Maleficenta Skrevet 9. august 2015 #61 Skrevet 9. august 2015 Og jeg vet om folk som forstår at anekdoter har null verdi når man diskuterer generelle tendenser blandt ulike befolkningsgrupper....Anonymous poster hash: a19ac...5ea Det er ikke en generell tendens. Like mange menn som kvinner har fobier 3
Studentene Skrevet 9. august 2015 #62 Skrevet 9. august 2015 (endret) Og så vanskelig var det å finne: Vil rekruttere flere kvinnelige kirurger Med over 60 % kvinner på medisinstudiet er det et mål å øke rekrutteringen av kvinner til de kirurgiske fagene. Så med stor overvekt av kvinner skal de altså fremdeles diskriminere menn for å få enda flere kvinner inn... Anonymous poster hash: a19ac...5ea Det gjelder ikke meg, da jeg ikke bor eller studerer i norge. Her jeg bor er det ingen kvotering, diskriminering eller noe på gang. Bare en god gammeldags dose av "bare de beste fullfører". Dessuten er det ikke kvinners feil at de får bedre karakterer enn menn, og dermed kommer inn på medisinstudie. På vgs og uni må man lese like mye for å få bra karakter. Det er ikke forskjellig pensum for menn og kvinner altså. Menn og kvinner er heller ikke så forskjellige at de trenger helt ulike læringsmiljøet. I gamle dager når menn jobbet og kvinner var hjemme var skolen like teoretisk som i dag. På vgs der jeg gikk satt nesten alle gutta å spilte på pcén gjennom hele vgs, mens resten jobbet. Ikke rart de fikk dårligere karakterer av det stakkars. Endret 9. august 2015 av Studentene 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #63 Skrevet 9. august 2015 Alltids interessant når folk generaliserer...Anonymous poster hash: e1578...dba 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #64 Skrevet 9. august 2015 Alltids interessant når folk generaliserer...Anonymous poster hash: e1578...dba Ganske interessant å observere at så og si alle kvinnene på dette forumet ikke forstår at man må "generalisere" når man snakker om generelle tendenser til folkegrupper. Det er visst veldig vanskelig for dem å forstå at personlige anekdoter og individuelle tilfeller i den sammenhengen har null verdi. Anonymous poster hash: a19ac...5ea 2
Chrizzy Skrevet 9. august 2015 #65 Skrevet 9. august 2015 Jeg finnes ikke redd edderkopper eller kryp, selv om noen av de er ekle, vil ikke ha de klatrende på meg akkurat. Jeg har venninner som blir sure om jeg poster bilde av en edderkopp på FB, har problemer med å leve meg inn i en sånn type frykt, det blir så irrasjonelt, men jeg respekterer det, kan ikke gjøre annet. Hun her venninnen er tøff som toget, tøffere enn de fleste menn jeg kjenner på andre områder. Man har vel ulike styrker og "svakheter".
The Kitten Skrevet 9. august 2015 #66 Skrevet 9. august 2015 For det første: Kvinner har også testosteron. Det er gode evolusjonsmessige årsaker til at mange er redd for edderkopper og andre insekter. Jeg er redd for veps og edderkopper, men vil ikke kalle meg feig av den grunn. Er mye annet jeg tør som å reise alene for eksempel. 1
AmandaVI Skrevet 10. august 2015 #67 Skrevet 10. august 2015 Da vi var små, var jeg redd for edderkopper mens broren min var redd for Stinky. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #68 Skrevet 10. august 2015 Da vi var små, var jeg redd for edderkopper mens broren min var redd for Stinky. var det piggsvin han var?Anonymous poster hash: e1578...dba
AmandaVI Skrevet 10. august 2015 #69 Skrevet 10. august 2015 var det piggsvin han var?Anonymous poster hash: e1578...dba Han fantes ikke, i hvert fall! Den digre husedderkoppen i badekaret, derimot...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #70 Skrevet 10. august 2015 Vet han ikke finnes Jeg hater innsekterAnonymous poster hash: e1578...dba
OPIgirl Skrevet 10. august 2015 #71 Skrevet 10. august 2015 Jeg er mer redd for menn enn for edderkopper og slanger. Synes det blir for dumt å kalle en kvinne for feig pga frukt foe edderkopper og slanger. 1
herzeleid Skrevet 10. august 2015 #72 Skrevet 10. august 2015 Tror det har mest med komfort å gjøre. Kvinner har den "luksusen" at de ofte kan delegere det som er ekkelt, vanskelig, tungt, osv. til menn, og da benytter de seg selvfølgelig av det, slik menn delegerer andre ting til kvinner. Kanskje er ikke menn noe tøffere på disse områdene, men har ikke samme mulighet til å be kvinner gjøre ubehagelige ting for dem, og må derfor overvinne denne frykten.
