Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Jacklost
Skrevet

:vetikke:  :sjokkert:  :fnise:  :laugh:  :bond:  :glare:  :rolleyes:  :dry:  :hakeslepp:  :scorpis:

Dette var mine ansiktsuttrykk mens jeg leste denne tråden. 

Du Walden du walden. Kanskje du bør finne deg en hobby eller noe i stedet for slike oppkonstruerte problemer. Eventuelt har du vrangforestillinger og bør kanskje snakke med noen om det. 

Anonymous poster hash: 9f1c5...be6

Jeg koser meg med å lese disse trådene hans :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporinger.

Raven Emerald, mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du bekrefter jo mye av det jeg sier i akuratt dette innlegget ditt her..

"Godt vi har deg..."  Her kommer følelsene fram ser jeg. Istedenfor å agumentere så kommer du med Ad Hominem, og "det finnes jo ikke en eneste selvstendig voksen kvinne" bla bla...SNORK! 

Hør;

Jeg snakker om kvinner generelt, Mange kvinner trenger ikke ta ansvar på en rekke felt i livet. Det betyr ikke at ikke kvinner klarer lage mat, kjøre ungen i barnehage, være glad i mannen sin eller ha en jobb. Klarer du heve deg over sutrenivået ditt så kanskje du klarer få med deg hva jeg sier..

1. Alenemødre. Alenemødre fremstilles som de er heroiske. Som at en bølge av tilfeldighet kastet barnet inn i deres favn, og de på heltmodig vis tar seg av barna. Ingen ansvar, inget valg..det bare skjedde. Inget ansvar for å ta p-piller eller finne seg en skikkelig fyr.De er ofre!!

2. Det finnes utallige eksempler i media på episoder hvor kvinner har skadet barn (kvinner slår barn oftere enn menn) hvor media og folk i kommentarfelt prøver forklare bort hendelsen ved at myndighetene har tatt vekk trygda hennes, eller at hun ikke har fått food stamps etc. Så det betyr i praksis at enkelte kvinner holder barna sine som gissler?? "Gimme free shit or the baby gets it!"

Jeg er svært glad i kvinner, og synes det er forferdelig å se hva dere gjør mot dere selv. Stripper dere for moralsk ansvar..det mest degraderende man kan gjøre mot seg selv og mot et annet menneske. 

og husk...før du kommer med mer sånn "alle kvinner buhuhu"

Jeg generaliserer, fordi det er nødvendig for å kunne ha en generell diskusjon om noe!! Ikke alle kvinner er slik som jeg sier i dette innlegget. 

Det er ikke så vanskelig å fremsette selvbekreftende hypoteser når man kan sette premissene selv uten hensyn til virkeligheten.

Kanskje du skulle prøve å forholde deg til påviselige størrelser, statstikk og dokumenterte sannheter i stedet for selvopplevde anekdoter og oppfunnede premisser?

Jeg vet det er vanskeligere, men det er faktisk nødvendig. Inntil du gjør grunnarbeidet ditt skikkelig, er og blir denne diskusjonen DUM.

Prøv følgende spørsmål når du lurer på noe:

1. ER det slik du oppfatter det?

2. Hvis ja, HVORFOR er det slik?

3. Er dine antatte årsaksforhold riktige?

4. Hvis nei - ikke post en tråd om det på kg.

Anonymous poster hash: 4f265...ebd

• Liker 3
Gjest Walden
Skrevet

Det var da fælt så vitenskapelig til verks man må gå i dette temaet? Er det et krav du stiller i alle "skråblikk og GENERALISERINGER" forumer? Eller er det bare at dette tydeligvis provoserer så enormt at alt man får er Ad hominem, latterliggjøring og personangrep? 

Har ikke fått noen argumenter i mot, eller saklig diskusjon om hvorfor jeg tar feil.

AnonymBruker
Skrevet

Det var da fælt så vitenskapelig til verks man må gå i dette temaet? Er det et krav du stiller i alle "skråblikk og GENERALISERINGER" forumer? Eller er det bare at dette tydeligvis provoserer så enormt at alt man får er Ad hominem, latterliggjøring og personangrep? 

Har ikke fått noen argumenter i mot, eller saklig diskusjon om hvorfor jeg tar feil.

