AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #21 Skrevet 10. august 2015 "Orker ikke langvarige krangler", TS? Really? Ser du eksen din mye i dette barnet eller?? Mødre har ikke langvarige krangler med barna sine. Man får beskjed om hva som er rett og galt, og blir oppdragelsen dårlig mottatt så sorry mac, det burde du tenkt på FØR du gjorde noe dumt. Inn på rommet og fordøy beskjeden du fikk, vi snakkes når du har roet deg. Ferdig diskutert. Alt annet er uaktuelt! Hvis du krangler med en 4åring så gleder jeg meg til å lese "hjelp, tenåringen min er helt psycho og har null respekt for meg!"-innleggene dine om noen år. Kudos til venninna de for å tørre å gi beskjed om at det er dritkjipt å få kastet ting i trynet. Hva hvis det var en hard leke? Jøss. Langvarige krangler...!Anonymous poster hash: fc5f2...876 Eksen? Min samboer døde for to år siden!! Jeg foretrekker å gjøre det slik jeg gjorde det, fremfor å eksplodere og be ungen gå på rommet. Anonymous poster hash: a3169...c1a 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #22 Skrevet 10. august 2015 "Orker ikke langvarige krangler", TS? Really? Ser du eksen din mye i dette barnet eller?? Mødre har ikke langvarige krangler med barna sine. Man får beskjed om hva som er rett og galt, og blir oppdragelsen dårlig mottatt så sorry mac, det burde du tenkt på FØR du gjorde noe dumt. Inn på rommet og fordøy beskjeden du fikk, vi snakkes når du har roet deg. Ferdig diskutert. Alt annet er uaktuelt! Hvis du krangler med en 4åring så gleder jeg meg til å lese "hjelp, tenåringen min er helt psycho og har null respekt for meg!"-innleggene dine om noen år. Kudos til venninna de for å tørre å gi beskjed om at det er dritkjipt å få kastet ting i trynet. Hva hvis det var en hard leke? Jøss. Langvarige krangler...!Anonymous poster hash: fc5f2...876 Eksen? Min samboer døde for to år siden!! Jeg foretrekker å gjøre det slik jeg gjorde det, fremfor å eksplodere og be ungen gå på rommet. Anonymous poster hash: a3169...c1a 1
Arabella Skrevet 10. august 2015 #23 Skrevet 10. august 2015 Egentlig ganske enig i denne. Du sier at dette var galt, og han får be om unnskyldning. Hvis han begynner å "krangle" på det, ignorer du oppførselen. Si at du kan snakke med han igjen når han har bedt om unnskyldning. En tvungen unnskyldning er ikke verdt noe. 7
Arabella Skrevet 10. august 2015 #24 Skrevet 10. august 2015 Legemsfornærmelse, straffeloven § 228? Hvem skulle håndheve dette, tenkte du? Skal vi ha en egen avdeling innen politiet som går inn i de tusen hjem og undersøker forholdene? Er det etter din mening i det hele tatt lov å ta i barna sine? 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #25 Skrevet 10. august 2015 HAHA Nei, det er ikke straffbart å knipse på fingrene Etter norsk lov er det straffbart å benytte seg av fysisk avstraffelse, herunder rising og knipsing, i oppdragelsesøyemed. Høye bøter har iallfall blitt benyttet som sanksjon. Usikker på om noen har havnet i fengsel ennå.Anonymous poster hash: a3169...c1a 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #26 Skrevet 10. august 2015 Hvem skulle håndheve dette, tenkte du? Skal vi ha en egen avdeling innen politiet som går inn i de tusen hjem og undersøker forholdene? Er det etter din mening i det hele tatt lov å ta i barna sine? Føler du deg skyldig i noe? Barnevernet fanger nok opp noen slike tilfeller regner jeg med. Anonymous poster hash: a3169...c1a 6
Arabella Skrevet 10. august 2015 #27 Skrevet 10. august 2015 Føler du deg skyldig i noe? Barnevernet fanger nok opp noen slike tilfeller regner jeg med.Anonymous poster hash: a3169...c1a Langtifra! Jeg visste ikke at barnevernet har spanere. Går de og lurer rundt hushjørnene? 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #28 Skrevet 10. august 2015 Langtifra! Jeg visste ikke at barnevernet har spanere. Går de og lurer rundt hushjørnene? Bare fordi det ikke blir oppdaget betyr vel ikke at det er ok? Knipsing er fysisk avstraffelse, og er forbudt. Det blir neppe oppdaget før barnet eventuelt forteller om det selv, men det er ulovlig, og IKKE ok. På tross av at barnevernet ikke har spanere. Herrefred!Anonymous poster hash: 19904...740 18
Gjest Coolaid Skrevet 10. august 2015 #29 Skrevet 10. august 2015 Kan godt være at venninna di faktisk sa det som enhver ellers ville tenkt ? Sett pris på at hun er ærlig. Klart det er kjipt og sårende når noen påpeker at barnet ditt er uoppdragent. Svelg stoltheten og gå i deg selv. Det som er underlig er at du bagateliserer hendelsen ved å skriver "...kaster en liten leke i ansiktet på venninna mi (sånn skumgummileke som er nesten vektløs..." Er det mer greit av barnet ditt å kaste en leke i ansiktet på noen om den veier lite eller mindre enn en hvilke som helst annen leke ?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #30 Skrevet 10. august 2015 HAHA Nei, det er ikke straffbart å knipse på fingrene Jo det er det faktisk. En far ble idømt fengselsstraff og bot for å instinktivt ha knipset sin 1,5 år gamle datter på nesen når hun beit i forbindelse med et måltid. Knipsing er ikke lov.Anonymous poster hash: fc5f2...876 1