Arabella Skrevet 10. august 2015 #73 Skrevet 10. august 2015 Tror det har mest med komfort å gjøre. Kvinner har den "luksusen" at de ofte kan delegere det som er ekkelt, vanskelig, tungt, osv. til menn, og da benytter de seg selvfølgelig av det, slik menn delegerer andre ting til kvinner. Kanskje er ikke menn noe tøffere på disse områdene, men har ikke samme mulighet til å be kvinner gjøre ubehagelige ting for dem, og må derfor overvinne denne frykten. Hva med oss som ikke har en mann, da? Vi må faktisk ta i tu med ting selv, kan ikke løpe hylende bort i en krok og gjemme oss. 2
herzeleid Skrevet 10. august 2015 #74 Skrevet 10. august 2015 Hva med oss som ikke har en mann, da? Vi må faktisk ta i tu med ting selv, kan ikke løpe hylende bort i en krok og gjemme oss. Mange tilkaller en kompis, en bror, en far osv. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men det hadde jeg håpet var en unødvendig presisering.
Arabella Skrevet 10. august 2015 #75 Skrevet 10. august 2015 Mange tilkaller en kompis, en bror, en far osv. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men det hadde jeg håpet var en unødvendig presisering. Jeg har ingen av delene. Jeg har barn og svigerbarn, men de bor ikke akkurat i nabolaget. I sta da jeg kom hjem, kverket jeg en haug av disse gyselige, store og lange brunsneglene. Jeg grøsset da jeg holdt på, men måtte jo bli kvitt dem.
herzeleid Skrevet 10. august 2015 #76 Skrevet 10. august 2015 Jeg har ingen av delene. Jeg har barn og svigerbarn, men de bor ikke akkurat i nabolaget. I sta da jeg kom hjem, kverket jeg en haug av disse gyselige, store og lange brunsneglene. Jeg grøsset da jeg holdt på, men måtte jo bli kvitt dem. ok
metempsychosis Skrevet 10. august 2015 #77 Skrevet 10. august 2015 Nå er det vel slik at edderkopper/slanger og andre merkverdige småkryp er (globalt sett) ganske så livsfarlige, og redsel er vel en ganske så naturlig forsvarsmekanisme, dypt innebygd i instinktet? Etter det jeg har sett så rykker det gjerne litt i nervene hos menn også. Ett par skritt (hopp) bakover, gjerne sammen med onomatopoetikon slik som "Oi!", "sett inn banneord" eller til og med "Vræl!". 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #78 Skrevet 10. august 2015 Hvorfor blir kvinner så livredde for småting, som edderkopper (skriker som små jenter)? Eller slanger? Hvorfor er kvinner så redde for å si i fra om noe og ber heller typen om å si i fra for dem? Er det fordi kvinner ikke har baller? Testosteron og sånn? Så vi er av naturen skapt slik at menn er ute i skogen og utforske og oppdager i mens kvinner sitter i ro og mak, trygt, i hjemmet og lager mat i påvente på at mannen skal komme hjem med fangst? Anonymous poster hash: 9c20f...b3e Vi kvinner skviser en 50cm 3000noe gram baby ut av underlivet frivillig... ikke kom her og snakk om feighet. Anonymous poster hash: 9f44e...288 2
Ardwinna Skrevet 10. august 2015 #79 Skrevet 10. august 2015 Gutter legger seg ikke ned og griner med en gang de slår seg, jenter derimot, får grineanfall bare de får noen små skrubbsår. Anonymous poster hash: 9c20f...b3e Dette er helt feil. guttebarn gråter, skriker og sutrer generelt like mye som jentebarn. Jeg innrømmer glatt at jeg synes edderkopper er forferdelig ekle og kan også finne på å hyle om de kommer meg for nært (spesielt om de sitter på meg, grøss). Men samtidig er det jeg som må ta meg av matrester og matsøppel som er muggete og lukter stygt da kjæresten min nekter all befatning med den slags ekle ting. Det er også jeg som må hive ut veps som kommer inn i huset, det blir for skummelt for min mandige jegermann. Som flere sier så er faktisk redsel for småkryp ganske rasjonelt, da man i de fleste deler av verden kan dø av stikk og bitt. Man kan nok beskylde kvinner for mye rart men når det gjelder fobier og urasjonelle redsler så står nok kvinner og menn ganske likt. Når det gjelder å ha baller så lever jeg greit uten. Baller er rimelig sårbare og tåler lite 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #80 Skrevet 10. august 2015 Jo kvinner er feige. Og her er en av mange bevis: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=959363 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=959094 Ingen av kvinnene på KG tør å poste... Anonymous poster hash: a19ac...5ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå