er det en del store vakthunder er avlet for. Det betyr ikke at en hund er farlig. Er vi der, er det vi som avgjør hvem som slipper inn, og hunden respekterer det, men er den alene følger den hva den er avlet for. Ingen uvedkommende har noe å gjøre på vår eiendom som er hundens territorium.

Anonymous poster hash: 96a45...ad4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han bitt så har han merke, det er hans bevis.

Du sier at hunden knurrer når naboen går forbi, da trengte han vel neppe å provosere den.

Kan forstå naboen, hvis nabohunden bjeffer mye og knurrer når han går forbi, høres ikke hyggelig ut. Svigerinnen din burde ha tatt tak i det problemet tidligere.

Men hva som er rett er vanskelig å bedømme når man ikke kjenner den andre siden av saken.

Anonymous poster hash: a6c7f...82a

 

Jeg kan ikke forstå naboen. Hunden er innesteng, den utgjør ikke noe trussel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...