Det er fordi hele problemstillingen din er tull.

Hvis du er saklig og forholder deg til virkeligheten, får du ordentlige svar. Her er det tydelig at du bare vil provosere. Da er det bedre å se kritisk på metodesvakhetene dine enn å gi deg det du vil ha.

• Liker 6
Skrevet

Jo, du generaliserer. Igjen.

post-42608-0-53482200-1438778614_thumb.j

• Liker 3
Gjest Walden
Skrevet (endret)

Jo, du generaliserer. Igjen.

Jeg generaliserer på..

skråblikk og generalisering..

Igjen..

for å diskutere store linjer i samfunnet, politikk, verden, natur osv, så er man NØDT til å generalisere. Herregud så korka. 

I følge deg må noe gjelde 100% av verdens befolkning før man kan diskutere det eller si at sånn er det?

Man sier at vaksiner funker, selv om de ikke har virkning på 100% av verdens befolkning

Man sier drap er forferdelig, selv om ett og annet kan rettferdiggjøres

Man sier det er forskjell på kvinner og menn, selv om det finnes feminine menn og maskuline kvinner

osv osv..kan du forstå at man må generalisere for å kunne diskutere noe som helst?

Endret av Walden
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

....men skal du gjøre en gyldig generalisering må premissene dine være sanne, Walden.....

• Liker 4
Gjest Walden
Skrevet

....men skal du gjøre en gyldig generalisering må premissene dine være sanne, Walden.....

Ja, og det er det :)

Natti natti vennen

Skrevet (endret)

Kan vi ikke snu saken da og spørre hvorfor hvite menn(gjerne politmenn)slipper unna ansvar for å skyte ned å drepe svarte som ikke bærer våpen?

Hvorfor stilles ikke hvite menn til ansvar i USA? Hvorfor får hvite menn lov til å drepe? Hvorfor frikjennes hvite menn for drap?

Hvis dere menn skal konstant gå rundt å se på kvinner som svake så er det ikke rart samfunnet ser på oss som svake heller, det kalles vel ris til egen bak:)

Nja, du må spisse det litt mere. Påstanden din er kun valid dersom du tilføyer "menn" i teksten din, altså - sitat "Kan vi ikke snu saken da og spørre hvorfor hvite menn(gjerne politmenn)slipper unna ansvar for å skyte ned å drepe svarte MENN som ikke bærer våpen?

Hvorfor stilles ikke hvite menn til ansvar i USA? Hvorfor får hvite menn lov til å drepe SVARTE MENN? Hvorfor frikjennes hvite menn for drap på SVARTE MENN?

Når det sagt, enhver noenlunde oppegående person vet at kvinner og menn behandles til dels radikalt ulikt når det kommer til straffereaksjoner og ansvaliggjøring, spesielt når det er barn (knyttet til kvinnen) med i bildet. Og det er det jo som regel.....

Endret av Gorgonzola
Skrevet

Nja, du må spisse det litt mere. Påstanden din er kun valid dersom du tilføyer "menn" i teksten din, altså - sitat "Kan vi ikke snu saken da og spørre hvorfor hvite menn(gjerne politmenn)slipper unna ansvar for å skyte ned å drepe svarte MENN som ikke bærer våpen?

Hvorfor stilles ikke hvite menn til ansvar i USA? Hvorfor får hvite menn lov til å drepe SVARTE MENN? Hvorfor frikjennes hvite menn for drap på SVARTE MENN?

Når det sagt, enhver noenlunde oppegående person vet at kvinner og menn behandles til dels radikalt ulikt når det kommer til straffereaksjoner og ansvaliggjøring, spesielt når det er barn (knyttet til kvinnen) med i bildet. Og det er det jo som regel.....

Enhver nogenlunde oppegående person vet også at veldig mange land er kvinner rettsløse. De har null verdi, ikke egnet for skolegang og når det kommer til straffereaksjoner. Eksempelvis: mann voldtar kvinne=den voldtatte kvinnen og mannes søster henges. Eller: kvinne gifter seg med en valgt mann, samme kvinne gruppevoldtas og slås til døde for å ha ødelagt familiens ære.

