AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Hadde besøk av en venninne i helgen. Jeg har en sønn på 4 år som jeg er alenemor til. Han er en veldig aktiv gutt, og krever nok litt mer oppmerksomhet enn de fleste på den alderen. Jeg og venninna sitter og prater i sofaen og drikker te, mens guttungen leker med lekene sine. Plutselig kommer han bort til oss og kaster en liten leke i ansiktet på venninna mi (sånn skumgummileke som er nesten vektløs). Jeg snakker selvfølgelig til ham, og forteller ham at han ikke skal gjøre slikt, og sier at han skal be om unnskyldning. Han slår seg vrang, og jeg må ta ham med på rommet. Bruker noen minutter på å forklare ham at det han gjorde var galt, og når man gjør noe slikt skal man si unnskyld. Han går deretter ut og ber venninna mi om unnskyldning. Når han er begynt å leke igjen kommenterer venninna mi "den var ny. Kaste ting i ansiktet faktisk. Hadde dattera mi gjort det hadde det blitt månelyst". Hun har en datter på samme alder, som var hjemme sammen med pappaen sin akkurat da. Jeg sa at jeg ikke orket å hisse meg opp, for da blir det bare langvarig krangel, og slik orker jeg ikke å holde på foran andre mennesker. I tillegg til at jeg ikke synes kjefting og smelling har noe særlig for seg. Fikk til svar at hun var glad hun hadde en veloppdragen datter... Er det bare meg som synes dette er utrolig frekt? Blande seg inn i andres oppdragelse av unger på den måten..Anonymous poster hash: a3169...c1a 2
Luckiness Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Hun venninnen din fortjente å få en ting i trynet sitt Synes du gjorde alt riktig. Fortalte han det var galt og at han måtte si unnskyld. Og han sa faktisk unnskyld. Hva hadde hun gjort om sin datter kastet en leke på en? 20
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Hadde hun snakket slikt om min unge hadde hun fått høre... Anonymous poster hash: 14186...8b2 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 Populært innlegg #4 Skrevet 10. august 2015 En gutt på FIRE(!!) år som kaster ting med vilje i ansiktet på en voksen?? Er enig med venninna di i at oppdragelsen ikke er helt på plass her ja... Anonymous poster hash: 188b4...538 54
Harlekin Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 En gutt på FIRE(!!) år som kaster ting med vilje i ansiktet på en voksen?? Er enig med venninna di i at oppdragelsen ikke er helt på plass her ja... Anonymous poster hash: 188b4...538 Og hvordan oppdrar man? Ved å gjøre akkurat som TS gjorde ... TS, jeg synes hun venninnen din oppførte seg frekt og nedlatende. Du kan gjerne si til henne at du ikke trenger råd om barneoppdragelse. 22
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Hun venninnen din fortjente å få en ting i trynet sitt Synes du gjorde alt riktig. Fortalte han det var galt og at han måtte si unnskyld. Og han sa faktisk unnskyld. Hva hadde hun gjort om sin datter kastet en leke på en? Hun forteller om metoder som å knipse på fingrene (straffbart?) og la ungen sitte alene på rommet til hun har blitt "snill". Der siste kan jo være greit, men jeg synes det er greit at jeg sitter på rommet og snakker med min sønn. Synes det gir best effekt. Anonymous poster hash: a3169...c1a
minister-mio Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Hun forteller om metoder som å knipse på fingrene (straffbart?) og la ungen sitte alene på rommet til hun har blitt "snill". Der siste kan jo være greit, men jeg synes det er greit at jeg sitter på rommet og snakker med min sønn. Synes det gir best effekt. Anonymous poster hash: a3169...c1a tror dere sliter med barneoppdragelsen begge to. Først og fremst hun som gjennomfører det der, men også du som mener det "kan være greit å sitte alene på rommet til man har blitt snill"
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 tror dere sliter med barneoppdragelsen begge to. Først og fremst hun som gjennomfører det der, men også du som mener det "kan være greit å sitte alene på rommet til man har blitt snill" Jeg sier det kan være greit å la barnet roe seg ned alene på rommet før det kommer og ber om unnskyldning. Det er ikke måten jeg selv gjør det på, men jeg rynker ikke på nesa om andre mener det er "korrekt metode". Flere nesevise kommentarer?Anonymous poster hash: a3169...c1a 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Har aldri tatt skade av å sitte på rommet til man er blitt snill. Unger ikke stokk dumme, de skjønner at de ikke er slemme mennesker, de gjorde noe slemt. Og så går man ut og mamma sier, ok er du klar for å oppføre deg, ungen nikker får kos, alt er fint. Slitsomt at alt skal være så innmari perfekt og med en gang man har en liten hikk i barneoppdragelsen så tyter det frem mødre som har alt på stell og gjør alt etter boka og syns alle andre også skal gjøre alt etter boka ellers får barna varige traumer og blir seriemordere eller hvite uteliggere som dytter folk på metroen. Anonymous poster hash: edbd5...113 4
Gjest Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Jeg synes du håndterte det helt greit, men jeg reagerer heller ikke særlig på kommentarene hennes. Jeg hadde også kunne blitt provosert nok til å åpne kjeften hvis en unge hev ting i ansiktet mitt. Jeg synes ikke en fireåring høres særlig veloppdragen ut hvis den kaster ting i ansiktet på gjester, så. Men bra for deg at du tar tak i det på en ordentlig måte når det skjer. 21