Arabella Skrevet 10. august 2015 #31 Skrevet 10. august 2015 Jo det er det faktisk. En far ble idømt fengselsstraff og bot for å instinktivt ha knipset sin 1,5 år gamle datter på nesen når hun beit i forbindelse med et måltid. Knipsing er ikke lov.Anonymous poster hash: fc5f2...876 Det skulle jeg gjerne sett dokumentasjon om. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #32 Skrevet 10. august 2015 Hvem skulle håndheve dette, tenkte du? Skal vi ha en egen avdeling innen politiet som går inn i de tusen hjem og undersøker forholdene? Er det etter din mening i det hele tatt lov å ta i barna sine? Etter din mening, faktisk? Vet ikke om du er klar over det, men norsk lov gjelder for alle, uavhengig av meninger og holdninger. Og barn prater. Skal ikke mer til enn at et barn nevner dette feks i barnehage eller skole, så vil det bli fulgt opp.Anonymous poster hash: fc5f2...876 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #33 Skrevet 10. august 2015 Det skulle jeg gjerne sett dokumentasjon om. Første og beste jeg fant. Gidder ikke å finne flere:http://www.nrk.no/sorlandet/domt-for-a-knipse-datter-som-bannet-1.11928035Anonymous poster hash: fc5f2...876 3
minister-mio Skrevet 10. august 2015 #34 Skrevet 10. august 2015 Hvem skulle håndheve dette, tenkte du? Skal vi ha en egen avdeling innen politiet som går inn i de tusen hjem og undersøker forholdene? Er det etter din mening i det hele tatt lov å ta i barna sine? Loven er der selv om jeg ikke har noen spesielle tanker om hvem som skal håndheve dette. Om det etter min mening er lov å ta i barna sine har vel lite å si i denne saken? 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #35 Skrevet 10. august 2015 Hun forteller om metoder som å knipse på fingrene (straffbart?) og la ungen sitte alene på rommet til hun har blitt "snill". Der siste kan jo være greit, men jeg synes det er greit at jeg sitter på rommet og snakker med min sønn. Synes det gir best effekt.Anonymous poster hash: a3169...c1a Ja, vi ser jo "effekten" av det! Han kaster leker i trynet på besøkende..... Anonymous poster hash: 3a80c...a71 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #36 Skrevet 10. august 2015 Hvem skulle håndheve dette, tenkte du? Skal vi ha en egen avdeling innen politiet som går inn i de tusen hjem og undersøker forholdene? Er det etter din mening i det hele tatt lov å ta i barna sine? Hva hennes mening er er ikke spørsmålet her. Anonymous poster hash: 9a21d...a00 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #37 Skrevet 10. august 2015 Ja, vi ser jo "effekten" av det! Han kaster leker i trynet på besøkende..... Anonymous poster hash: 3a80c...a71 Ja den barneoppdragelsen hadde god effekt må jeg si!Anonymous poster hash: 01cad...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #38 Skrevet 10. august 2015 Hvis du mener at du håndterte det "riktig", hvorfor lager du tråd om dette her da? Eksen? Min samboer døde for to år siden!! Jeg foretrekker å gjøre det slik jeg gjorde det, fremfor å eksplodere og be ungen gå på rommet. Anonymous poster hash: a3169...c1a Anonymous poster hash: 30993...e52 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #39 Skrevet 10. august 2015 Hvis du mener at du håndterte det "riktig", hvorfor lager du tråd om dette her da? Anonymous poster hash: 30993...e52 Les siste setningen i HI. Jeg lurte ikke på om det JEG gjorde var rett/galt, selv om jeg ser at det er det folk flest har en mening om.Anonymous poster hash: a3169...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #40 Skrevet 10. august 2015 Hadde besøk av en venninne i helgen. Jeg har en sønn på 4 år som jeg er alenemor til. Han er en veldig aktiv gutt, og krever nok litt mer oppmerksomhet enn de fleste på den alderen. Jeg og venninna sitter og prater i sofaen og drikker te, mens guttungen leker med lekene sine. Plutselig kommer han bort til oss og kaster en liten leke i ansiktet på venninna mi (sånn skumgummileke som er nesten vektløs). Jeg snakker selvfølgelig til ham, og forteller ham at han ikke skal gjøre slikt, og sier at han skal be om unnskyldning. Han slår seg vrang, og jeg må ta ham med på rommet. Bruker noen minutter på å forklare ham at det han gjorde var galt, og når man gjør noe slikt skal man si unnskyld. Han går deretter ut og ber venninna mi om unnskyldning. Når han er begynt å leke igjen kommenterer venninna mi "den var ny. Kaste ting i ansiktet faktisk. Hadde dattera mi gjort det hadde det blitt månelyst". Hun har en datter på samme alder, som var hjemme sammen med pappaen sin akkurat da. Jeg sa at jeg ikke orket å hisse meg opp, for da blir det bare langvarig krangel, og slik orker jeg ikke å holde på foran andre mennesker. I tillegg til at jeg ikke synes kjefting og smelling har noe særlig for seg. Fikk til svar at hun var glad hun hadde en veloppdragen datter... Er det bare meg som synes dette er utrolig frekt? Blande seg inn i andres oppdragelse av unger på den måten..Anonymous poster hash: a3169...c1a Ser ikke noe galt med hvordan du håndterte situasjonen...venninnen er kanskje i overkant formanende og vil at alle andre tenker som henne. Synes det var frekt å blande seg på den måten. Bor dere på landet og hun er litt "kjerring" eller...?Anonymous poster hash: ef50e...560
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå