AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #21 Skrevet 9. august 2015 Jeg er ikke feig. Kanskje fordi jeg er voksen og rasjonell. Slanger er vakre skapninger, men edderkopper er litt ekle. Ikke verre enn det. Dessuten redsel for edderkopper er vel kalt araknofobi og er veldig utbredt. Både hos menn og kvinner. Er heller ikke redd for å være ute i naturen haha. Rar påstand. Dette handler om interesser. Noen er interessert i natur, jakt og fiske, andre ikke. Dette gjelder både menn og kvinner. Tror du det? Jeg tror det har mer å gjøre med instinkter. Menn er tøffere, mer robuste. Kvinner er langt mer redde for det ukjente. Det er særlig tydelig på de som får barn. Mødre er alltid livredde for alt som kan skje barna deres, menn derimot, er langt mer avslappet og tar det kult. Det ser en tidlig hos kjønnene også. Gutter legger seg ikke ned og griner med en gang de slår seg, jenter derimot, får grineanfall bare de får noen små skrubbsår. Kan det være at jenter og gutter er skapt forskjellig og det er derfor det er naturlig for oss å ha forskjellige roller? Anonymous poster hash: 9c20f...b3e 1
sol87 Skrevet 9. august 2015 #22 Skrevet 9. august 2015 Hvorfor blir kvinner så livredde for småting, som edderkopper (skriker som små jenter)? Eller slanger? Hvorfor er kvinner så redde for å si i fra om noe og ber heller typen om å si i fra for dem? Er det fordi kvinner ikke har baller? Testosteron og sånn? Så vi er av naturen skapt slik at menn er ute i skogen og utforske og oppdager i mens kvinner sitter i ro og mak, trygt, i hjemmet og lager mat i påvente på at mannen skal komme hjem med fangst? Anonymous poster hash: 9c20f...b3e GJESP. Hvorfor må noen alltid generalisere? Samboeren min er livredd for veps, type crazy redd. Betyr det at han ikke har baller, eller betyr det at jeg kan stille spørsmålet "hvorfor er alle menn så redd for veps?". En jeg kjente var redd for høner. Har han ikke baller, eller kan jeg spørre hvorfor alle menn er så redde for høner? Har ingen menn baller? Hvordan blir det barn da? Hva du mener med å "si fra om ting", vet jeg ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #23 Skrevet 9. august 2015 Hvorfor er TS så generaliserende? Faktum er at frykt/fobi mot edderkopper og krypdyr er relativt vanlig. Det skyldes vår historie, hvor det var viktig for overlevelse for arten vår å være redd for slike dyr. Også frykt for høyder er en overlevelsesverdi,muligens er det derfor mange har fobi mot å fly? Anonymous poster hash: 95bf5...96d 3
Gjest Captain Hook Skrevet 9. august 2015 #24 Skrevet 9. august 2015 Jeg er redd for edderkopper! Likevel har jeg baller og testosteron og sånt.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #25 Skrevet 9. august 2015 jenter er redde for alt ...om du skrur av lyset hyler de. Feige av natur, spiller hele tiden spill og bruker utseendet sitt til å oppnå fordeler i alt fra trafikkkontroller til å få gratis drinker eller skyss hit eller dit. Når opplevde du at en kvinne tok initiativ til noe som helst egentlig? ..neida det er 100% opptil mannen å ta all risiko - så kan de baksnakke oss til hele byen om hvor fornærma de er av at han eller han trodde han hadde sjanse på prinsessen. ...osv osv. jaja... Anonymous poster hash: db4a6...21b 1
Gjest Captain Hook Skrevet 9. august 2015 #26 Skrevet 9. august 2015 (endret) jenter er redde for alt ...om du skrur av lyset hyler de. Feige av natur, spiller hele tiden spill og bruker utseendet sitt til å oppnå fordeler i alt fra trafikkkontroller til å få gratis drinker eller skyss hit eller dit. Når opplevde du at en kvinne tok initiativ til noe som helst egentlig? ..neida det er 100% opptil mannen å ta all risiko - så kan de baksnakke oss til hele byen om hvor fornærma de er av at han eller han trodde han hadde sjanse på prinsessen. ...osv osv. jaja... Anonymous poster hash: db4a6...21b De er gode til sex, og gode å snakke med, og uendelig vakre. Så jeg gir faen i om de er redd. Visse ting er bra de er redd for. Som å gå alene ute om natta. Det finnes jo mange syke mannfolk der ute som ikke får seg noe og tror de bare kan ta. Endret 9. august 2015 av Captain Hook
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #27 Skrevet 9. august 2015 Så alle kvinner er redd for alt. Og alle menn løper i skogen og fanger maten? Tror du er litt på jordet. Jeg er ikke redd for edderkopper, slanger eller andre kryp. Og jeg trives veldig godt i skogen. Men jakter ikke på dyr da. Men kjenner faktisk ingen menn som jakter heller. Og jeg klarer utmerket godt å prate for meg selv. Men så har jeg klart meg selv hele livet. Og jeg var en skikkelig guttejente som barn. Anonymous poster hash: 539c5...018 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #28 Skrevet 9. august 2015 Dere er så morsomme når dere prøver å provosere :D "Ååå dere kvinner, dere manipulerer og bruker utseendet deres for å få drinker >:(" Jeg vil prøve jeg og. Så hva er hensikten deres med å kjøpe drinker til pene jenter da? Et håp om å få bli med dem hjem, få dere et ligg? Mhm. Dere kan faktisk nekte dem en gratis drink Ingen som tvinger dere. Annet enn deres syke lyst til å ligge med så mange jenter som mulig.Anonymous poster hash: 54f40...10e 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #29 Skrevet 9. august 2015 Dere er så morsomme når dere prøver å provosere :D "Ååå dere kvinner, dere manipulerer og bruker utseendet deres for å få drinker >:(" Jeg vil prøve jeg og. Så hva er hensikten deres med å kjøpe drinker til pene jenter da? Et håp om å få bli med dem hjem, få dere et ligg? Mhm. Dere kan faktisk nekte dem en gratis drink Ingen som tvinger dere. Annet enn deres syke lyst til å ligge med så mange jenter som mulig.Anonymous poster hash: 54f40...10e Å få slått av en prat. Hverken mer eller mindre. Men det er jo hyggelig hvis det blir noe mer da. Anonymous poster hash: 9c20f...b3e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #30 Skrevet 9. august 2015 Man vokser nok mest på dette. Ergo er menn mer modne enn kvinner, og har kommet lengre i utviklingen Menn har kommet lenger i utviklingen som menn, men kvinner har også kommet lenger i utviklingen som menn. Menn har riktignok fortsatt et forsprang i å være mann da. ( Thi hi, dette var gøy ) Anonymous poster hash: 1938f...694 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #31 Skrevet 9. august 2015 Hvorfor er menn så redd voksing sammenlignet med damer? https://www.youtube.com/watch?v=CEKfe2LDc5A Det er jo en god del mer og grovere hår å dra ut på de aller fleste steder av kroppen for menn. Og når det gjelder kjønnshår så er huden på ballene en god del tynnere og mer følsom enn en kvinnes kjønnslepper. Hvorfor er kvinner så totalt urasjonelle? Anonymous poster hash: a19ac...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #32 Skrevet 9. august 2015 Er heller ikke redd for å være ute i naturen haha. Rar påstand. Dette handler om interesser. Noen er interessert i natur, jakt og fiske, andre ikke. Dette gjelder både menn og kvinner. Man nå kvinner skal på jakt så må de ha eget jakttereng med kort avstand til byen... http://www.tv2.no/a/3298198 Anonymous poster hash: a19ac...5ea
Gjest gjestvest Skrevet 9. august 2015 #33 Skrevet 9. august 2015 Det er jo en god del mer og grovere hår å dra ut på de aller fleste steder av kroppen for menn. Og når det gjelder kjønnshår så er huden på ballene en god del tynnere og mer følsom enn en kvinnes kjønnslepper. Hvorfor er kvinner så totalt urasjonelle? Anonymous poster hash: a19ac...5ea Det er steder på kvinnens kjønnslepper som er like sensitive, om ikke mer. Tror du skal la være å uttale deg om hvilket kjønn som er totalt urasjonell.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #34 Skrevet 9. august 2015 Det er steder på kvinnens kjønnslepper som er like sensitive, om ikke mer. Tror du skal la være å uttale deg om hvilket kjønn som er totalt urasjonell. Og det vet du hvordan? Anonymous poster hash: a19ac...5ea
Gjest gjestvest Skrevet 9. august 2015 #35 Skrevet 9. august 2015 Og det vet du hvordan? Anonymous poster hash: a19ac...5ea Jeg har en venninne som driver en egen salong.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #36 Skrevet 9. august 2015 Og jeg var en skikkelig guttejente som barn. Anonymous poster hash: 539c5...018 Og hva innebærer det? Det virker da absolutt som at du legger en kjønns komponent i disse egenskapene. Og en mannlig en også. Anonymous poster hash: a19ac...5ea
Gjest Angry Man Skrevet 9. august 2015 #37 Skrevet 9. august 2015 Var hos frisøren en dag og for moro skyld fikk jeg nappet brynene, frisøren fortalte mange morsomme historier om menn som led helvetes kvaler av nettopp dette. Dette stemmer også godt med mine egne erfaringer da jeg tidligere har hørt menn klage sin nød fra slike "prosedyrer". Betyr dette at menn er pinglete og med lav smerteterskel? Definitivt ikke. Jeg sier det bare for å illustrere hvor teit det er med overforenklinger som TS og enkelte andre kommer med. Disse tingene er kulturelt basert, og i stor grad avhengig av et individs tidligere erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #38 Skrevet 9. august 2015 Jeg har en venninne som driver en egen salong. Ja, og hva så. Hvordan gir det deg noen kjennskap til hvilken smerte det annet kjønn føler? Anonymous poster hash: a19ac...5ea
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #39 Skrevet 9. august 2015 Var hos frisøren en dag og for moro skyld fikk jeg nappet brynene, frisøren fortalte mange morsomme historier om menn som led helvetes kvaler av nettopp dette. Dette stemmer også godt med mine egne erfaringer da jeg tidligere har hørt menn klage sin nød fra slike "prosedyrer". Betyr dette at menn er pinglete og med lav smerteterskel? Definitivt ikke. Jeg sier det bare for å illustrere hvor teit det er med overforenklinger som TS og enkelte andre kommer med. Disse tingene er kulturelt basert, og i stor grad avhengig av et individs tidligere erfaringer. Det betyr at frisøren din har en del homofile kunder. Homofile er, som "hjernevask" fikk bevist, nærmere kvinner i hjernen enn de er mannlige. Anonymous poster hash: 9c20f...b3e
Gjest gjestvest Skrevet 9. august 2015 #40 Skrevet 9. august 2015 Ja, og hva så. Hvordan gir det deg noen kjennskap til hvilken smerte det annet kjønn føler? Anonymous poster hash: a19ac...5ea Trodde dette var innlysende forklart i mitt forrige innlegg. Min venninne har flere års erfaring bak seg, med bakgrunn i hennes lange utdannelse innen faget. Voksing/hudpleie-faget, denne læren går også ut på smerteterskel, allergier, endringer i hud, og hvordan huden reagerer på den gitte behandling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå