Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde dette var innlysende forklart i mitt forrige innlegg. Min venninne har flere års erfaring bak seg, med bakgrunn i hennes lange utdannelse innen faget. Voksing/hudpleie-faget, denne læren går også ut på smerteterskel, allergier, endringer i hud, og hvordan huden reagerer på den gitte behandling.

Så i denne utdannelsen så har hun tatt et besøk i en mann sin kropp for å føle hvordan smerten oppleves?

Hvordan fikk de til det? Er det noe ny teknologi som har kommet ut som tillater folk å bytte kropp?

Anonymous poster hash: a19ac...5ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så i denne utdannelsen så har hun tatt et besøk i en mann sin kropp for å føle hvordan smerten oppleves?

Hvordan fikk de til det? Er det noe ny teknologi som har kommet ut som tillater folk å bytte kropp?

Nå oppfører du deg bare tåpelig her.Har du uten noe som helst utdannelse noe peiling.på hvordan en kvinne kjenner denne smerten?

Anonymous poster hash: e81e3...b08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

...Jeg mener

Har du hatt kvinnekropp også siden du er så sikker på at dette må så sikkert være mer vondt for en mann?

• Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Det er akkurat som en lege: En lege behøver ikke å ha hatt sykdommen for å vite at pasienten har det vondt. 

Endret av gjestvest
Skrevet

Ja......vi Nordmenn er en.....fasinerende folketype ja

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror du det? Jeg tror det har mer å gjøre med instinkter. Menn er tøffere, mer robuste. Kvinner er langt mer redde for det ukjente. Det er særlig tydelig på de som får barn. Mødre er alltid livredde for alt som kan skje barna deres, menn derimot, er langt mer avslappet og tar det kult. Det ser en tidlig hos kjønnene også. Gutter legger seg ikke ned og griner med en gang de slår seg, jenter derimot, får grineanfall bare de får noen små skrubbsår.

Kan det være at jenter og gutter er skapt forskjellig og det er derfor det er naturlig for oss å ha forskjellige roller?

Anonymous poster hash: 9c20f...b3e

Nja, roller er også samfunnsbestemt. Men har selv jobbet i barnehage (studiejobb) og jeg skal love deg at guttene gråt like mye og noen ganger mer enn jentene. Mange ganger helt uten grunn. Fordi de er små barn selvsagt. Noen ganger fordi de ville ha oppmerksomhet, noen ganger fordi de ble forvirret og andre ganger fordi de fikk vondt. Herre, både gutter og jenter sutrer for alt og ingenting noen ganger. Spesielt hvis noen tar en leke fra noen andre :P

Det å være redd det ukjente er ikke bare bestemt av kjønn, men av oppvekst, miljø og samfunn.

Har selv en bror som ikke tør å jobbe, gå ut av huset eller ta telefonen. De andre søstrene mine er derimot veldig selvstendig og ikke er redd for det ukjente, som du kaller det.

Man skal i hvert fall ha et ganske forenklet syn på psykologi, samfunn og sosial oppvekst hvis man virkelig tror at slike forskjeller bare kan måles i kjønn, og at forskjellene i de respektive gruppene er så små at selve kjønnet forklarer alt.

I disse moderne tider er slik kjønnsfordeling ikke relevant da moderne teknologi har tatt vekk all behov for gammeldagse overlevelsesteknikker og kjønnsroller. Vil si det du lurer på kan forklares på individ nivå, noe som dette: alle er forskjellige. :fnise:

Endret av Studentene
  • Liker 1
Skrevet

Man nå kvinner skal på jakt så må de ha eget jakttereng med kort avstand til byen...

http://www.tv2.no/a/3298198

Åh, alle kvinnene i hele verden? Så spennende! Det var banebrytende viten. Sist gang jeg sjekket representerer et par damer i Bergen alle kvinnene på hele kloden, så du har helt rett der.

Hva med at alle menn er kriminelle fordi et par menn er kriminelle? Kan sikkert finne en artikkel om en eller to kriminelle menn som jeg kan bruke til å generalisere alle menn. Kanskje noen i Bergensområde til og med. :plystre:

• Liker 2
Gjest Walden
Skrevet

Hvorfor blir kvinner så livredde for småting, som edderkopper (skriker som små jenter)? Eller slanger? Hvorfor er kvinner så redde for å si i fra om noe og ber heller typen om å si i fra for dem?

Er det fordi kvinner ikke har baller? Testosteron og sånn?

Så vi er av naturen skapt slik at menn er ute i skogen og utforske og oppdager i mens kvinner sitter i ro og mak, trygt, i hjemmet og lager mat i påvente på at mannen skal komme hjem med fangst?

Så menn er skapt for å være tilpasset et jegersamler-liv, i mens kvinnen er skapt til å være i et hus? Det gir jo ingen mening. Vi er alle skapt for å være nomader. 

Tror både menn og kvinner er omtrent like redd for edderkopper og slanger - da det har vært en nødvendig mekanisme for å overleve, og derfor har disse genene blitt nedarvet. Altså er det et sunnhetstegn å være redd for ting som kan være dødelige.

At kvinner skriker og skvetter mer er antakelig genetisk og er for å tiltrekke seg mannens oppmerksomhet slik at han kan drepe dyret/krypet. Et ganske finurlig triks av kvinner og svært smart. :)

Der fikk du svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå oppfører du deg bare tåpelig her.Har du uten noe som helst utdannelse noe peiling.på hvordan en kvinne kjenner denne smerten?

...Jeg mener

Har du hatt kvinnekropp også siden du er så sikker på at dette må så sikkert være mer vondt for en mann?

Jeg tar utgangspunkt i det ganske så objektive faktum at tynnere hun generellt er mer ømfintlig og følsom. Dette er sant for begge kjønn. Og at kraftigere hår og mer hår er vondere å rive ut enn litt dun rundt omkring, dette er også sant hos begge kjønn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, alle kvinnene i hele verden? Så spennende! Det var banebrytende viten. Sist gang jeg sjekket representerer et par damer i Bergen alle kvinnene på hele kloden, så du har helt rett der.

Hva med at alle menn er kriminelle fordi et par menn er kriminelle? Kan sikkert finne en artikkel om en eller to kriminelle menn som jeg kan bruke til å generalisere alle menn. Kanskje noen i Bergensområde til og med. :plystre:

Ja finn meg en artikkel som hyller kriminelle takk.

Du burde vel ha fått med deg etterhvert at kvinner krever særpriviligier i absolutt alle arenaer de går inn i.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja finn meg en artikkel som hyller kriminelle takk.

Du burde vel ha fått med deg etterhvert at kvinner krever særpriviligier i absolutt alle arenaer de går inn i.

Nei, for de gjør ikke det. Det er bare noe du har konstruert i ditt hode. Dessuten reflekterer ikke arbeidet til en feminist eller politiker meningene eller behovene til alle kvinner. Jeg har aldri møtt en kvinne i mitt liv som har krevd noe som helst i de arenaene de har inntatt. De har bare jobbet hardt.

Jeg skal selv bli kirurg (forhåpentligvis). Du ser ikke meg forsøke å få særprivilegier. Jeg må jobbe like hardt som alle kvinner og menn som vil inn i det yrket.

Hvorfor er du så opptatt av å tråkke ned på flere millioner mennesker bare fordi de ikke er samme kjønn som deg? Hva får du ut av det? Er det noe i livet ditt som du ikke trives med? Husk at det alltid er noen å snakke med! :blomst:

Ingen hyller kriminelle, ingen hyller egne jaktmarker for kvinner heller. Kanskje en forening eller noen feminister kanskje, men det får de ta på egen regning. Ikke bland alle andre mennesker i verden inn i det. Jeg ser ikke poenget i hvert fall.

Endret av Studentene
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg er vel glad jeg ikke har baller da. Det er litt dumt når en er kvinne å ha det. Eller kanskje du trenger litt seksualundervisning TS slik at du lærer hva disse ballene menn har er ment for og hvorfor kvinner ikke har dem og hva kvinner har i stedet? 

Anonymous poster hash: 71fa5...763
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir kvinner så livredde for småting, som edderkopper (skriker som små jenter)? Eller slanger? Hvorfor er kvinner så redde for å si i fra om noe og ber heller typen om å si i fra for dem?

Så vi er av naturen skapt slik at menn er ute i skogen og utforske og oppdager i mens kvinner sitter i ro og mak, trygt, i hjemmet og lager mat i påvente på at mannen skal komme hjem med fangst?

Anonymous poster hash: af3b0...e40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for de gjør ikke det. Det er bare noe du har konstruert i ditt hode. Dessuten reflekterer ikke arbeidet til en feminist eller politiker meningene eller behovene til alle kvinner. Jeg har aldri møtt en kvinne i mitt liv som har krevd noe som helst i de arenaene de har inntatt. De har bare jobbet hardt.

Jeg skal selv bli kirurg (forhåpentligvis). Du ser ikke meg forsøke å få særprivilegier. Jeg må jobbe like hardt som alle kvinner og menn som vil inn i det yrket.

Og så vanskelig var det å finne:

Vil rekruttere flere kvinnelige kirurger

Med over 60 % kvinner på medisinstudiet er det et mål å øke rekrutteringen av kvinner til de kirurgiske fagene.

Så med stor overvekt av kvinner skal de altså fremdeles diskriminere menn for å få enda flere kvinner inn...

• Liker 1
Skrevet

Øhø. Vet om menn og som er liiivredde edderkopper

AnonymBruker
Skrevet

Øhø. Vet om menn og som er liiivredde edderkopper

Og jeg vet om folk som forstår at anekdoter har null verdi når man diskuterer generelle tendenser blandt ulike befolkningsgrupper....

• Liker 1
Skrevet

jeg synes det er litt vittig at noen spør om hvorfor en bestemt gruppe mennesker er feige, når man selv signerer som anonym bruker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg vet om folk som forstår at anekdoter har null verdi når man diskuterer generelle tendenser blandt ulike befolkningsgrupper....

Er du Walden? Evt. hans store fan?

Anonymous poster hash: af3b0...e40

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes det er litt vittig at noen spør om hvorfor en bestemt gruppe mennesker er feige, når man selv signerer som anonym bruker. 

På et forum laget for kvinner hvor kvinnene har bestemt at man må ha mulighet for å kunne poste anonymt i alle underforumer...

Skrevet

På et forum laget for kvinner hvor kvinnene har bestemt at man må ha mulighet for å kunne poste anonymt i alle underforumer...

...blir det ekstra morsomt når det utføres av en mann. 

(fullførte setningen din, sorry. lei uvane jeg har, det der)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...