AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #101 Skrevet 8. august 2015 Det er ikke så lett når man har blitt avvist et par ganger og man blir sittende igjen med inntrykket at jentene er ute etter noen som er bedre, kjekkere, slankere, smartere. Det er disse inntrykkene jeg sitter igjen med. Selv når jeg har vært på mitt mest sosiale har dette blitt utfallet. Tro ikke at jeg er så desperat at jeg prøver meg på hvem-som-helst. Jeg har min smak når det gjelder jenter og jeg har overraskende mange krav til å være så uattraktiv som jeg er. Jeg sitter ofte igjen med det at når jeg er ute med venner så er jeg den eneste som ikke blir med noen hjem eller den eneste som ikke får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Selvsagt er det mange andre grunner til mitt dårlige selvbilde, men jeg sitter ofte igjen med følelsen at jeg er mindre attraktiv enn andre og at det er utseende mitt som er et hinder. Det er DINE tanker som sier at de er ute etter noen som er "bedre, kjekkere, slankere, smartere.." Det er DINE egne tanker som saboterer for deg gang på gang! Når du tenker dette om deg selv, vises det for de du er med underbevisst, for du er ikke da helt til stede, du er opptatt av å tenke på hva du ikke er, istedenfor å være HER OG NÅ. Du er bra nok, du er kjekk nok, du er slank nok, smart nok, du er NOK! Sånn, få det inn i hodet og la det bli der. Du må forandre tankemønsteret ditt om deg selv, for det er det eneste som ødelegger for deg, ingenting annet! Slutt å innta offerrollen hve gang ting ikke går din vei. Tør å face et avslag. Man blir sterkere av motgang. De mest attraktive blir t.o.m også avvist. Alt sitter i hodet ditt ts. Og hvis du kan i samråd med legen din, dropp den antideppresiva etterhvert, da de ofte har bivirkninger. Mye bedre med trening for kropp og sinn enn medisiner. Rett kosthold er og viktig mtp den mentale biten. Bli stolt av deg selv! Anonymous poster hash: 42f38...2b1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #102 Skrevet 9. august 2015 "Du sitter ofte igjen med følelsen at du er mindre attraktiv enn andre"....osv skriver du. Du har disse negative tankene om deg selv HELE tiden, ser du ikke det? Det er som om du lager unnskyldninger for deg selv for at du skal mislykkes. SLUTT å hør på de negative stemmene i deg! Si til deg selv at du er en bra mann i din beste alder som mange damer , hvis de får anledning, ønsker å være sammen med! Si flere bra ting om deg selv fremover HVER dag, skriv de ned i ei dagbok før du legger deg. Og les de før du starter dagen din. Det er utrolig hvor mye makt tankene vi har om oss selv, styrer våre liv og handlinger/ikke handlinger. Ditt første steg var dette innlegget du selv har skrevet. Du tar det på alvor, og det er bra! Nå skal du opp+ av gropa di, gropa du har vært i alt for lenge, og som du bruker som en slags beskyttelse når ting går deg imot. Tør å ta mer sjanser, tør å få ei dør i trynet. Ha håp og tr på deg selv HVER dag fremover, så vil etterhvert ting gå mer din vei. Du sår frø, så vil de spire. ALDRI gi opp deg selv!Anonymous poster hash: 42f38...2b1 Fyfasan, dette er så sant!Anonymous poster hash: 369a9...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #103 Skrevet 9. august 2015 TS, vi har nok alle blitt avvist mye når vi prøver å tilnærme oss det motsatte kjønn. Jeg får mye komplimenter for utseendet mitt, men jeg blir ofte avvist når jeg prøver å sjekke opp på byen. Får mye mer napp over nettdating der man snakker litt sammen først. Anonymous poster hash: 7b601...430
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #104 Skrevet 9. august 2015 Hm, OK. Tror jeg skjønner det litt. Men går det ikke an å slå seg til ro med at man ikke skal prøve så hardt og at det som skjer vil skje, enn at alt håp er ute og ingen kommer til å elske en? Jeg tror jo også iblant at jeg kommer til å være evig singel av litt andre grunner enn TS, men jeg har enda ikke resignert og begynt å samle på gatekatter. Og jeg stresser heller ikke med at jeg må møte den rette, samtidig som jeg er fullstendig åpen for det når (eller hvis) det skjer. Joda, men selv små forhåpninger om at man kanskje vil treffe noen på tross av at man ikke har draget kan også virke ødeleggende når man plutselig er 50 år og skjønner at det ikke vil skje likevel. For øvrig tror jeg dette er vanskeligere for menn, da det som regel stilles høyere krav til mannen i et forhold enn kvinnen. Nettopp derfor er det også vanskelig for mange menn å være vitne til at kravene som stilles til han bare blir høyere og høyere. Anonymous poster hash: 6f5f5...0ff
Gjest Captain Hook Skrevet 9. august 2015 #105 Skrevet 9. august 2015 28 år. 28 år? Du har da mange år på deg enda før du blir gammel og dårlig til bens. Mange år til å finne ei dame enda. Kan ikke gi opp som 28 åring. Livet er jo så vidt begynt Du er nok ikke for stygg. Altså jeg har sett litt av hvert som har fått seg dame og mann. Så jo alle kan få seg en kjæreste. Ingen vits i å gi opp. Jeg er 25 og singel. Har hatt kjærester i oppveksten. Men de siste forholda har bare vert trøbbel. Så det er faktisk godt å være singel. Kan gjøre hva vi vil, kan ligge med hvem vi vil og hvor mange vi vil, ingen som vil prøve å styre deg, ingen sjalu dame, ingen utroskap, ingen krangling, kan gå ut med venner akkurat når vi vil. Så nyt singellivet og den rette dukker opp så lenge du ikke gir opp. Jo høyere alder, jo mer sannsynlig for at forholdet varer.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #106 Skrevet 9. august 2015 Joda, men selv små forhåpninger om at man kanskje vil treffe noen på tross av at man ikke har draget kan også virke ødeleggende når man plutselig er 50 år og skjønner at det ikke vil skje likevel. For øvrig tror jeg dette er vanskeligere for menn, da det som regel stilles høyere krav til mannen i et forhold enn kvinnen. Nettopp derfor er det også vanskelig for mange menn å være vitne til at kravene som stilles til han bare blir høyere og høyere. Anonymous poster hash: 6f5f5...0ff Bullshit! Slutt å lag unnskyldninger for dere selv! Enten er det alderen, eller så er det kjønnet. ALLE kan treffe noen, usnett alder, kjønn, jobb evt ikke jobb, utdanning evt ikke utdanning, rase, lening osv, men da må de jobbe med seg selv, og innstillingen sin til det å møte noen. Anonymous poster hash: 42f38...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #107 Skrevet 9. august 2015 Bullshit! Slutt å lag unnskyldninger for dere selv! Enten er det alderen, eller så er det kjønnet. ALLE kan treffe noen, usnett alder, kjønn, jobb evt ikke jobb, utdanning evt ikke utdanning, rase, lening osv, men da må de jobbe med seg selv, og innstillingen sin til det å møte noen. Anonymous poster hash: 42f38...2b1 Jeg skrev vel ikke at det gjaldt meg, gjorde jeg vel? Jeg snakker generelt, og nei - det er ikke bare å treffe noen som femtiåring om du har vært singel hele livet. De fleste vil se rart på deg, spesielt kvinner. Det er også et viden kjent faktum at kvinner generelt ønsker en mann med relativt bra suksess jobbmessig. Anonymous poster hash: 6f5f5...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #108 Skrevet 9. august 2015 Jeg skulle ønske alle disse som foreslår å "jobbe med seg selv" og "få bedre selvtillit" kunne giddet å skrive hva de rent konkret mener med det. Anonymous poster hash: 3f42b...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #109 Skrevet 13. august 2015 Men hva er egentlig problemet ditt? Du er vel *blank* sant? Anonymous poster hash: cdaef...a71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå