Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå fikk jeg litt inntrykk av at du mener du kan stille masse krav til jenter, mens de samme jentene ikke skal stille noen krav til deg? :klo:

Anonymous poster hash: 4db16...13d

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at jeg ikke er så desperat som mange tror at jeg prøver meg på hver eneste jente jeg møter.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor nevnes aldri "les bøker". Virker ikke som om kvinner ønsker en belest mann.

Jeg skrev "les mer", tenkte da på både bøker og aviser. Smarte menn er sexy😎

Etter at du, TS, har nevnt hvor du bor, så fikk jeg bekreftet det jeg trodde. Du bor i bygd og der er "gruppene satt", og du er allerede "stemplet". Jeg snakker av egen erfaring, da jeg selv flyttet fra nettopp Volda for mange år siden. For meg var det en skikkelig boost å flytte, alle nye folk jeg møtte var nye for meg og jeg var ny (-og dermed mer spennende?) for dem.

Kanskje det løsner for deg også når du får "startet på ny"?😊

Anonymous poster hash: c2f21...915

• Liker 3
Skrevet

Jeg skrev "les mer", tenkte da på både bøker og aviser. Smarte menn er sexy

Etter at du, TS, har nevnt hvor du bor, så fikk jeg bekreftet det jeg trodde. Du bor i bygd og der er "gruppene satt", og du er allerede "stemplet". Jeg snakker av egen erfaring, da jeg selv flyttet fra nettopp Volda for mange år siden. For meg var det en skikkelig boost å flytte, alle nye folk jeg møtte var nye for meg og jeg var ny (-og dermed mer spennende?) for dem.

Kanskje det løsner for deg også når du får "startet på ny"?

Anonymous poster hash: c2f21...915

Nå leser jeg ganske mye. Historie, politikk og biografier hovedsakelig.

Nja, jeg er fra bygda, men har studert og bodd i Volda de siste par årene.

Skrevet (endret)

Ikke frekt ment, men er du sosialt oppegående eller er du er raring?

Bare lurer, for om du er det siste så kan det bli vanskelig å få kjæreste uansett hvor mye du prøver.

Endret av Summers
Skrevet

Ikke frekt ment, men er du sosialt oppegående eller er du er raring?

Bare lurer, for om du er det siste så kan det bli vanskelig å få kjæreste uansett hvor mye du prøver.

Hva legger du i "sosialt oppegående" og hva legger du i "raring"?

Skrevet

Hva legger du i "sosialt oppegående" og hva legger du i "raring"?

Hvor bra du fungerer sosialt.

Skrevet

Hvor bra du fungerer sosialt.

Jeg fungerer ganske bra sosialt. Jeg møter opp til forelesninger, jeg blir med venner ut... bare det faktum at jeg har venner som jeg kan være sammen med og være den jeg er sammen med bør vel være et tegn på at jeg fungerer ganske bra?

Jeg har sosial angst, så jeg har visse utfordringer, men jeg prøver meg frem hele tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meningen å spore av. Jeg kjenner meg så igjen, bare at jeg er optimist og positiv!

Bra tråd TS.

Anonymous poster hash: 369a9...2b2

• Liker 3
Skrevet

Jeg fungerer ganske bra sosialt. Jeg møter opp til forelesninger, jeg blir med venner ut... bare det faktum at jeg har venner som jeg kan være sammen med og være den jeg er sammen med bør vel være et tegn på at jeg fungerer ganske bra?

Jeg har sosial angst, så jeg har visse utfordringer, men jeg prøver meg frem hele tiden.

Har du diagnosen sosial angst eller er det noe mindre alvolig som sjenerthet? Og får du ofte avslag når du prøver deg på jentene i virkeligheten(ikke over nett/mobil)?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange bruker begrepet sosial angst veldig løst, uten å noengang ha vært til utredning. Er du en av disse, TS?

Anonymous poster hash: 3f42b...f4b
Skrevet

Har du diagnosen sosial angst eller er det noe mindre alvolig som sjenerthet? Og får du ofte avslag når du prøver deg på jentene i virkeligheten(ikke over nett/mobil)?

Jeg har diagnosen "sosial angst".

Jeg "prøver meg" sjelden på jenter over nettet. Dette skjer i virkeligheten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diagnosen "sosial angst".

Jeg "prøver meg" sjelden på jenter over nettet. Dette skjer i virkeligheten.

Hva sier psykologene? Hva slags behandling har du prøvd?

Skrevet

Veldig mange bruker begrepet sosial angst veldig løst, uten å noengang ha vært til utredning. Er du en av disse, TS?

Nei.

Jeg trodde lenge det var et fysisk problem, men etter ca. fem år så ble det konkludert med at jeg hadde sosial angst.

Skrevet

Hva sier psykologene? Hva slags behandling har du prøvd?

I første omgang går jeg på antidepressiver igjen, og går jevnlig til psykolog. Vi kartlegger problemer, både fra nåtiden og fra fortiden. Planen er gruppeterapi til høsten sammen med "likesinnede".

Handlet ikke denne tråden først og fremst om at jeg er en stygg jævel som ingen vil ha? Ikke bare alt dette om psykologi?  :sjokkert:

Skrevet

Det er ikke så lett når man har blitt avvist et par ganger og man blir sittende igjen med inntrykket at jentene er ute etter noen som er bedre, kjekkere, slankere, smartere. Det er disse inntrykkene jeg sitter igjen med. Selv når jeg har vært på mitt mest sosiale har dette blitt utfallet.

Tro ikke at jeg er så desperat at jeg prøver meg på hvem-som-helst. Jeg har min smak når det gjelder jenter og jeg har overraskende mange krav til å være så uattraktiv som jeg er. Jeg sitter ofte igjen med det at når jeg er ute med venner så er jeg den eneste som ikke blir med noen hjem eller den eneste som ikke får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.

Selvsagt er det mange andre grunner til mitt dårlige selvbilde, men jeg sitter ofte igjen med følelsen at jeg er mindre attraktiv enn andre og at det er utseende mitt som er et hinder.

Et par ganger? Det er ingenting kjære deg, selv pene kvinner blir avvist mer enn det!

Tenk hvor lite spesielt et forhold hadde vært, om man egentlig kunne få det til med alle? Det SKAL være vanskelig, og nettopp derfor er det så ekstra spesielt når man til slutt finner og vinner premien :)

Og selv de peneste kvinnene kan også føle seg direkte uattraktive - så nok en gang, det er virkelig ikke at du er uattraktiv som er greia her.

Og vil bare si en sidekommentar siden jeg så noen lurte på hvorfor noen andre hadde foreslått trening - det er IKKE pga "muskler" at man foreslår det, men fordi trening og fysisk aktivitet gjør at hjernen produserer mere endorfiner som er forebyggende mot depresjon, og da vil selvsikkerheten komme gradvis tilbake også :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det Ts, og jeg er sånn halvveis på samme stadiet som deg. Jeg begynner å innfinne meg med at jeg også kommer til å være singel resten av livet, men jeg har enda dette håpet om at jeg en eller annen gang kommer til å finne noen. Men savnet er nok desidert det verste ja. Nå har jeg en veldig travel hverdag med jobb og et barn, og uansett hvor travelt jeg har det og fyller dagene med, så vil det savnet komme ila dagen uansett. Om det er når jeg kommer hjem etter kveldsvakt til et tomt og mørkt hus, eller å ha noen å faktisk dele bekymringer og gleder med - for dét synes jeg er spesielt godt med en partner.

Når til og med min far begynner å spørre om jeg ikke snart skal finne meg noen, og min mor tilbyr seg å stille som barnevakt til sent på kveld for at jeg skal dra på dates, da begynner jeg å svette litt kjenner jeg.

Men jeg vet hvorfor jeg er singel, og det er pga personligheten min når det kommer til kjærlighet. Jeg har ikke anelse på hvordan jeg skal oppføre meg, så det ender med at jeg blir sjenert, innadvendt og passiv. Det beste for meg er faktisk å bli kjent med noen som venner først, for da klarer jeg å slappe av og være meg selv til og med hvis det utvikler seg.

Kom ikke med råd til deg, jeg ville bare fortelle deg at du ikke er alene om å ha det sånn 😊

Skrevet

Et par ganger? Det er ingenting kjære deg, selv pene kvinner blir avvist mer enn det!

Tenk hvor lite spesielt et forhold hadde vært, om man egentlig kunne få det til med alle? Det SKAL være vanskelig, og nettopp derfor er det så ekstra spesielt når man til slutt finner og vinner premien :)

Og selv de peneste kvinnene kan også føle seg direkte uattraktive - så nok en gang, det er virkelig ikke at du er uattraktiv som er greia her.

Og vil bare si en sidekommentar siden jeg så noen lurte på hvorfor noen andre hadde foreslått trening - det er IKKE pga "muskler" at man foreslår det, men fordi trening og fysisk aktivitet gjør at hjernen produserer mere endorfiner som er forebyggende mot depresjon, og da vil selvsikkerheten komme gradvis tilbake også :)

Det skal være vanskelig... ja, jeg vet det. Det skal ikke være lett. Jeg bagatelliserer det ikke på noen som helst måte.

Jeg trener faktisk. Som jeg har skrevet før: jeg har gått ned over 25 kilo på to år. Jeg holder meg fysisk aktiv. Jeg er mye ute i skog og mark. Dette fordi noe av det første man hører og leser om når det gjelder sosial angst er trening og vektnedgang.

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler om noe dypere enn tanbleking og styrketrening...

Når ts snakker om seg selv som en som aldri har draget, er det noe inni deg du må jobbe med. 

En mann eller ei dame som har selvtilliten i orden, tar det ikke som et nederlag å bli avvist, men tenker mer at den personen ikke var rett for han/henne. De tenker at det finnes noen for dem. Men å gi opp etter avvisninger ( som kanskje ts selv har vært med på underbevisst ), vitner om et dårlig selvbilde. 

Det er dette du må jobbe med ts. Hvorfor du ser på deg selv om ikke bra nok, for det lyser frem i det du skriver her. Skaff deg mer selvinnsikt, så du kan bli glad i deg selv, og deretter glad i noen andre.

Anonymous poster hash: 42f38...2b1

Dårlig selvbilde har ikke nødvendigvis noe med manglende selvinnsikt å gjøre. Jo mer selvinnsikt jeg har fått opp igjennom årene, jo mindre glad i meg selv har jeg blitt.

Jeg har mer tro på dette med "fake it till you make it", altså at selvinnsikten kan brukes som et springbrett til iscenesettelsen av en mer vellykket versjon av seg selv. Men slik svindel og bedrageri har jeg ingen interesse av å begi meg ut på.

Anonymous poster hash: 4af35...c11

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig selvbilde har ikke nødvendigvis noe med manglende selvinnsikt å gjøre. Jo mer selvinnsikt jeg har fått opp igjennom årene, jo mindre glad i meg selv har jeg blitt.

Jeg har mer tro på dette med "fake it till you make it", altså at selvinnsikten kan brukes som et springbrett til iscenesettelsen av en mer vellykket versjon av seg selv. Men slik svindel og bedrageri har jeg ingen interesse av å begi meg ut på.

Anonymous poster hash: 4af35...c11

Jeg mente selvinnsikt til å skjønne at man må prøve å bli glad i seg selv før man kan forvente at andre blir glade i en. Du ser ut til å ha et sår. Mulig det ligger tilbake fra hele oppveksten, ofte kan det være foreldre som selv har dårlig selvføellse, som smitter dette over på barna sine. Å bli mer bevisst , dvs få selvinnsikt,gjør at man kan forandre seg. Alle kan forandre seg hvis viljen er der. Men du ser ut til å ha resignert og det er trist.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lett når man har blitt avvist et par ganger og man blir sittende igjen med inntrykket at jentene er ute etter noen som er bedre, kjekkere, slankere, smartere. Det er disse inntrykkene jeg sitter igjen med. Selv når jeg har vært på mitt mest sosiale har dette blitt utfallet.

Tro ikke at jeg er så desperat at jeg prøver meg på hvem-som-helst. Jeg har min smak når det gjelder jenter og jeg har overraskende mange krav til å være så uattraktiv som jeg er. Jeg sitter ofte igjen med det at når jeg er ute med venner så er jeg den eneste som ikke blir med noen hjem eller den eneste som ikke får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.

Selvsagt er det mange andre grunner til mitt dårlige selvbilde, men jeg sitter ofte igjen med følelsen at jeg er mindre attraktiv enn andre og at det er utseende mitt som er et hinder.

"Du sitter ofte igjen med følelsen at du er mindre attraktiv enn andre"....osv skriver du.

Du har disse negative tankene om deg selv HELE tiden, ser du ikke det? Det er som om du lager unnskyldninger for deg selv for at du skal mislykkes. SLUTT å hør på de negative stemmene i deg! Si til deg selv at du er en bra mann i din beste alder som mange damer , hvis de får anledning, ønsker å være sammen med! Si flere bra ting om deg selv fremover HVER dag, skriv de ned i ei dagbok før du legger deg. Og les de før du starter dagen din. Det er utrolig hvor mye makt tankene vi har om oss selv, styrer våre liv og handlinger/ikke handlinger.

Ditt første steg var dette innlegget du selv har skrevet. Du tar det på alvor, og det er bra! Nå skal du opp+ av gropa di, gropa du har vært i alt for lenge, og som  du bruker som en slags beskyttelse når ting går deg imot. Tør å ta mer sjanser, tør å få ei dør i trynet. Ha håp og tr på deg selv HVER dag fremover, så vil etterhvert ting gå mer din vei. Du sår frø, så vil de spire. ALDRI gi opp deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...