Greia er at vi kan si det er sterke motsetning. Dritt for menn i den vestlige verden, fantastisk for dem i resten av verden.

Når det er sagt synes jeg personlig at folk skal straffes like hardt for samme kriminalitet. Være seg vold,drap eller voldtekt.

Skrevet

Enhver nogenlunde oppegående person vet også at veldig mange land er kvinner rettsløse. De har null verdi, ikke egnet for skolegang og når det kommer til straffereaksjoner. Eksempelvis: mann voldtar kvinne=den voldtatte kvinnen og mannes søster henges. Eller: kvinne gifter seg med en valgt mann, samme kvinne gruppevoldtas og slås til døde for å ha ødelagt familiens ære.

Greia er at vi kan si det er sterke motsetning. Dritt for menn i den vestlige verden, fantastisk for dem i resten av verden.

Når det er sagt synes jeg personlig at folk skal straffes like hardt for samme kriminalitet. Være seg vold,drap eller voldtekt.

Yes, det stemmer. 

Men det er en annen diskusjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Kom til å tenke på hun der gale dama som kjørte med bilen rett mot white house med en unge i baksetet. Politiet skøyt henne jo til slutt og ungen/baby overlevde heldigvis. Men når media skrev om det (jeg var i statene på det tidspunktet) så var det politiet det ble rettet søkelys mot..hvor forferdelig det var at de skøyt henne osv. At hun sikkert var stressa fordi hun hadde et barn osv..at den gråt, eller at hun var fattig og ikke hadde fått food stamps.

Men så tenkte jeg på..hva med Colorado-bomberen, eller han der med rødt hår som løp inn i en kino og massakrerte. Dersom han hadde hatt en baby på ryggen i sin baby bjørn - hadde vi unskyldt ham da? "Han var sikkert trøtt" 

Så det er slik at kvinner blir fratatt ansvar for sine handlinger. Enten det er patriarkiets feil eller hormoner eller what not.

Men det er da EKSTREMT stigmatiserende for kvinner som kjønn at man stripper dem for ansvar??? De eneste gruppene i samfunnet som ikke må ta ansvar for sine handlinger er små BARN, svært funksjonshemmed og de med veldig lav IQ.

Men nå altså også kvinner...

Hvorfor har det blitt sånn at kvinner er unnlatt ansvar for egne handlinger?

Neeeeeeei, ærlig talt. Jeg trodde kanskje det skulle være et interessant innlegg. Kvinne (check) ansvarsløs innimellom (check). Også var det dette her. 

Kvinner vs mann. Nå må du gi deg. Er det den eneste nyansen som setter seg fast i samfunnsmessige problemstillinger? Føler du deg virkelig klok da? Har du tatt master i "menn vs kvinner" og tenkte at nå har du fått nok kunnskap og stoppet opp på et sted?

Bare lurer.

Anonymous poster hash: cb2d8...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Jo, men nå har dere jo fått alle rettigheter. Det er lenge siden egentlig.

Men det jeg lurer på var ikke dette. Jeg lurte på hvorfor kvinner aldri trenger ta ansvar for ting? Oops jeg fikk barn - hvor mye penger får jeg? Jeg kjørte inn i white house - ungen skrek..Jeg ble voldtatt - jeg har rett til å gå i miniskjørt dritafull et sted hvor jeg vet det kryr av krigsskada asylsøkere midt på natta.

Slike ting..hvorfor har kvinner redusert SEG SELV til et så lavt nivå. Er det noe som er ekstremt kvinneundertrykkende så må det jo være at kvinner ikke blir stilt til ansvar. 

Er du helt seriøs nå? Les dette høyt for deg selv. Tenk.

AnonymBruker
Skrevet

Åh herregud, du leste om èn kvinne som gjorde noe ansvarsløst og konkluderer med at alle kvinner er ansvarsløse.

Skal vi reagere på samme måte da. Vi leser om ørten mannfolk som voldtar, skal vi da ta det for gitt at alle gjør det?

Hvorfor er alle menn voldelige og voldtar hele tiden???

Anonymous poster hash: 5b8dc...150
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg undrer. "Er virkelig menn sånn?" "Sier ikke at ALLE er sånn men......"

"Er menn helt ansvarsløse?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...