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 "Orker ikke langvarige krangler", TS? Really? Ser du eksen din mye i dette barnet eller?? Mødre har ikke langvarige krangler med barna sine. Man får beskjed om hva som er rett og galt, og blir oppdragelsen dårlig mottatt så sorry mac, det burde du tenkt på FØR du gjorde noe dumt. Inn på rommet og fordøy beskjeden du fikk, vi snakkes når du har roet deg. Ferdig diskutert. Alt annet er uaktuelt! Hvis du krangler med en 4åring så gleder jeg meg til å lese "hjelp, tenåringen min er helt psycho og har null respekt for meg!"-innleggene dine om noen år. Kudos til venninna de for å tørre å gi beskjed om at det er dritkjipt å få kastet ting i trynet. Hva hvis det var en hard leke? Jøss. Langvarige krangler...!Anonymous poster hash: fc5f2...876 30
yxnyx Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 "Orker ikke langvarige krangler", TS? Really? Ser du eksen din mye i dette barnet eller?? Mødre har ikke langvarige krangler med barna sine. Man får beskjed om hva som er rett og galt, og blir oppdragelsen dårlig mottatt så sorry mac, det burde du tenkt på FØR du gjorde noe dumt. Inn på rommet og fordøy beskjeden du fikk, vi snakkes når du har roet deg. Ferdig diskutert. Alt annet er uaktuelt! Hvis du krangler med en 4åring så gleder jeg meg til å lese "hjelp, tenåringen min er helt psycho og har null respekt for meg!"-innleggene dine om noen år. Kudos til venninna de for å tørre å gi beskjed om at det er dritkjipt å få kastet ting i trynet. Hva hvis det var en hard leke? Jøss. Langvarige krangler...!Anonymous poster hash: fc5f2...876 Egentlig ganske enig i denne. Du sier at dette var galt, og han får be om unnskyldning. Hvis han begynner å "krangle" på det, ignorer du oppførselen. Si at du kan snakke med han igjen når han har bedt om unnskyldning. 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Det er ikke greit å kaste leker i ansiktet på folk. Forhåpentligvis takler du TS dette greit så barnet lærer det. Knipsing på fingre er selvsagt ikke greit. Og "månelyst" høres ikke bra ut heller. Langvarige krangler hørtes merkelig ut, men satser på at vi bare uttrykker oss på forskjellige måter og at vi egentlig er enige. Datteren til venninnen kommer sikkert til å gjøre ting hun har blitt lært opp til å ikke gjøre flere ganger i løpet av fremtiden. Men skjønner at man kan bli litt gretten av å få ting kastet i ansiktet. Da sier man gjerne ting før man har fått tenkt seg om. Spesielt om man er en type som knipser på fingrene og som bedriver månelys oppdragelse. Anonymous poster hash: 4bb99...e09 1
minister-mio Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Flere nesevise kommentarer?Anonymous poster hash: a3169...c1a Jøss 1
Gjest Badebuksa Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 Hun forteller om metoder som å knipse på fingrene (straffbart?) og la ungen sitte alene på rommet til hun har blitt "snill". Der siste kan jo være greit, men jeg synes det er greit at jeg sitter på rommet og snakker med min sønn. Synes det gir best effekt. Anonymous poster hash: a3169...c1a HAHA Nei, det er ikke straffbart å knipse på fingrene
Sannerlig Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Hadde besøk av en venninne i helgen. Jeg har en sønn på 4 år som jeg er alenemor til. Han er en veldig aktiv gutt, og krever nok litt mer oppmerksomhet enn de fleste på den alderen. Jeg og venninna sitter og prater i sofaen og drikker te, mens guttungen leker med lekene sine. Plutselig kommer han bort til oss og kaster en liten leke i ansiktet på venninna mi (sånn skumgummileke som er nesten vektløs). Jeg snakker selvfølgelig til ham, og forteller ham at han ikke skal gjøre slikt, og sier at han skal be om unnskyldning. Han slår seg vrang, og jeg må ta ham med på rommet. Bruker noen minutter på å forklare ham at det han gjorde var galt, og når man gjør noe slikt skal man si unnskyld. Han går deretter ut og ber venninna mi om unnskyldning. Når han er begynt å leke igjen kommenterer venninna mi "den var ny. Kaste ting i ansiktet faktisk. Hadde dattera mi gjort det hadde det blitt månelyst". Hun har en datter på samme alder, som var hjemme sammen med pappaen sin akkurat da. Jeg sa at jeg ikke orket å hisse meg opp, for da blir det bare langvarig krangel, og slik orker jeg ikke å holde på foran andre mennesker. I tillegg til at jeg ikke synes kjefting og smelling har noe særlig for seg. Fikk til svar at hun var glad hun hadde en veloppdragen datter... Er det bare meg som synes dette er utrolig frekt? Blande seg inn i andres oppdragelse av unger på den måten..Anonymous poster hash: a3169...c1a Langvarige krangler med en 4 åring, really? 4
minister-mio Skrevet 10. august 2015 #17 Skrevet 10. august 2015 HAHA Nei, det er ikke straffbart å knipse på fingrene Det er isåfall i grenseland så ikke noe HAHA 5
Gjest Badebuksa Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Det er isåfall i grenseland så ikke noe HAHA Grenseland? Nå får du gi deg. Én ting er at man er uenig i sånt, men det er faktisk ikke på grenseland.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Grenseland? Nå får du gi deg. Én ting er at man er uenig i sånt, men det er faktisk ikke på grenseland. Fysisk avstraffelse er vel ikke lov? Anonymous poster hash: b1b23...34b 9
minister-mio Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 Grenseland? Nå får du gi deg. Én ting er at man er uenig i sånt, men det er faktisk ikke på grenseland. Legemsfornærmelse, straffeloven § 228? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå